search
menu

با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

[ پنهان کردن ]
سفر به واتیکان: مقر پاپ
موناکو: کشوری پادشاهی
جزیره نائورو
جزیره تووالو
سان مارینو
لیختن اشتاین
جزایر مارشال
جزیره سنت کیتس و نویس
مالدیو
سفر به مالت
گرنادا
سنت وینست
باربادوس
آنتیگوا و باربودا
سیشل
پالائو
سفر به آندورا
سنت لوسیا
میکرونزی
سنگاپور
تونگا
دومینیکن
بحرین
کیریباتی
سائوتومه و پرنیسیپ
کومور
موریس
لوکزامبورگ
ساموآ
کیپ ورد
ترینیداد و توباگو
برونئی
قبرس
لبنان
گامبیا
جامائیکا
قطر: اولین میزبان جام جهانی در کشورهای عربی
کویت
فهرست کوچک‌ترین و کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان
فهرست کوچک‌ترین کشورهای جهان ازنظر جمعیت و مساحت، فرصتی است برای آشنایی با مقصدهای کوچک و بعضاً ارزان گردشگری و اقامت و مسافرت در پنج قاره جهان. حتی اگر توریسم بلاگر هستید یا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و اخذ گذرنامه و روادید و اقامت، این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، شمارا با فهرست ۵۰ کشور کوچک جهان آشنا می‌کند.
اگر سابقه سفر به این کشورها رادارید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. برای سفر به نقاط مختلف جهان، از خدمات خرید اینترنتی سفرمارکت استفاده کنید تا سفری ارزان، آرام و مطمئن را تجربه کنید. با رزرو آنلاین هتل سفرمارکت به‌راحتی به مقصدهای گردشگری مطرح و کم‌تر شناخته‌شده جهان، سفر کنید و اقامتگاه‌های مطمئن را در اختیار داشته باشید.
با جهانگردی سفرمارکت همراه باشید.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

سفر به واتیکان: مقر پاپ


واتیکان، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است. کشوری که فقط یک مدرسه دارد و از پارک مرکزی شهر نیویورک ایالات‌متحده نیز کوچک‌تر است. برای سفر به واتیکان، بایستی روادید در مبدأ تهیه شود و این کشور در ایران نیز سفارت‌خانه دارد. واتیکان در شهر رم قرار دارد. این کشور فقط دو دهم مایل وسعت داشته و جمعیتی حدود یک هزار نفر در آنجا ساکن هستند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

واتیکان یک پادشاهی مطلقه و مقر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان است. مرکز کلیسای کاتولیک بوده و بخشی از کشور ایتالیا به شمار می‌رود؛ یعنی یک دولت‌شهر مستقل در مرکز قطب گردشگری قاره سبز است.
سفارت واتیکان در تهران در تقاطع نوفل‌لوشاتو، خیابان رازی واقع‌شده است.

موناکو: کشوری پادشاهی


موناکو، از دیگر کوچک‌ترین کشورهای جهان است. لقب دومین کشور کوچک جهان را در اختیار داشته و مکانی برای زندگی ثروتمندان قاره اروپا به شمار می‌رود. در امتداد ساحل رودخانه فرانسه و دریای مدیترانه واقع‌شده و پاتوق خوش‌گذرانی خاندان سلطنتی کشورها و هنرمندان و سلبریتی‌ها محسوب می‌شود.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

موناکو فقط ۲ کیلومتر مساحت داشته و شاهزاده نیشن است. موناکور را پاتوق لاکچری‌گردهای اروپا و بهشت گردشگری لوکس می‌دانند. اگر قصد سفر به موناکو دارید، باید ابتدا ویزای گردشگری فرانسه را در تهران اخذ کنید. موناکو در ایران، سفارت ندارد. راهنمای سفر به موناکو را از اینجا بخوانید.

جزیره نائورو


یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است. کشوری که در واقع یک جزیره کم‌تر شناخته شده در جهان بوده و از نظر موقعیت جغرافیایی، در نزدیکی کشور کانگورو (استرالیا) قرار گرفته و در دل اقیانوس آرام است. بخشی از قاره استرالیا است اما اتصال سرزمینی ندارد. کوچک‌ترین کشور جزیره‌ای و سومین کشور کوچک جهان به شمار می‌آید.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

این کشور نیز مثل موناکو در ایران، سفارت‌خانه ندارد و برای سفر به آن باید ویزای استرالیا را در تهران اخذ کنید.

