search
menu

آلمان در واکنش به سویه دلتا کرونا، مقررات سفر را سخت‌تر می‌کند

کشور آلمان برای مقابله با شیوع سویه دلتا و انواع جهش‌یافته ویروس کرونا، محدودیت‌های سفر به این کشور را افزایش و گسترش داده است. تا پیش از این محدودیت‌های سفر مانند لزوم انجام تست PCR محدود به سفرهای هوایی بود. اما اکنون مرزهای جاده‌ای و ریلی نیز شامل این مقررات سخت‌گیرانه می‌شود. موضوعی که چالشی جدی برای نیروهای امنیتی و پلیس آلمان به شمار می‌رود.
مقررات تازه آلمان که از اول ماه آگوست ۲۰۲۱ (امروز) اجرا می‌شود، افراد واکسینه نشده و کشورهای پرخطر و با شیوع بالای سویه دلتا را هدف قرار داده است و تلاش کرده، باقی افراد را دچار محدودیت جدی نکند.
آلمان در واکنش به سویه دلتا کرونا، مقررات سفر را سخت‌تر می‌کند
مسافران ترانزیت و کسانی که از مرزهای آلمان عبور می‌کنند ولی قصد اقامت ندارند، شامل این مقررات تازه نیستند. پس خرید بلیط هواپیما خارجی که در آلمان توقف دارند، مشمول این محدودیت‌ها نمی‌شوند.
مسافرانی که از کشورهایی با شیوع بالا (با شاخص ابتلا بالای ۱۰۰) وارد آلمان می‌شوند، اگر واکسن زده یا بهبود یافته باشند، محدودیتی نخواهند داشت. دیگران باید ده روز قرنطینه باشند و در روز پنجم از آنها تست پی سی‌آر رایگان گرفته می‌شود. قرنطینه کودکان زیر ۱۲ سال بعد از روز پنجم پایان می‌گیرد. کسانی که از مناطق شیوع ویروس‌های جهش‌یافته به آلمان سفر می‌کنند، باید دو هفته قرنطینه شوند و تست پی‌سی‌آر نیز برای همه الزامی است، حتی کسانی که دو نوبت واکسن را زده‌اند یا بهبود یافته‌اند. اسپانیا، ترکیه، هلند، کرواسی، یونان، برزیل و آفریقای جنوبی از جمله کشورهای با نرخ آلودگی بالا به سویه دلتا هستند.