search
menu

بهترین پارک های دبی را بشناسید!

[ پنهان کردن ]
پارک برج
باغ معجزه دبی
پارک البرشاپوند
پارک ساحلی الممزر
پارک برج های دریاچه جمیرا
پارک ام سقیم
شهر دبی یکی از مدرن ترین و جذاب ترین شهر های جهان است. احتمالا اولین فکری که درباره این شهر به ذهنتان خطور می کند آسمان خراش های زیبا و تغییر و تحولات سریعی است که این شهر در طول چندین سال اخیر تجربه کرده است و دبی را از یک شهر قدیمی به یکی از مدرن ترین شهرهای در جهان تبدیل کرده است. احتمالا این طرز فکر هنگام برنامه ریزی کردن برای سفر به شهر دبی با خرید بلیط هواپیما نیز به سراغتان خواهد آمد. شاید فکر کنید قرار است درسفر به شهر دبی تنها از برج های زیبا و مراکز خرید جذاب این شهر دیدن کنید و از جذابیت های دیگر این شهر چشم پوشی کنید. فضاهای سبز بسیار زیبا و جذابی در دبی وجود دارد که اگر بازدید از آن ها را در برنامه سفرتان قرار ندهید سفرتان کامل نخواهد شد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین و زیباترین پارک های شهر دبی را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک های دبی را بشناسید!

پارک برج


در مرکز شهر دبی در کنار مراکز تفریحی و خرید معروف دبی مثل دبی مال، برج خلیفه و خانه اپرای دبی یکی از زیباترین پارک های شهر دبی که پارک برج (Burj Park)نام دارد را در کنار برج شیشیه ای دبی مشاهده می کنید. در این پارک فواره و آبنمایی را خواهید دید که قادر است آب را تا ارتفاع یک برج ۵۰ طبقه به بالا پرتاب کند. به طور حتم دیدن این آب نما بسیار لذت بخش خواهد بود. آب نماهای نمایشی شهر دبی بلند ترین آب نما در دنیا به حساب می آید.
پارک برج در پایین برج خلیفه قرار گرفته است. رو به روی فضای سبز بسیار زیبای این پارک، یک دریاچه وجود دارد. در وسط دریاچه یک جزیره مصنوعی ساخته شده است. به وسیله یک پل می توانید بر روی این جزیره بروید و عکسهای جذابی را با فضای زیبای اطراف آن بگیرید. در جلوی دریاچه، فضای وسیعی را مشاهده می کنید. بعد از غروب آفتاب افراد زیادی برای قدم زدن و دوچرخه سواری به این پارک می آیند و در فضای جذاب آن ورزش می کنند. اگر دوست دارید عکسهای زیبایی از شهر دبی در شب بگیرید حتما باید به پارک برج بروید.
در بخش های مختلف پارک برج آثار هنری مجسمه سازان و هنرمندان پست مدرنیست را مشاهده می کنید. این آثار شامل مجسمه های مفهومی و جذابی است که عکس های بسیار جذابی را با آن ها می توانید بگیرید. اگر به هنرهای معاصر علاقه مند باشید به طور حتم جذب این آثار خواهید شد.
برای بازدید از این پارک نیاز به پرداخت هزینه ورودیه ندارید. نزدیک ترین مترو به آن متروی برج خلیفه/دبی مال (Burj Khalifa/Dubai Mall) است. این پارک در مرکز شهر دبی درخیابان شیخ محمد رشید قرار گرفته است.
بهترین پارک های دبی را بشناسید!
اگر مایلید از پارک های آبی دبی لذت ببرید، مقاله آن را در بلاگ سفرمارکت بخوانید.

