search
menu

اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم نیشابور

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی حاج کاظم
امکانات اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم
اتاق های اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم
رستوران اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم
فاصله اقامتگاه بومگردی حاج کاظم تا جاذبه های دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بومگردی حاج کاظم


اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم در بافت تاریخی شهر نیشابور واقع شده است. این اقامتگاه دارای حیاط باصفا با حوض زیبا و باغچه سرسبزی است که روحتان را زنده می کند. باغچه این اقامتگاه پر از گل‌ های زیبایی است که در زبان محلی به این گل ها خاله زهرا می گویند که دارای طراوت و زیبایی خاصی هستند. این خانه زیبا حدودا ۱۵۰ سال پیش یعنی در زمان قاجار ساخته شده است و حاج کاظم فرد خیر در زمان خود بوده که بعد از مرگ وی یکی از نوادگان آن مرحوم آغاز به مرمت این بنا پرداخته و بعد از ۴ سال به عنوان اقامتگاه بومگردی با معماری سنتی در سال ۱۳۹۸ با محیطی دنج و طراحی زیبا آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی شده است که با ارائه امکانات مناسب سفری خاطره‌ انگیز برایتان رقم می زنند. به دلیل وجود ۵۰۰ اثر تاریخی در شهر نیشابور گردشگران زیادی به سوی این شهر جذب می شوند و بر همین اساس وجود محل هایی برای اقامت در این منطقه جزو ضروریات است، پیشنهاد ما در هنگام سفر به این منطقه رزرو این اقامتگاه در هنگام رزرو بلیط هواپیما است.

امکانات اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم


در مورد خدمات ارائه شده در این اقامتگاه بوم گردی می توان به راهنمای محلی، سیستم گرمایشی بخاری گازی، آشپزخانه و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد. توجه داشته باشید که به دلیل شرایط آب و هوایی حاکم در این منطقه نیازی به سیستم سرمایشی نیست. برای حفظ معماری سنتی اتاق های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و از سرویس بهداشتی و حمام می توانید در هر طبقه به صورت مشترک استفاده کنید. همچنین در این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی وجود ندارد و مسافرانی که به وسیله ماشین شخصی سفر می کنند باید از پارکینگ عمومی اطراف اقامتگاه استفاده کنند. توجه داشته باشید که از آوردن حیوانات خانگی به این اقامتگاه خودداری کنید و اینکه اجازه استعمال سیگار در این محل را ندارید. اتاق‌ها یخچال ندارند ولی در صورت نیاز می توانید از یخچال مطبخ استفاده کنید. از دلایل شهرت Haj Kazem Ecolodge می توان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد که در مرکز شهر واقع شده و دسترسی آسان به همه نقاط دارد و اینکه اقامت برای کودکان زیر ۵ سال نیز رایگان است؛ اما لازم به ذکر است برای افراد کم توان جسمی هیچ امکاناتی فراهم نشده است. از قوانین این اقامتگاه می توان به ساعت ورود و خروج اشاره کرد، بدین صورت که ساعت تحویل اتاق ها ۲ ظهر و ساعت تخلیه اتاق ها نیز ۱۲ ظهر است.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم


اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم در دو طبقه و ۶ باب اتاق کف خواب است که ۲ اتاق ۴ نفره، ۱ اتاق ۸ نفره و ۱ اتاق ۴۰ نفره است و در مجموع ظرفیت اسکان ۶۰ گردشگر را دارد و ۴ اتاق در طبقه همکف و ۲ اتاق نیز در طبقه بالا قرار دارند که باید از طریق پله به طبقه بالا دسترسی داشته باشید. با اقامت در این اقامتگاه زیبا فضای متفاوتی را احساس خواهید کرد و زندگی در خانه های تاریخی و قدیمی را در عصر جدید تجربه خواهید کرد. از بخش های اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم علاوه بر اتاق ها با معماری سنتی و طراحی زیبا می توان به دالان، مطبخ، تنورخانه و حیاط اشاره کرد.

رستوران اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم


در اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم رستورانی دایر است و انواع غذاهای سنتی و محلی مانند قیمه، قرمه، جوجه، پلو مرغ و زرشک پلو سرو می شوند که برای سفارش این غذاها باید با مسئول اقامتگاه هماهنگ شوید، مطمئنا از طعم این غذاها سیر نخواهید شد. برای صبحانه، نان محلی در تنور سنتی پخته می شود و همراه با کره، پنیر و شیر محلی سرو می کنند. برای نهار و شام نیز غذاهای محلی خوشمزه سرو می شود یا اینکه در مطبخ این اقامتگاه می توانید آشپزی کنید و از فروشگاه های مواد غذایی نزدیک این اقامتگاه وسایل مورد نیازتان را خریداری کنید.

فاصله اقامتگاه بومگردی حاج کاظم تا جاذبه های دیدنی نزدیک


فاصله تا مسجد جامع نیشابور: ۴۵۰ متر
فاصله تا کاروانسرای شاه عباسی: ۱٫۳ کیلومتر
فاصله تا آرامگاه خیام: ۵٫۶ کیلومتر
فاصله تا آرامگاه عطار نیشابوری: ۶٫۸ کیلومتر
فاصله تا قلعه لک لک آشیان: ۷٫۳ کیلومتر
فاصله تا دهکده چوبی: ۱۵٫۵ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است