search
menu

سفر هوایی با کودک

[ پنهان کردن ]
انتخاب ساعت پرواز مناسب
سرگرم کردن کودکان در حین پرواز
کنترل گریه کودکان در زمان پرواز
شرایط تعویض پوشک در هواپیما
صندلی کودک در هواپیما
کودکان و تغییرات جوی و فشار هوا
شرایط بردن کالسکه به داخل هواپیما
قیمت بلیط هواپیما برای کودکان
همواره سفر کردن برای آدم ها کاری هیجان انگیز و پر از خاطرات است، مخصوصا وقتی سفرتان هوایی باشد برای خیلی ها همراه با استرس است، حال اگر پروسه سفر همراه با کودکان باشد، به اندازه کافی پراسترس تر خواهد بود، مخصوصا پدر و مادرها در طول پرواز کاملا کلافه شده و در حالت کلی متوجه گذر زمان و پرواز نمی شوند، زیرا مدام در تلاش و تکاپو و کلنجار رفتن با کودکانشان هستند، اما ما در این مقاله قصد داریم تا نکات لازم برای سفر هوایی همراه با کودک را برایتان بگوییم تا سفری بی نظیر داشته باشید. معمولا والدینی که نوزاد چند ماهه دارند، از خرید بلیط هواپیما منصرف شده و قید سفر را می زنند اما در اصل نباید چنین تصمیمی گرفته شود، زیرا در وهله اول برای سفر با کودکان باید صبور بوده و آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید شرایط ایجاد شده را مدیریت کنید و برای این کار تنها کافیست به راهکارهای ارائه شده در این مقاله عمل کنید و این مطالب را برای فراموش نکردن به عنوان چک لیست آماده کنید تا سفری بی دغدغه و آسانی را تجربه کرده باشید.
سفر هوایی با کودک

انتخاب ساعت پرواز مناسب


یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در این شرایط رعایت کنید این است که ساعات اولیه روز را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید، یعنی طوری تنظیم کنید که زمان پروازتان با ساعت خواب و بیداری کودکتان هماهنگ باشد، همچنین یکی از حسن های ساعات اولیه روز این است که تعداد پرواز کمتری انجام می گیرد و با شلوغی فرودگاه روبرو نخواهید شد. سعی کنید کمی زود به فرودگاه برسید و با خیال آسوده کارت پرواز تهیه کنید.

سرگرم کردن کودکان در حین پرواز


بسته به این که سفر شما چند ساعت طول خواهد کشید، باید وسایل بازی یا لباس و خوراکی به مقدار کافی بردارید، در واقع باید حواس کودکتان را به وسایل جدید پرت کنید، مثلا از شیشه فضای بیرون را نشان دهید یا اینکه با همراه داشتن اسباب بازی های جالب کودک ذوق زده کنید یا اینکه به موبایل و تبلت خود چندین بازی و کارتون نصب کرده تا در حین پرواز با تماشای آنها مشغول شوند، همچنین مجله های رنگی یا عکس دار نیز برای بچه ها جذاب خواهند بود و با تماشایشان سرگرم خواهند شد. پیشنهاد دیگر ما در سفر هوایی همراه با کودک این است که به خدمه پرواز احترام بگذارید، برخی از کادر پرواز به کودکان علاقه دارند و می توانند با خوشرویی و خنده استرس را از کودک شما دور کنند. همچنین توجه داشته باشید که اجازه ندهید تا کودکتان در راهروی هواپیما راه برود، زیرا به دلیل تکان های ناگهانی ممکن است سلامتی کودکتان به خطر بیفتد.
سفر هوایی با کودک

کنترل گریه کودکان در زمان پرواز


حال نوبت یکی دیگر از کارهای همراه با استرس در سفر هوایی می رسد که مربوط به گریه کودکان است، مطمئنا این امر سایر مسافران را نیز کلافه خواهد کرد، اما بهتر است قبل از هر چیزی آرامش خودتان را حفظ کنید و با خیال آسوده کودکتان را نیز آرام کنید. این را باید در نظر داشته باشید که ممکن است مسافران دیگر تحمل گریه های کودک شما را نداشته باشند، اما باز هم جای نگرانی نیست و وقتی تلاش شما را برای آرام کردن کودک ببینند، شما را درک خواهند کرد و به یاد داشته باشید که مهم فرزند شماست، پس بدون توجه به دیگران به کودک خود برسید.

شرایط تعویض پوشک در هواپیما


برای تعویض پوشک در هنگام سفر باید در نظر داشته باشید که لباس نوزاد زیپ دار یا دگمه دار باشد تا به راحتی پوشک را عوض کنید، البته بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک را عوض کرده باشید تا در طول پرواز در محفظه بسته برای خودتان و مسافران دیگر مشکلی پیش نیاید، لازم به ذکر است که تقریبا همه هواپیماها در کنار دستشویی، محلی را به عنوان میز تعویض پوشک اختصاص داده اند، بنابراین بهتر است در محل تعیین شده اقدام به چنین کاری بکنید.

