search
menu
شارجه keyboard_arrow_down close

شارجه

hotel
هتل های شارجه ۳

درباره شارجه

شهر شارجه


شارجه سومین شهر بزرگ پرجمعیت امارات متحده عربی است که بخشی از منطقه شهری دبی-شارجه-عجمان را تشکیل می دهد. امارت شارجه از جنوب با دبی، از شمال با عجمان و ام القوین و از شرق با راس الخیمه همسایه است. این تنها اماراتی است که مشرف به خط ساحلی خلیج فارس در غرب و خلیج عمان (اقیانوس هند) از شرق است. مرکز شهر شارجه در فاصله کمی از کلان شهر دبی، یکی از مقاصد گردشگری و تجاری پیشرو در جهان قرار است و هر ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید از آن اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند.

شارجه

شارجه مشرف به خلیج عربستان و صحرا به عنوان زمینه غنی از زیبایی طبیعی است و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان اسلام و قطب ورزشی امارات متحده عربی شناخته می شود. این شهر در چارچوبی فدرال دارای توابع قانونی، سیاسی، نظامی و اقتصادی با سایر امارات متحده عربی است و صلاحیت برخی از امارات از جمله اجرای قانون مدنی و تأمین و نگهداری امکانات محلی را دارد. مهاجران معمولاً در شارجه زندگی می کنند و در دبی کار می کنند زیرا هزینه زندگی در شارجه ارزان تر است، اما مشاغل بهتر در دبی است. همچنین شارجه محل بهترین موزه ها و گالری های هنری نیز است. شارجه بیش از هرجای دیگر در امارات متحده عربی برای حفظ میراث خود تلاش می کند و توضیح می دهد که چرا یونسکو آن را پایتخت فرهنگی جهان عرب در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد، این اعتبار در سال ۲۰۱۴، زمانی که پایتخت فرهنگ اسلامی شد، مورد تأیید قرار گرفت. زبان رسمی ملی امارات عربی است، اگرچه انگلیسی، هندی و اردو نیز در شهر به طور گسترده ای صحبت می شود. دین رسمی اسلام است که به طور گسترده توسط شهروندان اماراتی انجام می شود. امارات متحده عربی در مورد ادیان دیگر لیبرال است، اما فعالیت های مذهبی که ممکن است با اسلام تداخل داشته باشند مجاز نیستند.

تاریخچه شهر شارجه


تاریخچه شارجه به ۵۰۰۰ سال باز می گردد که یکی از ثروتمندترین شهرهای منطقه خلیج فارس بود. در آن زمان، جمعیت شهر بسیار کم بود و منابع درآمد با فعالیت های اقتصادی مانند تجارت، کشاورزی، شکار، ماهیگیری و مروارید ارتباط داشت. در قرن شانزدهم، با تسخیر پرتغالی ها برای کنترل تجارت ادویه، این شهر کمی ناپایدار شد. قلعه خور فکان، کالبا و دیبا تحت فرماندهی آنها ساخته شد. پس از آن، هلندی ها به همین دلیل سعی در تسلط بر منطقه داشتند. در اوایل قرن ۱۸، معلوم شد که حکومت قواسیم یک قدرت دریایی با دوام تر در شارجه و راس الخیمه است. در سال ۱۸۰۴، سلطان بن صقر بن راشد القاسیمی شیخ شارجه شد. این پدربزرگ حاکم حاضر بیش از ۵۰ سال شارجه را اداره می کرد. این شهر تا سال ۱۹۷۱ پایگاه منطقه ای RAF انگلیس بود. حضور انگلیس در این شهر با تشکیل امارات به طور رسمی پایان یافت. در ۲ دسامبر ۱۹۷۱، شارجه به عنوان عضو بنیانگذار خود بخشی از امارات متحده عربی شد. در سال ۱۹۷۲، والاحضرت دکتر سلطان بن محمد القاسیمی به عنوان حاکم شارجه شد. در همان سال، نفت در میدان نفتی مبارک واقع در ۸۰ کیلومتری ساحل و نزدیک به جزیره ابوموسی پیدا شد. تولید نفت دو سال بعد آغاز شد و همچنین حفاری گاز در سال۱۹۹۰ آغاز شد.

