search
menu

جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

[ پنهان کردن ]
تالش کجاست؟
ییلاق سوباتان
غار سوباتان
ییلاق شکردشت
پارک جنگلی سیاهداران
جنگل گیسوم
ساحل گیسوم
دریاچه سراگاه
آبشار دریابن اسالم
آبشار زمرد تالش
آبشار ورزان
آبشار لوشکی تالش
قلعه صلصال
کاخ سردار امجد تالشی
روستای مریان
راه‌های دسترسی به تالش
اقامت در تالش
کلام آخر
سؤالات متداول
سفر به شمال ایران احتمالاً مرسوم‌ترین مسافرت ما ایرانی‌هاست و جاهای دیدنی تالش با زیبایی‌های مثال‌زدنی خود همواره از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بوده و در تمام فصول میزبان گردشگران بی‌شماری هستند. دیدنی های تالش می‌توانند یک مسافرت عادی را به برگی فراموش‌نشدنی از دفتر خاطراتمان تبدیل کنند؛ تالش شهری است که دلتان می‌خواهد بارها به آن بازگردید و بار دیگر جاذبه های تالش را پیش روی خود ببینید.
در این مقاله از سفرمارکت می‌خواهیم کمی از تهران فاصله بگیریم و به عروس مخمل‌پوش گیلان؛ یعنی تالش، سر بزنیم. با ما همراه باشید!
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

تالش کجاست؟


تالش یک شهر ساحلی وسیع در استان گیلان و البته نام منطقه‌ی بزرگی است که یک‌سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است. شهر زیبای تالش، در همسایگی شهرهای آستارا، فومن و بندر انزلی قرار دارد. این شهر، دومین شهر بزرگ گیلان است و با طبیعت کوهستانی، جلگه‌ای و جنگلی، به‌عنوان قطب بوم گردشگری ایران شناخته شده است.
اگرچه شهرت جاهای دیدنی تالش نیازی به معرفی ندارد؛ اما بد نیست معروف‌ترین مکان‌های دیدنی تالش را بشناسید تا در سفر بعدی‌تان جایی را از قلم نیندازید! هدف اغلب مسافران تالش، لذت‌بردن از مناظر طبیعی این شهر است؛ پس قبل از هر چیز، به سراغ معرفی سرسبزترین جاهای دیدنی تالش می‌رویم.
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

ییلاق سوباتان


ییلاق سوباتان یا به زبان محلی، همان «سووتون» معروف تالش، ییلاقی وسیع و سرسبز است که بخشی از منطقه حفاظت‌شده لیسار به شمار می‌رود. اغلب گردشگران، سوباتان را با گله‌های اسب و دشت شقایق آن به خاطر می‌آورند. این ییلاق که یکی از زیباترین دیدنی‌های تالش است، آب‌وهوای بسیار خنکی دارد. در سفر به سوباتان، علاوه بر لذت‌بردن از طبیعت سبز و پاکیزه، می‌توانید از چشمه‌های طبیعی این منطقه، دریاچه نئور و غار معروف سوباتان هم بازدید کنید.
برای رفتن به ییلاقات سوباتان تالش، باید ۳۶ کیلومتر در جاده تالش حرکت کنید تا به یک جاده خاکی برسید. این جاده هموار نیست و عبور از آن برای خودرو سواری دشوار است؛ درنتیجه بهتر است با ماشین آفرود یا ماشین‌های محلی مانند نیسان و وانت، مسیر را طی کنید. بعد از طی مسیر کوتاهی در جاده‌ی خاکی، به سوباتان خواهید رسید.
نشانی: گیلان، تالش، گرگان‌رود
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

غار سوباتان


غار سوباتان یا غار گنج‌خانه، یکی از اعجاب‌انگیزترین مکان‌های دیدنی‌های تالش است که در حوالی روستای سوباتان واقع است. البته باید بگوییم پیمایش این غار کار هر کسی نیست و به مهارت کافی و تجهیزات مناسب نیاز دارد! بااین‌وجود با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به دهانه باریک و مرموز این غار برسانید و آن را ببینید. مسیر غار گنج‌خانه، از دشت شقایق سوباتان می‌گذرد و در فصل بهار می‌توانید در این منظره بهشتی عکس یادگاری بگیرید.
نشانی: گیلان، تالش، روستای سوباتان
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

