search
menu

اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

[ پنهان کردن ]
اولین واکنش شما در زمان از دست دادن پرواز چیست؟
اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟
اگر از پرواز جا ماندیم خسارت مالی احتمالی به چه میزانی است؟
چنانچه پرواز خود را از دست دادیم اما چمدان‌هایمان بارگیری شده باشند چه باید کرد؟
چند ساعت زودتر از پرواز باید در فرودگاه حضور داشت؟
چه کارهایی کنیم تا از پرواز جا نمانیم؟
تصور کنید چند وقتی است که برای سفر به شهر دیگری برنامه‌ریزی کرده‌اید و مدت‌ها در انتظار بوده‌اید تا روز موعود از راه برسد و با خرید بلیط هواپیما و سوار شدن به آن راهی مقصد رویایی خود شوید، اما درست در همان روز بدشانسی می‌آورید و با موانع مختلفی رو به رو می‌شوید که منجر به دیر رسیدن شدن به فرودگاه و در نهایت جا ماندن شما از پرواز می‌شود. قبول کنید هر چقدر هم که آدم وقت‌شناس و منظمی باشید باز هم ممکن است با همچین موقعیت ناخوشایندی رو به رو شوید. بنابراین بهترین کار این است که از قبل این موقعیت را پیش‌بینی کرده باشید تا اگر آن را تجربه کردید بتوانید منطقی‌ترین و بهترین اقدام را انجام دهید. پس بیایید تصور کنیم که همین الان شما هم در این موقعیت بد گرفتار شده‌اید و قدم به قدم با هم پیش برویم.
اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

اولین واکنش شما در زمان از دست دادن پرواز چیست؟


چنانچه تجربه جا ماندن از پرواز را نداشته باشید ممکن است یکی از این چند واکنش مرسوم را از خودتان نشان دهید. اگر از آن دسته افرادی باشید که همیشه در موقعیت‌های بحرانی کنترل احساساتشان را از دست می‌دهند احتمالا در اقدامی عجولانه به سمت متصدی پرواز می‌روید و با داد و هوار کردن سعی می‌کنید بی‌خود و بی‌جهت تقصیر را به گردن مسئولین فرودگاه بیندازید و گله‌مندی خود را از این موضوع ابراز کنید. دست آخر هم با عصبانیت از فرودگاه بیرون می‌زنید تا شاید بعد از گذشت چند روز وقتی آرام‌تر شدید فکری برای آن بکنید. واکنش دیگری که ممکن است در این شرایط از خود بروز دهید می‌تواند این باشد: بعد از آنکه حسابی غصه خوردید و از دست خودتان یا دیگران برای دیر رسیدن به فرودگاه حرص خوردید، با بی‌خیالی راه خود را می‌کشید و از محل می‌روید و از خیر سفری که این همه منتظر آن بودید هم می‌گذرید. مسلم است هیچ کدام از این دو واکنش نمی‌توانند شما را به نتیجه دلخواهتان که همان برهم نزدن برنامه سفر و جلوگیری از متحمل شدن خسارت مالی است، برساند.

اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟


پاسخ به این سوال بستگی به مدت زمانی است که از وقت قانونی و معین پرواز شما گذشته است. اگر در مسیر فرودگاه متوجه شدید که احتمالا با دیرآمدگی به فرودگاه خواهید رسید منطقی‌ترین و بهترین کاری که می‌توانید بکنید تماس گرفتن با متصدیان ایرلاینی است که خدمات پرواز را به شما ارائه کرده‌است. اگر چه باید درنظر داشت که تنظیم زمان پروازها وابسته به مسائل تخصصی‌تری است که گاه خارج از کنترل مسئولان داخلی فرودگاه است اما باید در نظر گرفت که در شرایط خاص امکان تاخیرهای ۱۵ دقیقه‌ای ممکن است. از این رو می‌توانید امیدوار باشید که با این کار شاید بتوان از آنها درخواست کرد که فاصله زمانی کوتاهی را برای شما در نظر بگیرند تا به پرواز خود برسید.
اگر به هر دلیل این امکان فراهم نشد باز هم مراجعه به فرودگاه بهترین کاری است که می‌توانید بکنید زیرا در صورتی که گیت بسته شده باشد و هواپیمایی که قرار بود با آن پرواز کنید پرواز کرده باشد باز هم می‌توانید راه حل مناسبی برای آن پیدا کنید. در این صورت تلاش کنید با مسئولان ایرلاین مربوطه مذاکره کنید و امید داشته باشید که آنها بیشترین همکاری را با شما خواهند داشت و در جهت رزرو برای پروازی دیگر در همان روز و در صورت امکان به فاصله چند ساعت بعد شرایط را برای شما مهیا کنند. در هر حال در صورت جا ماندن از پرواز اگر مودبانه درخواست خود را به متصدیان اعلام کنید، می‌توانید روی همکاری آنها حساب ویژه‌ای باز کنید.
اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

