search
menu

جاهای دیدنی کامیاران

[ پنهان کردن ]
کامیاران کجاست؟
دیدنی های کامیاران
دریاچه شهر کامیاران
کتیبه تنگی ور
چشمه کواز
زیارتگاه حضرت عکاشه
روستای پالنگان
قلعه‌های تاریخی کامیاران
محوطه‌های تاریخی و باستان‌شناسی
پارک‌های کامیاران
منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو
مراکز خرید کامیاران
در کامیاران کجا اسکان کنیم؟
کامیاران یکی از شهرهای استان کردستان است که در ۷۰ کیلومتری شهر سنندج قرار گرفته است. این شهر طبیعت بکری دارد؛ به همین دلیل هرچه از جذابیت و دیدنی‌های کامیاران بگوییم کم است. از روستاهای بکر گرفته تا کوهپایه‌های سرسبز همگی در این منطقه جاذبه گردشگری وجود دارند. در این مقاله می‌خواهیم جاهایی از کامیاران را به شما معرفی کنیم که شاید کمتر با آن‌ها آشنا باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی کامیاران

کامیاران کجاست؟


کامیاران یکی از توریستی‌ترین شهرهای استان کردستان است که مردم آن به زبان کردی تکلم می‌کنند. پیشینه این شهر به دوره آشوریان برمی‌گردد؛ لذا می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نواحی ایران است. این شهر دارای ۳۰ منطقه نمونه گردشگری و ۴ روستای هدف گردشگری است. همچنین با داشتن ده‌ها آثار تاریخی یکی از برترین مقاصد استان کردستان شناخته می‌شود. کامیاران به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوهستان آب و هوایی معتدل دارد. به نحوی که زمستان‌های آن سرد و تابستان‌های آن خنک است.

دیدنی های کامیاران


جاهای دیدنی کامیاران متنوع‌اند اما برخی از آن‌ها کمتر شناخته شده‌اند. لذا در این مقاله تلاش داریم تا به طور جامع به معرفی آن‌ها بپردازیم.

دریاچه شهر کامیاران


در نزدیکی جاده سنندج دریاچه شهر قرار گرفته که چشم‌اندازی تماشایی دارد. وجود فضای سبز، چشم‌انداز زیبا و نسیم خنک باعث شده تا همواره ماجراجویان را جذب خود کند. شما به راحتی می‌توانید با رزرو آنلاین بلیط هواپیما سنندج به آنجا بروید و در آنجا به صید ماهی بپردازید و خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که عصرانه خود را به دریاچه شهر کامیاران ببرید و لحظات خوبی را در آنجا سپری کنید. تفریح در این پارک رایگان است و تجربه فراموش‌نشدنی را تقدیمتان می‌کند.

کتیبه تنگی ور


یکی دیگر از جاهای دیدنی کامیاران کتیبه تنگی ور است که مورد مطالعه باستان شناسان هم قرار گرفته است. این سنگ نوشته برای اولین بار در سال ۱۳۴۷ مورد بررسی قرار گرفته و محققان دریافتند که متعلق به دور آشوریان است. تصاویر موجود در این کتیبه شامل سارگن دوم پادشاه آشوری است که اطلاعات جالبی را در اختیار باستان شناسان قرار می‌دهد. همچنین برروی این کتیبه خطوط میخی وجود دارد که به بیان جنگ‌ها و فتوحات پادشاهان زمان اشاره می‌کند. کتیبه تنگی ور بر روی کوه زینانه حکاکی شده است و طی مدت زمان کمی می‌توان به آنجا رسید.
جاهای دیدنی کامیاران

چشمه کواز


این چشمه در ۵۰ کیلومتری شهر کامیاران قرار دارد و به عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کامیاران شمرده می‌شود. آب این چشمه طعم گوگرد دارد و سرشار از مواد آهنی است. آب چشمه کواز بعد از خارج شدن از زمین در حوضچه‌ای کوچک جمع می‌شود و کاربری درمانی دارد. از آب آن در درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. همچنین برای بیماری‌های روماتیسم و امراض پوستی کاربرد دارد.

زیارتگاه حضرت عکاشه


از دیگر دیدنی های کامیاران می‌توان به زیارتگاه‌ حضرت عکاشه اشاره کرد. این بزرگوار از جمله اصحاب پیامبر بود که امروزه مزار او در نزدیکی روستای کاشتر قرار دارد. بومیان این منطقه بر این باورند که حضرت عکاشه از سوریه راهی این منطقه شد تا حاوی پیغام صلح باشد. اما درباره او اطلاعات زیادی در دسترس نیست. امروز بنای ساده حضرت عکاشه زیارتگاه مردم کامیاران است و گردشگران فراوانی هم از آن بازدید می‌کنند.