ییلاق شکردشت


ییلاق شکردشت یک وجب از بهشت است که در مرز گیلان و اردبیل قرار گرفته و در گذشته شکارگاه پادشاهان بوده است. گل‌هایی که در فصل بهار در دشت‌های سبز و یک‌دست ییلاق شکردشت می‌رویند، محبوب‌ترین جاذبه طبیعی این منطقه هستند. دشت شقایق ییلاق شکردشت که در فصل بهار خودنمایی می‌کند، از تماشایی‌ترین دیدنی‌های تالش است. هوای تمیز کوهستانی، جنگل‌های راش و افرا و چشمه‌های آب‌معدنی نیز از جاذبه‌هایی هستند که خاطرات شیرین شما از ییلاق شکردشت را شکل خواهند داد.
ییلاق شکردشت ۴۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد و برای دسترسی به آن باید در جاده رشت - انزلی به سمت تالش حرکت کنید. سپس باید وارد جاده فرعی خاکی ییلاق شکردشت شوید که عبور از آن با خودرو سواری ممکن نیست و به ماشین آفرود نیاز است.
نشانی: تالش، جاده سوباتان، ییلاق شکردشت
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان
ییلاق دوخاله کوه
این ییلاق که فاصله کمی از تالش دارد، نسبت به سایر روستاها و ییلاقات گیلان، بکر و ناشناخته است. ییلاق دوخاله کوه امکانات رفاهی چندانی ندارد اما؛ هوای بسیار خنک، به‌ویژه در فصل تابستان، طبیعت زیبا و مردم مهمان‌نواز، از دلایل مهم سفر گردشگران به این منطقه هستند.
برای رفتن به ییلاق دوخاله کوه، باید در جاده رشت - آستارا به سمت تالش حرکت کنید و در ادامه مسیر از تابلوها و راهنمایان محلی کمک بگیرید.
نشانی: تالش، ۳۰ کیلومتری غرب اسالم

پارک جنگلی سیاهداران


اگر بگوییم جنگل سیاه‌داران رؤیایی‌ترین جنگل تالش است اغراق نکرده‌ایم. بیشتر ما فکر می‌کنیم درختان انبوه، گوزن، سورتمه، ارتفاع زیاد و هوایی ابری و مه‌گرفته فقط در رمان‌های خیالی هستند؛ اما همه این‌ها در یک جا یافت می‌شوند؛ پارک جنگلی سیاه‍داران. این پارک دارای امکانات ضروری و رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق، رستوران و پارکینگ است. امکان سورتمه‌سواری در سیاهداران، این جنگل را به یکی از گردشگرپذیرترین جاهای دیدنی تالش تبدیل کرده است.
جنگل سیاهداران ۸ کیلومتر با دریا فاصله دارد و از زیباترین دیدنی‌های تالش است. دسترسی به این جنگل آسان است؛ کافی است به شهر هشتپر تالش بروید و در خیابان ساحلی هشتپر، تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به بوستان جنگلی سیاه‌داران برسید.
نشانی: گیلان، تالش، میدان امام علی، خیابان جعفر طیار، پارک جنگلی سیاهداران
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

جنگل گیسوم


مگر کسی هست که نخواهد لحظه دیدار جنگل و دریا را تماشا کند؟ گیسوم؛ محبوب‌ترین جنگل تالش، تا کرانه‌های دریا کشیده است و ناب‌ترین چشم‌اندازهای دنیا را پدید آورده است. جاده‌های جنگل گیسوم به علت ارتفاع و تراکم زیاد درختان، تونل‌هایی رؤیایی و خیره‌کننده پدید آورده‌اند. این مسیرهای سبز، مقصد بسیاری از عاشقان عکاسی در طبیعت هستند.
پارک جنگلی گیسوم بسیار مجهز است و امکان انجام تفریحاتی از قبیل اسب‌سواری، آفرود، پاراگلایدر و دوچرخه‌سواری، در آن فراهم است. کودکان نیز می‌توانند در پارک بادی جنگل گیسوم، به تفریح و بازی مشغول شوند.
برای رفتن به جنگل گیسوم، باید در جاده رشت - آستارا حرکت کنید. پس از این که به پره سر رسیدید، حدود ۵ کیلومتر در جاده به مسیرتان ادامه دهید تا به جنگل گیسوم برسید. این پارک جنگلی، ۲۰ کیلومتر با تالش فاصله دارد.
نشانی: گیلان، جاده رشت - آستارا، ۱۰ کیلومتری جاده اسالم - خلخال، دهستان خاله سرا
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

