search
menu

معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جنوب کشور است. بندرعباس مرکز استان بزرگ و زیبای هرمزگان، در حاشیه خلیج همیشه فارس واقع شده و استراتژیک بودنش آن را به خاص‌ترین شهر ایران تبدیل کرده است. بندرعباس بزرگترین بندر ایران هم محسوب می‌شود و کالاهای صنعتی و بازرگانی از این بندر به سایر نقاط ایران و جهان ارسال می‌شوند. به‌علاوه بندرعباس جاذبه‌ها و دیدنی‌های دیگری هم مانند نخل‌های بلند، غذاها و شیرینی‌های لذیذ، مردمان خونگرم، آب و هوای گرم و مرطوب و سواحل متعدد و زیبای مرجانی هم دارد. تمام این موارد سبب شده این شهر در دسته یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای کشور ما به لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی باشد.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندر عباس کجاست؟

آدرس: استان هرمزگان، شهر بندرعباس، بلوار قدیمی امام خمینی، خیابان 15 خرداد، فرودگاه بین المللی بندرعباس.
باید بدانید که فرودگاه بین المللی بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌ های سراسر کشور است و در طول یک هفته میزبانی بیش از ۱۵۰ پرواز خارجی و داخلی را بر عهده دارد و با مساحت تقریبی بالغ بر ۵ هکتار، یکی از فرودگاه‌های بزرگ در جنوب ایران محسوب می‌شود. همچنین این فرودگاه فعلاً در قسمتی از بیمارستان بزرگ شهید محمدی و در چهارراه پگاه شهر بندرعباس واقع شده است و با مرکز شهر هم تقریباً ۶ کیلومتر فاصله دارد.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

اطلاعات فرودگاه بندرعباس و راه‌های تماس با فرودگاه

شماره تماس‌های زیر برای کسب اطلاعات پرواز فرودگاه بندرعباس و تمام نکات و مواردی است که قصد دارید در مورد این فرودگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

شماره تماس دفتر مدیرکل: 07633611000 و 07633611001
شماره تماس نمابر فرودگاه بین المللی بندر عباس: 07633611002
شماره تماس امور اداری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس: 07633611033
شماره تماس روابط عمومی فرودگاه بین المللی بندرعباس: 07633611011 داخلی 2064
شماره تماس مدیریت ترمینال فرودگاه بین‌المللی بندر عباس: 07633611040
شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس: 07633611020 و 07633611030 و 199
شماره امور مالی فرودگاه بین المللی بندرعباس: 07633611034
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

آدرس سایت فرودگاه بندرعباس و اطلاعات موجود در سایت

اطلاعات فرودگاه بندرعباس را می‌توانید در سایت این فرودگاه مشاهده کنید و با ایمیل ارائه شده نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به سمع و نظر مسئولین مربوطه در فرودگاه برسانید.
پست الکترونیک: Info@bandarabbas.airport.ir
وب سایت فرودگاه بندر عباس: www.bandarabbas.airport.ir
همچنین در سایت فرودگاه بین‌المللی بندرعباس می‌توانید اطلاعاتی مانند خدمات فرودگاهی، اطلاعات لازم پیرامون فرودگاه، شرکت در نظرسنجی برای تعیین سطح کیفیت خدمات فرودگاهی و قوانین و مقررات را مشاهده کرده و ساعت پروازهای داخلی و خارجی از مبدأ و مقصد موردنظر خود را به‌راحتی چک کنید.
ضمن اینکه آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون خطوط هوایی و فرودگاه‌ها، نحوه دسترسی به فرودگاه، مشاهده کروکی یا نقشه فرودگاه، اطلاعات لازم پیرامون حمل‌ونقل عمومی، اطلاعات پرواز، تلفن‌های پاسخگو، برنامه هفتگی پروازها، دسترسی به پارکینگ، لیست شعبات بانک‌ها، غرفه‌های تجاری، رستوران و بوفه‌ها را نیز مشاهده کنید و به تمام موارد دسترسی راحتی داشته باشید.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