جزیره تووالو


دیگر کشور کوچک جهان، جایی به نام تووالو است. جزیره‌ای است که فقط ۱۰ مایل مربع وسعت داشته و قدر بزرگ‌تر از موناکو است. هزاران نفر از جمعیت استرالیا در این کشور جزیره کوچک زندگی کرده و کسب و کار دارند؛ اما مقصد گردشگری و اقامتی نیست. سفارتی هم در ایران ندارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

سان مارینو


جمهوری سان مارینو، ایالتی کوچک در شبه جزیره ایتالیا به شمار رفته و از اعضا شورای اروپا نیز تلقی می‌شود. زیر ۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ میلادی در این جمهوری زندگی می‌کردند و حدود ۲۳ مایل وسعت دارد. تراکم جمعیت زیادی داشته و سفارت‌خانه‌ای هم در تهران ندارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

اگر خواهان سفر به سان مارینو هستید، ویزای ایتالیا نیاز است. این کشور در جنوب قاره سبز بوده و در قلب ایتالیا قرار دارد. مردم هیچ کشوری برای رفتن به سن مارینو نیازی به ویزا ندارند. همان ویزای گردشگری ایتالیا یا ویزای شنگن برای دیدنش، کفایت می‌کند.

لیختن اشتاین


از دیگر کوچک ترین کشورهای جهان است. کشور لیختن اشتاین که ایالتی کوچک در قاره سبز به شمار می‌رود، حدود ۵۰٬۰۰۰ ساکن داشته و ۶۲ مایل مربع مساحت دارد. از کم جمعیت‌ترین کشورهای اروپا بوده و چهارمین کشور کوچک اروپایی از نظر جمعیت و وسعت است. گفته شده که نیمی از جمعیت لیختن اشتاین متولد خارج مرزهای این کشور بودند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

زبان رسمی آن نیز آلمانی است و دین کاتولیک در آن‌جا فعال است. لیختن اشتاین در ایران، سفارت ندارد. لیختن اشتاین در مرکز اروپا و در همسایگی اتریش و سوئیس است و مناظری چشم‌نواز و طبیعتی فوق‌العاده دارد. اگر مسافر اتریش بودید، لیختن اشتاین را با ویزای شنگن در نظر داشته باشید.

جزایر مارشال


جزایر مارشال دیگر کشور کوچک جهان است. فقط ۷۰ مایل مربع وسعت داشته و در دل اقیانوس آرام جای گرفته و وابستگی مالی دارد به ایالات متحده. حاکمیت کامل داشته و عضو سازمان ملل متحد است. از ۲۹ جزیره مرجانی شکل گرفته و مقصد گردشگری لوکس محسوب می‌شود. حدود شصت هزار نفر جمعیت داشته و سفارتی هم در ایران ندارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

زبان مارشالیایی و زبان انگلیسی در آن‌جا صحبت می‌شود.

جزیره سنت کیتس و نویس


جزیره سنت کیتس و نویس از دیگر کشورهای کوچک جهان است. هشتمین کشور کوچک جهان از نظر وسعت است. حدود ۱۰۰ مایل مربع مساحت داشته و سفارت‌خانه‌ای هم در تهران ندارد. در جزایره لوارد هند غربی بوده و رتبه ۲۰۷ وسعت در میان کشورهای جهان را نمایندگی می‌کند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

مالدیو


پاتوق لاکچری‌گردهای جهان، قطب گردشگری جنوب شرق آسیا، مجمع الجزایر همیشه دیدنی با مناظری بهشتی، یکی از کشورهای کوچک جهان است. تور مالدیو را می‌توانید از مجموعه تورهای هیجان‌انگیز سفرمارکت رزرو کنید. مالدیو در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا قرار دارد. پایتختش ماله است و چند صد هزار نفر جمعیت دارد. قریب به ۱۲۰۰ جزیره ریز و درشت در این کشور در اختیار گردشگران است.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

برای سفر به مالدیو، نیازی به اخذ ویزا در مبدا نیست. برای اطلاع از هزینه سفر به مالدیو و مقصدهای گردشگری مالدیو در عصر پسا کرونا، با مشاوران سفرمارکت از طریق بخش تماس با ما، رایزنی کنید.

سفر به مالت


از دیگر کشورهای کوچک جهان است. مالت، یک جمهوری است و تیم فوتبال داشته اما سفارتی در ایران ندارد. جزیره‌ای است که بعضی‌ها برای کسب گذرنامه دوم و اقامت در اروپا، زیر نظر دارند. مالت از ۳ جزیره بزرگ تشکیل شده و مالتا، کومینو و گوزو نامیده می‌شود. کشوری است اروپایی در ۵۰ مایلی شهر توریستی سیسیل ایتالیا.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

مالت، لوکیشن برخی از سریال‌ها و فیلم‌های معروف یک دهه اخیر نیز بوده که تاثیر زیادی در رونق گردشگری و شناسایی آن به مردمان کشورهای مختلف جهان داشته است.

