search
menu

باغ دریایی وارنا

[ پنهان کردن ]
درباره باغ دریایی وارنا
چرا باید از باغ دریایی وارنا بازدید کنیم؟
تاریخچه باغ دریایی وارنا
معماری باغ دریایی وارنا
امکانات باغ دریایی وارنا
نحوه دسترسی به باغ دریایی وارنا
ساعت و هزینه بازدید از باغ دریایی وارنا
جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ دریایی
رستوران های نزدیک به باغ دریایی
هتل های نزدیک به باغ دریایی

درباره باغ دریایی وارنا


باغ دریایی وارنا یکی از جاذبه های جذاب شهر وارنا در کشور بلغارستان است. مجموعه ای که همواره مورد پسند گردشگران و توریست ها قرار گرفته و برای سفرهای بعدی شان و خرید بلیط هواپیما مشتاق شده اند. باغ دریایی وارنا در منطقه بالکان قرار دارد و قدمت آن به قرن نوزدهم بر می گردد. باغ دریایی وارنا یکی از مهمترین مقاصد توریستی در کشور بلغارستان به شمار می رود و گردشگران در این باغ می توانند پیاده روی کنند یا در صندلی ها نشسته و از طبیعت بی نظیر و پر از آرامش و بی دغدغه آن لذت ببرند. گفته می شود باغ دریایی وارنا یکی از بزرگ ترین پارک های عمومی در شهر شناخته شده است و دارای مسیر‌های پیاده‌ روی، ساحل، رستوران‌ ها و کافه ها، استخر، زمین بازی کودکان و چندین برکه است. باغ دریایی وارنا در مساحتی حدودا ۹۰ هزار متر مربع واقع شده و شامل جاذبه‌ های گردشگری زیادی است که عبارتند از موزه تاریخ طبیعی، رصدخانه نیکلاس کوپرینک، دلفیناریوم، آکواریوم، گلخانه و باغ وحش وارنا و چندین مورد دیگر.

چرا باید از باغ دریایی وارنا بازدید کنیم؟


• باغ دریایی وارنا مکانی محبوب در چند قدمی مرکز شهر وارنا قرار دارد.
• در باغ دریایی می توانید منظره بی نظیری از دریای سیاه را تماشا کنید.
• باغ دریایی وارنا با معماری بی نظیر خود یکی از جاذبه های توریستی شهر وارنا محسوب می شود.
• باغ دریایی وارنا شامل بخش های دیدنی و تفریحی جالبی است و در این مجموعه می توانید صدها گونه آبزی و گیاهان دریایی را تماشا کنید.
باغ دریایی وارنا

تاریخچه باغ دریایی وارنا


باغ دریایی به عنوان نمادی از شهر وارنا واقع در امتداد خط ساحلی است. در اواسط قرن نوزدهم در زمین بیابانی بیرون از شهر به دستور شهردار وقت پارک کوچکی ساخته شد تا اینکه بعد از استقلال بلغارستان در سال ۱۸۷۸ باغ دریایی تاسیس گردید و در ادامه دستور ساخت پارک ساحلی نیز داده شد. در نهایت باغ دریایی وارنا به اتمام رسید و در قسمت ورودی آن یک ساعت آفتابی همراه با یک قو در حال پرواز وجود دارد. این باغ دریایی از دهه ۶۰ قرن نوزدهم برای تفریح و پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد ولی با آغاز قرن بیستم با پروژه مفهومی موضعی آنتون ایان نواک مورد بازسازی قرار گرفته و تندیس‌ هایی از افراد برجسته رنسانس در قسمت های مختلف پارک قرار داده شده است. فردی به نام چک آنتون نووک برای مدرن سازی این باغ دعوت شد و کارهای عظیمی در مرتب سازی باغ انجام داد، مانند پرورش گیاهان با ارزش تا اینکه در سال های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۳ این گیاهان رشد نموده و چندین فواره نیز اضافه گردیده است، همچنین مجسمه‌ هایی بزرگ از افراد برجسته بلغاری در این باغ قرار داده شد و در سال ۱۹۶۰ مورد بازسازی قرار گرفت. همچنین در دهه ۱۹۳۰ گونه‌ های گیاهی مختلفی از کشورهای هلند، آلمان، جمهوری چک و فرانسه به این باغ آورده شد و امروزه به موزه دریایی وارنا شهرت دارد.
باغ دریایی وارنا