باغ معجزه دبی


یکی از زیباترین و جذاب ترین پارک های شهر دبی باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) است. این پارک زیبا و خاص مساحتی برابر با۷۲٬۰۰۰ متر مربع دارد و در آن حدود صد و پنجاه میلیون گل وجود دارد. اگر دیدن گل های رنگارنگ شما را به وجد می آورد و روزتان را می سازد حتما به باغ معجزه دبی سر بزنید و از دیدن گل های متنوع و رنگارنگ آن لذت ببرید. این پارک شامل قسمت های زیر می شود:
• باغچه های مختلفی از گل های رنگارنگ و زیبا
• دهکده ای که گیاهان مختلف در آن نگهداری می شود.
• قلعه ای که داخل آن طراحی های سورئال را به شکل سه بعدی نمایش می دهند.
• مجسمه ای از یک هواپیمای A۳۸۰ که روی آن به طور کامل با گل های رنگارنگ تزئین شده است. (این مجسمه بزرگترین مجسمه پوشیده از گل در جهان است.)
می توانید یا بهتر است بگوییم حتما با کودکتان به این پارک بروید. بخشی از این پارک شامل یک خیابان می شود که در آن شخصیت های کارتونی دیزنی به وسیله گیاهان مختلف تزئین شده اند و در ابعداد بزرگی به نمایش درآمده اند. دیدن این شخصیت ها به طور حتم برای کودکان جذاب خواهد بود. چند وقت یکبار رویدادهایی با هدف سرگرم کردن کودکان در این پارک برگزار می شود و اگر خوش شانس باشید در زمانی که به دیدن این پارک می روید با یکی از این رویدادها مواجه خواهید شد.
برخلاف پارک های عمومی شهر دبی، نمی توانید به این پارک غذا و نوشیدنی ببرید. اگر گرسنه شدید، ۳۰ عدد کیوسک مخصوص غذا در پارک تعبیه شده است؛ می توانید به آن ها مراجعه کنید. این کیوسک ها غذاهای متنوعی را به فروش می رسانند. برخی از آن ها نیز کافه هستند و می توانید قهوه های خوشمزه و متنوعی را از آن ها خریداری کنید.
باغ معجزه دبی در جنوب البرشا قرار گرفته است.

پارک البرشاپوند


در جنوب شهر دبی فضای سبز بسیار زیبایی وجود دارد که در اطراف یک دریاچه مصنوعی گسترده شده است. نام آن پارک البرشاپوند (Al Barsha Pond Park) است. این پارک شامل قطعات باریک و طویلی از باغ ها می شود. در هر باغ درختان و گیاهانی را می بینید که در زیباترین شکل ممکن قرار گرفته اند. این باغ های باریک دور تا دور دریاچه مصنوعی کشیده شده است. دور دریاچه یک مسیر پیاده روی ۱٫۵ کیلومتری وجود دارد. این مسیر فضای ایده آلی برای ورزشکاران، دونده ها و افرادی است که علاقه دارند در فضای سبز پارک البرشاپوند پیاده روی کنند.
یک مسیر دوچرخه سواری نیز در پارک البرشاپوند وجود دارد. اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید و دوست دارید در سفر خود به شهر دبی کمی ورزش کنید، می توانید از دکه های کرایه دوچرخه این پارک یک دوچرخه برای خود کرایه کنید و چند دقیقه ای را در اطراف دریاچه مصنوعی پارک رکاب بزنید. اگر هم دلتان خواست بر روی دریاچه قایق سواری کنید می توانید قایق های پدالی دریاچه را کرایه کنید.
زمین های بازی مخصوص کودکان را در بخش های مختلف پارک مشاهده خواهید کرد. اگر با کودکتان به این پارک می روید می توانید او را به زمین های بازی ببرید تا لحظات لذتب‌خشی را تجربه کند. همچنین تعدادی کافه در پارک وجود دارد تا اگر هوس یک فنجان قهوه داغ کردید به سراغ آن ها بروید.
برای ورود به این پارک نیاز به پرداخت هزینه خاصی ندارید و بهترین راه دسترسی به آن استفاد از اتوبوس های شهری است. این پارک در البشرا ۲،خیابان ۳۲۹ ام است.
بهترین پارک های دبی را بشناسید!

پارک ساحلی الممزر


در بخش شمالی شهر دبی پارک ساحلی زیبایی وجود دارد که هم شامل فضای جذابی است که در کنار دریا قرار گرفته است و هم فضای سرسبزی که با درختان زیبا پوشیده شده است. نام این پارک، پارک ساحلی الممرز(Al Mamzar Beach Park) است. انگیزه اکثر افرادی که به این پارک می آیند این است که وارد بخش ساحلی پارک الممرز شوند و در کنار دریا لحظات لذت بخشی را سپری کنند. ۵ بخش باریک و طولانی در این پارک وجود دارد که با شن های دریا پوشیده شده است. ۴ تای آن ها در بخش شرقی پارک قرار دارند و یکی از آن ها در غرب پارک قرار گرفته است و در مجموع بخش ساحلی پارک را ایجاد می کنند. ما بین این دو بخش ساحلی، یک چمنزار بسیار زیبا و تمیز را می بینید که حضور درختان نخل در آن جذابیت آن را دو برابر کرده است. در این بخش مسیرهای مختلفی برای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد.
اگر به پیکی نیک کردن و غذا خوردن در فضای سبز علاقه دارید بخش های مخصوصی از پارک برای این کار تعبیه شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر هم دلتان می خواهد از بیرون غذا تهیه کنید چندین کیوسک غذا فروشی و کافه در پارک قرار گرفته است که می توانید از آن ها استفاده کنید. هزینه ورود به این پارک ناچیز است و با پرداخت پول کمی می توانید وارد پارک شوید و از زیبایی های داخل آن دیدن کنید.
راحت ترین راه برای رفتن به این پارک استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس های شهری دبی است.