مالت فقط ۱۲۰ مایل مساحت داشته و پایتخت زیبای آن نیز والتا نام دارد. کوچک‌ترین پایتخت در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بناهای قدیمی و چشم‌اندازهای دوست داشتنی داشته و کم‌تر از نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند. رتبه هفتم پر تراکم‌ترین کشور جهان را در اختیار دارد.
بزرگ‌ترین شهر مالت، بیرکیرکارا نام دارد که کم‌تر از سی هزار نفر در آن ساکن هستند. کشور مالت در ایران سفارت ندارد و برای سفر به مالت بایستی ویزای اتریش را در اختیار داشته باشید. اقامت مالت، اقامت اروپا است و امکان تحصیل مجانی در کشورهای اسکاندیناوی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

گرنادا


کشور جزیره کوچکی در شرق دریای کارائیب است. پایتخت گرنادا درواقع سینت جورجس بوده و زبان رسمی آنجا نیز انگلیسی است. گرنادارا با شهر تاریخی و توریستی گرانادا اسپانیا اشتباه نگیرید. تا دهه ۷۰ قرن بیستم میلادی، مستمعره بریتانیا بوده و سفارت‌خانه‌ای در تهران ندارد. الیزابت دوم، ملکه انگلیس، فرمانداری کل را تعیین می‌کند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

سنت وینست


کشور جزیره‌ای به نام SAINT VINCENT & GRENDLINES در واقع در دریای کارائیب واقع شده و از کوچک ترین کشورهای جهان است. از اعضاء کشورهای مشترک المنافع بوده و در زمان انقلاب ایران، به استقلال دست یافت. پایتخت این کشور، کینگزتاون بوده و زبان رسمی آن نیز انگلیسی است. آب و هوای استوایی داشته و واحد پولش نیز دلار کارائیب است.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

این کشور در ایران، سفارت‌خانه‌ای ندارد.

باربادوس


باربادوس یکی دیگر از مقصدهای گردشگری لوکس و هیجان‌انگیز کم‌تر شناخته شده جهان است. باربادوس، کشور جزیره بوده و در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس قرار دارد. جایی در شمال شرق ونزوئلا که پایتختش بریج تاون بوده و اکنون از جزایر توریستی کارائیب به شمار می‌رود. یونسکو سازمان ملل متحد، کشور BARBADOS را در فهرست ۵ کشور اول جهان از نظر میزان باسوادی اعلام کرده است. ریانا، خواننده معروف پاپ اهل این کشور است.
باربادوس در ایران، سفارت‌خانه‌ای ندارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

آنتیگوا و باربودا


آنتیگوا و باربودا (ANTIGUA & BARBUDA) کشوری متشکل از چند جزیره در شرق دریای کارائیب و شرق جزایر سنت کیتس و نویس و شمال جزیره مونتسرات است. دولت مستقل داشته و پایتختش نیز سنت جانز است. واحد پولش دلار کارائیب شرقی بوده و ۲ جزیره اصلی و توریستی به‌نام‌های: آنتیگوا و باربودا دارد. ۴۴۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و کم‌تر از ۲۰۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

کشور آنتیگوا و باربودا، سفارت‌خانه‌ای در تهران ندارد.

سیشل


کشور زیبا و توریستی سیشل، یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است. این کشور (SEYCHELLES) در مجمع‌الجزایر ۱۱۵ جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع شده و با سواحل شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و درختان نخل، بهشتی استوایی را در معرض دید گردشگران لاکچری گرد جهان قرار می‌دهد. یکی از زیباترین کشورهای قاره آفریقا، سواحل مطرحی دارد. مقصد ثروتمندان توریست بوده و بهشت آفریقایی در اقیانوس هند محسوب می‌شود.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

سواحل زیبای بولدر، سوال پر زرق و برق و صخره‌های مرجانی زیبا و ذخایر طبیعی شگفت‌انگیز، سیشل را به یکی از مقصدهای توریستی باورنکردنی از نظر جاذبه‌های طبیعی تبدیل کرده است. سیشل در ایران سفارت‌خانه‌ای ندارد.
حدود ۱۰۰ هزار نفر در این کشور کوچک جزیره‌ای زندگی می‌کنند.

پالائو


یکی از مقصدهای گردشگری زیبا و دیدنی جهان، پالائو PALAU است. جزایره پالائو با اندونزی و فیلیپین، مرز آبی دارد. در یک حوزه آب سنگ مرجانی قرار گرفته و حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. اگر قصد طبیعت‌گردی در مناطق جزیره‌ای جهان دارید، حتما اینجا را توصیه می‌کنیم.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

جایی که گفته می‌شود که مناظر چشم‌نوازش تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند. پایتخت پالائو، شهر نگرولمود در ایالت ملکئوک است. مرز دریایی نیز با ایالات فدرال میکرونزی داشته و سابقه چند هزار ساله دارد. این جزیره در جنوب شهر توکیو، پایتخت ژاپن قرار دارد. به دلیل طبیعت منحصر به فردی که دارد، در فهرست بهترین مقصدهای طبیعت‌گردی جهان قرار گرفته است. صدها جزیره در غرب اقیانوس آرام، محبوب مسافران طبیعت‌گرد است.
پالائو سفارتی در تهران ندارد.

