search
menu

دشت مشاء دماوند

[ پنهان کردن ]
درباره دشت مشاء دماوند
چرا بازدید از دشت مشاء دماوند را پیشنهاد می ‌کنیم؟
چگونه به دشت مشاء دماوند برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دشت مشاء دماوند
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دشت مشاء دماوند

درباره دشت مشاء دماوند


دشت مشاء دماوند یکی از جاذبه‌های خوش آب‌وهوای روستای مشاء در ۶ کیلومتری شمال غربی شهر دماوند و در نزدیکی جاده هراز، قبل از تونل امامزاده هاشم و بعد از آبعلی است. نزدیکی دشت مشاء دماوند به تهران و فاصله تقریباً ۷۵ کیلومتری از تهران، باعث شده تا دشت مشاء دماوند به یک مقصد گردشگری تمیز و آرامش‌بخش برای ساکنین تهران تبدیل شود. اگر از آلودگی‌ها و شلوغی‌های تهران خسته شده‌اید و برای مدتی نیاز به آرامش و هوای پاک دارید، سفرمارکت دشت مشاء دماوند را به شما پیشنهاد می‌کند.
به دلیل قرارگیری دشت مشاء در دامنه رشته‌کوه‌های دماوند و آب‌وهوای خنک آن، بهترین زمان بازدید از دشت مشاء در بهار و تابستان است. البته که دشت مشاء دماوند، در زمستان به دلیل نزدیکی به پیست اسکی آبعلی، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به این فصل باشد. مردم محلی دشت مشاء با گویش دماوندی که گویشی از زبان مازندرانی است، صحبت می‌کنند.
دشت مشاء دماوند

چرا بازدید از دشت مشاء دماوند را پیشنهاد می ‌کنیم؟


● آب‌وهوای معتدل و خنک
● نزدیکی به تهران
● مقصدی تمیز و پاک برای دور شدن از آلودگی تهران
● آرامش و سکوت منطقه برای دور شدن از شلوغی تهران
● مناسب برای تمام فصول سال
● وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های پرآب
● وجود مناظر زیبا و سرسبز در کنار دشت

چگونه به دشت مشاء دماوند برویم؟


اگر از سمت تهران به مشاء می‌روید، می‌توانید از سه مسیر خود را به مشاء برسانید. در مسیر اول، باید از بزرگراه شهید زین‌الدین به سمت دماوند و جاده تهران-پردیس حرکت کنید. در ادامه، به‌سوی جاده هراز حرکت را ادامه دهید و قبل از پیست اسکی آبعلی، تابلویی در سمت راست جاده، روستای مشاء را نشان می‌دهد. در مسیر دوم، از بزرگراه شهید بابایی خود را به جاده تهران-پردیس می‌رسانید و ادامه مسیر مانند مسیر قبل است. در مسیر سوم، از طریق بزرگراه شهید یاسینی به سمت جاده تهران-پردیس و در ادامه جاده هراز، به دشت مشاء خواهید رسید.