معماری باغ دریایی وارنا


معماری این پارک جزو یکی از شاخه های مهم علم معماری، یعنی معماری منظر است. یکی دیگر از شاهکارهای معماری در باغ دریایی ساختمان آکواریوم است که بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۱ ساخته شده است و در سال های ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ نیز چندین فواره بزرگ و زیبا به این مجموعه اضافه شده اند. این باغ در دهه ۱۹۵۰ گسترش داده شد و قسمت مرکزی Sea Garden نیزتختی پر از گل قرار داده شد. در سال ۱۹۳۹ ، معمار جورجی پوپوف ورودی مرکزی مدرن باغ را با یک میدان وسیع و ستون‌ های بلند طراحی کرد.
باغ دریایی وارنا

امکانات باغ دریایی وارنا


باغ دریایی وارنا محلی برای تفریح شهروندان و توریست ها شناخته شده است که می توانید در ساحل دریا به رستوران‌ های ساحلی، بارها و کلوب ها مراجعه کنید یا اینکه در استخر شنا و زمین بازی کودکان یا در استخر کوچک از قایق سواری لذت ببرید. در حال حاضر موزه های متعددی مانند موزه علوم طبیعی، موزه نیرو دریایی، مجتمع افلاک و اختر شناسی و همچنین یک باغ وحش و یک گلخانه قرار دارند. آکواریوم بی نظیری نیز در باغ دریایی وجود دارد که نمای اصلی این آکواریوم ترکیبی از سنگ تراشی های جذاب است. همچنین در سالن اصلی این آکواریوم به مجموعه ای با شکوه از جانوران آب شیرین و دریایی دسترسی خواهید داشت. علاوه بر همه این ها می توانید به چند سالن مجزای دیگر برای نمایش گیاهان دریایی سیاه با ویژگی های منحصر به فردشان دسترسی داشته باشید.

نحوه دسترسی به باغ دریایی وارنا


یکی از بهترین وسایل نقلیه برای دسترسی به این باغ استفاده از قطار شهری است که برای این کار باید در ایستگاه مرکزی قطار وارنا سوار قطار شده و در ایستگاه نزدیک باغ با همان نام پیاده شوید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ دریایی وارنا


برای بازدید از این باغ زیبا می توانید همه روزه از ساعت در هر ساعت از شبانه روز مراجعه کنید. برای بازدید از کل مجموعه نیازی به پرداخت هزینه ندارید، ولی بازدید از قسمت های مختلف این باغ با تهیه بلیط امکان پذیر است.
باغ دریایی وارنا

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ دریایی


موزه تاریخ دارو: ۲.۱ کیلومتر
حمام های رومی: ۲.۲ کیلومتر
صومعه آلادژا: ۱۳.۸ کیلومتر
پارک آبی آکواپلیس: ۱۵.۱ کیلومتر
ساحل گلدن سندز: ۱۵.۲ کیلومتر
جنگل سنگی: ۲۰.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ دریایی


رستوران رد کاناپه: ۱ کیلومتر
رستوران گودزیلا سواس توپول: ۱.۱ کیلومتر
رستوران نیدا: ۱.۴ کیلومتر
رستوران لیوینگ فوود: ۲ کیلومتر
رستوران ال کاپان: ۲.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ دریایی


هتل رزلین دیمیت: ۷۰۰ متر
هتل کاپیتول: ۹۰۰ متر
هتل گالری گرفیت: ۱ کیلومتر
هتل اودسوس: ۱.۵ کیلومتر
هتل آپارتمان مریوا: ۱.۶ کیلومتر
هتل مودوس: ۲.۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است