اطلاعات پرواز فرودگاه بندرعباس

اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس و دسترسی به لیست پروازهای هفتگی فرودگاه بندرعباس در سایت این فرودگاه موجود است. شما با مراجعه به سایت این فرودگاه می‌توانید اطلاعات انواع پروازهای داخلی از جمله چارتر و سیستمی، پروازهای ورودی خارجی و پروازهای خروجی خارجی را طبق آخرین به‌روزرسانی بر اساس تاریخ و ساعت ایرلاین‌ها، شماره‌پرواز، مبدأ، وضعیت پرواز، زمان واقعی، رجیستر و شماره و مشخصات هواپیما دریافت کنید. ضمن اینکه در منوی قرار گرفته در بخش پایینی صفحه جستجوی پرواز، امکان مشاهده پرواز موردنظر هم وجود دارد.
همچنین باید بدانید که پروازهای ورودی به فرودگاه بندرعباس اگر از سمت شهر مبدأ دچار تعویق و یا کنسلی نشوند، رأس ساعت مشخص شده فرود آمده و لندینگ خود را انجام می‌دهند. بیشتر پروازها در این فرودگاه‌ها هم به مقصد اصفهان، دبی و تهران حرکت می‌کنند. ضمن اینکه پروازهای خروجی هم شامل شهرهای داخلی ایران هستند. بوشهر، جزیره‌های مختلف خلیج فارس مانند ابوموسی، اصفهان و تهران در لیست پروازهای ترمینال خروجی این فرودگاه دیده می‌شوند.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

ترمینال های فرودگاه بندر عباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس 2 ترمینال دارد که شامل ترمینال‌های داخلی و خارجی هستند.
ترمینال پروازهای داخلی همان‌طور که از نامش مشخص است، برای مقاصد داخل کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد. ترمینال پروازهای خارجی را هم برای پروازهای خارج از کشور را برای مقاصد و شهرهای خارج از ایران در نظر گرفته‌اند. این مقاصد شامل شهرها و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما مانند دبی، مدینه و مسقط (پایتخت عمان) هستند.
در ترمینال داخلی یا به عبارتی در ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین المللی بندرعباس، پروازهای داخلی انجام می‌شود که بیشترین تردد این فرودگاه را ایجاد می‌کنند. پروازهای داخلی، ۲ سالن ترانزیت و عمومی دارند و امکاناتی مانند نمازخانه، بوفه، غرفه‌های متعدد فروشگاهی، خودپرداز و سرویس بهداشتی در آن مستقر شده است. ضمن اینکه ورودی و خروجی برای تمامی پروازها به‌صورت جداگانه طراحی و تعبیه شده است. پروازهای داخلی هم از فرودگاه بندرعباس به سمت شیراز، تبریز، تهران، یزد، رشت، اصفهان، آبادان، اهواز، مشهد، کرمانشاه، ساری، چابهار، کیش و سیری که از جزایر هرمزگان است انجام می‌شود.
ترمینال شماره ۱ یا ترمینال پروازهای خارجی هم با امکاناتی متناسب با نیاز مسافران خود، از مهمانان و مراجعین پذیرایی می‌کند. جالب است بدانید که از جمله امکانات این ترمینال دسترسی به شعبه بانک برای دریافت و تأمین عوارض خروجی است. همچنین از امکانات دیگر موجود در ترمینال شماره 1 پروازهای خارجی می‌توان به نمازخانه، سرویس بهداشتی و وجود دستگاه‌های خودپرداز اشاره کرد. همچنین این ترمینال هم درست مانند ترمینال پروازهای داخلی، از سالن ترانزیت و سالن عمومی برخوردار است.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

