search
menu

دریاچه شورابیل اردبیل

[ پنهان کردن ]
دریاچه شورابیل اردبیل
چرا بازدید از دریاچه شورابیل پیشنهاد می شود؟
آشنایی با دریاچه شورابیل
در دریاچه شورابیل از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دریاچه شورابیل چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از دریاچه شورابیل چه زمانی است؟
چگونه به دریاچه شورابیل برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی دریاچه شورابیل برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دریاچه شورابیل هستند؟

دریاچه شورابیل اردبیل


درست در وسط بافت شهری اردبیل دریاچه طبیعی بزرگی وجود دارد که در طی دهه های اخیر به تفرجگاهی دیدنی تبدیل شده و بعد از سرعین نگین گردشگری شهر به حساب می آید. در واقع گردشگرانی که بلیط هواپیما اردبیل می خرند بدون گشت و گذار در سرعین و شورابیل به خانه هایشان برنمی گردند. دریاچه شورابیل، فضای سرسبز، معابر طولانی و شهربازی آن محیطی را فراهم کرده اند که هر کسی با هر سن و سالی می تواند آن جا لحظات خوشی را سپری کند. اینجا نه تنها پاتوق خانواده ها بلکه دانشجویان، خردسالان و حتی افراد مسن است.
دریاچه شورابیل اردبیل

چرا بازدید از دریاچه شورابیل پیشنهاد می شود؟


در ماه های تابستانی هوای شورابیل بی اندازه خنک و دل پذیر می شود
برای دوچرخه سواری و پیاده روی بهترین مکان شهر به حساب می آید
با کشتی تفریحی آنداک می توانید در دریاچه شورابیل گشتی به یادماندنی بزنید
شهربازی بزرگ این دریاچه مکان مفرحی برای خانواده هاست
می توانید بساط پیک نیک را در فضای سبز و آلاچیق های آن برپا کنید

آشنایی با دریاچه شورابیل


دریاچه ۱۸۰ هزار مترمربعی شورابیل از دوران چهارم زمین شناسی و در طی میلیون ها سال به دنیای مدرن شهری راه پیدا کرده و علت نامگذاری آن به خاطر آب کاملا شور دریاچه بوده است. گفته می شود که گل و لای کف دریاچه خاصیت درمانی داشته ولی بعدها که از طریق چشمه ها و رودخانه بالیغلی چای آب شیرین به دریاچه اضافه شد، این خاصیت را از دست داد. عمق این دریاچه بین ۴ تا ۱۸ متر است و به خاطر امکانات تفریحی متعددی که در اطراف دریاچه تعبیه شده، مکان ایده آلی برای گردشگران به حساب می آید.