موقعیت جغرافیایی شارجه


شارجه از لحاظ جغرافیایی در ساحل غربی امارات متحده عربی واقع شده است. با این حال، امارات شارجه با هر دو طرف، دریای عرب و اقیانوس هند ارتباط داشته است. در ساحل شرقی، امارات دارای سه استان به نام های Dibba Al Hisn ، Khor Fakkan و Kalba ، و همچنین جزایر ابوموسی و Sir Abu Nu'air است. مساحت شارجه حدود ۲۵۹۰ کیلومتر مربع است. مساحت کل شارجه (به استثنای جزایر) معادل ۳.۳ درصد از کل مساحت امارات متحده عربی است.

آب و هوای شارجه


طی ماه های نوامبر تا آوریل، هوا در شارجه گرم بوده و دارای روزهای آفتابی و عصرهای خنک و رطوبت کم است که بهترین زمان (فصل) برای رفتن به شارجه است. در نوامبر، متوسط دمای پایین ۱۶.۴ درجه سانتی گراد و متوسط دمای بالا ۳۰.۹ درجه سانتی گراد است. در آوریل، متوسط دما کم ۱۸.۳ درجه سانتی گراد و متوسط درجه حرارت بالا ۳۴ درجه سانتی گراد است. از مه تا سپتامبر که دمای ظهر اغلب به درجه ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد و این شهر واقعاً آب و هوای گرم و مرطوبی را تجربه می کند. در این دوره، شب ها نیز با دمای متوسط ۲۵درجه سانتی گراد گرم می ماند و رطوبت اغلب به ۱۰۰٪ می رسد. میزان بارندگی در این شهر تقریباً وجود ندارد.

شارجه

جاهای دیدنی شهر شارجه



• موزه تمدن اسلامی شارجه Sharjah Museum of Islamic Civilization
موزه تمدن اسلامی شارجه مکان خوبی برای رفتن در ریشه های عمیق فرهنگ عربی و اسلامی است. تعدادی نسخه خطی علمی و مذهبی و همچنین مجموعه ای از هنرهای اسلامی و صنایع دستی مربوط به قرن ۷ تا ۱۹ در این موزه به نمایش گذاشته شده است. از ویژگی های ویژه آن می توان به نمایشگاه گل، سفال، شیشه و همچنین صنایع دستی فلزی منبت کاری شده با نقره، طلا و برنج اشاره کرد. در این موزه اقلامی مربوط به دوران عباسی و اموی نگهداری می شود که از جمله آن ها می توان به مجموعه ای از سکه ها، دینار، نقره و درهم اشاره کرد.
ساعت بازدید: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر

• موزه هنرهای شارجه Sharjah Arts Museum
یکی از بزرگترین موزه های هنری در امارات متحده عربی است، این مرکز پیشرفته در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و دارای یک مجموعه دائمی و همچنین یک برنامه نمایشگاه موقت است. مجموعه دائمی شامل آثار هنری ارزشمندی از مجموعه های شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسیمی است. ۷۲ گالری در سه طبقه با تمرکز بر آثار هنرمندان عرب از سراسر جهان عرب وجود دارد. سایر آثار هنری مربوط به نقاشان قرن هجدهم است که از خاورمیانه بازدید کرده و مجذوب محیط طبیعی، معماری و فرهنگ شده اند. گالری علی درویش شامل آبرنگ های شارجه است. بخش معاصر شامل بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان داخلی، عرب و خارجی است.
ساعت بازدید: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می توانید از موزه هنرهای شارجه دیدن کنید. روزهای جمعه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب می توانید ازاین موزه زیبا دیدن کنید.

• موزه باستان شناسی شارجه Sharjah Archaeology Museum
موزه باستان شناسی شارجه نمایشگاه هایی دارد که تاریخ گسترده بشریت را در منطقه ردیابی می کند. نمایش های موجود در بخش عصر حجر شامل قطعات سنگ چخماق متعددی است که منعکس کننده فناوری آن دوره و پوسته های دریایی قدیمی است. همچنین سنگ های زینتی و خرده سفال های مربوط به دوره عبید وجود دارد که در الحمریا یافت شده و مبادله تجاری این عصر را با بین النهرین (عراق کنونی) تأیید می کند. تالار عصر برنز دارای یافته های باستان شناسی سفال، فلزات، سنگ و جواهرات است، در حالی که تالار عصر آهن دارای دو قطعه جایزه موزه است: یک مجسمه شتر و یک گنبد سرامیکی که هر دو از سایت باستان شناسی مویلا آمده اند. این موزه کارهای خوبی را در زمینه ساختن نمایشگاه های خود انجام داده است و کودکان در آن با انواع بازی های دستی سرگرم می شوند.
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و روز های جمعه از ساعت ۴ بعد ازظهر تا ۸ شب می توانید از این موزه دیدن کنید.