پارکینگ فرودگاه بندرعباس

همان‌طور که می‌دانید فرودگاه بندرعباس هم مانند تمام فرودگاه‌های کشور در لیست امکانات خود پارکینگ هم دارد که باتوجه‌به قوانین و مقررات مشخص شده، امکان ورود و خروج را با پرداخت هزینه مشخص برای مسافران فراهم می‌کند. اگر در دسته افرادی هستید که مقصد شما فرودگاه بین المللی بندرعباس است باید بدانید که بعد از فرود آمدن هواپیما، تقریباً تا ۳ ساعت امکان پارک خودرو در پارکینگ به‌صورت رایگان در نظر گرفته می‌شود.
بعد از 3 ساعت هم تعرفه برای خودروها به طور معمول اعمال خواهد شد. تعرفه استفاده از پارکینگ برای تمامی پروازهای خارجی بر اساس دوره‌های شبانه و روزانه تعیین می‌شود. پروازهای روزانه تقریباً از ساعت ۵ صبح تا ساعت ۹ شب و دوره‌های شبانه نیز تقریباً از ساعت ۹ شب تا ساعت ۵ صبح در نظر گرفته می‌شوند.
جالب است بدانید که تعرفه در نظر گرفته شده برای دوره روزانه ۵ درصد از نشستن هواپیما و تعرفه مشخص شده برای دوره شبانه ۱۰ درصد از هزینه تعیین شده نشستن هواپیما خواهد بود. همچنین هزینه در نظر گرفته شده برای استفاده از این پارکینگ برای پروازهایی که داخلی هستند هم با دوره‌های زمانی اعلام شده ۲۳ درصد نسبت به هزینه و تعرفه تعیین شده بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

مسیرهای دسترسی به فرودگاه بندرعباس

برای رسیدن به فرودگاه بین المللی بندرعباس راه‌های دسترسی مختلفی با وسایل نقلیه گوناگون شامل خودروهای اجاره‌ای و تاکسی وجود دارد.
اگر تصمیم گرفتید که با تاکسی خود را به فرودگاه برسانید می‌توانید از تاکسی‌های ویژه فرودگاه استفاده کرده و به‌راحتی بین فرودگاه و مناطق مختلف شهر بندرعباس تردد کنید. این تاکسی‌ها همگی در ایستگاه ویژه و مخصوص فرودگاه حضور دارند و بدون هیچ محدودیتی در تمام اوقات و ساعات شبانه‌روز به مسافران و گردشگران فرودگاه بندرعباس خدمت‌رسانی می‌کنند.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس
بااین‌حال اگر تصمیم گرفتید که خودرو اجاره کنید می‌توانید خودروهای مختلف اجاره‌ای یا کرایه‌ای را با راننده و یا حتی بدون راننده اجاره کرده و خود را به فرودگاه یا سایر نقاط شهر برسانید. ایستگاه کرایه کردن خودروها در محل ترمینال خارجی فرودگاه در نظر گرفته شده است و به شما این امکان را می‌دهد که برای چند روز این خودروها را اجاره کنید.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

نحوه‌ی تهیه بلیط در فرودگاه بندرعباس

برای تهیه بلیط هواپیما از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، راه‌های مختلفی دارید. می‌توانید به شکل اینترنتی بلیط موردنظر خود را خریداری کنید یا به‌صورت حضوری برای تهیه بلیط‌ها اقدام کنید.
مراجعه حضوری به شرکت‌های مختلف هواپیمایی که در سالن پرواز و فرودگاه بندرعباس وجود دارند، از راه‌های تهیه بلیط در این فرودگاه است. شما همچنین می‌توانید با مراجعه‌ی حضوری به فرودگاه، بلیط لحظه آخری خریداری کنید.
بلیط الکترونیک روش دوم پیشنهادی ماست. شما می‌توانید به‌صورت الکترونیکی از شرکت‌هایی که در این فرودگاه مستقر هستند، بلیط خود را خریداری کنید.
لیست انتظار هم آخرین راه تهیه بلیط است. به عبارتی می‌توانید به‌واسطه لیست انتظار، یک ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به دفتر مشخص شده در سالن انتظار مراجعه کرده و بر اساس لیست انتظار موجود، پرواز خود را تهیه کنید.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

امکانات فرودگاه بندرعباس

از جمله امکانات فرودگاه بندرعباس می‌توان به سیستم مجهز حمل و نقل برای تمامی مسافران که شامل تاکسی است، محلی برای نگهداری‌کردن از اشیا گمشده، اورژانس، پارکینگ مسقف، کافی‌شاپ و رستوران، اجاره کردن خودرو بدون راننده یا با راننده، خدمات گوناگون میز الکترونیک که شامل امکانات و خدماتی مانند صدور مجوزهای تردد به‌صورت دستی، خدمات گوناگون ترافیک هوایی، سامانه پذیرش کردن مسافران است اشاره کرد. همین‌طور شعبه بانک ملی با ارائه خدمات بانکی گوناگون و ارائه ارز لازم برای خروج از کشور هم در این فرودگاه قرار داده شده است.

