search
menu

جاذبه های طبیعی ایلام

[ پنهان کردن ]
جاذبه های طبیعی ایلام
کوه قلاقیران
دریاچه دوقلو سیاه گاو
تنگ کافرین
آبشار اما
دره ارغوان
تنگ رازیانه
روستای کُلم

جاذبه های طبیعی ایلام


شهر ایلام دارای طبیعتی بسیار حیرت انگیز و ناب است که در میان کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی قرار گرفته است. این ویژگی در مورد شهر ایلام صدق می کند که همیشه دارای ارتفاعات هموار و سرسبز است. بهتر است بدانید که آب‌وهوای ایلام معتدل کوهستانی و بهاری است. شهر زیبای ایلام مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز دارد. جالب است بدانید که ایلام بر روی بقایای تمدن ساسانی بنا نهاده شده است. مردم ایلام به زبان کردی صحبت می‌ کنند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای ایلام هستید با ما همراه باشید تا جاذبه های طبیعی ایلام را بشتر بشناسیم.
جاذبه های طبیعی ایلام

کوه قلاقیران


کوه قلاقیران نماد ایلام است و یکی از مهم‌ ترین و بهترین جاذبه های طبیعی این استان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که طرح زیبای میدان آزادی تهران از شکل ظاهری کوه قلاقیران نشات گرفته است. کوه قلاقیران در ۳ کیلومتری شمال شهر ایلام قرار دارد و ارتفاع آن ۲۱۵۲ متر است. منظره چشم‌نواز و طبیعت بکر کوه قلاقیران چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌ کند. اگر از جمله کسانی هستید که به مناطق کوهستانی علاقه دارید حتما از وقت گذراندن در این نواحی لذت خواهید برد.

دریاچه دوقلو سیاه گاو


دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان تنها دریاچه دوقلوی کشور است که در شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده است.بد نیست بدانید که عبور رودخانه سیاه گاو از میان صخره و دره‌ها باعث ایجاد دو دریاچه شده است. این دو دریاچه توسط یک کانال ۱۰ متری به هم متصل شده و چیزی در حدود ۳ متر عمق دارند. دریاچه بی نظیر و منحصر بفرد دوقلو سیاه گاو آب زلالی دارد و جلوه خاصی به استان ایلام بخشیده است. لازم به ذکر است که قدمت این پدیده طبیعی نادر، هزاران سال است. تماشای دریاچه دوقلو سیاه گاو برای بیننده واقعا چشم‌نواز است.
جاذبه های طبیعی ایلام

تنگ کافرین


تنگه کافری بدره یا همان تنگ کافرین یکی از مناطق مهم گردشگری و جاذبه‌های طبیعی ایلام است که در شهرستان بدره واقع شده است. تنگ کافرین از چندین چشمه و کوه‌های مرتفع کبیرکوه تشکیل شده است و آب‌ های جاری که از تنگ کافرین نشات گرفته، سپس وارد رودخانه سمیره می‌ شوند. بد نیست بدانید که طول تنگ کافرین ۲ کیلومتر است و با سطح دریا تقریبا ۷۰۰ متر فاصله دارد. تماشای طبیعت بکر تنگ کافرین بسیار حیرت‌انگیزو لذت بخش است.
جاذبه های طبیعی ایلام

آبشار اما


یکی از جاذبه های طبیعی ایلام آبشار زیبا و جذاب اما را می توان معرفی کرد که در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد. ارتفاع این آبشار در حدود ۲۰ متر است که در شهرستان ملکشاهی استان واقع شده است و از این نظر جلوه خاصی به این ناحیه بخشیده است. جالب است بدانید که آبشار اما به دلیل داشتن فضای سبز و دشت‌ های وسیع برای استراحت و وقت گذرانی گزینه بسیار مناسبی است. بهترین بدانید که فصل بهار بدلیل داشتن آب و هوای بسیار دلچسب بهترین فصل برای سفر به آبشار اما است.

دره ارغوان


دره ارغوان در فاصله ۳ کیلومتری شمال شرق شهر ایلام یکی از تماشایی‌ ترین و چشم ‌نوازترین جاذبه های طبیعی ایلام است. طبیعت بکر دره ارغوان با وجود درختچه ‌های خوش‌رنگ و بوی ارغوان واقعا زیبا است. بهتر است بدانید که دره ارغوان ایلام در فصل بهار به ویژه ماه اردیبهشت کاملا به رنگ صورتی درآمده و حس زیبایی خاصی را القا می کند. دره ارغوان مملو از ارغوان‌ های زیبا و جذاب ناخودآگاه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.
جاذبه های طبیعی ایلام

تنگ رازیانه


تنگ رازیانه یکی از پدیده‌ های زمین‌شناسی ایلام است که در ۵۰ کیلومتری جاده ایلام – بدره قرار دارد. تنگ رازیانه بسیار زیبا و منحصر بفرد در یک ناحیه کاملا سرسبز واقع شده است و یک رود روان از میان آن عبور می‌کند. بد نیست بدانید که تنگ رازیانه در سال ۱۳۸۸ به عنوان آثار طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که در تنگه رازیانه آثار تاریخی متعددی از دوران ‌های مختلف وجود دارد، از این رو شرایط تحقیق و پژوهش را برای علومی مانند محیط زیست، علوم زمینی و هیدرولوژی فراهم ساخته است.

روستای کُلم


روستای کلم از توابع شهرستان بدره را بعنوان یکی از روستا های زیبا و خوش آب‌و‌هوای ایلام می‌توان معرفی کرد. روستای کلم در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام قرار گرفته است. روستای کلم در میان کوه‌ ها و ارتفاعات کبیرکوه از قدمت بالایی برخوردار است و دارای مناظر بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ای است. بد نیست بدانید که روستا کلم در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای معتدل دارد بطوریکه قدم زدن در طبیعت این روستا بسیار زیبا و دلپذیر است و حس و حال تازه‌ را در ذهن و روح آدمی خلق می کند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است