search
menu

آخرین خبرها از محدودیت‌های سفر در تعطیلات نیمه خرداد

پیرو خبرهای قبلی پیرامون محدودیت‌های سفر در روزهای تعطیلات نیمه خرداد، مسئولان اجرایی برخی شهرها و استان‌ها، محدودیت‌های محلی پیرامون سفر گردشگران به این مناطق را اعلام کرده‌اند.
بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سفر جاده‌ای با خودروی شخصی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ممنوع است. اما ظاهرا دیگر اشکال سفر مثلا با خرید بلیط هواپیما ممنوعیتی ندارد. ولی مسئولان و مدیران اجرایی مناطقی از کشور، برای جلوگیری از گسترش کرونا در این مناطق، محدودیت‌هایی در استفاده از اقامتگاه‌ها و امکانات گردشگری این شهرها، اعمال کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرگزاری تسنیم خبر از جلوگیری از ورود گردشگران به این استان در تعطیلات پیش رو داد. شهردار بندر آستارا نیز گفت که با هدف جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا، در ایام تعطیلات خردادماه جاری همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها، کمپ‌های مسافرتی، طرح ساحلی سفیر امید و پارک جنگلی بی بی یانلو تعطیل است. همچنین ورودی اماکن تفریحی مسدود شده و زدن چادر و اطراق در پارک‌ها، فضای سبز شهری و طرح ساحلی ممنوع است.
آخرین خبرها از محدودیت‌های سفر در تعطیلات نیمه خرداد
مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم از تشدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان در تعطیلات خرداد ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، داود غنی‌پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اعلام کرده است که هرگونه اتراق و تردد در پارک ملی کنتال میدانلی (تیروان) و مسیر هفت چشمه در دیزمار، ایلقنا چای، مناطق امن تحت مدیریت سازمان، علی بلاغی و کرینگان و ارسباران در تعطیلات خردادماه ممنوع است.
همچنین سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: شهرهای قمصر، نیاسر، چادگان، سمیرم، نطنز، باغ‌بهادران، خوانسار و بویین و میاندشت که جاذبه سفر دارند، محدود و ورودی آنها مسدود می‌شود. همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با توجه به ممنوعیت سفر و وضعیت نارنجی شهرستان قزوین از تعطیلی مراکز اقامتی استان قزوین و عدم پذیرش مهمان در تعطیلات نیمه خرداد ماه خبر داد.
پیش از این هم مدیر ستاد کرونا استان گیلان از ممنوعیت استفاده از مناطق گردشگری این استان، علاوه بر محدودیت‌های سفرهای جاده‌ای خبر داده بود.