نزدیک‌ترین هتل ها به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

اگر تصمیم دارید تا اقامتی نزدیک به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس را تجربه کنید، ما ۴ مورد از بهترین هتل های بندرعباس که در کوتاه‌ترین مسافت از این فرودگاه قرار گرفته‌اند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل ایران شهر بندرعباس


هتل ایران یکی از هتل‌های 3 ستاره خوش‌نام بندرعباس است که در بلوار امام خمینی قرار گرفته است و تا فرودگاه این شهر با اتومبیل فقط ۲۰ دقیقه فاصله دارد. به‌علاوه این هتل به جاذبه های ساحلی بندرعباس و جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی شهرمانند عمارت کلاه فرنگی، حمام گله‌داری و معبد هندوها هم بسیار نزدیک است.

هتل هرمز بندرعباس


هتل هرمز شهر بندرعباس در میدان انقلاب این شهر واقع شده است و تا فرودگاه با وسیله نقلیه ۱۵ دقیقه فاصله دارد. جالب است بدانید که طرح بنای این هتل شبیه حرف F انگلیسی بوده و این امکان را به شما می‌دهد که از پنجره اتاق، هم به بندرعباس و هم به خلیج فارس ویو داشته باشید. از جمله امکانات این هتل رستوران دریایی جذاب آن است که از معروف‌ترین رستوران‌های بی‌نظیر دریایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

هتل هما شهر بندرعباس


هتل هما هم از ۵ ستاره‌های بندرعباس محسوب می‌شود که با خودرو فقط ۲۰ دقیقه تا فرودگاه این شهر فاصله دارد. این هتل چشم‌انداز بی‌نظیری رو به دریا دارد و به جاهای دیدنی بندرعباس نیز نزدیک است. وفضای سبز هتل و محوطه آن با گیاهان سبز و منحصربه‌فردی پوشیده شده‌اند. در این هتل ۳ رستوران متنوع و منحصربه‌فرد وجود دارد که با غذاهای محلی و سنتی و بین المللی به‌خوبی از شما پذیرایی می‌کنند.
رستوران ستاره در فضای سبز باغ‌مانند هتل قرار گرفته است. رستوران محلی، با غذاهای محلی و بومی بندرعباس از شما پذیرایی می‌کند و در رستوران مروارید به‌راحتی می‌توانید با سفارش دادن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از غذای خود لذت ببرید.

هتل خلیج فارس در بندرعباس


چهارمین هتلی که قصد داریم به شما معرفی کنیم هتل بندرعباس است که در کیلومتر ۱۳ اتوبان شهید رجایی این شهر واقع شده است. فاصله هتل تا فرودگاه ۴۰ کیلومتر است که در مدت‌زمان 10 دقیقه با خودرو طی می‌شود. این هتل در سال ۱۳۹۳ به طور کامل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و با 6 طبقه به‌خوبی از گردشگران و مسافران این شهر پذیرایی می‌کند. ناگفته نماند که این هتل در منطقه صنعتی بندرعباس قرار گرفته و اگر جزء افرادی هستید که هدف شما از سفر به این شهر داد و ستد و تجارت است، این هتل بهترین پیشنهاد خواهد بود. همچنین این هتل مدرن و بین المللی امکاناتی مانند ترانسفر فرودگاهی، راهنمای تور، فروشگاه، امکانات کامل و تجهیزات ورزشی، تاکسی سرویس شبانه روزی و غیره هم دارد. سالن‌های چند منظوره و آمفی تئاتر هم از دیگر امکانات متنوع آن محسوب می‌شوند.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

سایر فرودگاه های استان هرمزگان

شاید ندانید که استان هرمزگان جزایر زیادی دارد و به دلیل موقعیت خاص استراتژیکی که در منطقه برای آن ایجاد شده، فرودگاه‌های دیگری را هم برای تردد در نظر گرفته است. فرودگاه جزیره سیری، فرودگاه میناب، فرودگاه ابوموسی، فرودگاه پارسیان، فرودگاه لاوان و فرودگاه جاسک از جمله این فرودگاه‌ها هستند. ما در ادامه 3 فرودگاه از این فرودگاه‌ها را با توضیحاتی کوتاه به شما معرفی خواهیم کرد.

