search
menu

پارک ملی سنجای گاندی بمبئی

[ پنهان کردن ]
درباره پارک ملی سنجای گاندی
تنوع زیستی در پارک ملی سنجای گاندی
محیط محافظت شده و آموزشی پارک ملی سنجای گاندی
تور حیات وحش در پارک ملی سنجای گاندی
غار موجود در پارک ملی سنجای گاندی
تفریحات پارک ملی سنجای گاندی
چگونه به پارک ملی سنجای گاندی برویم؟
در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی چه رستوران و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره پارک ملی سنجای گاندی


یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی و سرسبز بمبئی در هند، پارک ملی سنجای گاندی (Sanjay Gandhi National Park) است که در میان آن همه شلوغی و ازدحام شهر توانسته محیطی سالم، آرام، پاکیزه و مفرح برای مردم و گردشگران ایجاد کند. اگرچه پارک ملی سنجای گاندی در مقایسه با دیگر پارک های بمبئی خیلی بزرگ یا عجیب نیست، اما موقعیت و امکاناتش بسیار دیدنی و جذاب هستند.
این پارک برای وقت گذراندن کنار خانواده و دوستان و بازی کردن بچه ها بسیار مناسب است. اگر بلیط هواپیما بمبئی را بخرید، حتما یک روز از سفرتان را برای پیک نیک در پارک ملی سنجای گاندی اختصاص دهید و از کل روزتان لذت ببرید. این پارک در فاصله ای به اندازه کمتر از یک ساعت و نیم از دروازه هند واقع شده و دقیقا از پرجنب و جوش ترین و شلوغ ترین نقطه شهر به سمت محیطی سرسبز و دل انگیز حرکت خواهید کرد.پارک ملی سنجای گاندی تنها یک پارک معمولی نیست، بلکه زیستگاه هزاران گونه حیوانات مختلف نظیر گربه سانانی چون ببر و پلنگ است.
 پارک ملی سنجای گاندی بمبئی

تنوع زیستی در پارک ملی سنجای گاندی


بیش از هزار گونه گیاهان، ۴۰ گونه پستانداران، ۲۵۱ پرنده شامل مرغ های دریایی، پرنده های معولی و پرنده های مهاجر، ۸ گونه دوزیستان، ۳۸ گونه خزندگان و گونه های مختلف ماهی ها در پارک ملی سنجای گاندی زندگی کرده و محافظت می شوند. برای کسانی که عاشق طبیعت، فضاهای سرسبز و درخت و گیاهان هستند، بازدید از پارک ملی سنجای گاندی تجربه متفاوت و فوق العاده ای برایشان خواهد بود. اکثر درختان این پارک در بیشتر فواصل سال دارای برگ هستند و با اکسیژن دهی عالی و زیبا کردن محیط جذابیت غیرقابل وصفی به خود می گیرند.
نام برخی از درختان موجود در پارک ملی سنجای گاندی عبارتند از: Adina cordifolia (kadam)، Albizia lebbeck (Shirish)، Pongamia pinnata (Karanj)، Tectona grandis (Teak)، Dalbergia latifolia (Shisham)) و ... . آن دسته از درختانی که به شعله جنگل معروفند، در ماه های فوریه تا می گل می دهند و چشم اندازهای فوق العاده و بی نظیری خلق می کنند. درختان Bombax malabaricum (Semal) و Erythrina indica که به درختان مرجانی معروف هستند، در زمان گل دادن مناظر بسیار تماشایی و خارق العاده می آفرینند و قدرت و عظمت آفریدگار را به رخ همگان می کشند. گیاه بامبو، ازجمله گیاهان معروفی که احتمالا با آن آشنا هستید در جای جای پارک ملی سنجای گاندی به چشمتان می خورد. همچنین، طیف وسیعی از درختچه های گوناگون و گل های زیبای ارکیده در این پارک وجود دارند. یکی از دلایل تنوع گیاهی در پارک ملی سنجای گاندی این است که در زمان وزش بادهای موسمی گرد گل ها و گلبرگ های گیاهان توسط باد جابجا می شوند و با یکدیگر درهم می آمیزند که در نتیجه آن گیاهان مختلف و متنوعی در پارک می رویند.
 پارک ملی سنجای گاندی بمبئی

محیط محافظت شده و آموزشی پارک ملی سنجای گاندی


یکی از مهم ترین بخش های پارک ملی سنجای گاندی به Krishnagiri Upavan تعلق دارد که مساحت آن ۵.۵ کیلومتر مربع است و یک منطقه محافظت شده و آموزشی به حساب می آید که در آن روند زندگی جانوران و گیاهان و عوامل انقراض و ... مورد بررسی قرار می گیرند.