سفر به آندورا


آندورا در واقع از دیگر کشورهای کوچک جهان است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره می‌کنیم. آندورا (ANDORRA) یا شاهزاده‌نشین آندورا، کشوری مستقل و کوچک در اروپای غربی است. با فرانسه و اسپانیا نیز مرز دارد و پایتختش نیز آندورا لاولا نام دارد. حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و قریب به ۱۰۰ هزار نفر سکنه دارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

در اوایل دهه ۹۰ قرن ۲۰ میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پذیرفته شد اما سفارتی در تهران ندارد. دریافت تابعیت و اقامت آندورا از طریق سرمایه‌گذاری، فرصتی برای اخذ پاسپورت دوم و سفر به کشورهای مختلف جهان بدون ویزا است. آندورا را ششمین کشور کوچک قاره سبز می‌دانند و واحد پولی آن نیز یورو است.

سنت لوسیا


از دیگر کشورهای کوچک جهان است که در یک دهه اخیر، شماری از هموطنان به منظور دریافت گذرنامه و اقامت دائم و سفر راحت به کشورهای مختلف جهان، شهروندی آن را دریافت کرده‌اند. از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان شهروند سنت لوسیا شد. در واقع SAINT LUCIA جزیره آتشفشانی کوهستانی در جزایر کارائیب بوده و از جزایر زیبا این منطقه به شمار می‌رود.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

سنت لوسیا به عنوان کشور جزیره مستقل پادشاهی، سفارتی در تهران ندارد. در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور زندگی می‌کردند. پایتخت سنت لوسیا، کاستریس بوده و یک سوم جمعیت را در خود جای داده است. فرانسوی و انگلیسی زبان‌های رایج در این کشور کوچک در قاره آمریکا است.

میکرونزی


ایالات فدرال میکرونزی، در واقع یکی از ۳ مجمع الجزایر بزرگ در اقیانوس آرام است و در قاره اقیانوسیه واقع شده و غربش نیز مجمع الجزایر فیلیپین و جنوب غربش را اندونزی فرا گرفته و کشوری کم جمعیت با صدها جزیره کوچک و بزرگ است. آب و هوای استوایی دارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

این کشور وابسته به ایالات متحده بوده و ۶۰۷ جزیره است. در تهران، سفارت نداشته و پایتختش نیز شهر پالیکیر در جزیره پناپی است. بزرگ ترین شهر ایالات فدرال میکرونزی نیز ونو در تالاب چوئوک است. ایالات فدرال میکرونزی از ۴ ایالت پدید آمده و زبان رسمی آن نیز انگلیسی است.

سنگاپور


سنگاپور یکی از معروف‌ترین و مدرن‌ترین و شناخته شده ترین کشورهای کوچک جهان است. جزیره‌ای است در جنوب شرقی آسیا و ۷۲۱ کیلومتر وسعت داشته و ۱۷۰ و ششمین کشور بزرگ جهان است.
حدود شش میلیون سکنه داشته و یکی از غول‌های اقتصادی و صنعتی جهان است. ۳ دانشگاه این کشور در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و به آن سوئیس آسیا لقب داده‌اند. اخذ گذرنامه و شهروندی سنگاپور سخت است اما مسافران مالزی، معمولا سفری به این کشور کوچک آسیایی نیز دارند که صادرات سیب‌زمینی اش در سال، چند برابر سرزمین بزرگ ایران است.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

محله چینی‌ها و خانه‌های رنگارنگ و سبک زندگی طبیعت‌گرا از جمله ظرفیت‌های گردشگری مطرح این غول دانش‌بنیان اقتصاد قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود. سنگاپور در تهران سفارت‌خانه دارد و یکی از مقصدهای لاکچری گردی و تحصیلی ایرانیان با بورس تحصیلی نیز به شمار می‌آید.

تونگا


از دیگر کشورهای کوچک جهان که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن پرداخته می‌شود، تونگا است که در قاره اقیانوسیه واقع شده و در جنوب ساموآ و شرق فیجی قرار دارد. مجموعه‌ای از حدود ۱۷۰ جزیره بوده و در ایران سفارتی ندارد. حدود ۸۰ درصد جمعیت این کشور تحت تاثیر فوران آتشفشان و سونامی قرار دارند. لذا مقصدی برای زندگی و اخذ گذرنامه دوم نیست.
درباره TONGA از هشتگ مربوطه در اینستاگرام استفاده کنید تا روایت‌های جالبی از سوی توریست‌ها به صورت عکس و ویدیو در اختیار شما قرار بگیرد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

