search
menu

اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
معرفی اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
اتاق های اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
امکانات اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
موقعیت اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
تفریحات و فعالیت های اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه های سفالی تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

درباره اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی در استان گیلان، شهرستان تالش، مابین جاده ترانزیت تالش – آستارا، روستای شیرآباد واقع شده است. روستای شیرآباد در غربی ترین نقطه گیلان قرار گرفته است و فاصله کوتاهی تا مرز آستارا و آذربایجان دارد برای رفتن به این روستا نیازی به خرید آنلاین بلیط هواپیما نیست. شیرآباد از آب وهوای مطلوبی برخوردار است و تمام فصول سال به ویژه بهار میزبان علاقمندان به طبیعت است.

معرفی اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


بد نیست بدانید که اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی در زمینی به مساحت ۳ هکتار و زیر بنای ۱۰۰ متر مربع ساخته شده است. همانطور که از نامگذاری این خانه بومی مشخص است؛ خانه ای با سقف سفالی که از چوب و کاهگل ساخته شده است. شایان ذکر است که قدمت حدود صد ساله دارد. eghamatgahe boomgardi bamhaye sofali در سال ۱۳۹۸ پس از مرمت و باز سازی فعالیت خود را در حوزه بوم گردی با هدف ارائه خدمات رفای و آسایشی به گردشگران و طبیعت گردان عزیز آغاز نمود.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی در میان باغ بزرگ و دلباز مرکبات در دو طبقه ساخته شده است. این اقامتگاه دارای ۲ اتاق ۲۰ و ۳۰ متری در طبقه بالا و ۲ اتاق با همان متراژهای ۲۰ و ۳۰ متر در طبقه پایین است. بهتر است بدانید که معمولا اتاق های ۲۰ متری ۶ نفر و اتاق های ۳۰ متری ۸ نفر ظرفیت دارند. لازم به ذکر است که برای حفظ بافت سنتی و انتقال حس نوستالوژیک هیچکدام از اتاق ها در داخل سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند. مهمانان مهمانان محترم می توانند از سرویس بهداشتی (۲ توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و ۲ حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند. وجود چشمه آب، باغ مرکبات، چشم انداز بی نظیر بسمت دریا و شالیزار یکی از مهمترین ویژگی های اقامتگاه بوم گردی خانه های سفالی است.

امکانات اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


پارکینگ غیرمسقف، راهنمای محلی برای بازدید از جاذبه های دیدنی منطقه، آشپزخانه عمومی با تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزی از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته است. جالب است بدانید که برای القا هر چه بهتر زندگی بومی سیستم گرمایشی خانه های سفالی بصورت بخاری هیزمی مورد استفاده است. همچنین به دلیل خنک بودن آب و هوای منطقه و همچنین قرار گرفتن در دامنه کوه نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی نیست.

موقعیت اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


بد نیست بدانید که گردنه حیران، بازارچه مرزی آستارا، قلعه صلصال، آبشار لاتون، جاده رویایی اسالم به خلخال، سایت نگهداری مرال و گوزن، جنگل، رودخانه و شالیزار های بسیار زیبا از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های دیدنی نزدیک به خانه های سفالی هستند.

تفریحات و فعالیت های اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی تالش


یکی دیگر از موارد هیجان انگیز انتخاب خانه های سفالی برای اقامت انجام فعالیت هایی مانند: دوشیدن شیر دام، اسب سواری، کوهنوردی و انجام ورزش های تنیس و دارت است که لحظات به یادماندنی را برای شما خلق خواهد کرد. پس همیشه هم برای سفر و لذت بردن نیاز به خرید بلیط هواپیما رشت نیست؛ شما می توانید با خودروی شخصی هم به جاهای مختلف سفر نمایید. همچنین از دیگر ویژگی های مثبت اقامتگاه بوم گردی خانه های سفالی تهیه غذا های لذیذ محلی و سنتی ایرانی با مواد کاملا ارگانیک و طبیعی نظیر میرزا قاسمی، ماهی، مرغ شکم پر، کته پلو، جوجه کباب است. گردشگران محترم می توانند با هماهنگی قبلی غذا را سفارش دهند و سرو نمایند.

فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه های سفالی تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

:
فاصله تا قلعه صلصال ( با قدمت ۱۵۰۰ سال ) ۲۲٫۲ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه )
فاصله تا ساحل حویق ( دریا ) ۲۳٫۴ کیلومتر ( ۲۷ دقیقه )
فاصله تا پارک جنگلی سیاه داران ۴۲٫۹ کیلومتر ( ۵۴ دقیقه )
فاصله تا آبشار لاتون ( بلند ترین آبشار ایران ) ۵۰٫۴ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
فاصله تا بازارچه مرزی آستارا ۵۵٫۵ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
فاصله تا آبشار زمرد ۴۶ کیلومتر ( ۵۹ دقیقه )
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است