جاهای دیدنی نزدیک به دشت مشاء دماوند


شهر دماوند یکی از شهرهای با آب‌وهوای معتدل و تمیز، هرساله میزبان گردشگران زیادی است. این شهر تاریخی که از زمان هخامنشیان وجود داشته است و نام آن در شاهنامه فردوسی نیز ذکر شده است، یک مقصد تفریحی نزدیک و خوش آب‌وهوا برای ساکنان استان تهران است. علاوه بر این موارد، موقعیت جغرافیایی مناسب و نزدیکی دماوند به استان‌های دیگر، باعث شده تا این شهر پذیرای گردشگران از سایر استان‌های کشور نیز باشد. جاذبه‌های گردشگری نزدیک به دشت مشاء در کنار آب‌وهوای خنک آن در فصول بهار و تابستان، باعث جذب مسافران بیشتری شده است.
دشت مشاء دماوند
بقعه امامزادگان دو برادر که به نام‌های امامزاده هادی و حارث است، در فاصله ۲ کیلومتری جنوب غربی دشت مشاء قرار دارد. قدمت این امامزاده که از دو برج سنگی به فاصله ۶ متری از یکدیگر و در یک بنای هشت ضلعی قرار گرفته‌اند، به قرن ۶ و ۷ هجری قمری برمی‌گردد. در کنار امامزادگان دو برادر، چشمه اعلا از دیگر جاذبه‌های گردشگری دماوند است که در فاصله ۴ کیلومتری در شمال شهر دماوند قرارگرفته است. این چشمه که خاصیت آب‌درمانی دارد، یک مکان تفریحی بسیار خوش آب‌وهوا و معتدل برای گردشگران و مسافران است. امامزاده هاشم در جاده هراز یکی دیگر از مقاصد گردشگری نزدیک به دشت مشاء است که قرارگیری آن در جاده هراز، مسافران زیادی را در مسیر تهران-هراز جذب می‌کند. وجود دره‌های سرسبز، رودخانه‌های فصلی و چشمه‌هایی که سالیان سال در این منطقه در جریان هستند، در کنار دشت مشاء دماوند، از جاذبه‌های این منطقه به‌حساب می‌آیند.
از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به دشت مشاء دماوند، آبشار جنگلک، آبشار آیینه رود، غار رود افشان، دریاچه‌های تار و هویر، چنار مقبره شیخ شبلی و مسجد جامع دماوند هستند که هرساله نظر گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب می‌کنند. اگر نگران رزرو بلیط لحظه آخری به مقصد دماوند هستید، سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا از سفر جا نمانید.
غار رود افشان که نزدیک روستای رود افشان دماوند است، یکی از مرموزترین غارهای ایران است که دهانه بزرگی دارد. تالارهای وسیع این غار زبانزد مردم آن منطقه است. درون غار تاریک است. به‌جز خفاش‌هایی که روی سقف غار هستند، هیچ موجود زنده‌ای در آن یافت نمی‌شود. برای آنکه به این غار برسید و بتوانید دهانه آن را ببینید، لازم است پای پیاده حدود یک کیلومتر را در سراشیبی تند طی کنید.
برج شیخ شبلی یکی دیگر از زیبایی‌های دماوند است که در مرکز شهر واقع‌شده است. شیخ شبلی از سوی حاکمان طبرستان به سمت امیر بغداد منسوب شد. او به سبب افزایش عدالت و رفاه مردم دماوند، همواره محبوب آن‌ها بوده است. این بنا به‌پاس قدردانی از زحمات وی در دوران سلجوقیان ساخته‌شده است. این برج زیبا در سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت‌شده است.
اگر هفت کیلومتر از شرق دماوند فاصله بگیرید، به آبشار جنگلک می‌رسید که در محله روح‌افزا قرار دارد. در میان دره گروبار شاهد درختان گردو و ارس چند صدساله خواهید بود. آبشار آیینه رود فرح‌افزا نیز در میان این دره است که زیبایی این مکان را چند برابر می‌کند.
دریاچه‌های تار و هویر در یکی از دنج‌ترین مکانه‌ای طبیعت‌گردی شهرستان دماوند هستند که براثر لغزش زمین در فاصله ۵۰۰ متری از یکدیگر به وجود آمده‌اند. این دریاچه مناسب قایقرانی هستند که البته باید قایق بادی با خود ببرید. همچنین می‌توانید بعد از کوهنوردی کوه‌های اطراف این دو دریاچه ماهیگیری کنید و از تفریحات این مکان لذت ببرید.
دشت مشاء دماوند

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دشت مشاء دماوند


دشت مشاء دماوند به دو قسمت تقسیم شده است. یک بخش همچنان بافت تاریخی و روستایی خود را حفظ کرده است و بخش دیگر شامل ویلاهای تازه‌ساز است که می‌توانید از این ویلاها برای اقامت در دشت مشاء استفاده کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر دماوند نیز اقامت کنید.
فاصله تا هتل آبعلی دماوند: ۹ کیلومتر
فاصله تا هتل آپارتمان هشت بهشت دماوند: ۱۷ کیلومتر
فاصله تا هتل نمکی خورشید دماوند: ۳۰ کیلومتر



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است