search
menu

هتل یه تا خور

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره هتل سنتی یه تا خور
اماکن نزدیک به هتل سنتی یه تا خور

درباره هتل سنتی یه تا خور


هتل سنتی یه تا خور در اصل یک کاروانسرا تاریخی بوده که در سال ۱۳۸۹ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است تا کاربری آن به هتل تغییر یابد. اکنون هتل یه تا به نگینی در دل کویر تبدیل شده که سالانه پذیرای گردشگران داخلی و البته خارجی پرشماری است که به استان یزد سفر کرده‌اند.
قدمت این کاروانسرا به ۲۰۰ سال پیش باز می‌گرد و فضا‌های داخلی آن بر اساس معماری سنتی ایرانی طراحی شده اند. با وجود اینکه موقعیت قرار گیری هتل یه تا خور در دل کویر است، اما یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آن، دسترسی به ۵ حلقه چاه قنات است که مصرف آب مجموعه از طریق آن تامین می‌گردد. علاوه بر این، در مجموعه هتل انواع درختان مختلف مانند انار، نخل، زیتون و همچنین انجیر پرورش داده می‌شود.
از جمله مزایای اقامت در هتل یه تا در محدوده کویر مصر، نزدیکی به روستای بیاضه است. روستایی که جاذبه‌های تاریخی متعددی مانند نارین قلعه سه هزار ساله، خانه‌هایی روستایی سنتی و همچنین درخت زیتون با قدمتی بالغ بر هشتصد سال را در خود جای داده است.
هتل یه تا کویر مصر برای میزبانی از مسافران محترم، اتاق‌های دو تخته، سه تخته و چهار تخته‌ای دارد که به امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع، یخچال، تخت خواب و سرویس بهداشتی مجزا مجهز هستند. این هتل دارای ۱۲ اتاق سنتی در داخل ساختمان و همچنین ۷ اتاق دیگر در محوطه هتل می‌باشد.
دسترسی به اینترنت وای فای در مجموعه هتل یه تا خور، به صورت رایگان امکان پذیر است. همچنین جهت رفاه حال مسافران، یک آشپزخانه عمومی هم در مجموعه هتل تعبیه شده است که امکان پخت و پز را برای گردشگران مهیا کرده است. لازم به یادآوری است که پشت بام هتل یه تا خور توسط آجر پوشیده است تا مسافران بتوانند به راحتی از آنجا، اقدام به رصد ستارگان نمایند.

اماکن نزدیک به هتل سنتی یه تا خور


فاصله هتل سنتی یه تا خور تا شهر خور : ۵۹ کیلومتر
فاصله هتل تا قلعه تاریخی بیاضه: ۱.۳ کیلومتر
فاصله هتل تا روستای دیدنی گرمه (چشمه ماهی): ۳۴ کیلومتر
فاصله هتل سنتی یه تا خور تا روستای باستانی فرخی: ۷۵ کیلومتر
فاصله تا کویر مصر: ۱۱۰ کیلومتر
فاصله هتل سنتی یه تا خور تا کویر و قلعه جندق: ۱۶۰ کیلومتر


امکانات هتل
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است