search
menu

اکو کمپ متین آباد نطنز

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اکو کمپ متین آباد نطنز
معرفی متین آباد
انواع واحدهای اقامتی اکوکمپ
کومه ها
سوئیت کاروانسرا
سوئیت شاه نشین
سوئیت گوشواره
چادرها
رستوران اکوکمپ
امکانات تفریحی مجموعه
امکانات و خدمات کلی اکوکمپ
فاصله اکوکمپ متین آباد نطنز تا امکان و جاهای دیدنی نزدیک

درباره اکو کمپ متین آباد نطنز


اکو کمپ متین آباد نطنز از جمله اقامتگاه های بوم گردی است که در سال ۲۰۱۰ در مناطق کویری ایران افتتاح شده و با ارائه خدمات و امکانات متفاوت توانسته نه تنها بین گردشگران داخلی بلکه بین گردشگران و ایرانگردهای خارجی نیز شناخته شود. عملکرد اکو کمپ متین آباد از همان سال های اولیه به اندازه ای خوب بوده که در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل به عنوان یکی از ۱۸ سایت برتر جهان شناخته شد و دقیقا یک سال بعد در سال ۲۰۱۵ جایزه صلح و محیط زیست دکتر تقی ابتکار را از آن خود کرد.

معرفی متین آباد


نطنز از باغ شهرهای تاریخی ایران با روستاهای فراوانی اطراف خود است که متین آباد یکی از آن هاست. متین آباد روستایی بین دق سرخ و دریاچه نمک است که به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است. در نزدیکی روستا نوار ماسه ای قرار گرفته که در گذشته مرز شکل گیری روستاهای فراوانی بوده که امروزه همگی زیر این ماسه ها مدفون اند. البته گردشگرانی که بلیط ارزان هواپیما خریده و به متین آباد نطنز سفر کرده اند می توانند از سایت های تاریخی مدفون در ماسه این منطقه بازدید کنند. یکی از سایت های تاریخی کشف شده در این منطقه محوطه باستانی اریسمان است که در ۱۰ کیلومتری متین آباد واقع و توسط کاوشگران و باستان شناسان ایرانی و آلمانی کشف شده است. اریسمان بزرگ ترین و قدیمی ترین سایت متالیک پیش از تاریخ ایران شناخته شده است. قدمت تاریخی و استقرار انسان در این منطقه به اواخر دوره پالئولتیک (حدود ۱۲۰۰ سال قبل) بر می گردد.

انواع واحدهای اقامتی اکوکمپ


متین آباد انواع اقامتگاه های بومی را بسته به ذائقه و طبع مهمانانش ایجاد کرده است. اگر بخواهید تجربه ای مشابه کمپینگ را داشته باشید برای شما چادرهای بزرگ و کوچک کمپی و خیمه ای ایجاد شده است. برای تجربه اقامت در خانه های سنتی کومه های کاهگلی وجود دارد و اگر هم بخواهید اقامت شاهانه در دل کویر را تجربه کنید، سوئیت های کراوانسرا، گوشواره و شاه نشین در اختیار شماست.

کومه ها


کومه های کاهگلی با الهام از خانه های کویری، با سقف هایی گنبدی ساخته شده اند و با قرار دادن این کومه ها کنار یکدیگر، دهکده ای کوچک تشکیل شده که نمونه ای کوچک از دهکده های کویری را به نمایش گذاشته است. این کومه ها به ۲ نوع تقسیم می شوند که ۱۳ تای آن ها دارای تخت و ۸ تای آن ها به صورت کف خواب هستند که کومه های کف خواب فضای داخلی بیشتری نسبت به دیگر کومه ها دارند. برای سرمایش اتاق ها از کولر آبی و برای گرمایش آن ها از بخاری و رادیاتور استفاده شده است، البته کرسی نیز در کومه ها وجود دارد تا مهمانان بتوانند به یاد ایام قدیم زیر کرسی نشسته و با یکدیگر معاشرت کنند. ظرفیت کومه های کف خواب تا ۶ مهمان و ظرفیت کومه های تخت خواب دار تا ۳ مهمان است. تمامی کومه ها به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهزاند.

سوئیت کاروانسرا


سوئیت کاروانسرا همانطور که از نامش پیداست تلاش کرده تا با الهام از معماری خانه های سنتی کویر و با دیوارهای کاهگلی خود حسی شبیه کاروانسراهای قدیمی ایران را ایجاد کند. ۱۳ سوئیت از این نوع اقامتگاه ها دو تخته و ۳ تای آن ها ۳ تخته است که سوئیت های ۳ تخته ظرفیت ۴ مهمان و دیگر سوئیت ها ظرفیت ۳ مهمان را دارند. تمامی سوئیت کاروانسراها مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش و دارای تلویزیون و یخچال هستند.

