search
menu

مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر دایر هستند

ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد مشمول سفر با خودروهای شخصی است و سفر با حمل و نقل عمومی ممنوعیت و محدودیتی ندارد. اما برگزاری تور به مقصد برخی استان‌ها مانند گیلان محدودیت دارد.
ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اعلام اینکه از دی ماه سال ۹۹، مراکز گردشگری همچون اقامتگاه‌ها جزو مراکز خدماتی گروه ۱ قرار دارند گفت که کسانی که با بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به سفر می‌روند، می‌توانند از هتل‌ها و همچنین مراکز گردشگری که مشمول محدودیت‌های مشاغل نیستند استفاده کنند.
طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، برای سفر با خودروی شخصی، از ۱۱ تا ۱۷ خرداد محدودیت وجود دارد و هدف از این ممنوعیت، جلوگیری از گسترش بیماری کرونا عنوان شده است.
مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر دایر هستند
در حال حاضر هیچ شهری با وضعیت سفید در کشور وجود ندارد و همه نقاط زرد، نارنجی یا قرمز هستند. از همین رو بهتر است از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کرد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا یادآور شده است که ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز یا خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد و در مورد شهرهای نارنجی نیز ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها و نیز خروج پلاک‌های بومی از آن‌ها موجب جریمه نیم میلیون تومانی خواهد شد.