search
menu

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی | سی آی پی فرودگاه امام

[ پنهان کردن ]
سالن خدمات CIP فرودگاه امام خمینی
رزرو CIP فرودگاه امام خمینی
هزینه ‌CIP فرودگاه امام خمینی
قوانین و ملزومات رزرو خدمات ‌CIP
خدمات CIP کوتاه شده Commerical Important Person در فرودگاه‌ها شامل امکانات و تشریفاتی است که به طور اختصاصی برای افرادی که این خدمات را خریداری می‌کنند انجام می‌شود. این خدمات عبارت‌اند از: راهنمایی مسافران از زمان فرود تا ورود به سالن فرودگاه و بالعکس، ‌ارائه خدمات بانکی، سالن‌های پذیرایی مجلل همراه با سلف سرویس متنوع، وجود سالن‌های اجلاس، دریافت ویزای فرودگاهی با هماهنگی قبلی، استفاده از کافه‌های شیک با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کافی نت، اتاق کودک، اتاق سیگار، نمازخانه، فروشگاه‌های صنایع دستی، وجود فروشگاه عطر و لوازم بهداشتی، خشکبار و ارائه سوئیت‌های اختصاصی زیبا برای اقامت چند ساعته به مسافران. بدیهی است که در اختیار داشتن هر یک از این خدمات، آرزوی افرادی است که زیاد سفر می‌کنند و هر دفعه مجبور هستند در صف تحویل بار منتظر بمانند یا معطل ملزومات قبل یا پس از پرواز شوند. استفاده از این خدمات برای همه مسافران امکان پذیر است و تنها باید هزینه خدمات CIP را به صورت جداگانه پرداخت کنید. با خرید این خدمات سفر برای شما با آرامش خاطر بیشتری انجام خواهد شد و با خیال راحت و به دور از هیاهو می‌توانید یک مسافرت ایده آل را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه این خدمات و نحوه درخواست آن از شرکت‌های هواپیمایی صحبت کنیم. اگر به دنبال بلیط هواپیما خارجی برای شروع یک سفر کاری یا تفریحی هستید پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن کیفیت سفرتان تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
خدمات CIP فرودگاه امام خمینی | سی آی پی فرودگاه امام

سالن خدمات CIP فرودگاه امام خمینی


خدمات سی آی پی در فرودگاه امام خمینی یکی از مجهزترین و مجلل‌‌ترین سالن‌های کشور است. اگر می‌خواهید تجربه یک ترمینال خصوصی به همراه یک پرواز درجه یک را داشته باشید خدمات ‌CIP فرودگاه امام خمینی را امتحان کنید. سالن تشریفات ‌CIP این فرودگاه درست در کنار ترمینال مسافربری قرار گرفته و با برج مراقبت نیز هم‌جوار است. این سالن در سه طبقه ساخته شده و با سوئیت‌ها و پارکینگ اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است مسافران، در پروازهای ورودی و هم در پروازهای خروجی امکان دریافت امکانات CIP را دارند اما نوع ارائه خدمات کمی متفاوت است برای همین در ادامه به بررسی هر دو نوع پرواز می‌پردازیم تا بهتر بتوانید با این نوع امکانات آشنا شوید. اول از مسافران پروازهای خروجی شروع می‌کنیم. خدمات سی آی پی در این نوع از سفر، به طوری است که به محض رسیدن شما به جایگاه واحد پذیرش فرودگاه، ضمن خوشامدگویی گذرنامه و چمدان‌هایی که به همراه دارید را از شما دریافت و به شرکت هواپیمایی تحویل می‌دهند.
در این حین کارت پرواز را در اختیارتان گذاشته و شما را تا سالن انتظار راهنمایی می‌کنند تا بتوانید به دور از شلوغی و ازدحام منتظر پرواز باشید. البته می‌توانید در زمان انتظارتان از کافه‌ها و رستوران‌ها با منوی سلف سرویس استفاده کنید یا با پرداخت هزینه جداگانه (اگر پرواز تأخیر زیادی داشت) در سوئيت‌های اختصاصی این سالن استراحت کنید. همچنین می‌توانید از اینترنت پر سرعت، کامپیوتر و پرینتر، اتاق ویژه اسموکینگ، انجام امور بانکی از طریق شعب یا دستگاه ATM بهره بگیرید. در حالت نرمال حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد، زمان پرواز شما از طریق بلندگوها اعلام می‌شود که در این صورت مسافران عادی روبه روی گیت به صف می‌شوند تا بتوانند مراحل ورود به جایگاه پرواز را طی کنند. اما مسافرانی که تحت امکانات CIP هستند بدون معطلی از گیت اختصاصی عبور می‌کنند و بعد از بررسی گذرنامه توسط پلیس مستقر در جایگاه، توسط یک خودروی تشریفاتی به همراه یک کارشناس تا نزدیکی هواپیما بدرقه می‌شوند. اگر قصد سفر چند روزه را دارید می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما سفر ایده آل تری را تجربه کنید.
حالا می‌خواهیم در مورد خدمات سی آی پی مسافران در پروازهای ورودی صحبت کنیم. اگر خدمات CIP را خریداری کرده باشید به محض این که به فرودگاه رسیدید مورد استقبال کارشناسان تشریفاتی قرار خواهید گرفت و توسط یک خودروی لوکس (هزینه جداگانه دارد) به سمت جایگاه مشایعت می‌شوید. در این صورت دیگر لازم نیست این مسیر طولانی را همانند مسافران دیگر پیاده طی کنید. زمانی که وارد سالن انتظار می‌شوید کارشناسان وظیفه دارند که بارها و چمدان‌های شما را تحویل بگیرند و کارهای لازم را برای دریافت آن‌ها انجام دهند. اما شما در این بین می‌توانید از تمامی امکانات رفاهی این سالن که شامل انواع غذاهای سرد و گرم، سالن‌های کنفرانس، سوئیت‌های خصوصی و بانک‌های موجود بهره بگیرید. پس از این که بارهایتان را تحویل گرفتید به سمت خودروی خود و یا تاکسی‌های درب فرودگاه بدرقه می‌شوید. روزانه صدها نفر از خدمات سی آی پی فرودگاه امام خمینی استفاده می‌کنند تا از این طریق هم در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده و هم ارتباطات تجاری خود را بهتر مدیریت کنند.
خدمات CIP فرودگاه امام خمینی | سی آی پی فرودگاه امام