ساحل گیسوم


اگر از جنگل سبز گیسوم عبور کنید به شن‌های ساحل گیسوم می‌رسید. ساحل گیسوم برزخی بهشتی میان جنگل و دریا و از مفرح‌ترین مکان‌های دیدنی تالش است. ساحل گیسوم زیباترین و امن‌ترین ساحل تالش است. این ساحل، امکانات رفاهی مناسبی دارد و در غذاخوری‌ها و کافه‌های اطراف آن می‌توانید غذا و میان‌وعده میل کنید.
در ساحل گیسوم می‌توانید شنا و ماهیگیری را تجربه کنید. ایق‌رانی، جت اسکی، اسب‌سواری و شاتل سواری، پاراسل و پاراگلایدر از تفریحات متداول این ساحل هستند. این تفریحات هیجانی سبب رونق گردشگری در ساحل گیسوم شده‌اند. سینما و شهربازی نیز از امکانات پر استقبال این ساحل هستند که لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهند زد.
ساحل گیسوم درست در امتداد پارک جنگلی گیسوم قرار گرفته است و بخشی از این پارک به شمار می‌رود. بعد از خروج از جنگل، ۵ کیلومتر در جاده به مسیرتان ادامه دهید؛ به ساحل گیسوم خواهید رسید.
نشانی: گیلان، جاده رشت - آستارا، ۱۶ کیلومتری تالش
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

دریاچه سراگاه


دریاچه سراگاه تالش، یک آبگیر تماشایی و از زیباترین دیدنی‌های تالش است که در حوالی جنگل گیسوم واقع است. هوای پاک، چشم‌انداز تماشایی، عطر خوشایند شالیزار و باغ‌های کیوی، دریاچه سراگاه را به محیط دلپذیری برای کمپ زدن، عکاسی و گردش در طبیعت تبدیل کرده‌اند. این دریاچه نوعی استخر پرورش ماهی طبیعی به شمار می‌رود و مردم محلی از آن، برای کسب درآمد بهره می‌گیرند درنتیجه؛ تفریحاتی مثل شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری در این دریاچه ممنوع است.
برای دسترسی به این دریاچه لازم است به روستای سراگاه که در ۱۰ کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد بروید. سپس سه کیلومتر به سمت روستای ریک پیاده‌روی کنید تا به مقصد برسید.
نشانی: گیلان، تالش، ۳ کیلومتری روستای سرآگاه
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

آبشار دریابن اسالم


آبشار دریابن اسالم یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی تالش است که ارتفاع آن به ۳۰ متر می‌رسد و در حوالی روستای دریابن واقع شده است. این آبشار از بلندای صخره عظیمی که در میان جنگلی سرسبز و انبوه قرار گرفته است فرومی‌ریزد و چشم‌اندازی باشکوه ایجاد کرده است. جذاب‌تر از همه این که؛ برای بازدید از آن لازم است از میان یک تنگه صخره‌ای عبور کنید.
آبشار دریابن اسالم در فصل‌های بهار و تابستان بازدیدکنندگان فراوانی دارد. برای بازدید از این آبشار، باید در جاده قدیم اسالم - خلخال رانندگی کنید. در کیلومتر ۱۰ این جاده، جاده فرعی دریابن را که ۱۵ کیلومتر مسافت دارد، طی کنید تا به روستای دریابن برسید. پس از کمی پیاده‌روی، به آبشار خواهید رسید. ازآنجاکه مسیر دسترسی به آبشار، جنگلی و کوهستانی است، پیشنهاد می‌شود حتماً کفش مناسب بپوشید. از راهنمایان محلی کمک بگیرید و مراقب کودکان و سالمندان خود باشید.
نشانی: گیلان، تالش، جاده اسالم - خلخال، دریابن
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

