search
menu

گردشگری ترکیه در حال نبرد همزمان با آتش و کرونا

گردشگری ترکیه در حال خیز برداشتن برای احیای خود بود که آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های نزدیک آنتالیا، موجب کندی این روند شد. هر چند مسئولان و رسانه‌های ترکیه نظر دیگری دارند.
صنعت گردشگری ترکیه که از شیوع کرونا آسیب فراوانی دیده بود، با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور، به تدریج مرزهایش را به روی گردشگران خارجی باز کرد. همین گشایش تدریجی در فصل تابستان که زمان اوج گردشگری در اروپا به شمار می‌رود، موجب شد، گردشگران زیادی به سوی سواحل ترکیه روان شوند. دورنماهای توریسم ترکیه امیدوارکننده بود که شعله‌های آتش، به سوی آنتالیا پیشروی کردند. گردشگران در ابتدا همچنان در سواحل از آفتاب و دریا لذت می‌بردند. اما به تدریج وحشت موجب گریز گردشگران شد.
گردشگری ترکیه در حال نبرد همزمان با آتش و کرونا
حال پرسش اینست که پایان نبرد گردشگری ترکیه با کرونا و آتش به کجا خواهد انجامید. مسئولان ترکیه و رسانه‌های این کشور نگاه مثبتی به موضوع دارند و اعتقاد دارند آتش در حال خاموش شدن است و گردشگری ترکیه اهداف تعیین‌شده از دید درآمد در این بخش را پشت سرگذاشته است. مسئولان ترکیه اعلام کرده‌اند که آتش‌سوزی کنترل شده است و گردشگران می‌توانند بازگشته و تعطیلات نیمه‌کاره خود را به پایان برسانند. به گفته مسئولان گردشگری ترکیه، این کشور تا پایان جولای، میزبان ۱۲.۵ میلون گردشگر از جمله گردشگران خارجی و شهروندان ترکیه‌ای ساکن خارج از این کشور بوده است.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین گفته است که هدف تعیین‌شده برای سال ۲۰۲۱ تغییر نخواهد کرد و تا رسیدن به عدد ۲۵ میلیون گردشگر تا پایان سال باید تحقق یابد.
فعالان بخش خصوصی گردشگری باور دارند، تحقق اهداف تعیین‌شده در گرو کنترل کامل آتش و جلوگیری از ادامه کنسلی تورهای گردشگری به مقصد سواحل جنوبی ترکیه است.