search
menu

ممنوعیت سفر گردشگر و خودرو غیربومی به هرمزگان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

فریدون همتی، استاندار هرمزگان، در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان، خبر از ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و گردشگران به این استان داد. بر پایه خبر منتشرشده، این ممنوعیت شامل همه ورودی های استان شده و همه فرمانداران شهرستان‌ها موظف هستند، دستور العمل‌های این محدودیت‌ها را اجرا کنند.
با توجه به افزایش شمار سفرها به استان هرمزگان و جزایر این استان در فصل زمستان، موج جدیدی از شیوع کرونا در این استان پدید آمده و این نگرانی مسئولان بهداشتی را در مقیاس استانی و ملی برانگیخته است. در چند هفته اخیر با سیل مسافرانی که مقصد سفرهای زمستانی خود را در جنوب کشور قرار داده‌اند، آمار مبتلایان و فوتی‌های استان هرمزگان به شدت افزایش یافته و همین موجب شده، استاندار استان، سخت‌ترین محدودیت‌ها را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ در این استان اعمال کند.
به گفته همتی استاندار هرمزگان، کنترل شدید بر همه ورودی‌های هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای صورت می‌پذیرد و از ورود گردشگران و مسافران غیرضرور و همچنین خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود. کسانی هم که نیاز به سفر ضروری به هرمزگان دارند باید پاسخ منفی آزمایش کرونا از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت را به همراه داشته باشند.
ممنوعیت سفر گردشگر و خودرو غیربومی به هرمزگان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰
در چارچوب اجرای این محدودیت‌ها، کشتی‌های خودروبر (لندینگ کرافت) از بندر چارک و دیگر بنادر به جزایر قشم، کیش و هرمز خدمات‌دهی نخواهند کرد و عملا هیچ خودرویی نمی‌تواند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ وارد این جزایر شود.
از دیگر بخش‌های اجرای این محدودیت‌ها، عدم امکان افراشتن چادر در پارک ها و مکان‌های عمومی و عدم خدمات دهی به گردشگران در همه نقاط استان است.
استاندار هرمزگان همچنین از رسانه ها خواسته است، اجرای این محدودیت‌ها را به گستردگی پوشش داده و در اطلاع‌رسانی آن همیاری کنند.
برای اطلاع از آخرین اخبار درباره محدودیت های سفر و گردشگری در دوران کرونا، بلاگ سفرمارکت را دنبال کنید.