آبشار زمرد تالش


سراسر مخمل سبز تن تالش دیدنی و خیره‌کننده است؛ اما حویق تکه‌ای جدا شده از بهشت است که در میان تالش و آستارا قرار دارد. شهر حویق از توابع تالش است و ۴۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی حویق، آبشار زمرد است. باغ‌های کیوی حویق نیز شهرت زیادی دارند.
آبشار زمرد حویق، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تالش است که در نزدیکی روستای زمرد قرار گرفته است. این آبشار که ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد، در یک فضای کوهستانی پوشیده از جنگل واقع است. آبشار زمرد مانند رشته نوری که از روزن یک محیط تاریک عبور کند، از میان صخره‌های سبز می‌گذرد و به یک حوضچه نسبتاً عمیق می‌ریزد.
آبشار زمرد به آبشار دوقلو زمرد حویق هم معروف است؛ چرا که در نزدیکی آن، یک آبشار پلکانی کوچک‌تر وجود دارد. مسیر دسترسی به آبشار زمرد آسان است. کافی است به روستای زمرد که ۹ کیلومتر با حویق فاصله دارد بروید و حدود ۳۰ دقیقه در جنگل پیاده‌روی کنید تا به آبشار زمرد برسید.
نشانی: گیلان، تالش، حویق، جاده آبشار زمرد
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

آبشار ورزان


از تلاقی جنگل، کوهستان و رودخانه در حوالی سوباتان، آبشار باشکوهی با ۱۰۰ متر ارتفاع به وجود آمده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. آبشار ورزان که از پربازدیدترین جاهای دیدنی تالش به شمار می‌رود، در روستای ورزان واقع است و ۴ کیلومتر با ییلاق سوباتان فاصله دارد. برای دسترسی به این آبشار، باید پس از رسیدن به روستای ورزان، حدود یک ساعت کوه‌پیمایی کنید. بعد از عبور از جنگل، آبشار ورزان را که از دل کوه به پایین می‌ریزد خواهید دید.
در اطراف این آبشار می‌توانید از مناظر تماشایی کوه‌ها و جنگل پوشیده از درختان بلوط، فندق، توسکا و...عکس بگیرید و از گردش و تنفس در این محیط سالم و زیبا لذت ببرید. از آن جایی که مسیر پیاده‌رو آبشار نسبتاً دشوار است پیشنهاد می‌شود حتماً کفش مناسب تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید و بدون راهنما به این محل پا نگذارید.
نشانی: گیلان، تالش، جاده سوباتان، روستای ورزان
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

آبشار لوشکی تالش


آبشار لوشکی؛ یک آبشار متفاوت است که می‌توان آن را حاصل رقابت تنگاتنگ کوه و رودخانه برای پیشروی در جنگل دانست. این آبشار دیدنی از سه آبشار پله‌مانند تشکیل شده است که ارتفاع آن‌ها درمجموع به بیش از ۱۰۰ متر می‌رسد. آبشار لوشکی دومین آبشار مرتفع ایران است و حدود ۲۰ کیلومتر از تالش فاصله دارد.
این آبشار در ۵ کیلومتری روستایی به نام درزکری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید ابتدا به این روستا که ۱۵ کیلومتر با تالش فاصله دارد بروید و دو ساعت در جنگل پیاده‌روی کنید. باتوجه‌به طولانی‌بودن مسیر پیاده‌روی، لازم است حتماً کفش مناسب به پا داشته باشید. مسیر این آبشار جنگلی و کوهستانی است و بهتر است به‌تنهایی آن را طی نکنید. بهترین زمان بازدید از آبشار لوشکی فصل‌های بهار و تابستان است و در نیمه سرد سال مسیر این آبشار لغزنده و غیرقابل‌عبور است.
نشانی: گیلان، تالش، جاده آبی بیگلو، جاده دریاچه سوها

طبیعی است که از دیدن زیبایی‌های طبیعت تالش سیر نشوید؛ اما باید بدانید که این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد. مکان‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی تالش هستند.
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

قلعه صلصال


قلعه صلصال که در حوالی روستای لیسار قرار دارد، یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های تالش است. برای ساخت این قلعه که قدمت آن به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و در گذشته کاربرد نظامی داشته، از مصالحی مانند سنگ، آجر و ساروج استفاده شده است. ورودی این قلعه سازه‌ای طاق‌مانند بوده که امروزه بقایای آن قابل‌مشاهده است.
در بازدید از قلعه صلصال پیوند دوستانه تاریخ با طبیعت را خواهید دید؛ چراکه گیاهان بسیاری در نقاط مختلف ساختمان این قلعه روییده‌اند. اطراف قلعه صلصال رودخانه و چشمه‌ها و مناظر طبیعی بکری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. لعه صلصال ۱۵ کیلومتر با تالش فاصله دارد. برای رسیدن به این قلعه باید در جاده تالش - آستارا حرکت کنید. در یک‌کیلومتری این جاده، روستای لیسار قرار دارد که می‌توانید با مراجعه به محله قلعه دوش آن، قلعه صلصال را ببینید.
نشانی: گیلان، تالش، روستای لیسار، خیابان فرعی یکم
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