پارک برج های دریاچه جمیرا


درست در شرق محله دبی مارینا، در منطقه مسکونی- تجاری ای به نام « برج های دریاچه جمیرا» محوطه سرسبزی قرار دارد که با نام پارک برج های دریاچه جمیرا (Jumeirah Lake Towers Park) شناخته می شود. هنگامی که به این پارک بروید در محوطه زیبای آن شروع به قدم زدن کنید، ساختمان های بلندی که در اطراف این پارک قرار دارند چشمان شما را جذب خود خواهند کرد. کافی است نگاهتان از روی برج های بلند بردارید تا دریاچه مصنوعی زیبای این پارک را مشاهده کنید. وجود دریاچه در این پارک کمک می کند تا حس بودن در طبیعت را بیشتر از همیشه در دل شهر دبی تجربه کنید.
چمنزار بسیار وسیعی در پارک برج های دریاچه جمیر وجود دارد. معمولا مردم محلی برای پیک نیک کردن و لذت بردن از این چمنزار به این پارک می آیند. همچنین یک زمین بازی فوتبال کوچک در این پارک قرار گرفته است وعلاقه مندان به بازی فوتبال می توانند از آن استفاده کنند. چندین زمین بازی برای کودکان نیز در این پارک تعبیه شده است و اگر با کودکتان به این پارک می روید حتما به آن ها سر بزنید.
چندین رستوران و کافه در پارک برج های دریاچه جمیر وجود دارد. پیشنهاد می کنیم حتما به یکی از آن ها سر بزنید و خوردن غذاهای لذیذ و قهوه داغ را در کنار فضای سبز پارک برج های دریاچه جمیرا تجربه کنید. دور دریاچه یک مسیر پیاده روی وجود دارد تا ورزشکاران در آن بدوند و دچرخه سواران بر روی آن رکاب بزنند.
ورود به پارک برج های دریاچه جمیرا رایگان است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه "" Dubai Marina"" است. برای دیدن این پارک باید به خیابان شیخ زاید در شهر دبی بروید.
بهترین پارک های دبی را بشناسید!

پارک ام سقیم


یکی از بهترین پارک های شهر دبی پارک ام سقیم (Umm Suqeim Park) است. این پارک زیبا و کوچک رو به روی ساحل ام اسقیم قرار گرفته است. این پارک برای ورزشکارانی که علاقه به پیاده روی یا دویدن دارند بهترین مکان ورزشی به حساب می آید. اگر در طول روز به این پارک بروید به احتمال زیاد مردم محلی دبی را می بینید که مشغول پیاده روی یا دویدن هستند. معمولا بخشی از این ورزشکاران محلی را خانم ها تشکیل می دهند.
اگر چه که اندازه پارک ام اسقیم کوچک است اما فضای جذاب و بزرگی برای بازی کودکان در این پارک فراهم شده است. از دیگر امکانات موجود در این پارک میزهای چوبی است که مخصوص خانواده ها و گروه های دوستی تعبیه شده است. افرادی که می خواهند در فضای جذاب این پارک مدت بیشتری بمانند و دوور هم غذا بخورند می توانند از این میزهای استفاده کنند. معمولا خانواده های اماراتی مدت زیادی را در ساحل کناری این پارک می گذرانند و زمانی که می خواهند ناهار بخورند به این پارک می آیند و غذای خود را بر روی میزهای این پارک میل می کنند.
اگر می خواهید به پارک و ساحل ام سقیم بروید و زمان زیادی را در آن بگذرانید اما غذایی را به همراه ندارید، ‌می توانید با مراجعه به کافه ای که در این پارک قرار دارد گرسنگی خود را رفع کنید.
برای ورود به پارک ام سقیم نیازی به پرداخت پول ندارید. برای دسترسی به این پارک باید به آدرس آن به نشانی خیابان شرقی، جمیرا ۳ بروید.
در این مقاله بهترین پارک های شهر دبی را به شما معرفی کردیم تا در کنار رزرو هتل در دبی و بازدید از جاذبه های فرهنگی و تفریحی این شهر، پارک های جذاب آن را نیز ببینید و تجربه بهتری از سفر به این شهر داشته باشید.
اگر قصد دارید شهربازی های دبی را هم بشناسید، سری به مجله گردشگری سفرمارکت بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است