فرودگاه جزیره ابوموسی


از دیگر فرودگاه‌های استان هرمزگان می‌توان به فرودگاه ابوموسی اشاره کرد. ابوموسی جزیره‌ای در جنوبی‌ترین قسمت خلیج فارس است. فرودگاه این جزیره در سال ۱۳۷۳ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. پروازهای انجام شده در این فرودگاه متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر و ایران ایر هستند.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بزرگ جزیره سیری


از دیگر فرودگاه حاضر در هرمزگان، فرودگاه سیری یا راز است. سیری یکی از جزایر خلیج فارس بوده و فرودگاه این جزیره در قسمت جنوبی آن واقع شده است. شرکت‌های هواپیمایی آسمان، کارون و کاسپین به مقاصد پروازی شیراز و همچنین لامرد در این فرودگاه حضور دارند.

فرودگاه جزیره لاوان


فرودگاه جزیره لاوان که بیشتر مسافران آن پرسنل و کارمندان شرکت‌های مختلف پتروشیمی یا نفت هستند هم در هرمزگان مستقر است. در ضمن شرکت‌های هواپیمایی نفت ایران و ایران ایر هم در این فرودگاه فعالیت می‌کنند.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

تاریخچه ساخت فرودگاه بندر عباس

تاریخ ساخت این فرودگاه به سال‌های ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۶ برمی‌گردد. در این بازه زمانی از طریق فرودگاه کوچک شهر بندرعباس پروازهایی به‌واسطه حضور هواپیماهای DC3 و DC6 انجام می‌شد. این هواپیماها تنها هواپیماهایی بودند که در ناوگان هوایی کشور ما حضور داشتند. همچنین این فرودگاه به لحاظ موقعیت مکانی در ۲۵ کیلومتری از جاده فعلی بندرعباس به سمت سیرجان مستقر شده بود. بعد از آن در سال ۱۳۴۹ بود که مکان این فرودگاه را به طور کامل تغییر دادند و آن را به منطقه دیگری منتقل کردند. فرودگاه جدید بندرعباس در سال ۱۳۴۹ با اینکه در بخش ترمینال نیمه‌تمام بود، مورد بهره مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در سال ۱۳۵۰ هم ساختمان ترمینال تکمیل شد و با نصب کردن کامل تمام دستگاه‌های ناوبری، این فرودگاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و تا به امروز پروازهای متعددی در آن صورت گرفته است.
معرفی کامل اطلاعات فرودگاه بندرعباس

کلام آخر

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهر بندرعباس درگاهی اصلی برای تمامی مسافران داخلی و خارجی از سمت جنوب کشور به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه امکانات و خدمات متعدد و مناسبی را هم برای مسافران خود در نظر گرفته است. ما در این مطلب تلاش کردیم تا این فرودگاه را به طور کامل و از تمام جهات به مراجعان معرفی کنیم. تمامی مسافران پروازهای داخلی یا خارجی با مطالعه این مطلب در یک بازه زمانی کوتاه به‌راحتی می‌توانند اطلاعات لازم برای حضور در این فرودگاه را کسب کنند و با آمادگی قبلی، پرواز خود را از این فرودگاه یا به سمت آن انجام دهند.

سؤالات متداول


فرودگاه بندرعباس سایت دارد؟


بله، آدرس سایت فرودگاه بندرعباس www.bandarabbas.airport.ir است.

اطلاعات پرواز فرودگاه بندرعباس را از کجا ببینم؟


برای اطلاع از اطلاعات پرواز فرودگاه بندرعباس کافی است که به سایت این فرودگاه به آدرس www.bandarabbas.airport.ir مراجعه کنید.

لیست پروازهای هفتگی فرودگاه بندرعباس را از کجا پیدا کنم؟


از طریق سایت فرودگاه بین المللی بندرعباس با آدرس www.bandarabbas.airport.ir تمام لیست پروازهای هفتگی قابل‌دسترسی هستند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است