در دریاچه شورابیل از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


تماشای چشم انداز دریاچه
با این وسعتی که دریاچه شورابیل دارد به راحتی می توانید مکان دنج و آرامی برای خود پیدا کنید و به تماشای پهنای نیلگون دریاچه بنشینید یا سلفی های زیبایی بر روی صخره های سنگی بگیرید.
پیاده روی دور دریاچه
پیست و معابر استانداردی که برای دوچرخه سواری و پیاده روی در اطراف دریاچه شورابیل ساخته شده یکی از طولانی ترین پیست های پیاده روی کشور به حساب می آید. در یک سمت دریاچه کیوسکی وجود دارد که می توانید دوچرخه کرایه کنید و دور تا دور دریاچه در فضایی تقریبا رویایی رکاب بزنید. این پیست برای کالسکه سواری و ماشین برقی نیز مناسب است.
دریاچه شورابیل اردبیل
کشتی تفریحی آنداک
اگر تا قبل از این به دریاچه شورابیل رفته اید و سوار کشتی تفریحی آنداک نشده اید باید خاطرات گذشته خود را کنار بگذارید تا زیباترین و لاکچری ترین خاطرات شورابیل را جایگزین آن ها کنید. این کشتی کوچک ۲ طبقه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب، تجربه سفر دریایی در کرانه های دریاچه را برای شما مهیا کرده تا با تماشای چشم اندازهایی از سبلان یا نورپردازی های شبانه اطراف دریاچه و شب های شهر این سفر پرآرامش را در زندگی خود ثبت کنید. این کشتی فضای شیک و مدرنی دارد که برای برگزاری جشن تولد و دورهمی های دوستانه و حتی جلسات کاری مناسب است. عکس هایی که روی این کشتی می گیرید بدون شک خاص ترین عکس های سفر به اردبیل خواهند بود.
شهربازی
اهالی شهر اردبیل معمولا برای تفریح و سرگرمی کودکان به شهربازی روباز شورابیل می روند. بخش بزرگی از ساحل دریاچه با امکانات تفریحی متنوعی مثل رنجر، تاب جوانان، سورتمه، فریزبی، چرخ و فلک و تجهیزات بازی دیگری پر شده و همیشه پر از سروصدا و شور هیجان کودکان و بزرگسالان است.
زیپ لاین بزرگ
برای هیجان بیش تر و رهاسازی آدرنالین به سراغ زیپ لاین بزرگ دریاچه شورابیل بروید، این زیپ لاین اولین زیپ لاین رفت و برگشتی کشور و همچنین طولانی ترینِ آن به حساب می آید. زیپ لاین شورابیل باطول ۹۲۰ متری اش تجربه متفاوتی برای گردشگران رقم می زند.
قایقرانی و جت اسکی
در روزهای خوش آب و هوای بهاری و تابستانی گشت آبی در دریاچه شورابیل بیش ترین لذت را به همراه دارد. البته با آمدن کشتی تفریحی آنداک توجه کمتری به قایق های پدالی و موتوری می شود ولی اگر به دنبال هیجان های متفاوتی هستید، جت اسکی یا قایق موتوری کرایه کنید و دل به پهنای دریاچه بزنید.
دریاچه شورابیل اردبیل
پیست کارتینگ هانی
رقابت طلبان و هیجان‌دوستان هم باید دست دوستان خود را بگیرند و به پیست کارتینگ هانی بروند تا در محیطی جذاب و باصفا به رقابت مشغول شوند. این پیست در کیلومتر ۶ رینگ دور دریاچه تاسیس شده و مکان مفرحی برای خانواده ها و جوانان به شمار می رود. پیست کارتینگ هانی همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰ شب دایر است.
امکانات و تفریحات دیگر
از ۱۰ سال پیش تا الان هر روز به جذابیت های بصری و تفریحی شواربیل اضافه شده و می شود، یعنی هر بار که به شورابیل می روید تجربه متفاوت تری دارید. همین کشتی تفریحی آنداک که اخیرا به این مجموعه اضافه شده، این تفرجگاه را بین جوانان و خانواده ها جذاب تر از پیش ساخته است. بعلاوه نمایشگاه ها، جشنواره ها و برنامه های متنوعی در شورابیل برگزار می شوند، گونه های مختلفی از پرنده های مهاجر در این دریاچه دیده می شوند. هتل، نمایشگاه بین المللی، کافه ها و رستوران های متنوع، پارکینگ، سوپرمارکت و نمازخانه از امکانات رفاهی این دریاچه هستند و ضمنا شنا در این دریاچه ممنوع است.
دریاچه شورابیل اردبیل

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دریاچه شورابیل چه قدر است؟


هزینه بازدید از شورابیل به استفاده شما از امکانات تفریحی و رفاهی مختلف بستگی دارد و گشت و گذار در آن حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان می برد.

فصل مناسب برای بازدید از دریاچه شورابیل چه زمانی است؟


تابستان بهترین موقع برای بازدید از دریاچه شورابیل است چون وقتی اکثر نقاط کشور درگیر گرمای سوزان تابستانی هستند، صبح ها و بعد از ظهرهای شورابیل به قدری خنک می شود که شاید نخواهید آن جا را ترک کنید ولی شب ها دمای هوا به قدری پایین می رود که ممکن است سردتان شود، پس بهتر است لباس گرمی به همراه خود داشته باشید.

چگونه به دریاچه شورابیل برویم؟


مسیرهای دسترسی به دریاچه وسیع شورابیل متنوع هستند و بسته به امکانات تفریحی مختلفی که قصد استفاده از آن را دارید، این مسیرها را انتخاب کنید. مثلا از سمت میدان بسیج و خیابان دانشگاه به شهربازی و باغ بهشت آن دسترسی راحتی خواهید داشت و از سمت بزرگراه میلاد به زیپ لاین نزدیک تر خواهید بود.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه حیات وحش اردبیل: ۶۵۰ متر
پل یدی گوز: ۳.۴ کیلومتر
بالیغلی چای: ۴ کیلومتر
بقعه شیخ صفی: ۴.۸ کیلومتر
تفرجگاه بولاغلار: ۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی دریاچه شورابیل برای اقامت وجود دارند؟


هتل شورابیل: ۳۵۰ متر
هتل یاکاموز: ۲.۳ کیلومتر
هتل دریا: ۲.۷ کیلومتر
هتل مهدی: ۳.۲ کیلومتر
هتل شیخ صفی: ۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دریاچه شورابیل هستند؟


رستوران آنا پیتزا:‌ ۴۰۰ متر
رستوران ترکی پرپروک: ۷۵۰ متر
کبابی خاقان: ۱ کیلومتر
رستوران گیاهی زعفرانیه: ۱.۳ کیلومتر
رستوران ایتالیایی آماتا: ۲.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است