کاخ سردار امجد تالشی


کاخ سردار امجد تالشی در دوران قاجار، به دستور نصرت‌الله خان، سردار امجد، حاکم وقت گرگان‌رود و تالش ساخته شد. این کاخ یکی از زیباترین جاهای دیدنی تالش است که در مرکز تالش؛ یعنی شهر هشتپر قرار دارد. کاخ سردار امجد، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی گیلان است که قرار است در آینده به موزه تبدیل شود.
معماری کاخ سردار امجد آن‌قدر دقیق و زیباست که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. این اثر تاریخی که نام آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، در سه طبقه بنا شده و ساخت آن ۲۵ سال به طول انجامیده است. کاربرد رنگ آبی در نمای بیرونی و شیشه‌های رنگی و طاق‌های هلالی در تزیین پنجره‌های این کاخ، ظرافت بی‌بدیلی به آن بخشیده است. دسترسی به این مکان آسان است؛ چراکه در میدان اصلی شهر قرار دارد.
نشانی: گیلان، تالش، هشتپر، میدان امام خمینی
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

روستای مریان


روستای مریان که ۳۷ کیلومتر با هشتپر فاصله دارد یکی از خوش‌آب‌وهواترین مکان‌های دیدنی تالش است. بااین‌وجود، فقط طبیعت زیبا و آب‌وهوای خوب نیست که سبب محبوبیت روستای مریان شده است؛ جاذبه‌های تاریخی ارزشمند این روستای قدیمی، بیش از هر چیز دیگری توجه گردشگران را جلب کرده است.
گورستان چندهزارساله روستای مریان که بزرگ‌ترین گورستان پیش از تاریخ در ایران به شمار می‌رود، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تالش است. حمام متعلق به دوره قاجار و کاخ ییلاقی سردار امجد نیز از جاذبه‌های پربازدید این روستا هستند.
اگر از تهران عازم مریان می‌شوید باید سفرتان را از آزادراه کرج - قزوین آغاز کنید و به سمت رشت حرکت کنید. سپس باید از اسالم عبور کنید تا به تالش برسید. روستای مریان ۳۰ کیلومتر از تالش فاصله دارد.
نشانی: گیلان، تالش، جاده سوباتان، روستای مریان
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

راه‌های دسترسی به تالش


برای سفر به تالش چند گزینه وجود دارد که انتخاب هر یک به زمان سفر، بودجه، راحتی و ترجیحات خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید با خودرو شخصی سفر کنید یا این که از اتوبوس استفاده کنید. با کمی دردسر و پیچیدگی، می‌توانید با هواپیما به تالش سفر کنید و اگر مایل هستید برنامه‌ریزی‌های سفر را به دیگران بسپارید و خودتان فقط لذتش را ببرید، می‌توانید با تور به این شهر سفر کنید. بیایید ببینیم جزئیات هر انتخاب به چه شکل است.

سفر به تالش با خودرو


اگر بخواهید با خودرو شخصی به این شهر سفر کنید دو مسیر شما را از تهران به تالش می‌رساند. در مسیر اول که دارای عوارضی است، پس از ۶ ساعت رانندگی و گذراندن مسافت ۴۱۵ کیلومتری و عبور از شهرهای کرج، رودبار، فومن و اسالم، به تالش می‌رسید. مسیر دوم که عوارضی ندارد از چالوس، رامسر، لنگرود و لاهیجان می‌گذرد و برای طی آن ۸ ساعت زمان لازم است.

سفر با هواپیما به تالش


اگرچه تالش فرودگاه ندارد؛ اما شما با تهیه بلیط هواپیما تهران - رشت می‌توانید ظرف یک ساعت ابتدا خود را به رشت برسانید و سپس به تالش بروید. فاصله رشت تا تالش ۱۰۸ کیلومتر است که با اتوبوس ۲ ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسید. حتماً چند روز پیش از رسیدن به رشت، بلیط اتوبوس رشت به هشتپر را تهیه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

نحوه خرید بلیط تهران - تالش و سفر با اتوبوس


مرکز شهرستان تالش، شهر هشتپر است که دارای پایانه مسافربری اتوبوس است؛ بنابراین برای سفر به تالش با اتوبوس، باید بلیط اتوبوس تهران - هشتپر را تهیه کنید. حتماً چند روز پیش از سفر بلیط تهیه کنید تا به علت شلوغی و تعداد بالای مسافران، با مشکل عدم ظرفیت اتوبوس‌ها مواجه نشوید.

