search
menu

پیست اسکی کوهرنگ

[ پنهان کردن ]
پیست اسکی کوهرنگ
از پیست اسکی کوهرنگ بیشتر بدانید
چرا بازدید از پیست اسکی کوهرنگ را پیشنهاد می‌کنیم؟
پیست اسکی کوهرنگ چه امکاناتی دارد؟
چگونه به پیست اسکی کوهرنگ برویم؟
سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پیست اسکی کوهرنگ
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به پیست اسکی کوهرنگ

پیست اسکی کوهرنگ


چهارمحال و بختیاری، یکی از زیباترین استان‌های کشور است که شکوه و صلابت نامش، ناخودآگاه ما را به‌یاد کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی زاگرس می‌اندازد.
هم‌جواری و همسایگی با این رشته‌کوه زیبا، سبب پیدایش جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این استان شده است که چشمه‌ها و آبشارهای منحصربه‌فرد، تونل کوهرنگ، ارتفاعات زردکوه و دشت لاله‌های واژگون از آن جمله‌اند.
پیست اسکی کوهرنگ که با نام پیست اسکی چلگرد نیز شناخته می‌شود از دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان است که هر ساله در فصل زمستان شمار زیادی از دوست‌داران ورزش‌های زمستانی را به سمت خود می‌کشاند.
در این یادداشت سفرمارکت قصد داریم شما به‌طور کامل با این جاذبه‌ی توریستی آشنا کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.
پیست اسکی کوهرنگ

از پیست اسکی کوهرنگ بیشتر بدانید


پیست اسکی کوهرنگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که در ۸۵ کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار گرفته است و سالانه پذیرای ۲۰ تا ۳۰ هزار بازدیدکننده است.
بارش برف زمستانی سنگین در ارتفاعات زردکوه، که اغلب به بیش از ۱۵ متر می‌رسد، سبب ایجاد یخچال‌های دائمی در این منطقه شده و آن را به فضایی مناسب برای ایجاد یک پیست اسکی مطلوب بدل کرده است.
پیست اسکی کوهرنگ، یکی از پیست‌های اسکی شناخته شده‌ی زاگرس است که به‌عنوان دومین پیست اسکی کشور، در سال ۱۳۵۴ و در مجاورت تونل اول کوهرنگ احداث شده است.
شیفتگان اسکی و ورزش‌های زمستانی، همه‌ساله از آذرماه تا پایان اسفند، با سفر به شهرستان کوهرنگ از این پیست دیدنی بازدید کرده و به ورزش و تفریح در این منطقه می‌پردازند.
طول پیست اسکی کوهرنگ، تقریباً ۸۰۰ متر و شیب آن، ۲۰درصد است و امکانات مناسب در کنار بهرمندی از هوای آفتابی در اغلب روزهای زمستان، سبب شهرت آن شده است. پیشنهاد می‌کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

چرا بازدید از پیست اسکی کوهرنگ را پیشنهاد می‌کنیم؟


دلایل زیادی برای این پیشنهاد وجود دارد. طبیعت بکر منطقه‌ی کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری، دسترسی آسان و بی‌دردسر، امکانات خوب پیست اسکی، فضای مناسب و مجزا برای آقایان، بانوان و خانواده‌ها، اقامتگاه‌های باکیفیت و در نهایت وجود جاذبه‌های گردشگری دیگر در نزدیکی آن از جمله‌ی این دلایل هستند.
بنابراین، اگر به ورزش‌های زمستانی علاقمندید و می‌خواهید لذت از یک مسافرت دوستانه یا خانوادگی لذت ببرید، همین حالا بلیط هواپیما را برای سفر به استان چهارمحال و بختیاری تهیه کنید.

پیست اسکی کوهرنگ چه امکاناتی دارد؟


پیست اسکی کوهرنگ، یکی از پیست‌های اسکی باکیفیت قابل قبول کشور محسوب می‌شود که در ارتفاعی مناسب در دامنه‌های زردکوه قرار گرفته است.
امکانات برجسته‌ی این پیست اسکی، عبارتند از:
برخورداری از جاده‌ی آسفالته
سرویس بهداشتی
پارکینگ
دو دستگاه بالابر ویژه‌ی آقایان و بانوان
یک دستگاه بالابر آموزشی با طول ۲۰۰متر
بهرمندی از سه محوطه‌ی تفکیک شده برای آقایان، بانوان و خانواده‌ها
وجود این امکانات، به گردشگران کمک می‌کند سفری لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر را تجربه کنند.

