search
menu

گردشگران خارجی همچنان ویزای توریستی دریافت نمی‌کنند

در حالیکه وزارت گردشگری در بهار امسال، وعده صدور ویزای توریستی به گردشگران خارجی از تابستان امسال را به فعالان صنعت گردشگری داده بود، اما همچنان گردشگران خارجی، تنها ویزای درمانی یا کسب و کار دریافت می‌کنند و خبری از ویزای توریستی نیست.
بر اساس آنچه معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده بود، رایزنی‌ها با ستاد ملی کرونا برای صدور ویزای توریستی برای گردشگران خارجی منجر به این شده بود که از تیر ماه ۱۴۰۰، با رعایت پروتکل‌هایی، ویزای توریستی برای گردشگران صادر شود. اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور، این موضوع به تعویق افتاده است. در حال حاضر صرفا برای گردشگری سلامت ویزای درمانی صادر می‌شود و به صورت موردی نیز ویزای دانشجویی و تجاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گردشگران خارجی همچنان ویزای توریستی دریافت نمی‌کنند
با توجه به اینکه گردشگری ورودی، اصلی‌ترین منبع ورود ارز به اقتصاد گردشگری کشور است، به تعویق افتادن هر چه بیشتر ورود گردشگران خارجی که با هدف توریسم وارد کشور می‌شوند، فشار بیشتری به این بخش از اقتصاد کشور وارد می‌کند.
پس از شیوع کرونا در ایران و جهان، ستاد ملی کرونا، صدور ویزا برای گردشگران خارجی را ممنوع کرد و از همین رو وزارت امور خارجه اجازه صدور ویزا را بنا به این تصمیم ندارد. این در حالیست که برخی از کشورها حتی با توسل به گردشگری واکسیناسیون کرونا، در تلاشند تا گردشگران را دوباره به سوی کشور خود بکشانند.