سوئیت شاه نشین


شاه نشین سوئیت ویژه این اکوکمپ است که با طراحی خاص خود تلاش کرده بخشی از معماری سنتی خانه های ایرانی را به نمایش بگذارد. شاه نشین ظرفیت ۶ مهمان را داشته و دارای امکاناتی مانند رادیاتور و کرسی به عنوان سیستم گرمایش، کولر آبی و فن کوئل به عنوان سیستم سرمایش، تلویزیون و سرویس بهداشتی اختصاصی است. سرویس خواب این سوئیت به صورت سنتی و تشک است.

سوئیت گوشواره


در معماری سنتی ایرانی اتاق شاه نشین بزرگ ترین اتاق خانه است و در طرفین آن ۲ اتاق کوچکتر قرار دارند که به آن ها گوشواره گفته می شود. سوئیت های گوشواره متین آباد دارای ۵ تخت بوده و ظرفیت پذیرایی از ۸ مهمان را دارند. امکانات سوئیت های گوشواره عبارتند از: سرویس بهداشتی فرنگی، حمام، یخچال،‌ رادیاتور، کرسی، کولر آبی و فن کوئل.

چادرها


دیگر واحد اقامتی متین آباد برگرفته از سیاه چادرهای عشایر است که ییلاق و قشلاق می کنند. چادرهای اکوکمپ متین آباد به دو صورت خیمه ای بزرگ و کوچک هستند که ۳۵ چادر آن ۱۲ متری و ۷ تای آن ها ۲۴ متری است. چادرها ضدآب و ضد رطوبت هستند و کمی بالاتر از سطح زمین بر روی بلوکی بتی قرار داده شده اند. چادرها فاصله زیادی تا ساختمان اصلی اکو کمپ ندارند پس نگران امنیت خود نباشید. امکانات داخل چادرها چیزی کم از اتاق ها ندارد و همانند اتاق ها به سیستم سرمایش و گرمایش مجهزند.

رستوران اکوکمپ


بهترین و بزرگ ترین نقطه قوت اکوکمپ متین آباد شاید همین غذاهایش باشد که طعم خاص و متفاوتی نسبت به هتل ها و اقامتگاه های دیگر دارند. غذاهایی که مواد اولیه آن تازه و از دل مزرعه خود مجموعه تهیه شده است! بعله اکوکمپ متین آباد علاوه بر واحدهای اقامتی مختلف مزرعه ای هم دارد که در آن محصولات مختلفی را کشت،‌ پرورش و برداشت کرده و به صورت غذاهایی با مواد اولیه تازه در اختیار مهمانانش قرار می دهد. البته برای تهیه غذا باید با پرسنل مجموعه هماهنگی های لازم را انجام دهید.

امکانات تفریحی مجموعه


متین آباد انواع امکانات تفریحی کویری را برای مهمانان فراهم کرده که تنها با پرداخت کمی هزینه می توانید از آن ها استفاده کنید. این تفریحات عبارتند از: شترسواری،‌ دوچرخه سواری،‌ سافاری، دلیجان و رصد ستارگان. بد نیست بدانید که اکوکمپ مزرعه پرورش حیواناتی مانند شتر، شتر مرغ، اسب و غیره را دارد.

امکانات و خدمات کلی اکوکمپ


قطعا با خرید بلیط هواپیما نمی توان به نطنز سفر کرد و برای رسیدن به آن باید از اتوبوس یا خودروهای شخصی استفاده کرد. به همین دلیل اکوکمپ برای آسایش مهمانانش پارکینگ روبازی را در فضای مجموعه در نظر گرفته است. پرسنل مجموعه به زبان انگلیسی آشنا هستند پس نگران مهمانان خارجی زبان خود نباشید. برای راحتی مهمانان راهنمای محلی نیز استخدام شده تا جاذبه ها و جاهای دیدنی اطراف را نشان دهد. کافی شاپ،‌ چایخانه سنتی و دسترسی به اینترنت رایگان از جمله دیگر خدمات و امکانات این اکوکمپ هستند.

فاصله اکوکمپ متین آباد نطنز تا امکان و جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا متین آباد: ۲ کیلومتر
فاصله تا کویر ابوزیدآباد: ۳۰.۷ کیلومتر
فاصله تا درخت چنار دوهزار ساله: ۴۰.۱ کیلومتر
فاصله تا کاروانسرای تاریخی مهاباد: ۴۹.۳ کیلومتر
فاصله تا عمارت تاریخی عباس آباد: ۴۲.۹ کیلومتر
فاصله تا قنات و استخر ویون سرشک: ۴۲ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است