• موزه علوم شارجه Sharjah Science Museum
موزه علوم شارجه تنها موزه عملی تعاملی در امارات متحده عربی است. سالن نمایشگاه شامل عناصر پیشرفته ای است که برای جلب توجه کودکان به علم طراحی شده اند. شما می توانید انعطاف پذیری، قدرت گرفتن و تعادل خود را آزمایش کنید. کارتون درست کنید و از ترکیب گر موسیقی استفاده کنید. همچنین می توانید ساخت یک پازل از بدن انسان را تجربه کنید.
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و جمعه ها از ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۸ شب می توانید از موزه علوم شارجه دیدن کنید.

شارجه

• منطقه میراث شارجه Sharjah Heritage Area
این منطقه شامل چندین موزه از جمله موزه خوشنویسی شارجه، خانه Al Midfaa، قلعه Hisn ، موزه میراث شارجه به همراه Souk Al Arsah است که هرکدام داستان شارجه را روایت می کنند و هر کدام مکانی عالی برای کمی عمیق تر شدن در فرهنگ سنتی اماراتی و کشف وضعیت زندگی قبل از کشف نفت هستند. تعدادی از مناطق سنتی سوق نیز مانند Souk Al Arsah احیا شده اند. این سوق بزرگ با حیاط باز به سبک سنتی خود بازسازی شده است و هم اکنون شامل تعدادی مغازه مختلف شامل صنایع دستی نقره و چوبی، جواهرات، لباس های سنتی و محصولات زیبایی است. به طور کلی منطقه میراثی شارجه مکانی دلنشین برای گشت و گذار و درک معماری محلی، به ویژه برج بادی سنگی است.

• قلعه شارجه Sharjah Fort
قلعه شارجه که به عربی Al Hisn نامیده می شود، در یک میدان در گوشه ای از منطقه میراث نشسته است. این بنا ۲۰۰ سال پیش ساخته شده است و هم به عنوان یک مرکز دفاعی برای این شهر و هم به عنوان محل سکونت سنتی خانواده حاکم شارجه بوده است. اتاق های داخل آن دارای نمایشگرهای مضمونی هستند که تاریخ شارجه و همچنین اهمیت این شهر را به عنوان بخشی از شبکه های تجاری خلیج فارس ردیابی می کنند. یکی از نمایشگاه ها جزئیات مرمت ساختمان در اواخر قرن ۲۰ را نشان می دهد. این قلعه توسط حاکم فعلی به عنوان بخشی از برنامه جامع مرمت مداوم هسته سنتی شهر بندری قدیمی شارجه تحت نام "قلب شارجه" مرمت شده است. همچنین از پشت بام مناظر بسیار خوبی از منطقه Heritage و بیرون دریا وجود دارد.
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر و روز های جمعه از ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۸ شب می توانید از قلعه شارجه دیدن کنید.

• بازار مرکزی Central Market
بازار مرکزی شارجه قطب اصلی خرید و یکی از مشهور ترین و چشمگیرترین بناهای دیدنی شهر شارجه است. کاشی کاری پیچیده آبی در نمای خارجی به آن لقب Souk Blue داده است. ساختمان این بازار توسط معماران انگلیسی Michael Lyle & Partners، بر اساس ایده ها و راهنمایی های حاکم شارجه، شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسیمی طراحی شده است و در سال ۱۹۷۸ به اتمام رسیده است. بیش از ۶۰۰ مغازه در آن وجود دارد، جایی كه خریداران بخش هایی را به طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، وسایل برقی و اقلام هدیه اختصاص می دهند. طبقه همکف بازار لباس های گران قیمت و طلا را در خود جای داده است در حالی که طبقه فوقانی فضای یک بازار معتبر عربی را دارد و فروشندگانی به فروش عتیقه، فرش، جواهرات عمان و یمن و انواع سوغاتی های عجیب و غریب می پردازند.
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب می توانید از بازار مشهور مرکزی شارجه دیدن کنید.