دومینیکن


جمهوری دموکراتیک دومینیکن، از مقصدهای گردشگری و به خصوص اخذ شهروندی و گذرنامه بوده که محبوب شماری از هموطنان در یک دهه اخیر نیز بوده است. برای اخذ پاسپورت دومینیکن، بایستی به مساله کار و سرمایه گذاری و تولد و ازدواج دقت کنید که هر یک شرایط و مدارک و مقررات خاص خود را دارد. یکی از گذرنامه‌های رد متوسط در جهان است و اصلا اعتبار گذرنامه سوئدی و آلمانی و ژاپنی را ندارد. این کشور در دریای کارائیب واقع شده و ۱۱ میلیون نفر جمعیت در سال ۲۰۲۲ میلادی داشت.
جمهوری دومینیکن در ایران، سفارت نداشته و اخذ ویزا در مبدا به منظور سفر به این کشور الزامی است. سفارت بریتانیا در تهران، امور نمایندگی دومنیکا را انجا می دهد. جمهوری دومنیکن در خاورمیانه، تنها یک سفارت داشته و در ابوظبی امارات متحده عربی قرار دارد. با پاسپورت دومنیکن، امکان سفر بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا در دسترس خواهد بود.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

بحرین


کشور بحرین از دیگر کشورهای معروف و مطرح دنیای عرب است که در فهرست کوچک ترین کشور جهان جای گرفته و روابط سیاسی پرتنشی با ایران در دهه‌های اخیر داشت. پادشاهی بحرین در جنوب خلیج همیشه فارس واقع شده و ۷۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت بحرین، منامه بوده و به ۵ استان تقسیم شده است. سی و سه جزیره، بحرین را شکل داده و دین عمده نیز اسلام است. حدود ۲ میلیون نفر در بحرین زندگی می‌کنند و از نظر اقتصادی و صنعتی، ضعیف‌تر از عمان و قطر و امارات متحده عربی است. حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاهی بحرین را از سال ۱۹۹۹ میلادی تا به امروز در اختیار دارد.
اگر چه ثروتمند نیست و بخشی از انرژی آن توسط عربستان سعودی تامین می شود. منابع نفتی محدود دارد. سفارت بحرین در تهران، در خیابان جردن قرار دارد. اخذ ویزا به منظور سفر به این کشور الزامی است.

کیریباتی


کیریباتی، از دیگر کشورهای کوچک جهان است. KIRIBATI در اقیانوس آرام بوده و پایتختش نیز تاراوای جنوبی است. حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر جمعیت داشته و از ۳۳ آب سنگ تشکیل شده که دو مورد از آن قابل سکونت نیست. بخشی از جمهوری کیریباتی در بالای خط استوا قرار دارد و مقصد گردشگری شگفت‌انگیز است.
نکته خیلی جالب درباره کیریباتی آن است که کیریباتی تنها کشور جهان است که در هر چهار نیم کره واقع شده و دو سوی خط بین المللی تاریخ واقع شده است. انگلیسی و گیلبریتی از زبان‌های رسمی این کشور است. از قدیمی‌ترین اقامت‌گاه‌های مردم اقیانوسیه بوده و اگر ویزای استرالیا دارید، کیریباتی را در نظر داشته باشید.
سفارتی در تهران ندارد.

سائوتومه و پرنیسیپ


کشور República Democrática de São Tomé e Príncipe از کشورهای کوچک جهان بوده و در خلیج گینه در باختر آفریقا قرار دارد. از دو جزیره به‌نام سائوتومه و پرنسیپ تشکیل شده و فاصله‌اش تا نزدیک‌ترین همسایه‌اش در خاک قاره آفریقا، گابون با ۲۰۵ کیلومتر است. پس از سیشل، کم جمعیت‌ترین کشور آفریقا بوده و کوچک‌ترین کشور پرتغالی زبان دنیا است.
شهرهای مهم این کشور نیز سانتو آنتونیو و ترینیدار و سائوتومه است. این کشور در ایران، سفارتی ندارد.

کومور


مجمع الجزایر قمر یا کومور، در جنوب شرقی آفریقا و آب‌های اقیانوس هند و شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار واقع شده و ۲۲۳۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. عضو اتحادیه عرب است و قمر نام دارد. قمر از ۷ ناحیه تشکیل شده و فدرالی اداره می‌شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی، مجمع الجزایر قمر، رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

موریس


جزیره موریس (MAURITIUS)، در شرق قاره آفریقا واقع شده و در اقیانوس هند قرار دارد. سواحل زیبا داشته و از کشورهای پر جاذبه است. این جزیره، یکی از مقصدهای گردشگری در جنوب شرقی قاره سیاه است. باغ گیاه‌شناسی موریس، جزیره سرفس، جزیره گابریل و پارک چامارل از مقصدهای دیدنی توریستی آن است.
جزیره موریس، نگین اقیانوس هند است. طبیعت فوق‌العاده داشته و به دلیل آن‌که محل تبعید رضا شاه پس از کناره‌گیری از قدرت به دستور انگلیسی‌ها بود، معروف شد. این کشور بیش از ۱ میلیون جمعیت داشته و سفارتی در ایران نیز دارد.

