search
menu

مرداب هسل (جنگل مشعل) مرزن آباد

[ پنهان کردن ]
درباره مرداب هسل چالوس
چرا باید از مرداب هسل بازدید کنیم
زیبایی های مرداب هسل
لوازم مورد نیاز برای بازدید از مرداب هسل
بهترین زمان برای بازدید از مرداب هسل
چگونه به مرداب هسل برویم
سایر محل های دیدنی نزدیک به مرداب هسل
رستوران های نزدیک به مرداب هسل

درباره مرداب هسل چالوس


ایران کشوری زیبا و غنی از جاذبه های طبیعی است. هر استان از ایران گنجینه ای از آثار و جاذبه های تاریخی و طبیعی را دارد که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. یکی از این استان های غنی از جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی استان مازندران است. استان مازندران از جمله استان های زیبا و سرسبز ایران است. این استان با داشتن جاذبه های طبیعی و طبیعتی بکر و چشم نواز به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شده است.
استان مازندران همانند سایر استان های شمالی ایران از نظر جذب گردشگر بسیار موفق بوده است و رمز این موفقیت قطعا داشتن طبیعت زیبا و منحصر به فرد آن است. جاذبه های متعددی که در این استان وجود دارد هر کدام به تنهایی می تواند تجربه های بی همتا محسوب گردد. بسیاری از این جاذبه ها به قدری بکر هستند که بیشتر گردشگران هنوز نام آن را نشنیده اند. یکی از جاذبه های تقریبا بکر و بسیار زیبای مازندران مرداب هسل است. هسل در لغت و در زبان محلی به معنای آب راکد است. این مرداب در دل جنگل مشعل قرار دارد و در فصل های مختلف رنگ های مختلفی را به نمایش می گذارد که شاید زیبایی آن در وصف نگنجد. گردشگران و علاقه مندان برای بازدید از این مرداب می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما به استان مازندران سفر و با هماهنگی با تورهای گردشگری از مرداب هسل بازدید کنند.
مرداب هسل (جنگل مشعل) مرزن آباد

چرا باید از مرداب هسل بازدید کنیم


این مرداب با رنگ های رویایی و زیبایش برای هر گردشگری جذاب و محسور کننده است.
مسافران و گردشگران با سفر به مازندران علاوه بر بازدید از مرداب هسل می‌توانند از سایر زیبایی های این استان مانند جنگل های سرسبز، شالی زارها، رودها و سایر جاذبه های طبیعی نیز لذت ببرند.
مرداب هسل در جنگل قرار دارد و گردشگران با بازدید از این مرداب می‌توانند لاک پشت ها، پرندگان و حیوانات دیگری را نیز ببینند.
برای کسانیکه می خواهند به دور از هیاهوی شهری ساعاتی را دل جنگل بگذرانند و به موسیقی طبیعی پرندگان گوش بسپارند مرداب هسل بهترین انتخاب محسوب می گردد.
مرداب هسل (جنگل مشعل) مرزن آباد

زیبایی های مرداب هسل


مرداب هسل در استان مازندران جلوه ای بی نظیر به طبیعت این استان بخشیده است. مرداب هسل در نزدیکی روستای سینوا و در دل جنگل مشعل قرار گرفته است. این مرداب بیشتر زیبایی اش را مدیون طبیعت بکرش است اگرچه در گذشته چندین خانه وار در این مکان زندگی می‌کردند ولی مدتهاست که آن ها نیز نقل مکان کرده اند. به دلیل اینکه جلبک هایی در روی آب راکد این مرداب وجود دارند با تغییر فصل و تغییر دمای هوا رنگ مرداب را تغییر می‌دهند.
این رنگ ها قرمز، سبز و صورتی هستند. تصور رنگ قرمز متمایل به نارنجی آن هم در بین درختانی که در پاییز رنگشان به رنگ نارنجی در آمده است بسیار جذاب است. همچنین در فصل بهار در بین شکوفه های درختان این مرداب تغییر رنگ داده و جلوه بهاری و سبز رنگی را به محیط اطرافش می‌بخشد. از آنجاییکه این مرداب در وسط جنگل مشعل قرار دارد، زیبایی های آن تنها در مرداب خلاصه نمی‌شود بلکه طبیعت زیبای جنگل و صدای پرندگان و هوای پاک و تمیز این منطقه همگی بازدید از مرداب هسل را به پیشنهادی وسوسه برانگیز تبدیل کرده است. درختان جنگل با قامتی بلند مرداب را در بین خود محصور کرده اند و بر جذابیت این منطقه افزوده اند. درختان جنگل مشعل شامل بلوط، ممرز و انجیلی هستند. باید توجه داشته باشیم که طبیعت این مرداب بکر و زیباست و همچنین این طبیعت زیبا محل زندگی حیوانات نیز هست پس باید زباله های خود را از این منطقه جمع آوری نماییم.
مرداب هسل (جنگل مشعل) مرزن آباد

لوازم مورد نیاز برای بازدید از مرداب هسل


برای طی مسیری از جنگل مشعل به کفش و لباس مناسب نیاز است. غذا و آب نیز باید به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید شب را در همین محل بگذرانید بهتر است چادر و پتو با خود به همراه داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که مهمتر از همه این ها بودن کسی است که با مسیر آشنایی دارد.

بهترین زمان برای بازدید از مرداب هسل


از آنجاییکه این مرداب زیاد در بین گردشگران شناخته شده نیست، هیچ زمانی شلوغ نیست و گردشگران به راحتی می‌توانند از آن بازدید کنند. طبیعت و جلوه این مرداب در تمام فصول جذاب است و در هر فصلی رنگی از آن به چشم میخورد و به همین دلیل گردشگران برای بازدید از این مرداب به هیچ وجه محدود نیستند، تنها از لحاظ شرجی هوا باید در نظر داشت که در بهار شرجی هوا کمتر خواهد بود.
مرداب هسل (جنگل مشعل) مرزن آباد

چگونه به مرداب هسل برویم


برای رفتن به مرداب هسل ابتدا با اوتومبیل در جاده چالوس حرکت کنید و بعد از پلیس راه به سمت اولین فرعی در سمت چپ وارد شوید. این مسیر که جاده جنگلی و خاکی است به روستای سینوا منتهی می گردد. باقی مسیر نیز که حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه است، باید پیاده طی گردد تا به مرداب هسل برسید.

سایر محل های دیدنی نزدیک به مرداب هسل


آبشار فین: ۵.۶ کیلومتر
آبشار آب شرشر: ۷.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به مرداب هسل


کافه کلبه عمو رمضان: ۳.۲ کیلومتر
رستوران داش کامل: ۳.۵ کیلومتر
کافه شهر باران: ۳.۹ کیلومتر
کافه مینوسا: ۴.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است