search
menu

سفر گروهی بدون روادید به روسیه امکان‌پذیر می‌شود

با امضای یک برنامه اقدام مشترک، بین وزارت گردشگری ایران و روسیه، امکان سفر گروهی بدون ویزا بین ایران و روسیه فراهم خواهد شد. بر اساس این برنامه که بین علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا شده است، فرایند عملیاتی لغو روادید گروهی بین دو کشور آغاز می‌شود.
زمینه‌های اجرای این توافق دو سویه به چند سال پیش بازمی‌گردد و اکنون به سوی اجرایی شدن پیش می‌رود. به نظر می‌رسد، دورنمای امیدبخش برای صنعت گردشگری در دوران پساکرونا، انگیزه اصلی برای سرعت بخشیدن به این فرایند بوده است.
بر اساس این توافق‌نامه، قرار است گروه‌های گردشگری ۵ تا ۵۰ نفر که توسط آژانس‌های مسافرتی رسمی و قانونی هدایت می‌شوند، نیازی به دریافت ویزا (روادید) سفر بین دو کشور نداشته باشند و بتوانند به مدت یک ماه در کشور مقصد بمانند.
سفر گروهی بدون روادید به روسیه امکان‌پذیر می‌شود
روسیه یکی از کشورهایی است که بیشترین شمار گردشگران خروجی را دارد و این موضوع برای ایران که فاصله جغرافیایی کمی با روسیه دارد، جذاب خواهد بود. مناطق آفتابگیر و گرمسیر، جاذبه های تاریخی و طبیعت ویژه ایران، از جمله بخش هایی است که گردشگران روسی، علاقه مند به آن خواهند بود.
البته تا کنون شمار گردشگرانی که سالانه از ایران به روسیه سفر کرده‌اند، بیشتر از گردشگران ورودی بوده است و اگر بخواهد این توازن را تغییر بدهد باید راهبردهای کارآمدی برای جذب گردشگران روس در پیش بگیرد.
با اجرایی شدن این برنامه عملیاتی، گردشگران می‌توانند در قالب آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی معتبر، نسبت به خرید بلیط هواپیما و سفر توریستی حداکثر یک ماهه اقدام کنند.