search
menu

جاهای دیدنی وارنا

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی وارنا
تاریخچه و جغرافیای شهر وارنا
آب‌ و‌ هوای شهر وارنا
سواحل وارنا Varna Beaches
موزه باستان شناسی وارنا Archaeological Museum Varna
موزه قوم نگاری وارنا Ethnographic Museum of Varna
حمام رومی Roman Baths
موزه رترو وارنا The Retro Museum
موزه دریانوردی وارنا Naval Museum
خانه پروانه ها Butterfly House
گورستان نکروپولیس Varna Necropolis
کلیسای جامع وارنا Dormition of the Theotokos Cathedral
کاخ اکسینوگراد Euxinograd Residence
صومعه آلادژا Aladzha Monastery
باغ دریایی Sea Garden
دلفیناریوم Dolphinarium Varna
باغ وحش وارنا Varna Zoo
پارک ملی طبیعی ماسه های طلایی Golden Sands Nature Park Varna
جنگل سنگی The Stone Forest
پلانتاریوم وارنا Planetarium Varna
پارک آبی آکواپلیس Aquapolis Water Park

جاهای دیدنی وارنا


شهر وارنا به عنوان سومین شهر بزرگ در کشور بلغارستان است که به مقصدی مشهور در سراسر دنیا تبدیل شده است؛ روزانه گردشگران زیادی را به سوی موتور جستجوی بلیط هواپیما سوق می دهد و سفری خاطره انگیز برایشان رقم زده می شود. شهر وارنا به دلیل قرارگیری در امتداد دریای سیاه دارای آب و هوای مطبوعی است و به دلیل دارا بودن سواحل بی نظیر و زیبا مسافران فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند، تا حدی که وارنا به عنوان پایتخت تابستانی بلغارستان شناخته شده است. شهر وارنا علاوه بر ساحل زیبای خود دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی تاریخی زیادی است. پس با خرید بلیط هواپیما سفری رویایی و بی نظیر در شهر وارنا تجربه خواهید کرد و از تماشای Varna Attractions لذت خواهید برد، بی شک برای سفرهای بعدی تان نیز به فکر رزرو بلیط هواپیما خواهید افتاد. وارنا به عنوان شهری مقرون به صرفه با انواع قیمت ها برای انواع بودجه ها مناسب است.

تاریخچه و جغرافیای شهر وارنا


نام قدیمی شهر وارنا اودسوس بوده و از زمان های قدیم به عنوان شهری مهم شناخته شده است، همچنین به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریای سیاه همواره نقشی اساسی در میان شهرهای دیگر داشته است. آثار تاریخی و بناهای باشکوه از دوره های مختلف تاریخ در این شهر زیبا به چشم می خورند، ساختمان‌ های وارنا به سبک خاص و در رنگ های متفاوت ساخته شده اند. حد فاصل Varna تا پایتخت بلغارستان حدودا ۵۰۰ کیلومتر است و همچنین در فاصله اندکی با ایران نیز قرار دارد.
جاهای دیدنی وارنا

آب‌ و‌ هوای شهر وارنا


آب و هوا در شهر وارنا معتدل است و همچنین بارندگی در این شهر بسیار زیاد است. میانگین دمایی در این شهر بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بوده و برهمین اساس بهترین زمان بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی در شهر وارنا در ماه های تابستان است.
جاهای دیدنی شهر وارنا

