search
menu

جنگل راش سوادکوه

[ پنهان کردن ]
درباره جنگل راش سوادکوه
چرا باید از جنگل راش بازدید کنیم؟
ویژگی های درختان راش
تفریحات در جنگل راش
اقامت در سفر به جنگل راش
امکانات جنگل راش
مسیر دسترسی به جنگل راش
بهترین زمان برای سفر به جنگل راش
ساعت و هزینه بازدید از جنگل راش
رستوران های نزدیک به جنگل راش
هتل های نزدیک به جنگل راش

درباره جنگل راش سوادکوه


جنگل راش در استان مازندران و مسیر جاده سوادکوه و روستای سنگده قرار دارد؛ این جنگل یکی از خاص ترین جنگل های ایران به شمار می رود که مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. جنگل راش سوادکوه در واقع محل رشد یکی از درختان کمیاب به نام راش است؛ درختان زیبایی که شما را مدهوش خود خواهند کرد. با قدم زدن در میان این جنگل، آرامش خاصی را لمس خواهید کرد و رودخانه ای که از میان این جنگل در حال گذر است، زیبایی و طراوت بی نظیری به محیط اطراف می دهد، صدای گذر آب روان همراه با سکوت اطراف یکی از بی نظیرترین لحظات برایتان خواهد بود و تمام خستگی مسیر را از شما دور خواهد کرد. علاوه بر این رودخانه، در انتهای مسیرتان به آبشار زیبایی به نام اوبن دسترسی خواهید داشت که در دل جنگل قرار دارد و با نزدیک شدن به این آبشار زیبا و چشمه های طبیعی آن اطراف لحظات وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد.
جنگل راش سوادکوه

چرا باید از جنگل راش بازدید کنیم؟


• جنگل راش، محل رشد درختان کمیابی به نام راش است.
• جنگل راش دارای طبیعت بسیار زیبایی است که برایتان آرامش به ارمغان می آورد.
• در آبشار این جنگل جلوه های زیبایی از طبیعت را لمس خواهید کرد.
• جنگل راش با مناظر بی نظیر خود در هر فصل با رنگ های منحصر به فرد خود زیبایی های بخصوصی دارد.

ویژگی های درختان راش


جنگل راش سوادکوه از درختان کهنسالی مانند افرا، سردار یا سرخدار، ملج، توسکا و راش تشکیل شده است که در میان این درختان، راش از همه باارزش تر است. درخت راش دارای شاخ و برگ های زیادی است و با نام سایه پسند نیز شناخته می شود. درخت راش در مناطق سرد رشد چندان خوبی ندارد و مناسب ترین نقطه برای رشد این درختان مناطق گرم است، زیرا درختان راش ریشه های سطحی دارند و جنگل ها با خاک کم عمق بهترین مکان برای رشدشان است. درخت راش ارتفاع ۳۵ متری و قطر تنه ۱.۵ متری دارد و حدودا ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال نیز عمر می کند، در صورتی که این درختان از خاک خوب تغذیه کنند هر ۵ سال یک بار و در صورتی که در آب و هوای نامساعد باشند هر ۱۵ سال یک بار میوه خواهند داد.
درختان راش در نواحی جلگه ای نایاب هستند، اما در جنگل راش و بلندی ها و کوهستان‌ ها به وفور دیده می شوند. راش، درختی بسیار حساس است، به طوری که نهال جوان آن از سرمای شدید آسیب می بیند و در مقابل، گرمای زیاد نیز مضر است. اما با این حال در جنگل های اطراف روستای سنگده که جزئی از جنگل های هیرکانی هستند، درختان راش زیادی دیده می شوند. در جنگل های اطراف روستای سنگده هرچه بالاتر بروید، تعداد درختان راش افزایش خواهد یافت. مورد جالب توجه در مورد Rash Jungle اینست که تمامی درختان به صورت منظم و مرتب در کنار یکدیگر قرار دارند که به طرز باورنکردنی بی نظیر است.

تفریحات در جنگل راش


در هر زاویه ای از جنگل راش که باشید فرقی ندارد، زیرا در هر مسیر چشم اندازهای فوق العاده ای را خواهید دید. زیبایی‌ های جاده های منتهی به این جنگل وصف نشدنی هستند، گویی هنرمندی خلاق همه این زیبایی ها را نقاشی کرده است. هر کدام از فصل ها زیبایی های بخصوصی دارند، با خرید بلیط هواپیما و سفر به این خطه لحظات نابی را تجربه خواهید کرد. چندین مورد از تفریحات جنگل راش را در ادامه برایتان توضیح می دهیم:
جنگل نوردی: قدم زدن در میان جنگل راش بسیار رویایی بوده و به شما گردشگران آرامش خاصی به ارمغان می آورد، حال چه پیاده چه سواره از تماشای بی نظیر بخش های مختلف جنگل راش لذت خواهید برد. پیاده روی در جنگل راش بسیار آسان است و با پیاده روی سبک در حدود نیم ساعت به انتهای جنگل راش و ابتدای پوشش گیاهی گل و زرشک خواهید رسید. جنگل راش دارای شیب ملایم و هوای خنکی است که برایتان لذت بخش خواهد بود.
رودخانه خروشان: مورد جالب در مورد جنگل راش اینست که از رودخانه ای از میان این جنگل با طراوت عبور می کند و مناظر تماشایی و رویایی خلق می کند.
جنگل راش سوادکوه