•جزیره النور Al Noor Island
این پارک عمومی که در تالاب خالد ایجاد شده و از طریق پل از خیابان کرنیش در مرکز شهر می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اگر در جستجوی مقداری آرامش برای بعد از خرید هستید، جزیره النور مهم ترین نقطه شارجه است. این جزیره هنر و طبیعت را در طراحی خود آمیخته و در آن باغ هایی که با مجسمه ها و تاسیسات هنری مدرن پراکنده شده اند، ایجاد شده است. مهمترین جاذبه، خانه پروانه های جزیره النور است که تقریباً ۵۰۰ گونه پروانه مختلف در آن دیده می شود.
ساعت بازدید: روز های شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب و روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر می توانید از این جزیره دیدن کنید. روز های سه شنبه تعطیل است.

• آکواریوم شارجه Sharjah Aquarium
به عنوان یک شهرک، شارجه همیشه از نزدیک با آب ارتباط داشته است و آکواریوم و موزه دریایی اهمیت دریا در توسعه شهر را برجسته می کند. برای بچه ها، این آکواریوم جاذبه اصلی است و میزبان ۱۵۰ گونه، از جمله کوسه های صخره ای و پرتوهای دریایی است. موزه دریایی متصل میزبان نمایشگاه های جالبی در مورد دهنه های چوبی سنتی و همچنین جمع آوری مروارید و ماهیگیری است که همگی در این جا برای اقتصاد مهم بودند. موارد برجسته شامل مجموعه مرواریدهای پر زرق و برق و دهنه چوبی زیبایی که در خارج از موزه گرفته شده است. اگر می خواهید بیشتر با این جاذبه آشنا شوید حتما مطلب آکواریوم شارجه را در همین سایت مطالعه کنید.
ساعت بازدید: همه روزه به جز روز های یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می توانید از این آکواریوم زیبا دیدن کنید. روز های جمعه از ساعت ۲ بعد از ظهر الی ۸ شب باز است.

شارجه

• القصباء Al Qasba
این محله ساحلی با داشتن کافه ها و رستوران های بسیار زیاد در کانال، بهترین مقصد شبانه شارجه است. این مکان، تفرج گاه مورد علاقه برای خانواده ها در عصر است و دارای یک پارک سرگرمی کودکان در فضای باز و سرپوشیده همراه با اتومبیل سواری، چرخ دستی و یک منطقه بازی نرم برای نگهداری بسیاری از کودکان و نوجوانان است. چرخ و فلک ۶۰ متری القصباء بزرگترین جاذبه این منطقه است.

فرودگاه شهر شارجه


فرودگاه بین المللی شارجه در فاصله ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی شارجه واقع شده است. طبق آمار رسمی سال ۲۰۱۵ از شورای فرودگاه های بین المللی، فرودگاه شارجه سومین قطب بزرگ حمل و نقل هوایی خاورمیانه در تناژ بار است. این فرودگاه یک ترمینال مسافربری با مساحت ۱۲۵۰۰۰ متر مربع دارد. فرودگاه بین المللی شارجه پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی ارزان قیمت Air Arabia است. مقر اصلی Air Arabia در مرکز حمل و نقل شارجه در ملک فرودگاه در شارجه، امارات متحده عربی است. فرودگاه فعلی شارجه در دهه ۱۹۷۰ساخته شد و در ۳۱‍ دسامبر ۱۹۷۶ افتتاح شد. در ۲۰ اوت ۱۹۷۷ Concorde 202 G-BBDG، که از فیلتون آمده و در دمشق سوخت می گرفت، در فرودگاه شارجه فرود آمد. این هواپیما همچنین یک نمایش کوتاه پرواز را بر فراز شهر انجام داد. شما می توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل خود را از فرودگاه شارجه به مرکز شهر و هتل برسانید. همچنین به محض ورود شما به فرودگاه، ترانسفر خصوصی که اکثر هتل ها دارند منتظر شماست.






دیدنی های شارجه