لوکزامبورگ


لوکزامبورگ، کشوری کوچک در شمال اروپا بوده و یکی از مقصدهای گردشگری زیبا و همیشه آرام قاره سبز است. طبیعتی کم‌نظیر داشته و نمایشگاه‌های و فستیوال‌های معروفی دارد. بهار و پائیز، بهترین فصل سفر به این کشور کوچک جهان است. اخذ گذرنامه‌اش فرصت سفر آسان بدون ویزا به کشورهای مختلف جهان را فراهم می‌کند.
لوکزامبورگ، کشوری شیک و مدرن و مثل سوئیس، مردمانی وقت‌شناس و قانون‌مدار دارد. بیش از نیم میلیون سکنه داشته و با وجود مساحت کن، جاهای دیدنی لوکزامبورگ تنوع زیادی دارند. طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی عالی دارد که این کشور را به لوکیشن فیلم‌برداری در سریال و سینما مبدل کرده است.
به منظور اخذ ویزای لوکزامبورگ می‌توانید از طریق نماینده رسمی و کارگزاری برخی از کشورهای اروپایی که VFSGLOBAL نام دارد، اقدام کنید. لوکزامبورگ عضو اتحادیه اروپا بوده و در ایران هیچ سفارتی ندارد. برای سفر به لوکزامبورگ، در اختیار داشتن ویزای گردشگری شنگن چه TYPE C و چه TYPE D کفایت می‌کند. برای اخذ پاسپورت لوکزامبورگ بایستی به سایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید.
پایتخت لوکزامبورگ نیز لوکزامبورگ است. پادشاهی مشروطه داشته و زبان رسمی نیز فرانسوی و انگلیسی و آلمانی و لوکزامبورگی است.

ساموآ


از دیگر کشورهای کوچک جهان، کشوری به‌نام SAMOA است. این کشور کوچک در قاره اقیانوسیه واقع شده و جزیره گردشگری است. سفارتی در تهران ندارد و شامل ۲ جزیره آتشفشانی –ساوایی واپولو- و چند جزیره کوچک‌تر است. پایتخت ساموآ، شهر آپیا با جمعیتی حدود ۶۰٬۰۰۰ نفر است. این کشور از نیوزلند مستقل شد و ورزش معروفش راگبی است.

کیپ ورد


از دیگر کشورهای جهان، کیپ ورد یا CAPE VERDE است. جمهوری کیپ ورد، با پایتختی پراریا، دماغه سبز هم نامیده می‌شود. کشور جزیره‌ای متشکل از ۱۰ جزیره آتشفشانی بوده و در اقیانوس اطلس مرکزی قرار دارد. کیپ ورد هیچ سفارتی در ایران ندارد و منطقه‌ای دل‌فریب در آفریقا به شمار می رود. کیپ ورد، مساحتی در حدود ۴۰۳۳ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۵۶۲ هزار نفر دارد.

ترینیداد و توباگو


کشور ترینیداد و توباگو، در شمال آمریکای جنوبی، یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است. پایتخت اینکشور پورت آو اسپین است. ذخایر نفت و گاز داشته و حدود ۱٫۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. اگر مسافر ونزوئلا شدید، این کشور در شمال شرق آن واقع شده و ۱۰ کیلومتر ساحل با این کشور دارد.
ترینیداد و توباگو، سفارتی در ایران ندارد. این کشور حدود ۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت داد. از هشتگش در اینستاگرام برای گشتی اینترنتی در این کشور کوچک به روایت توریست‌ها استفاده کنید.

برونئی


کشور پادشاهی کوچک برونئی، یکی از ثروتمندترین و کوچک‌ترین کشورهای جهان است. از جنوب با مالزی و از شمال به دریای چین راه دارد. در سال ۱۹۸۴ میلادی استقلال یافت و منابع نفت فراوان دارد. دلار برونئی، واحد پول کشور بوده و بیش از نیم میلیون نفر در آن زندگی دارند.
پایتخت برونئی، بندر سری بگاوان است. اتباع ایرانی برای سفر گردشگری به این کشور نیاز به اخذ ویزا ندارند. این کشور در تهران سفارت دارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

قبرس


قبرس یکی از مطرح‌ترین کشورهای منطقه اروپا برای اخذ اقامت دائم و گذرنامه برای شماری از ایرانیان علاقمند به اخذ شهروندی دوم است. بیش از ۶۰ سال است که از مستعمره بریتانیا خارج شده و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. در تهران سفارت دارد و آمار مهاجرت ایرانیان به این کشور در ۲ دهه اخیر قابل توجه بوده است.
با ویزای قبرس، نمی‌توان عازم ۲۵ کشور منطقه شنگن در قاره سبز بود. برخی از دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل ایرانیان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد. پس از جزیره سیسیل و ساردینینا، سومین جزیره بزرگ مدیترانه شرقی است. گردش در قبرس را با هشتگ CYPRUS تجربه کنید.
سفر به قبرس با پروازهای چارتری لحظه آخر سفرمارکت همواره در دسترس گردشگران و طبیعت‌گردان گرامی قرار دارد.

