search
menu

دریاچه شورمست سوادکوه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دریاچه شورمست پیشنهاد می‌شود؟
چشم انداز و طبیعت دریاچه شورمست
امکانات فراهم شده در دریاچه شورمست
بهترین زمان برای سفر به دریاچه شورمست
چگونه به دریاچه شورمست برویم؟
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دریاچه شورمست
دریاچه شور مست تنها دریاچه طبیعی در شهرستان سواد کوه در پل سفید است که مساحت آن ۱۵ هکتار متر مربع و عمق آن ۵ متر است. این دریاچه ۵.۵ کیلومتر با شهر پل سفید فاصله دارد و در ارتفاعات روبروی این شهر، در کنار روستای شورمست واقع شده است. مازندران از استانهای بسیار زیبای ایران است که از نظر گردشگری و جذب گردشگر در زمره سایر استان‌ها قرار دارد.دریاچه شورمست در استان مازندران را می‌توان در لیست زیباترین و چشم نوازترین جاذبه‌های طبیعی استان در نظر گرفت و در عین حال یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار. منظره دریاچه بسیار بکر و زیباست و جنگل اطراف آن توسط درختان توسکا قدیمی و سر به فلک کشیده پوشانده شده است و آن را به یکی از زیباترین مکان‌های شهرستان سوادکوه تبدیل کرده است. این دریاچه برای گردشگران و ماهیگیران یکی از بهترین مقاصد است و سالانه افراد بسیاری به این طبیعت زیبا می‌روند و از این دریاچه بازدید می‌کنند. گردشگرانی که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به استان مازندران سفر می کنند بهتر است از این جاذبه طبیعی در کنار دهها جاذبه تاریخی و طبیعی بی‌نظیر استان مازندران دید کنند.

چرا بازدید از دریاچه شورمست پیشنهاد می‌شود؟


• دریاچه شورمست یک جاذبه طبیعی بسیار زیباست که مانند جنگل راش سوادکوه آرامش طبیعت آن نسبت به سایر جاهای دیدنی می‌تواند نقطه قوت محسوب شود.
• دریاچه شورمست در مازندران از جمله دریاچه‌هایی است که دسترسی به آن بسیار آسان است و امکانات مناسبی نیز دارد.
• کوههای مشرف به دریاچه شورمست سبب شده است چشم انداز این دریاچه بسیار دلربا و چشم نوازتر به نظر برسد.
• گردشگرانی که قصد بازدید از این دریاچه را دارند می‌توانند علاوه بر دریاچه شورمست از سایر جاذبه‌های استان مازندران نیز دیدن کنند.
• از آنجاییکه این دریاچه به استان تهران نزدیک است می‌تواند مقصدی برای گردشگری پایتخت نشینان در تعطیلات محسوب شود.
دریاچه شورمست سوادکوه

چشم انداز و طبیعت دریاچه شورمست


دریاچه شور مست در سواد کوه، در ۸۰ کیلومتری ساری، در ارتفاعات و مشرف به شهر سوادکوه واقع شده است. این دریاچه به وسعت ۱۵ هکتار است که عمق آن نیز پنج متر است و توسط درختان بلندی احاطه شده است، بازدید از این دریاچه به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا از منظره‌ای نفس گیر و بسیار دیدنی لذت ببرند. دریاچه شورمست در سوادکوه مطمئناً یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است که دسترسی به آن آسان است و یک اردوگاه محبوب است زیرا امکانات رفاهی و اقامتی در اطراف آن فراهم شده است. دریاچه شورمست نام خود را از روستایی به همین نام که در نزدیکی دریاچه قرار دارد گرفته است. این دریاچه که در سالهای نه چندان دور جایی بکر بوده است از نظر آب و هوایی بسیار مطبوع است و در فصل تابستان نیز خنکای هوا به قدری است که سبب آسودگی خاطر و آرامش گردشگران می‌شود. این محیط بسیار زیبا و دیدنی جایی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها می‌تواند باشد. با وجود اینکه آب دریاچه نسبت به گذشته کمتر شده است ولی هنوز هم همان جذابیت را دارد و این چشم انداز زیبا با مشارکت مردم و گردشگران در حفظ پاکیزگی آن همواره طبیعت زیبای خود را حفظ خواهد کرد.

امکانات فراهم شده در دریاچه شورمست


این دریاچه از نظر فراهم بودن امکانات رفاهی در سطح نسبتا قابل قبولی قرار دارد و از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به وجود قایق‌های پدالی برای گردش در دریاچه اشاره کرد که امتحان آن برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد و بهتر است در نظر بگیرید که شنا در این منطقه ممنوع است. البته سرگرمی‌های این دریاچه به قایق سواری محدود نیست و شما می‌توانید عکس‌های بسیار زیبا در طبیعت این منطقه بگیرید. اسب‌هایی برای کرایه در اطراف دریاچه وجود دارند که می‌توانید تحت نظارت صاحبان اسب‌ها سوار بر اسب شوید و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای خودتان خلق کنید. ماهیگیری نیز از جمله کارهایی که می‌توانید در این دریاچه انجام بدهید هر چند تعداد ماهی‌های این منطقه زیاد نیست ولی با کمی صبوری شاید بتوانید برای نهار خود ماهی داشته باشید. برای رفع نیازهای اساسی و خوراک چندین مغازه در منطقه دریاچه شورمست وجود دارد که می‌توانید از آنها خرید کنید. یکی از بهترین امکانات فراهم شده در این منطقه وجود کلبه‌هایی است که گردشگران شب را می‌توانند در آن سپری کنند.
دریاچه شورمست سوادکوه

بهترین زمان برای سفر به دریاچه شورمست


بهترین زمان برای سفر به دریاچه شورمست فصل‌هایی است که دمای هوای معتدل‌تر است به همین دلیل زمستان برای سفر و بازدید از دریاچه شورمست پیشنهاد نمی‌شود.

چگونه به دریاچه شورمست برویم؟


برای رفتن به دریاچه شورمست اگر جاده فیروز کوه را انتخاب کنید و از تهران عازم این سفر شوید به سمت پل سفید مسیرتان را ادامه دهید. پل ورسک را نیز در مسیرتان خواهید دید. در انتهای مسیر جاده خاکی در پیشروی ما خواهد بود که با گذشتن از این مسیر به دریاچه شورمست خواهید رسید. فاصله دریاچه شورمست از تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دریاچه شورمست


جدا از مسیری که برای رسیدن به دریاچه شورمست باید طی شود، حدود چند ساعتی می‌توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید وتا عصر از دیدن این منطقه لذت ببرید، البته اگر قصد اقامت دارید می‌توانید شب را نیز آنجا بمانید. برای خودروهایی که به منطقه وارد می‌شوند حدود ۷ هزار تومان نیز ورودیه دریافت می‌شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است