رزرو CIP فرودگاه امام خمینی


این روزها با همه گیر شدن دنیای شبکه‌های اینترنتی، دسترسی به هر کالا یا خدماتی برایمان آسان‌تر شده است. اگر سال‌ها قبل می‌خواستیم بگوییم که چگونه باید بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ جواب فقط یک چیز بود آن هم مراجعه حضوری به آژانس هواپیمایی. اما امروزه با رشد تکنولوژی و پیشرفت افراد در این حوزه همه چیز با یک کلیک در اختیار شما قرار می‌گیرد حتی امکانات CIP فرودگاه امام خمینی! به این ترتیب برای برخورداری از این تشریفات می‌توانید خیلی راحت با جستجوی اینترنتی، خدمات سی آی پی را رزرو و با تکمیل فرم درخواست، سفر آرامی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید این درخواست خود را درون آن‌ها ثبت کنید؛ اما سایتی که مختص خود فرودگاه است اطلاعات بهتر و کامل‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. روش‌های دیگری که برای دریافت امکانات سی آی پی وجود دارد مراجعه حضوری و یا برقراری تماس تلفنی با شرکت‌های هواپیمایی است.

هزینه ‌CIP فرودگاه امام خمینی


همان‌طور که در بخش‌های بالاتر گفته شد هزینه هر قسمت از خدمات ‌CIP در فرودگاه امام خمینی متفاوت است و به عبارت دیگر برای هر قدم باید پول جداگانه‌ای صرف کنید اما به طور کلی نتیجه نهایی لذت‌بخش و راضی کننده است. در تصویر زیر فهرستی از قیمت‌های خدمات CIP را که در تاریخ ۱۰/۶/۱۴۰۰ آپدیت شده را مشاهده می‌کنید.
خدمات CIP فرودگاه امام خمینی | سی آی پی فرودگاه امام

قوانین و ملزومات رزرو خدمات ‌CIP


۱)رزرواسیون خدمات CIP به صورت آنلاین از ۲۴ ساعت قبل از پرواز امکان پذیر است اما به صورت حضوری تا ۳ ساعت قبل پرواز مورد قبول است.
۲) اگر پروازتان تغییر کند و یا به هر دلیلی کنسل شود هزینه رزرو خدمات به صورت اینترنتی به حساب شما واریز خواهد شد. این مشکلات را می‌توانید از طریق برقراری ارتباط با پشتیبانی برطرف کنید.
۳) در صورت کنسلی و استرداد مبلغ به حساب مشتری حدود سی دقیقه زمان لازم است.
۴) در پروازها ممکن است تغییراتی رخ دهد که آن را بلافاصله باید با واحد پشتیبانی درمیان گذاشته و ساعت جدید پرواز یا شماره پروازتان را به آن‌ها اطلاع دهید.
۵) اگر دارای کودکی باشد که به سن دو سال نرسیده هزینه خدمات برای او رایگان است اما برای افراد بالای دو سال اعم از کودک و بزرگ‌سال شامل هزینه کامل خواهد شد.
۶) اگر به هنگام ورود به فرودگاه درخواست خدمات تشریفاتی را دارید باید برای رزرو ساعت فرودتان را با واحد پشتیبانی هماهنگ کنید.
۷) همانند دیگر بخش‌ها، هزینه ترانسفر فرودگاهی نیز به صورت جدا حساب شده و اگر کاربر از آن استفاده کند سرویس اضافه به شمار می‌رود.
۸) از سرویس‌های دیگری که به درخواست مسافر استفاده شده مانند: استفاده از ویلچر و بالابر، خدمات ویزا برای غیر ایرانی‌ها، خدمات حیوان خانگی و خدمات سوئيت اختصاصی همگی هزینه‌هایی جداگانه دارند که در نهایت به صورت حساب اضافه می‌شود. نکته قابل توجه در این مورد این است که اگر سرویس اصلی CIP را تهیه نکرده باشید توانایی رزرو این سرویس‌ها را به صورت مجزا نخواهید داشت.
۹) زمانی که می‌خواهید این خدمات را رزرو کنید حتماً به این دقت کنید که نامتان را با حروف فارسی و صحیح بنویسید. اگر هم مسافر غیر ایرانی است باید نامش با حروف انگلیسی نوشته شود.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است