search
menu

یک خبر خوب و یک خبر بد از گردشگری فارس

استان فارس و شهر شیراز یکی از نقاط گردشگری ایران است که در این روزها، حال خوبی ندارند. هر چند تلاش‌هایی نیز برای بازگرداندن استان فارس به روزهای خوبش انجام شده است.
خبر خوب برای گردشگری استان فارس، تلاش برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی رویداد‌های گردشگری است. این موضوع را شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نشست دستگاه‌های متولی برگزاری رویداد‌های روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی اعلام کرد.
این دبیرخانه قرار است با ۹ خواهر خوانده بین‌المللی شهر شیراز هماهنگ باشد و برای رویدادهای فرهنگی در استان فارس و شهر شیراز برنامه‌ریزی کند.
اما در سوی دیگر، اخبار خوبی از فعالان صنعت گردشگری و هتل های شیراز به گوش نمی‌رسد. حسن سیادتان رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس می‌گوید نرخ اشتغال تخت‌های هتل‌های استان فارس به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده است. همین تعداد هم مسافرانی هستند که برای امور درمانی یا کارهای اداری سفر می‌کنند و گردشگری به سمت صفر میل کرده است.
یک خبر خوب و یک خبر بد از گردشگری فارس
سیادتان همچنین از تعطیلی ۳۰ درصد هتل های فارس گفته است و اینکه تا زمانی که فرایند واکسیناسیون همه ‌گیر نشود، شرایط به حالت قبل بازنمی‌گردد.
سهراب شرفی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس هم با اشاره به بسته بودن مرزها، از رکورد شدید در بخش گردشگری خارجی خبر داده است.
تا پیش از شیوع کرونا در یک و نیم سال گذشته، شیراز یکی از جذاب‌ترین نقاط ایران برای گردشگران داخلی و خارجی بود که شمار زیادی گردشگر را با خرید بلیط هواپیما به سوی خود می‌کشاند.