لبنان


لبنان یکی از مقصدهای گردشگری نزدیک و کم دردسر برای ایرانیان از نظر اخذ ویزا است. یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان بوده و در سال‌های اخیر با تحولات سیاسی و اقتصادی، با بحران روبرو شده است. کشوری با جاذبه‌های توریستی فوق‌العاده از ساحل تا طبیعت و موزه بوده و جایی به نسبت ارزان برای سفر هموطنان به شمار می رود.
جاهای دیدنی لبنان از غار جیتا تا بخش مرکزی بیروت، در کنار کافه و رستوران‌های بین‌المللی، مقصدهای گردشگری و تفریح در عروس سابق خاورمیانه است. سفر به لبنان، نیازی به اخذ ویزا در مبدا ندارد. سفارت لبنان در تهران قرار دارد.
لبنان حدود ۱۰ هزار کیلومتر مساحت و بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت در سال ۲۰۲۲ میلادی داشت.
برای سفر به لبنان از طریق خرید اینترنتی تور سفرمارکت اقدام کنید.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

گامبیا


از کوچک‌ترین کشورهای جهان و آفریقا و از اعضا سازمان کنفرانس اسلامی است. گامبیا، در آفریقای غربی واقع شده و پایتختش نیز بانجول است. داخل کشور سنگال بوده و از سوی غرب نیز به اقیانوس اطلس می‌پیوندد. حدود ۲ میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند. مدتی است که رابطه ایران با گامبیا قطع شده است و روابط دیپلماتیکی وجود ندارد. به منظور سفر به این کشور کوچک آفریقایی بایستی به یکی از سفارت‌خانه‌های آن در کشورهای منطقه مراجعه کنید.
برای اطلاع از فرصت‌های گردشگری و سبک زندگی و اقامت در گامبیا به هشتگ #GAMBIA در اینستاگرام مراجعه کنید.

جامائیکا


از دیگر کشورهای کوچک جهان از نظر جمعیت و وسعت است. کشوری کوچک در دریای کارائیب بوده و عمده ویژگی ان برای موقعیت جعرافیایی و جاذبه‌های طبیعتی این کشور می‌باشد. نزدیک استوا بوده و پایتختش نیز شهر KINGSTON است. جامائیکا را با ورزشکارانی در رشته‌های دومیدانی و کریکت و بوکس، می‌شناسیم. در رقابت‌های پرتاب دیسک و پرش و دو، ورزشکاران این کشور بارها موفق به دریافت طلا در رقابت‌های جهانی و المپیک شدند. یوسن بولت، سریع‌ترین مرد جهان، یک جامائیکایی است.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

برای سفر به جامائیکا بایستی ویزا داشته باشید و این کشور در ایران، مثل کشور ترینیداد و توباگو سفارت ندارد.

قطر: اولین میزبان جام جهانی در کشورهای عربی


یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان و قاره آسیا بوده و به دلیل برگزاری رقابت‌های جام جهانی در سال ۲۰۲۲ میلادی، در کانون توجه گردشگران و ورزش‌دوستان قرار گرفته است. قطر، فقط ۳ میلیون جمعیت داشته و یک صدم ایران، وسعت دارد.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

در سفر به قطر هر نوع تفریحی که بخواهید پیدا می‌شود. از تجربه‌های تاریخی و هنری در گالری‌های هنری و موزه‌های پیشرفته تا پارک‌های آبی و شهربازی‌های پرشور، گزینه‌های خوبی برای تفریح هستند. جزییات اخذ اقامت قطر و کاریابی در قطر و ویزای قطر و هم‌چنین فرصت‌های تحصیلی و کاری در قطر برای مهندسان و پرستاران و کادر پزشکی کشور را از سایت رسمی دولت این کشور، دریافت کنید. برای اطلاعات بیش‌تر به QA.gov مراجعه نمایید. سفرمارکت در این زمینه، خدماتی ارائه نمی‌دهد.

کویت


از دیگر کشورهای کوچک اما ثروتمند آسیا و خلیج فارس و خاورمیانه است. کویت در ایران سفارت خانه دارد و عزیمت به این کشور بدون ویزا امکان پذیر نیست. یکی از قوی‌ترین واحدهای پولی جهان را داشته و برای مهندسان نفت و گاز و پتروشیمی، مقصد خوبی برای اشتغال است. کویت، از قطر بزرگ‌تر و بیش از ۴ میلیون نفر سکنه دارد که شماری هم از هموطنان ایرانی هستند.
با کوچکترین کشورهای جهان آشنا شوید!