سواحل وارنا Varna Beaches


سواحل زیبای وارنا به عنوان مهم ترین جاذبه دیدنی شهر به شمار می روند که به راحتی می توانید چندین ساعت از روزتان را در این سواحل سپری کنید. دریای شهر وارنا بسیار زلال بوده و تفریحات ساحلی متفاوتی در شهر وارنا انجام می گیرد، همچنین در این سواحل والیبال ساحلی نیز برگزار می شود. در ادامه زیبایی های ساحلی این شهر می توان به جزیره نسبر اشاره کرد؛ جزیره ای محبوب با منطقه جاذبه های تاریخی زیاد مانند دیوارهای رومی، کلیساهای بیزانس، خانه های قدیمی که میزبان سالانه گردشگران می شود؛ حتی نام این جزیره تاریخی در یونسکو نیز ثبت شده است و دارای آثاری مانند دژ دفاعی، کلیسای مریم مقدس، کلیسای پانتوکراتور و کلیسای سنت سوفیا، کوچه های باریک سنگ فرش شده با خانه های چوبی و آسیاب بادی قدیمی است.
جاهای دیدنی وارنا
در ادامه می خواهیم در مورد جاذبه های تاریخی شهر وارنا برایتان بنویسیم؛ در ابتدا با موزه‌ های این شهر سر شروع می کنیم:

موزه باستان شناسی وارنا Archaeological Museum Varna


موزه باستان شناسی وارنا با ۳۲ سالن مجزا بهترین مکان برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ است. در این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا دوران باستان در معرض تماشا قرار داده شده است، دو مجموعه با اهمیت در این موزه وجود دارند که اولین مجموعه از گورستان وارنا کشف شده و شامل سلاح، اشیا و جواهرات طلایی با قدمت بیش از ۴۶۰۰ سال قبل از میلاد و دومین مجموعه نیز شامل جواهرات، طلا و گوشواره‌ های زیبا است. موزه باستان شناسی وارنا به عنوان یکی از پربازدیدترین موزه های بلغارستان است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا جذب این موزه بی نظیر می شوند. ساختمان این موزه به سبک نئورنسانس ساخته شده و شامل همکف و دو طبقه بالایی به شکل مربع است که دارای حیاط های اندرونی وسیعی است و در برخی اتاق ها و راهروهای این موزه نقاشی های دیواری زیبایی وجود دارند. به دلیل قرارگیری در مرکز شهر وارنا دسترسی به این موزه بسیار آسان است و به راحتی می توانید از مرکز شهر پیاده بروید یا اینکه از سایر نقاط شهر می توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید.
ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها و دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

موزه قوم نگاری وارنا Ethnographic Museum of Varna


قدمت موزه قوم نگاری وارنا به سال ۱۸۶۶ بر می گردد و به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌ های قوم نگاری محسوب می شود، به طوری که زندگی کشاورزان، زنبورداران، ماهیگیران و صنعتگران در دوره های مختلف تاریخ را نمایش می دهد. در بخشی از این موزه لباس های محلی، زیورآلات و وسایل زندگی قرون ۱۹ و ۲۰ به تصویر کشیده شده اند. بازدید از این موزه برای دوست داران فرهنگ به شدت توصیه می شود. برای دسترسی به این موزه نیز می توانید از اتوبوس های شهری در همه نقاط شهر دسترسی داشته باشید.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

حمام رومی Roman Baths


این حمام بخشی از امپراتوری رومیان است که قدمتشان به اواخر قرن ۲ میلادی برمی گردد، همچنین این حمام‌ ها بخشی از ساختمان‌ های بزرگ و زیبای امپراتوری شرقی بودند و هرکدامشان نشان دهنده ثروت و اهمیت آن دوران هستند. امروزه نیز به بازمانده هایی از این حمام در منطقه ای با مساحت هفت هزار متر مربعی در شهر وارنا دسترسی خواهید داشت. حمام های رومی دارای دیوارهای ضخیم از جنس آجر رس پر با پنج یا شش لایه هستند. اگر به نقشه های قدیمی این حمام ها دقت کنید، خودتان نیز به ابهت این مناطق پی خواهید برد، به طوری که بسیار دقیق و قرینه هم طراحی شده اند و قسمت درهای ورودی برای تعویض لباس بوده است که با سنگ های مرمر سفید در کف و موزائیک های رنگارنگ بر روی دیوارها بوده اند. سیستم گرمایشی این حمام نیز بسیار قابل توجه است و به صورت مرکزی از طریق لوله های زیرین بنا به قسمت های مختلف می رسید. در سفرتان به شهر وارنا بازدید از بازمانده های این بنای تاریخی به همه توصیه می شود. توجه داشته باشید که برای بازدید از این مکان تاریخی بهتر است همراه با راهنما انجام گیرد و برای هماهنگی با راهنماهای تور می توانید در هنگام مراجعه به موزه باستان شناسی اقدام کنید.
ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها و دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

