search
menu

صومعه آلادژا وارنا

[ پنهان کردن ]
درباره صومعه آلادژا وارنا
چرا بازدید از صومعه آلادژا پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه صومعه آلادژا
معماری صومعه آلادژا
نحوه دسترسی به صومعه آلادژا
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از صومعه آلادژا
هتل‌های نزدیک به صومعه آلادژا
رستوران‌های نزدیک به صومعه آلادژا

درباره صومعه آلادژا وارنا


صومعه آلادژا یک صومعه برای مسیحیان در شمال شرقی بلغارستان و در نزدیکی شهر وارنا است. صومعه آلادژا صومعه‌ای در سواحل دریای سیاه است که بازدید از آن گردشگران را با هر آنچه که در قرون ۱۳ و ۱۴ و در واقع در زمان قرون وسطا برای راهبان مسیحیت گذشته است آشنا می‌سازد. در قرون وسطا راهبان مسیحیت در این صومعه‌های غارمانند زندگی می‌کردند. نام این غار ریشه ترکی دارد و در زمان عثمانیان این نام برای این غار انتخاب شده است و به معنای رنگارنگ است. این نام گذاری برگرفته از آثار روی دیوارها و نقاشی‌هایی است که در غار به چشم می‌خورد. صومعه آلادژا در صحرای ماسه‌های طلایی قرار گرفته است و با قرار گرفتن در دل کوه به یک مکان زیبا با چشم اندازی جذاب تبدیل شده‌است. گردشگران خارجی می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما و از طریق تورهای گردشگری به شهر وارنا سفر و از دیدنی‌های جذاب این شهر دیدن کنند.

چرا بازدید از صومعه آلادژا پیشنهاد می‌شود؟


• صومعه آلادژا یکی از جاهای دیدنی وارنا و یک مکان تاریخی و مذهبی است که دیدن آن برای گردشگران بسیار جذاب است.
• این مکان دیدنی برای گردشگران عجیب نیز به نظر می‌رسد و گویی داستان یا افسانه‌ای را در دل خود پنهان نگه داشته‌ است.
• این صومعه یک اثر ملی در کشور بلغارستان است و از نظر باستان شناسی نیز دارای اهمیت است.
• صومعه آلادژا طبیعتی زیبا نیز دارد و گردشگران می‌توانند هم از یک مکان تاریخی و هم از طبیعت اطراف بهره ببرند.
• صومعه آلادژا در نزدیکی شهر وارنا واقع شده است و از آنجاییکه این شهر بسیار جذاب و دیدنی است، گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از این صومعه تاریخی، عجیب و جذاب از سایر دیدنی‌های وارنا نیز دیدن کنند.
صومعه آلادژا وارنا

تاریخچه صومعه آلادژا


در اواخر قرن نوزدهم بود که بنیانگذاران باستان شناسی بلغارستان یعنی برادران شکورپیل، کارل و هرمین به طور سیستماتیک شروع به مطالعه این بنای تاریخی دین مسیحیت کردند. در سال ۱۹۲۷ صومعه آلادژا به عنوان یک اثر تاریخی عمومی و در سال 1968 به عنوان یک بنای فرهنگی معماری با اهمیت ملی اعلام شد. این غارها در قرون ۱۳ و ۱۴ بعنوان صومعه مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی پس از قرن ۱۴ و در واقع بعد از حمله عثمانی‌ها این غار کم کم متروک شد بطوریکه از قرن ۱۵ به بعد دیگر رها شد و امروزه برای مطالعات باستان شناسی و به عنوان یک جاذبه تاریخی برای گردشگران جذابیت دارد.
صومعه آلادژا وارنا

معماری صومعه آلادژا


صومعه آلادژا در قسمت مرکزی صحرای ماسه‌های طلایی واقع شده است. این منطقه یک مکان بسیار دیدنی است که گونه‌های کمیاب درختان نیز در این ناحیه وجود دارد و نمادهای طبیعی و تاریخی فراوان این صومعه را به یک جذابیت دیدنی تاریخی و مذهبی تبدیل کرده است. صومعه آلادژا حدود یک قرن است که به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های بلغارستان که در امتداد دریای سیاه قرار دارد، تبدیل شده است. غارهای صومعه در دو سطح یا دو طبقه و در روی صخره‌ای آهکی با ارتفاع ۴۰ متر تراشیده شده‌اند. سطح اول شامل یک کلیسا و صومعه، اتاق‌های خانقاه، یک اتاق غذاخوری، یک آشپزخانه، یک کلیسای کوچک، قبرستان و محوطه مزرعه است. سطح دوم یا طبقه دوم یک فرورفتگی مانند یک غار طبیعی است که در انتهای شرقی آن یک کلیسا و صومعه وجود دارد. نام مسیحی صومعه ناشناخته است ولی آلادژا یک واژه‌ای است به معنی "خوش رنگ و روشن" که در زمان عثمانی‌ها برای این مکان گذاشته شده است.
همانطور که پیش‌تر مطرح شد این مکان یک مکان عجیب برای گردشگران است. اشکال غیر معمول موجود در این صومعه که بصورت غاری در دل کوه است و نقاشی‌های موجود بر روی دیوار‌های این غار، از دلایلی هستند که سبب شده‌اند این غارها به مکانی عجیب و البته جذاب برای گردشگران تبدیل شود. البته ماجرا تنها به شکل و شمایل غار محدود نمی‌گردد بلکه افسانه‌های بیشماری که درباره گنج‌های پنهان اطراف صومعه وجود دارد از دلایل دیگری است که حس و حال عجیبی برای صومعه آلادژا بوجود آورده است.
صومعه آلادژا وارنا

نحوه دسترسی به صومعه آلادژا


گردشگران خارجی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی به وارنا سفر کرده اند، برای رفتن به صومعه آلادژا اگر از شهر وارنا قصد رفتن به این صومعه را داشته باشند، می‌توانند از اوتوبوس عمومی شماره ۴۰۹ از روبروی کلیسای جامع به سمت صحرای ماسه های طلایی بروند و بهتر است در نظر داشته باشند که این مسیر حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. البته گردشگران باید قبل از اینکه اوتوبوس به مقصد و در واقع قبل از این که به سرازیری تپه‌ ماسه‌های طلایی برسد پیاده شوند و از مسیری که مشخص شده‌است حدود ۱.۵ کیلومتر پیاده روی کرده و به صومعه آلادژا بروند.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از صومعه آلادژا


برای بازدید از این صومعه حدود ۲ ساعت زمان نیاز است و در این زمان گردشگران می‌توانند از دیدن صومعه و فضای طبیعی اطراف بهره ببرند، ولی چون برای رفتن از صومعه تا شهر وارنا نیز زمان بیشتری نیاز است بهتر است گردشگران حدود نصف روز را برای رسیدن به صومعه و گشتن در آن اختصاص دهند. صومعه آلادژا همه روزه به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. برای بازدید از این صومعه باید ورودیه پرداخت شود.
صومعه آلادژا وارنا

هتل‌های نزدیک به صومعه آلادژا


هتل گریفید: ۴ کیلومتر
هتل وستا ریورا گلدن سند: ۵.۱ کیلومتر
هتل لوتوس: ۵.۶ کیلومتر
هتل آرنا مار: ۶ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به صومعه آلادژا


رستوران کلیبیت: ۳.۸ کیلومتر
رستوران کاسا اوله: ۵.۸ کیلومتر
رستوران پالمرو: ۶.۲ کیلومتر
رستوران آلاسکا: ۶.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است