آبشار اوبن: بعد از چند ساعت پیاده‌ روی در میان جنگل به آبشار بسیار زیبایی به نام اوبن خواهید رسید که دل هر گردشگری را می برد و به زیبایی این جنگل می افزاید. آبشار اوبن از چشمه های طبیعی سرچشمه می‌ گیرد و پس از سرازیر شدن در میان جنگل به رود تجن می ریزد.
دوچرخه سواری: جنگل راش منطقه ای برای دوچرخه سواری دارد، با اینکه امکان کرایه دوچرخه وجود ندارد اما برای کسانی که به دوچرخه سواری علاقه مند هستند می توانند همراه خود دوچرخه ببرند و از مسیرهای بی نظیر این جنگل لذت ببرند.
پیک نیک و عکاسی: یکی از کارهای رایج در جنگل راش پیک نیک و عکاسی از طبیعت بی نظیر آن است که می توانید عکس های یادگاری خاصی بگیرید.

اقامت در سفر به جنگل راش


بهتر است در جریان باشید که در جنگل راش اقامتگاهی وجود ندارد، اما اگر دوست دارید شب را در این جنگل بگذرانید، پیشنهاد می کنیم کمپینگ در طبیعت را امتحان کنید و شبی بی نظیر را در زیر آسمان پرستاره بگذرانید. البته در این صورت لازم است همراه خودتان مواد غذایی فاسد نشدنی، کیسه خواب، پتو، چراغ، داروی و چندین وسایل دیگر به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است در این جنگل بارندگی شروع شود که در این صورت باید چادر بزنید و آتش روشن کنید. اگر جزو نفراتی هستید که دوست دارید شب را در این منطقه بگذرانید اما اهل کمپ و چادر نیستید، به راحتی می توانید از خانه‌ های محلی یا اقامتگاه های بوم گردی روستاهای اطراف استفاده کنید.

امکانات جنگل راش


در جنگل راش امکانات خاصی وجود ندارد و در این جنگل تنها وارد طبیعتی بی نظیر و بکر خواهید شد. آخرین امکانات و مغازه ها در مسیرتان روستای سنگده خواهد بود که بهتر است اقلام مورد نیازتان را از این روستا تهیه کنید.

مسیر دسترسی به جنگل راش


برای دسترسی به جنگل راش باید به فیروزکوه بروید و در محور فیروزکوه به خروجی بین شهرک صنعتی شورمست و پل سفید برسید که از این مسیر به لمرز و فلورد دسترسی خواهید داشت. با ادامه مسیر به وزملا و درزیکلا و در نهایت به روستای سنگده خواهید رسید. وقتی به روستای سنگده رسیدید باید از نگهبانی ابتدای جنگل عبور کنید که از این روستا جاده ای خاکی شما را به ابتدای جنگل راش سواد کوه می رساند؛ در این قسمت پیشنهاد می کنیم حتما از راهنماهای محلی کمک بگیرید. پس از طی مسافتی حدودا ۱۰ کیلومتر که جاده جنگلی و شوسه است به جنگل راش خواهید رسید. توجه داشته باشید که مسیر دسترسی به جنگل راش با ماشین شخصی و سواری نیز امکان پذیر است که از روستا تا جنگل حدودا یک ساعت زمان می برد اما اگر از ماشین های نیسان یا شاسی بلند استفاده کنید این مسیر نیم ساعت خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به جنگل راش


جنگ راش سواد کوه در ارتفاع بالایی قرار دارد و دارای آب و هوای کوهستانی است. بنابراین بهترین فصل سفر برای استفاده از طبیعت این منطقه از اواسط بهار تا اوایل زمستان است. در فصل بهار و تابستان پوشش سرسبز و طبیعت زیبایی در این منطقه وجود دارد و در فصل پاییز نیز صحنه های رنگارنگ گردشگران و طبیعت دوستان را محو زیبایی خود می کند. اما در فصل زمستان هوا بسیار سرد می شود و برایتان اذیت کننده خواهد بود، بنابراین بهتر است از سفر در این فصل خودداری کنید.

ساعت و هزینه بازدید از جنگل راش


برای بازدید از این جنگل زیبا می توانید به صورت ۲۴ ساعته مراجعه کنید و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

رستوران های نزدیک به جنگل راش


رستوران سید مسعود سنگدهی تلکابن: ۶۵۰ متر
رستوران ماهی: ۲.۲ کیلومتر
رستوران وره پی: ۲۲.۶ کیلومتر
رستوران نغمه چم چم: ۲۵.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به جنگل راش


سوئیت اقامتی مختاری: ۱.۴ کیلومتر
هتل ولیک بن: ۵.۸ کیلومتر
هتل سنتی فلورد: ۱۵.۱ کیلومتر
مجتمع اقامتی اسپیناس: ۱۳.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است