موزه رترو وارنا The Retro Museum


موزه ای جدید الاحداث در شهر وارنا که در سال ۲۰۱۵ میلادی در گرند مال افتتاح شده است و اشیای این موزه مربوط به دوره سوسیالیستی بلغارستان است که مربوط به سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۹ هستند. در این موزه مجسمه هایی از جنس مومی مربوط به افراد مشهور، ماشین ها و اشیایی زندگی روزانه شان نگهداری می شود. با بازدید از این موزه گویی با ماشین زمان سفر کرده اید و به دوران قدیم بلغارستان رسیده اید. در حال کلی، در موزه رترو نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک و قدیمی وجود دارد که در هیچ جایی از جهان نمی توانید مانند آن ماشین ها را پیدا کنید. برای علاقه مندان ماشین بازدید از این موزه به شدت توصیه می شود، همچنین می توانید انواع ماشین های قدیمی متعلق به ۸۰ سال پیش را نیز تماشا کنید. البته علاوه بر ماشین می توانید از سیگارهای بلغاری بدون فیلتر، جاروبرقی روسی، ماکت های ساخته شده از موم خانواده آلمانی را تماشا کنید و لذت ببرید.
جاهای دیدنی وارنا
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

موزه دریانوردی وارنا Naval Museum


موزه ای زیبا در نزدیکی شهر در ایستگاه راه آهن واقع شده است. این موزه از سال ۱۸۷۹ تاسیس شده و تاکنون نیز به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی شهر وارنا به شمار می رود. در داخل این موزه می توانید تصاویر و اسناد مربوط به کشتی های بلغاری، لباس های ملوانان، پرچم ها، توپ ها و لنگرهای باستانی را تماشا کنید، همچنین قایق تورنتو نیز در این موزه نگهداری می شود.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

خانه پروانه ها Butterfly House


یکی از تماشایی ترین موزه های شهر وارنا، خانه پروانه ها نام دارد و برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. در این موزه، گونه های مختلفی از پروانه ها پرورش، تولیدمثل و نگهداری می شوند. پروانه های رنگارنگ دارای سایزهای مختلفی است و در هنگام ورود به این موزه فردی به عنوان راهنما شما را همراهی خواهد کرد و در طول بازدید در مورد تعداد و گونه های مختلف در این خانه اطلاعات خواهند دارد. در خانه پروانه ها تجربه ای رنگارنگ و زیبا در انتظار شماست.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر
جاهای دیدنی وارنا

گورستان نکروپولیس Varna Necropolis


قبرستانی در قسمت غربی شهر وارنا قرار دارد که زندگی مردم قبل از تاریخ را به نمایش گذاشته است. قبرهایی در این مکان کشف شده اند که در کنار اسکلت ها طلاهای متعددی دیده می شود و این قبر نشان گر وجود تمدن ثروتمند در دوران قبل از میلاد بوده است، یعنی چیزی حدود ۶ میلیون سال قبل. این منطقه به شهر مردگان نیز شهرت دارد و موسس این موزه فردی به نام دیمیتارزلاتسکی بوده است و با کشف ۲۹۴ قبر تاکنون توانسته نمونه هایی از مس و طلا و سفال و سنگ استخراج کند و با تحقیقات انجام شده بر روی این کشفیات به مصر باستان رسیده اند.
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر
جاهای دیدنی وارنا