تور حیات وحش در پارک ملی سنجای گاندی


همانطور که پیش تر ذکر شد، در پارک ملی سنجای گاندی گونه های مختلفی از حیوانات زندگی می کنند و محافظت می شوند. در بازدید از این پارک می توانید سوار اتوبس های مخصوص گردش در پارک شیرها شوید و از نزدیک حیوانات و حیات آن ها را تماشا کنید. مساحت پارک شیرها (Lion Safari) و پارک ببرها (Tiger Safari) به ترتیب ۱۲ و ۲۰ هکتار هستند و نورپردازی هایی که در محوطه طراحی شده برای بازدیدکنندگان بسیار خوشایند و جذاب است.
در قسمت دیگری از پارک ملی سنجای گاندی گونه های مختلف پرندگان نظیر دارکوب، مرغ دریایی، بوجانگاییان (Drongo)، بوجانگای دم پارویی بزرگ (Racket- trailed Drongo)، مگس گیر بهشتی (Paradise Flycatcher) و ... نگهداری می شوند و بازدید از آن ها بسیار لذت بخش است.
برخی حیوانات وحشی دیگر نیز همچون مار پیتون، مار کبری، تمساح، بامبو افعی و ... در برکه ها، دریاچه ها و سرسبزی های اطرافشان زندگی می کنند.
 پارک ملی سنجای گاندی بمبئی

غار موجود در پارک ملی سنجای گاندی


یکی دیگر از جاذبه های پارک ملی سنجای گاندی، غار کنهری (Kanheri Cave) است که نشانی از فرهنگ و تاریخ بوداییان در هند به حساب می آید. قدمت این غار به قرن یکم قبل از میلاد مسیح برمی گردد و داخل آن علاوه بر تصویر بزرگ چهره بودا، نقاشی های فراوانی به روی دیوارهایش حکاکی شده اند.

تفریحات پارک ملی سنجای گاندی


در بخشی از محوطه پارک ملی سنجای گاندی به نام (Gandhi Smarak) برای کوچکترها و بزرگترها تفریحاتی در نظر گرفته شده اند تا باعث سرگرمی و تفریح آنها باشند. بازدید کنندگان می توانند در میان نیلوفرهای آبی مشغول قایق رانی باشند و لحظات به یاد ماندنی کنار دوستان و عزیزانشان ثبت کنند. برای کوچکترها نیز پارک و باغ مخصوص کودک وجود دارد تا خانواده ها کودکانشان را به آن جا ببرند و کودکان هم از بازی و تفریح در پارک لذت ببرند.

چگونه به پارک ملی سنجای گاندی برویم؟


پارک ملی سنجای گاندی در منطقه بوریوالی (Borivali) قرار دارد و فاصله این منطقه از بمبئی ۳۰ کیلومتر است. بازدید کنندگان می توانند با استفاده از قطار به پارک ملی سنجای گاندی بروند. این قطارها هر ۵ دقیقه یک بار قابل دسترس هستند.

در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


پارک آبی فرمانروایی آب: ۲۵ کیلومتر
معبد ویسپانا بمبئی: ۲۶ کیلومتر
قلعه بندرا: ۲۶.۶ کیلومتر
معبد شری محلکشمی ماندیر: ۳۳ کیلومتر
باغ های معلق بمبئی: ۳۵ کیلومتر
غارهای الفنتا: ۴۰ کیلومتر

در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Fortune Select Exotica - Hotels in Navi Mumbai فاصله: ۲۷.۲ کیلومتر
هتل Hotel Nice Stay فاصله: ۳۲.۴ کیلومتر
هتل The Westin Mumbai Garden City فاصله: ۳۲.۹ کیلومتر
هتل Radisson Mumbai Goregaon فاصله: ۳۴.۲ کیلومتر
هتل Residency Sarovar Portico, Mumbai فاصله: ۳۴.۷ کیلومتر

در نزدیکی پارک ملی سنجای گاندی چه رستوران و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Krishna Sagar Pure Veg فاصله: ۱۲.۲ کیلومتر
رستوران Gokul Restaurant فاصله: ۳۳.۳ کیلومتر
رستوران City Star فاصله: ۳۴.۲ کیلومتر
رستوران The Avenue فاصله: ۳۴.۸ کیلومتر
رستوران Roti and Grill Family Restaurant Kandivali East فاصله: ۳۷.۶ کیلومتر
رستوران Davat Hotel فاصله: ۳۷.۶ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است