تور تالش


در هر فصلی می‌توانید با تورهای گردشگری به شمال سفر کنید. سفر با تور مزایای زیادی دارد؛ از جمله این که زمانی را برای برنامه‌ریزی از دست نمی‌دهید، از گردشگرپذیرترین مکان‌ها بازدید می‌کنید و از بهترین تفریحات و خدمات رفاهی نیز بهره‌مند خواهید شد. برای اطلاع بیشتر درمورد تور تالش می‌توانید به آژانس‌های گردشگری مراجعه کنید.
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

اقامت در تالش


تالش یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای شمال است و در این شهر، به‌آسانی با هر نوع سلیقه و بودجه می‌توانید محل اقامت مناسبی پیدا کنید.

بهترین هتل‌های تالش


هتل هدهد تالش، یکی از هتل‌های سه ستاره این شهر است که امکانات مناسبی دارد و گردشگران بسیاری از اقامت در آن راضی بوده‌اند. دیگر هتل ستاره‌دار تالش، هتل قصر نگین است که با ۱۷ اتاق پذیرای مسافران است. هتل لیوادر تالش نیز یکی از هتل‌های سه ستاره این شهر است که دارای اتاق‌های ۵ نفره است و برای سفرهای خانوادگی انتخاب مناسبی است. توصیه می‌شود حتماً چند رو پیش از سفر برای رزرو هتل اقدام کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
جاهای دیدنی تالش؛ ۱۵ تا از زیباترین جاذبه‌های تالش گیلان

رزرو ویلا تالش


اجاره ویلا انتخاب گردشگرانی است که دوست دارند بیشتر به طبیعت نزدیک باشند. برای اجاره ویلا در تالش اصلاً جای نگرانی وجود ندارد؛ شما می‌توانید انواع ویلاهای جنگلی، ساحلی و حیاط‌دار را رزرو کنید و از گذراندن ایام سفرتان در محیطی با امکانات مناسب، در دل طبیعت لذت ببرید.

اقامتگاه‌های تالش


اگر به روستاها و ییلاقات تالش سفر می‌کنید می‌توانید در اقامتگاه بوم‌گردی یا کلبه چوبی اقامت کنید. با گذراندن ایام سفرتان در اقامتگاه‌های سنتی، بیشتر با فرهنگ منطقه تالش آشنا می‌شوید و می‌توانید دست‌پخت خوشمزه عروس گیلان را امتحان کنید.

کلام آخر


بی‌شک هر قلمی از توصیف دیدنی‌های تالش قاصر است؛ بااین‌وجود، در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی مختصر مشهورترین جاهای دیدنی تالش، اطلاعاتی کلی از چگونگی سفر به این شهر و اقامت در آن را اختیار شما قرار بدهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر دوست دارید تالش را بیشتر بشناسید پیشنهاد می‌شود به دیگر مقالات سفر مارکت نگاهی بیندازید.

سؤالات متداول



زیباترین جنگل تالش کدام است؟
جنگل گیسوم زیباترین جنگل تالش است که با امکانات و خدمات مناسب، به مقصدی محبوب برای مسافران تبدیل شده است.

دریاچه مصنوعی گیسوم کجاست؟
این دریاچه در انتهای جنگل گیسوم و قبل از ساحل تالش قرار دارد. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در اطراف این دریاچه موجود است و از دیدنی‌های گردشگر پسند تالش به شمار می‌رود.

کاخ سردار امجد تالشی کجاست؟
دو کاخ متعلق به سردار امجد در تالش وجود دارد؛ یک کاخ زمستانی که بزرگ‌تر است و در میدان امام خمینی شهر هشتپر واقع است. دیگری کاخ کوچک‌تری است که به کاخ ییلاقی معروف است و در روستای مریان تالش قرار دارد.

آیا می‌توان با قطار مستقیماً به تالش سفر کرد؟
خیر؛ تالش ایستگاه قطار ندارد اما می‌توانید با قطار به رشت بروید و مسافت رشت تا تالش را با اتوبوس یا سواری طی کنید.

بهترین ساحل تالش برای تفریحات آبی کدام است؟
ساحل گیسوم مجهزترین ساحل تالش است و در آن امکان انجام مهیج‌ترین تفریحات آبی وجود دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است