صندلی کودک در هواپیما


بهتر است قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما از ایرلاین مربوطه در مورد نصب صندلی کودک بر روی صندلی هواپیما سوال کنید تا از نظر امنیت خیالتان راحت باشد، اما اگر کودک شما بالای ۲ سال است، باید صندلی مجزا رزرو کنید تا هم شما و هم کودکتان خسته نشوید، همچنین از لحاظ امنیت نیز به نفع هر دوی شما خواهد بود.
سفر هوایی با کودک

کودکان و تغییرات جوی و فشار هوا


یکی از اصلی ترین کارهایی که قبل از سفرتان باید انجام دهید اینست که از وضعیت سلامت کودکتان مطلع شوید، سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید. با اینکه کودکتان سالم باشد اما باز هم در کیفتان چند داروی ساده برای تب یا دل پیچه بردارید. در هنگام اوج گیری یا فرود بهتر است آب نبات یا شیر به کودکتان بدهید تا متوجه تغییرات ارتفاع نشود، همچنین به دلیل حساس بودن گوش های کودکان به تغییرات فشار هوا بهتر است در داخل گوش هایشان یک تکه پنبه قرار دهید، زیرا در غیر اینصورت دچار گوش درد ناخوشایندی خواهند شد. به یاد داشته باشید که باید در هنگام پرواز با کودکان خودتان را با هر نوع شرایط و اتفاقی آماده کنید، یکی از این شرایط که باید دقت کافی داشته باشید، تغییرات دما در طول پرواز است؛ حتما چندین نوع لباس به همراه داشته باشید تا در هنگام اوج هواپیما که هوا خنک تر می شود دچار مشکل نشوید و هم اینکه کودکان معمولا زود زود لباس خود را کثیف می کنند.

حال شاید برایتان سوال ایجاد شود که چه وسایلی از نوزاد را می توانید به همراه خود داخل هواپیما ببرید؛
در وهله اول توجه کنید که بهتر است از کوله پشتی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید کودکتان را بغل کنید، همچنین داخل کوله تان می توانید یک دست لباس، پوشک، شیشه شیر همراه با شیر خشک و آب جوشیده، آب معدنی، پستانک، دستمال مرطوب و نایلون برای گذاشتن پوشک کثیف قرار دهید و داخل هواپیما ببرید. معمولا شرکت های هواپیمایی پک هایی مانند انواع اسباب بازی، بالشت های مسافرتی و حتی غذای مناسب کودک را در اختیارتان قرار می دهند تا سفری همراه با آرامش و بدون دغدغه ای را تجربه کنید.

شرایط بردن کالسکه به داخل هواپیما


اگر می خواهید کالسکه را همراه خودتان ببرید، باید توجه داشته باشید که بیشتر ایرلاین ها اجازه بردن کالسکه تاشو را به داخل هواپیما می دهند. اما باز هم بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین مربوطه سوال کنید و شرایط آن ایرلاین را در زمینه حمل کالسکه به عنوان بار مجاز به داخل کابین مطلع شوید.
سفر هوایی با کودک

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان


بهای بلیت خردسال در صورت رزرو صندلی در پروازهای داخلی ۵۰% و در پرواز خارجی ۷۵% بلیت بزرگسالان است، همچنین بهای بلیت نوزاد ۱۰% بلیت بزرگسالان است و در این صورت صندلی رزرو نمی گردد. در حالت کلی با توجه به نوع ایرلاینی که انتخاب می کنید، باید قوانین مربوط به آن شرکت را مطالعه فرمایید تا سفری بسیار دلپذیر همراه فرزندانتان داشته باشید. البته اگر پروازتان به صورت چارتری باشد باید توجه نمایید که برای نوزادان مبلغ ۱۰ درصد باید پرداخت نمایید ولی برای کودکان بالای دو سال همانند افراد بزرگسال قیمت بلیط به طور کامل دریافت می شود. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید بلیط به وب سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه کرده و با مطالعه شرایط هرکدام بلیط خود را رزرو کنید.
در آخر باید بدانید که شرایط سفر همراه با کودکان بسیار متفاوت است و باید بی قراری هایشان را در نظر داشته باشید و خودتان را آماده این پیشامدها بکنید اما با آسودگی خاطر و رعایت نکات ذکر شده بی شک سفری عالی در انتطار شما و کودکتان خواهد بود.
اگر مایل به برنامه‌ریزی بهتر برای سفر به شهرهای ایران و خارج هستید، می‌توانید به بلاگ سفرمارکت سر بزنید و مقالات برنامه و راهنمای سفر مانند راهنمای سفر به کرمان را مطالعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است