search
menu

اقامتگاه سنتی توسلیان نطنز اصفهان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز
معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی
حیاط اقامتگاه
اتاق های اقامتگاه
امکانات اتاق ها
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر

اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز


اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز در محیط باصفا و تاریخی خود حال و هوای چند دهه پیش را برای مهمانان خود زنده می کند. این اقامتگاه که در یکی از محله های قدیمی نظنز واقع شده از دوران صفوی و قاجار راهش را به دنیای مدرن امروزی باز کرده است. معمولا کسانی که به زندگی در فضاهای سنتی علاقه مند باشند بعد از رزرو بلیط هواپیما اصفهان به فکر رزرو اقامتگاه بوم گردی های آن به خصوص بوم گردی توسلیان نطنز می افتند.

معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی


این خانه قدیمی از ۲ بخش ساخته شده که قدمت بخش اول آن به دوران صفوی برمی گردد و بخش دیگر آن درست روبروی بنای اولیه و در دوران قاجار به آن الحاق شد. در زمان گذشته این خانه محل سکونت امام جماعت نطنز بوده و از داخل خانه یک راه به مسجد جامعه و یک راه به آتشکده ساسانی وجود داشت که این راه ها در حال حاضر مسدود شده اند. وقتی به تاریخ اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز اشاره می شود بایستی درباره عمر ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله ۲ درخت تنومند و بزرگی که داخل حیاط اقامتگاه ریشه انداخته اند، سخن گفت.
بعد از اینکه خانه Tavassolian Historical House چند سالی را در حالت رکود به سر برده، استاد سعید توسلیان آن را خریداری کرده و خیلی زود به فکر مرمت و بازسازی بنا افتاده است تا رنگ و بوی روزهای اوجش را به خانه برگرداند و کاربری آن را به اقامتگاه بوم گردی شهر تغییر دهد. در نهایت این خانه در سال ۱۳۹۶ درهایش را به روی گردشگران داخلی و خارجی که هنگام رزرو بلیط هواپیما این اقامتگاه را برای اقامت انتخاب کرده اند، باز کرد تا حکایت های قرون گذشته را با آن ها سهیم شود.

حیاط اقامتگاه


این اقامتگاه کاهگلی دارای ۲ حیاط اصلی و مرکزی است و برای دورهمی ها و هم نشینی های مهمان ها فضای باصفایی تدارک دیده شده و چند تخت سنتی و میز و صندلی های چوبی در گوشه و کنار آن چیده شده است. از حیاط اقامتگاه بوم گردی توسلیان جوی آبی می گذرد که از قنات سرچشمه می گیرد و حوض وسط حیاط را پر می کند. طبقه دوم اقامتگاه نیز تراس نسبتا بزرگی دارد که معمولا برای خلوت و تماشای ستارگان و یا حتی هم نشینی با دیگران بسیار مناسب است.

اتاق های اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی توسلیان دارای ۱۰ واحد اقامتی شامل ۶ اتاق و ۴ سوئیت است و هر اتاق آن نامی جداگانه دارد. به این صورت که اتاق ۲ دری با ظرفیت ۴ نفر، اتاق آدم و حوا با ظرفیت ۲ نفر، اتاق کرسی با ظرفیت ۴ نفر، اتاق سه دری با ظرفیت ۴ نفر، اتاق روضه با ظرفیت ۵ نفر و اتاق ساباط با ظرفیت ۶ نفر از مهمانان خود میزبانی می کنند. سوئیت های اقامتگاه دارای حمام و سرویس بهداشتی هستند ولی مهمانان بقیه واحدها باید از سرویس های مشترک استفاده کنند.

امکانات اتاق ها


ظرافتی که در جزئیات دکوراسیون اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز به کار رفته به خوبی ذوق هنری صاحبش را بازتاب می کند و حال و هوای نوستالژیک خانه های قدیمی پدربزرگ و مادربزرگ ها را تداعی می کند اما در این اتاق ها همه چیز سنتی نیست و به امکاناتی مثل بخاری، یخچال، صندلی، سرویس کف خواب، کولر گازی، تلویزیون، پشتی و رخت آویز مجهز شده اند. ضمنا با رزرو هر یک از این اتاق ها با صبحانه رایگانی پذیرایی خواهید شد.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


در این خانه از دسترسی به اینترنت محروم نخواهید ماند و اگر با خودروی شخصی به نطنز آماده اید می توانید بدون نگرانی خودروی خود را در پارکینگ غیرمسقف اقامتگاه بوم گردی توسلیان پارک کنید و همراه با راهنمای تور اقامتگاه به بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر بروید. همانطور که می دانید شهر نطنز قدمتی چند هزار ساله دارد و بناهایی مثل آتشکده ساسانی، کاروان سرای میر ابوالمعالی، بقعه شیخ عبدالصمد و گنبد باز در فاصله کمی از آن قرار گرفته اند. هنگام ترک اقامتگاه نیز یادگاری ها و سوغاتی هایی از فروشگاه صنایع دستی اقامتگاه بخرید تا خاطره اقامت در آن را ابدی سازید.

فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر


فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا آتشکده ساسانی: ۵۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا مسجد جامع نطنز: ۱۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا کارونسرای میرابولمعالی: ۲.۳ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز تا گنبد باز: ۲.۵ کیلومتر
امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
pool استخر
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است