فهرست کوچک‌ترین و کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان


اگر برای واردات و صادارت و اخذ اقامت و گذرنامه و توریسم‌بلاگری و خلاصه هر موضوع دیگر، به دنبال فهرستی از کوچک‌ترین و کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان در سومین دهه قرن بیست‌ویکم هستید، فهرست زیر را در نظر داشته باشید:
- واتیکان: مساحت ۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۰۰۰ نفر
- موناکو: مساحت ۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر
- نائورو: مساحت ۲۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۱ هزار نفر
- تووالو: مساحت ۲۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۲ هزار نفر
- سان مارینو: مساحت ۶۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۳۵ هزار نفر
- لیختن اشتاین: مساحت ۱۶۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر
- سنت کیتس و نویس: مساحت ۲۶۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۵۵ هزار نفر
- مالدیو: مساحت ۳۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۵۵۰ هزار نفر
- مالت: مساحت ۳۱۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۵۰ هزار نفر
- گرنادا: مساحت ۳۴۴ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۱۴ هزار نفر
- سنت ویسنته: ۳۸۹ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۱۳ هزار نفر
- باربادوس: مساحت ۴۳۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۲۸۸ هزار نفر
- آتیکوا و باربودا: مساحت ۴۴۲ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۰۰ هزار نفر
- سیشل: مساحت ۴۵۲ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۰۰ هزار نفر
- پالائو: مساحت ۴۵۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۹ هزار نفر
- آندورا: مساحت ۴۶۹ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۷۸ هزار ن فر
- سنت لوسیا: مساحت ۶۱۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۸۵ هزار نفر
- میکرونزی: مساحت ۷۰۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۱۷ هزار نفر
- سنگاپور: مساحت ۷۱۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۶ میلیون نفر
- تونگا: مساحت ۷۴۷ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۰۷ هزار نفر
- دومنیکن: مساحت ۷۵۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۷۳ هزار نفر
- بحرین: مساحت ۷۶۵ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۸ میلیون نفر
- کریباتی: مساحت ۸۱۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱۲۲ هزار نفر
- سائوتومه و پرنیسیپ: مساحت ۹۶۴ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۲۲۴ هزار نفر
- کومور: مساحت ۱۸۶۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۸۹۰ هزار نفر
- موریس: مساحت ۲۰۴۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۲ میلیون نفر
- لوکزامبورگ: مساحت ۲۵۸۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۶۳۵ هزار نفر
- ساموآ: مساحت ۲۸۴۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر
- کیپ ورد: مساحت ۴۰۳۳ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۵۶۲ هزار نفر
- ترینیداد و توباگو: مساحت ۵۱۳۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر
- برونئی: مساحت ۵۷۶۵ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۴۲ هزار نفر
- قبرس: مساحت ۹۲۵۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۲ میلیون نفر
- لبنان: مساحت ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع و جمعیت ۶٫۷ میلیون نفر
- گامبیا: مساحت ۱۰۶۸۹ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۲٫۵ میلیون نفر
- جامائیکا: مساحت ۱۰۹۹۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۳ میلیون نفر
- قطر: مساحت ۱۱۵۸۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۲٫۹ میلیون نفر
- وانواتو: مساحت ۱۲۱۸۹ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۳۱۵ هزار نفر
- مونته نگرو: مساحت ۱۳۱۸۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۶۲۹ هزار نفر
- باهاماس: مساحت ۱۳۹۴۳ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۳۹۷ هزار نفر
- تیمورشرقی: مساحت ۱۴۸۷۴ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۳ میلیون نفر
- سوزایلند: مساحت ۱۷۳۴۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱٫۲ میلیون نفر
- کویت: مساحت ۱۷۸۱۸ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴٫۳ میلیون نفر
- فیجی: مساحت ۱۸۲۲۲ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۹۰۳ هزار نفر
- اسلوونی: مساحت ۲۰۲۷۳ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۲ میلیون نفر
- اسرائیل: مساحت ۲۰۷۷۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۸٫۸ میلیون نفر
- السالوادور: مساحت ۲۱۰۴۱ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۶٫۵ میلیون نفر
- بلیز: مساحت ۲۲۹۶۶ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۰۵ هزار نفر
- جیبوتی: مساحت ۲۳۲۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۱ میلیون نفر

سخن آخر
اگر تجربه سفر به این مقصدهای گردشگری کم وسعت جهان را داشتید یا متقاضی اخذ ویزا و گذرنامه این کشورها هستید، سوالات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان خود برسانید. مجله گردشگری سفرمارکت را برای اطلاع از بهترین مقصدهای گردشگری و اقامتی و تحصیلی جهان دنبال کنید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا در جریان مسابقات و تخفیف‌های هیجان‌انگیز سفرمارکت در طول سال قرار بگیرید. برای سفر به این مقصدهای گردشگری خاطره‌انگیز و دیدنی ۴ قاره جهان، فهرست نرخ‌های بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت را در نظر داشته باشید.





فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است