روستای پالنگان


یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های کامیاران روستای پالنگان است. این روستای باشکوه به دلیل داشتن معماری پلکانی تداعی‌گر روستای ماسوله است. به نحوی که خانه‌ها بر روی سقف یکدیگر ساخته شده‌اند. فضای روستای پالنگان کوهستانی است و در حوالی آن می‌توان جنگل و درختان بلند را دید. همچنین رودخانه‌ای پرآب از دل روستا عبور می‌کند که به جذابیت آنجا افزوده است. وجود طبیعت بکر در این منطقه باعث شده تا همواره گردشگران راهی پالنگان شوند. همچنین در ایام نوروز شاهد گردهمایی مردم روستا هستیم که خود یک جاذبه دیدنی محسوب می‌شود. روستای پالنگان برای ماجراجویی گزینه‌ای عالی است. زیرا هم طبیعت دل‌فریب دارد و هم آتشکده‌ای تاریخی در حوالی آن. همچنین یک پل و قلعه قدیمی نیز در کنار روستا قرار دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کنند. بازدید از پالنگان می‌تواند یک روز از سفرتان را به خود اختصاص دهد که به کشف جاهای جدید می‌ارزد.
جاهای دیدنی کامیاران

قلعه‌های تاریخی کامیاران


در حوالی شهر کامیاران قلعه‌های تاریخی گوناگونی قرار دارد که هرکدام یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. از جمله آن‌ها قلعه پالنگان است که در حوالی این روستا قرار دارد. همچنین می‌توان به قلعه بزوش، دژ کشور خان و تپه قلعه گاه اشاره کرد که همگی گواه بر تاریخ این منطقه‌اند.

محوطه‌های تاریخی و باستان‌شناسی


یکی دیگر از جاهای دیدنی کامیاران محوطه‌های تاریخی آنجاست. از جمله آن‌ها می‌توان به محوطه دار برو یا درخت بلوط اشاره کرد. همچنین می‌توانید به بازدید از تپه تیانه یا کلوک خان بروید و از این بنای پیش از میلاد دیدن کنید. تپه تیانه آثار گوناگونی از دوره‌های اسلامی، ساسانی و هزاره سوم پیش از میلاد را در خود جای داده است. همچنین سفال‌های مختلفی به رنگ‌های کرم، خاکستری و مشکی در آنجا کشف شده است. بازدید از این تپه می‌توانید مثل ماشین زمان شما را به گذشته‌های خیلی دور ببرد.

پارک‌های کامیاران


در داخل شهر کامیاران پارک‌های متعددی وجود دارد که می‌توانند فضای خوبی برای استراحت گردشگران باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به پارک معلم اشاره کرد. این پارک سرسبز امکانات اولیه را در خود جای داده و می‌توانید از فضای سبز آن لذت ببرید. هرساله در ایام نوروز گردشگران زیادی در آنجا صبحانه خود را میل می‌کنند. سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز از جمله امکانات اولیه پارک معلم کامیاران است. پارک باغبانی، پارک بعثت و پارک جاده سنندج نیز از دیگر پارک‌های کامیاران است که امکانات قابل قبولی دارند.

منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو


این منطقه حفاظت شده از جمله دیدنی های کامیاران است که در کوهستان واقع شده است. در واقع کوه‌های هورامان، کوسالات و دالانی کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی را تقدیم شما می‌کنند. چشم‌انداز زیبا، طبیعت بکر، آسمان آبی و سکوت محض در آنجا آرامش را نصیبتان می‌کند. اگر علاقه به طبیعت گردی دارید فراموش نکنید که در سفر به کامیاران حتماً سری به منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو بزنید.
جاهای دیدنی کامیاران

مراکز خرید کامیاران


علاوه بر جاهای دیدنی کامیاران بد نیست تا با مراکز تجاری این شهر هم آشنا شویم. با خرید سوغات از این پاساژ‌ها با دست پر به خانه برگردید.
- مجتمع تجاری کردستان
- مجتمع تجاری نور
- پاساژ وحدت
- پاساژ تجارت
- پاساژ ملت

در کامیاران کجا اسکان کنیم؟


حالا که با دیدنی های کامیاران آشنا شدیم بد نیست تا درباره هتل‌های این شهر نیز بیشتر بدانیم. البته باید بدانید که در کامیاران هتل‌های لوکس وجود دارد. بااین‌حال مهمان‌پذیر آرام یکی از بهترین مکان‌ها برای اسکان در این شهر است. این مهمان‌پذیر فضایی دنج و خدمات خوبی ارائه می‌دهد. به نحوی که خستگی شما را رفع می‌کند. کامیاران چندین اقامتگاه بومگردی هم دارد که فضایی سنتی و جذاب دارند. اقامتگاه ژین و تریفه از جمله اقامتگاه‌های سنتی کامیاران به شمار می‌آیند که خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند. سرویس خواب، سیستم سرمایشی و گرمایشی، پارکینگ و صبحانه از جمله امکان اقامتگاه‌های بومگردی کامیاران است.

کلام پایانی
جاهای دیدنی کامیاران شاید تنوع زیادی نداشته باشند؛ اما جذابیت فراوان دارند. به نحوی که هم از شکوه پالنگان لذت می‌برید و هم از فضای آرام چشمه کواز. اگر قصد سفر دارید می‌توانید با تورهای ایرانگردی سفرمارکت همراه شوید و لحظاتی مهیج را رقم بزنید. همچنین با نصب اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید به راحتی اقدام به رزرو هتل و بلیط هواپیما کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است