کلیسای جامع وارنا Dormition of the Theotokos Cathedral


کلیسای جامع وارنا در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و با نام های دیگری مانند کلیسای جامع ارتدوکس و کلیسای ویرجین شناخته می شود. بنای اولیه این کلیسا به دستور شاهزاده الکساندر باتنبرگ و با معماری ماس و الهام گرفته از کلیسای کاخ پترهوف در سنت پترزبورگ در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است و به عنوان نماد وارنا محسوب می شود. کلیسای جامع شهر وارنا شامل نقاشی‌ های دیواری، شیشه‌ های رنگ آمیزی شده و برج ناقوس است. در حالت کلی، ساختمان باشکوه این کلیسا یکی از پربازدیدترین کلیساهای ارتدوکس به شمار می رود. همچنین یکی دیگر از زیبایی های این کلیسا، لوسترهای بسیار بزرگ و چوبی هستند که عظمتشان همگان را مجذوب خود می کند. برای تماشای شهر وارنا از بالای این کلیسای بی نظیر می توانید از ۱۳۳ پله بالا رفته و به برج ناقوس برسید تا از ارتفاع ۳۸ متری نمای دلربایی از شهر را تماشا کنید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

کاخ اکسینوگراد Euxinograd Residence


کاخ بی نظیر اکسینوگراد به عنوان اقامتگاه تابستانی شاهزاده اول بعد از آزادسازی کشور بلغارستان در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است. این کاخ با شهر وارنا حدودا ۸ کیلومتر فاصله دارد و برای بازدید باید از شهر خارج شوید. این کاخ در ابتدا با نام ساندوروف مشهور بوده است اما در سال های بعد، ملکه بلغارستان آن را به نام فعلی تغییر داد و به توسعه این کاخ پرداختند، به طوری که از اقامتگاه سلطنتی فرانسه قطعاتی آورده شد و با معماری بلغاری و وینی به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری به شمار می رود.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

صومعه آلادژا Aladzha Monastery


در شهر وارنا صومعه زیبایی به نام آلادژا وجود دارد که قدمت این صومعه به قرون وسطی و مسیحی ارتدکسی بر می گردد. همانند صومعه آلادژا به تعداد انگشت شمار وجود دارد که بهتر است فرصت بازدید از این جاذبه دیدنی را از دست ندهید. این مکان تاریخی در ۱۷ کیلومتری شمال وارنا واقع شده و فاصله اندکی تا سواحل ماسه های طلایی دارد. منظور از این نامگذاری نیز به زمان عثمانی بر می گردد که در زبان ترکی به معنای رنگارنگ است و دلیل انتخاب این نام نیز به خاطر وجود نقاشی های رنگارنگی است که بر روی دیواره های این غار دیده می شوند. صومعه آلادژا بر روی صخره ای واقع شده و طول آن نیز ۲۵ متر است، به طوری که در طبقه پایین این صومعه می توانید اتاق های راهبان، آشپزخانه و اتاق غذاخوری، یک کلیسای کوچک را ببینید و طبقه بالا نیز به طور کامل به کلیسا اختصاص داده شده است.
ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا
در ادامه گشت و گذار در میان جاذبه های تاریخی شهر وارنا، قسمتی از این شهر نیز مدرنیته تر گشته و به عنوان مقصد نشست‌ های تجاری و بازرگانی تبدیل شده است. در ادامه می خواهیم در مورد جاذبه های طبیعی و دیدنی شهر وارنا برایتان بنویسیم:

باغ دریایی Sea Garden


باغ دریایی وارنا به عنوان پارکی عمومی محسوب می شود که در طی سال مسافران و گردشگران زیادی از این پارک بازدید می کنند. این باغ جذاب در خط ساحلی دریای سیاه قرار دارد و شامل پوشش گیاهی سرسبزی است. در ابتدا، در این محل پارک کوچکی تاسیس شده که بعد از استقلال بلغارستان در سال ۱۸۷۸ باغ دریایی افتتاح گردیده است و با آغاز قرن بیستم نیز بازسازیی های اساسی انجام گرفته و چندین تندیس از افراد برجسته رنسانس در قسمت های مختلف پارک قرار داده شده است. در معماری این باغ از هنر بی نظیری استفاده شده و در طی سال ها، آکواریوم و چندین فواره بزرگ نیز به این مجموعه اضافه شده اند. بازدید از باغ دریایی وارنا در تمام فصل های مناسب است، همچنین مسیری زیبا برای پیاده روی در این باغ در نظر گرفته شده است تا لحظاتی عالی تجربه کنید. همچنین آکواریوم جذابی نیز در داخل باغ دریایی وارنا ساخته شده است که دارای چندین سالن بوده و شامل نمایش گیاهان دریایی است. همچنین در این مجموعه دلفیناریوم و باغ وحش بی نظیری نیز وجود دارند که در ادامه به توضیح هرکدام می پردازیم.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی وارنا

دلفیناریوم Dolphinarium Varna


یکی از جاذبه‌ های مشهور وارنا، بخش دلفیناریوم در باغ دریایی است که نمایشی حدودا ۴۰ دقیقه ای هنرنمایی دلفین ها وجود دارد. دلفیناریوم وارنا مکانی بی نظیر و زیبا در شبه جزیره بالکان است و از سال ۱۹۹۲ فعالیت دارد. بازدید از این مکان به همه مسافران مخصوصا آنهایی که به همراه خودشان کودک دارند، توصیه می شود. دیوارهای این مجموعه از جنس شیشه و آلومینیوم هستند و به شکل مکعب ۳۰ متر در ۱۴ متر دارای ظرفیت ۱۲۰۰ نفری هستند. در این بخش علاوه بر تماشای دلفین ها می توانید به این حیوانات باهوش نزدیک شوید و لمسشان کرده و عکس یادگاری بگیرید. در قسمت شرقی دلفیناریوم نیز کافه ای وجود دارد که دارای پنجره های بزرگی مشرف به استخر دارد که از این قسمت می توانید دلفین های زیر آب را تماشا کنید. با بازدید از دلفیناریوم می توانید تجربه ای جالب و خاطره انگیز برای خودتان و فرزندانتان خواهد بود.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها به صورت؛ از ۹ صبح تا ۱ ظهر و از ۲ ظهر تا ۶ عصر
جاهای دیدنی وارنا

باغ وحش وارنا Varna Zoo


باغ وحش وارنا در باغ دریایی این شهر واقع شده است و دارای حیوانات متعددی است که ساعت ها می توانید در این منطقه به گشت و گذار بپردازید و لذت ببرید. این باغ وحش زیبا در بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۱ با تلاش های دو معمار ساخته شده است. حیوانات این باغ وحش نیز از باغ وحش صوفیه و سایر باغ وحش های کشور بلغارستان آورده شده اند و امروزه بیش از ۷۰ گونه مختلف حیوانی در این باغ وحش زندگی می کنند. در سال ۲۰۱۳ نیز بیش از ۱۰۰ پرنده حفاظت شده به این مجموعه اضافه شده اند. با گشت و گذار در این باغ وحش می توانید حیواناتی نظیر شیر، ببر، کانگرو، پلیکان، میمون، قو، پلنگ، پنگوئن، شتر، آهو و بسیاری از حیوانات دیگر را از نزدیک تماشا کنید.
ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر
جاهای دیدنی وارنا
مطمئن باشید که از گشت و گذار در شهر وارنا سیر نخواهید شد و از خرید اینترنتی بلیط هواپیما در این سفر احساس رضایت خواهید داشت؛ در ادامه نیز می خواهیم در مورد چندین جاذبه طبیعی شهر وارنا توضیح دهیم:

