search
menu

با خودروی آفرود به دره توبیرون نروید!

بنا به اعلام رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با هدف حفظ اکوسیستم دره توبیرون، ورود خودرو‌های آفرود به این دره ممنوع است.
مهدی چناری با بیان اینکه برگزاری تور گردشگری به دره توبیرون دزفول ممنوع نیست افزود: تردد به این منطقه باید به صورت پیاده انجام شود. بر همین اساس برگزاری تور گردشگری با خودرو آفرود به دره توبیرون ممنوع است و با برگزار کنندگان چنین تور‌هایی برخورد خواهد شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت: ورود وسایل نقلیه به مناطق بکر طبیعی موجب آسیب جدی به محیط زیست از جمله برهم زدن اکوسیستم بستر، مرگ و میر آبزیان و موجودات ساکن در دره و آلودگی صوتی می‌شود.
رضا قپانچی پور افزود: برهم زدن امنیت منطقه، تخریب و زوال تدریجی دره توبیرون از دیگر چالش‌های حضور آفرودسواران در این دره است.
با خودروی آفرود به دره توبیرون نروید!
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: آب آشامیدنی عشایر ساکن در پایین دست رودخانه از دره تو بیرون تامین می‌شود که با تردد آفرودسواران و بی‌توجهی گردشگران تحت تاثیر قرار گرفته و آلوده می‌شود.
دره توبیرون دزفول از جاهای دیدنی دزفول است که گردشگران پس از سفر به اهواز یا دزفول با بلیط هواپیما از آن بازدید می کنند.