اگر از پرواز جا ماندیم خسارت مالی احتمالی به چه میزانی است؟


این موضوع که در صورت از دست دادن پرواز خسارت مالی که مسافران متحمل می‌شوند تا چه میزان می‌تواند باشد تا حد زیادی مربوط به قوانین و مقررات داخلی ایرلانی است که انتخاب کرده‌اید. در برخی موارد متصدیان ایرلاین تلاش می‌کنند تا در اولین پرواز بعدی بدون اخذ جریمه و به صورت رایگان برای شما جا رزرو شود. در قوانین برخی ایرلاین‌ها امکان رزرو پرواز بعدی بدون پرداخت ممکن نیست اما در این صورت هم باز می‌توانید با مذاکره آنها را متقاعد کنید که درصدی از مبلغ را به عنوان تخفیف دیرآمدگی از مبلغ نهایی رزرو جدیدتان کسر کنند. بعضی از ایرلاین‌ها فرجه دو ساعته‌ای برای مسافران دارند و اگر مسافری به دلایل خاص دیر به فرودگاه برسد و در کمتر از این زمان دلایل موجه خود را به مسئولان ارائه کند، آنها با استرداد بخشی از هزینه بلیط اولیه، از مسافر می‌خواهند تا مراحل خرید بلیط را مجدد از سر بگیرد. با این حال لازم است در نظر داشته باشید که این قوانین بیشتر در خصوص پروازهای سیستمی اجرا می‌شوند و در خصوص پروازهای چارتری استرداد وجه پرداخت شده با هر دلیلی که باشد ممکن نیست.

چنانچه پرواز خود را از دست دادیم اما چمدان‌هایمان بارگیری شده باشند چه باید کرد؟


ممکن است با این موقعیت رو به رو شوید که به هر دلیل در زمان چک این بارگیری چمدان‌ها را انجام داده باشید اما به موقع به گیت پرواز نرسیده‌اید و با این موقعیت به ظاهر عجیب مواجه می‌شوید: در حالی که خودتان از پرواز جا مانده‌اید اما چمدان‌های شما به سمت شهر مقصد در مسیر هستند. در چنین مواقعی لازم نیست نگران شوید و قبل از آنکه به فکر جبران پرواز از دست رفته خود باشید درباره این موقعیت به متصدی ایرلاین اطلاع رسانی کنید تا ترتیبی دهند که بعد از آنکه هواپیما در فرودگاه مقصد به زمین نشست در فرایند تحویل بار به مسافران، چمدان‌های جامانده شما برای برگشت به فرودگاه مبدا کنار گذاشته شوند و اقدامات لازم انجام شود.
اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

چند ساعت زودتر از پرواز باید در فرودگاه حضور داشت؟


اغلب افرادی که بطور مرتب با هواپیما سفر می‌کنند این توصیه کلیشه‌ای را شنیده‌اند که برای پروازهای داخلی بهتر است که مسافر دو ساعت زودتر از موعد پرواز و برای پروازهای خارجی سه ساعت زودتر از موعد پرواز در فرودگاه حضور داشته باشد، اما اغلب این افراد آن را توصیه‌ای نخ‌نما شده و بی‌اهمیت تلقی می‌کنند و بنابراین بدون توجه به آن برنامه‌ریزی می‌کنند و آخر سر هم در دقیقه‌های آخر تلاش می‌کنند با استرس بسیار و با حالت شتابزده به فرودگاه بروند. در حالی که باید در نظر گرفت که همیشه در مسیر رسیدن به فرودگاه و حتی چند ساعت مانده به زمان پرواز احتمالات پیش‌بینی نشده و غافلگیرانه‌ای وجود دارند که این فرجه زمانی را توجیه می‌کنند و با جدی گرفتن آن می‌توان از جا ماندن از پرواز جلوگیری کرد. برخی از این اتفاقات که ممکن است از قبل به آن فکر نکرده باشید می‌توانند شامل تصادفات جزعی اما وقت‌گیر در مسیر فرودگاه، ترافیک سنگین جاده‌ای به خصوص در زمان تعطیلات و یا حتی خواب ماندن شما در روز پرواز باشند. بعلاوه باید مطلع باشید که بطور معمول نیم ساعت مانده به پرواز امکان دریافت کارت پرواز برای مسافران امکان پذیر نیست، با در نظر گرفتن این موارد توصیه‌های زمانبندی حضور در فرودگاه مقولانه هستند. پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه نوشتار چگونه برای یک سفر خوب آماده شویم؟ را مطالعه کنید.

چه کارهایی کنیم تا از پرواز جا نمانیم؟


بی‌شک بهترین کار در رابطه با تجربه‌های ناخوشایند این است که راهکارهای پیشگیرانه‌ای انجام دهیم تا حد ممکن از رو به رو شدن با آن موقعیت‌ها اجتناب کنیم. جا ماندن از پرواز هم موقعیت ناراحت‌کننده‌ای است که می‌توان با بکارگیری چند راهکار ساده از آن پیشگیری کرد. اول از همه سعی کنید چند ساعت زودتر از زمان پرواز منزل را ترک کنید و در فرودگاه حضور پیدا کنید. علاوه بر آن همیشه تلاش کنید کارهای شخصی خود را به طریقی انجام دهید که تا چند ساعت مانده به حرکت به سمت فرودگاه دیگر کار نیمه تمامی نداشته باشید، بنابراین هیچ گاه آماده کردن چمدان‌ها، استحمام و یا تعمیر اتومبیل شخصی که با آن به فرودگاه می‌روید را به آخرین لحظه‌ها موکول نکنید.
ناگفته نماند که لازم است مدارک شناسایی و بلیط خود را از یک روز قبل‌تر در مکانی قابل دسترس قرار دهید تا در آخرین لحظه‌ها وقت خود را برای پیدا کردن آنها از میان دیگر وسایل خود از دست ندهید. در آخر اگر زمان پرواز شما در ساعات غیر معمول شبانه‌روز است بطور مثال ساعات نیمه شب و یا صبح زود، لازم است راهی مطمئن پیدا کنید تا به موقع از خواب بیدار شوید، از این رو بهتر است برای این کار به هشیاری حواس خود اکتفا نکنید و از تنظیم زنگ بیدار باش استفاده کنید و از همسفران خود بخواهید که همه آنها هم این کار را انجام دهند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است