پارک ملی طبیعی ماسه های طلایی Golden Sands Nature Park Varna


پارک طبیعی وارنا با شن‌ های طلایی در منطقه جنگلی حفاظت شده قرار دارد و پوشش گیاهی این پارک شبیه به جنگل‌ های استوایی است که بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی و ۱۰۰ نوع پرنده در این پارک زندگی می کنند. همچنین در این پارک پنج مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که در صورت تمایل می توانید دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار بپردازید. در پارک طبیعی چندین چشمه آب گرم نیز به چشم می خورند که خاصیت درمانی داشته و محیطی بسیار آرامبخش در این چشمه ها حاکم است. همچنین در ادامه گشت و گذار در این پارک سنجاب های بامزه ای را خواهید دید که می توانید از آن ها عکس های یادگاری بگیرید یا اینکه از کوچه های سرسبز و گیاهان سبز و شاداب عبور کرده و به آلاچیق های تعبیه شده برسید و برای مدتی هم که شده در محیطی ساکت و پر از آرامش استراحت کنید.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی وارنا

جنگل سنگی The Stone Forest


یکی دیکر از جاذبه های دیدنی شهر وارنا جنگل سنگی نام دارد و بازدید از این جاذبه دیدنی به همه گردشگران توصیه می شود. جنگل سنگی به عنوان زیباترین پدیده‌ های طبیعی است که در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر وارنا قرار دارد. حدود ۵۰ میلیون سال پیش به جای جنگل دریا بوده است که با گذر زمان و عقب نشینی دریا، صخره‌ ها و سنگ‌ های آهکی بیرون زده اند و در نهایت در سال ۱۹۳۷ به عنوان نخستین میراث طبیعی کشور بلغارستان معرفی شده است.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی وارنا

پلانتاریوم وارنا Planetarium Varna


پلانتاریوم وارنا به عنوان بهترین رصد خانه کشور بلغارستان در شهر وارنا فعالیت دارد و علاقه مندان به نجوم و ستاره شناسی می توانند با تلسکوپ های مدرن و مجهز موجود در این رصد خانه سیارات و ستارگان را مشاهده کنند، همچنین یک دستگاه مخصوص و بسیار پیشرفته نیز در این رصد خانه وجود دارد و به وسیله آن می توانید منظومه شمسی را از فاصله ۵ کیلومتری تماشا کنید.همچنین این رصدخانه به عنوان مجموعه ای فرهنگی مانند مرکز فستیوال و کنگره در وارنا محسوب می شود و به دلیل انفجار اولی ماهواده مصنوعی کره زمین در این رصدخانه از اهمیت زیادی برخوردار اس. رصدخانه پلانتاریوم علاوه بر گردشگران میزبان دانشمندان زیادی از سراسر دنیاست.
ساعت بازدید: همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی وارنا

پارک آبی آکواپلیس Aquapolis Water Park


یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های وارنا پارک آبی آکواپلیس است که در منطقه گلدن سندز قرار دارد. آکوا پلیس اولین پارک آبی در منطقه وارنا است که دارای سرگرمی های متنوعی بوده و برای گردشگران تفریحات هیجان انگیز زیبایی آماده کرده اند. این پارک چشم اندازی خیره کننده به منطقه جنگلی وارنا دارد و به همین جهت لقب زیباترین پارک آبی شرق اروپا را از آن خود کرده است. همچنین لازم به ذکر است که در این پارک چندین سرسره و استخر وجود دارند که آدرنالین خونتان را بالا خواهند برد. بخش های هیجان انگیز این پارک آبی عبارتند از قلعه های قدیمی، چشمه، آبشار، جکوزی، دریاچه مصنوعی و همچنین برای علاقه مندان به صخره نوردی نیز زیر نظر مربیان انجام می گیرد.
ساعت بازدید: پارک آبی به دلیل شرایط آب و هوایی دارای ساعت کاری متفاوتی است؛ به طوری که در سه ماهه تابستان از ۱۰ صبح تا ۷ عصر و در در بقیه ماه ها از ۱۰ صبح تا ۶ عصر است.
جاهای دیدنی وارنا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است