چگونه به پیست اسکی کوهرنگ برویم؟


برای سفر به پیست اسکی کوهرنگ، باید ابتدا با خودرو به شهرکرد بروید یا در صورتی که پرواز را ترجیح می‌دهید، بلیط هواپیما ارزان را تهیه کنید.
پس از رسیدن به مرکز استان، به‌سمت جاده‌ی کمربندی ۱۵خرداد حرکت کنید و وارد بزرگراه شهرکرد- فارسان شوید.
پس از عبور از شهرهای سورشجان و فارسان، جاده را تا رسیدن به شهر چلگرد ادامه دهید. سپس در میدان بختیاری، وارد دومین خروجی شوید و به‌طرف آبشار شیخ‌علی‌خان بروید.
در میانه‌ی جاده، با توجه به تابلوهای راهنما، وارد مسیر تونل کوهرنگ شوید و خود را به پارکینگ پیست اسکی کوهرنگ (یا پیست اسکی چلگرد) برسانید.
فاصله‌ی مرکز شهر شهرکرد تا پیست اسکی چلگرد، کمی بیشتر از ۹۰ کیلومتر است. بنابراین، با خودروی شخصی نزدیک به یک ساعت و نیم راه در پیش خواهید داشت.
پیست اسکی کوهرنگ

سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پیست اسکی کوهرنگ


استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ، سرشار از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری گوناگون هستند. برخی از این جاذبه‌ها که در نزدیکی پیست اسکی واقع شده‌اند و بازدید از آن‌ها با طی مسافت مختصری امکان‌پذیر است عبارتند از:
۱) تونل کوهرنگ: فاصله‌ی تونل کوهرنگ تا پیست اسکی، تنها ۵ کیلومتر است. این تونل، در سال ۱۳۲۷ و با هدف انتقال آب چشمه‌ی کوهرنگ به زاینده‎رود ساخته شد. امروزه، محوطه‌سازی‌های اطراف و جریان پرخروش آب، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.
۲) آبشار شیخ‌علی‌خان: حیف است کسی تا کوهرنگ بیاید و فرصت بازدید از آبشار شیخ‌علی‌خان را از دست بدهد. این آبشار که با عبور از تنگه‌ای راه خود را پیدا کرده و از صخره‌ها پایین می‌ریزد.
در فصل زمستان، سرمای هوا سبب می‌شود آبشار یخ ببندد و به مجموعه‌ای از قندیل تبدیل شود که گاه ارتفاع آن‌ها به ۱متر نیز می‌رسد. فاصله‌ی آبشار شیخ‌علی‌خان تا پیست اسکی کوهرنگ نزدیک ۹کیلومتر است.
۳) چشمه دیمه: این چشمه، که از دامنه‌های زردکوه جاری می‌شود یکی از سرچشمه‌های قدیمی زاینده‌رود است و به دلیل طبیعت منحصربه‌فرد، فضاسازی زیبای اطراف و آب پرخاصیتش شناخته می‌شود. چشمه دیمه تا پیست اسکی کوهرنگ ۱۲٫۵ کیلومتر فاصله دارد.
۴) روستای سرآقاسید کوهرنگ: این روستا، یکی از بکرترین و دیدنی‌ترین روستاهای ایران است که فاصله‌ی ۳۵کیلومتری پیست اسکی کوهرنگ قرار گرفته است و به‌خاطر سبک معماری آن، که شبیه به خانه‌های ماسوله است، شهرت دارد.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به پیست اسکی کوهرنگ


در صورتی که قصد سفر به پیست اسکی کوهرنگ را دارید، چند اقامتگاه نزدیک در دسترس شما هستند:
هتل کوهرنگ (فاصله تا پیست: ۱٫۵کیلومتر)
هتل کینو (فاصله تا پیست: ۳کیلومتر)
اقامتگاه بوم‌گردی لپک (فاصله تا پیست: ۳کیلومتر)
مجموعه ویلاهای روستای ملک‌آباد (فاصله تا پیست: ۳کیلومتر)



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است