search
menu

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان
اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

درباره اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان


اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان مهمانان خود را به سفر ۲۵۰ ساله در زمان و تاریخ می برد؛ خانه ای که یادگار دوران صفویه و قاجار است و در طول عمرش پستی و بلندی های زیادی را به چشم خود دیده است. هتل سنتی خان نشین اصفهان هنوز هم در قلب بافت تاریخی شهر نصف جهان قامت خود را حفظ کرده و این بار با میزبانی از مهمانان و گردشگران شهر گذرِ عمر می کند. تغییر کاربری این اقامتگاه با استقبال خوبی روبرو شده، بخصوص برای اینکه معماری منحصر به فرد و متفاوت بنا از همان ابتدای ورود یا حتی با تماشای تصاویرش توجه همگان را جلب می کند.
اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان یک دهه بعد از اینکه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید، در سال ۱۳۹۶ میزبانی خود را شروع کرد و طی این ۲ سال به یکی از محبوب ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان تبدیل شد. ارتفاع عمارت این مجموعه به خودی خود جزو استثناها و شگفتی های دوران معماری گذشته به شمار می رود؛ در بین خانه های تاریخی شهر این تنها خانه ای است که با ارتفاع ۱۷ متر ساخته شده است و نمای بیرونی آن به ابهت این خانه افزوده است.
هتل سنتی خان نشین اصفهان که در زمان قاجار محل سکونت یکی از بزرگان شهر بوده امروزه در کنار امکانات مدرنش با وسایل سنتی تجهیز شده است تا بتواند حس نوستالژی را به مهمانان خود القا کند. اقامت در این اقامتگاه به اندازه ای رویایی است که میتوان خود را وسط لوکیشن فیلم های قدیمی تصور کرد. اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان شامل ۵ اتاق عادی، یک اتاق پنج دری، یک اتاق گوشواره، یک اتاق حوضخانه و یک اتاق شاه نشین است. معماری داخلی عمارت نیز بسیار جذاب است و به علت همین زیبایی ها، هزینه اقامت در چنین جایی کم نیست.
اتاق پنج دری در جبهه غربی عمارت و با چشم انداز رو به حیاط واقع شده است، این اتاق به خاطر داشتن ۵ در بهم پیوسته به این اسم خوانده می شود که معمولا درهای آن به ایوان باز می شوند و در گذشته برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این اتاق دارای امکاناتی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، ۳ تخت، حمام و سرویس بهداشتی، سشوار، مینی بار، یخچال، تلویزیون و اینترنت است.
اتاق گوشواره که بالای اتاق شاه نشین قرار دارد، دارای بالکنی اختصاصی است که چشم اندازی رو به فضای پشت بام و حیاط دارد. این اتاق به همان امکانات اتاق پنج دری مجهز است.
گران ترین اتاقی که مهمانان می توانند برای اقامت در این اقامتگاه انتخاب کنند، اتاق شاه نشین است؛ اتاقی که به گچ بری نفیس ۲۵۰ ساله، نقاشی شیشه های پنجره ارسی، تزئینات زیبا و اثاثیه کلاسیک مزین شده است. از نظر امکانات این اتاق برتری خاصی نسبت به اتاق های ذکر شده ندارد.
اتاق های عادی اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان فقط در ابعاد کوچک تری از اتاق های دیگرش هستند و هر کدام ظرفیت های ۲ تا ۳ نفره دارند که در برخی از آن ها امکان اضافه شدن سرویس به صورت کف خواب وجود دارد و در برخی از آن ها باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کرد. در نهایت وجه تمایز اتاق حوضخانه با بقیه اتاق ها، وجود حوضی کوچک در اتاق است و نقاشی های زیبایی روی دیوارهای آن کار شده است.
از امکانات و خدمات اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان می توان به رستوران، چایخانه سنتی، خدمات تهیه بلیط، خدمات تور، پارکینگ غیرمسقف، تخت برای نوزادان، فروشگاه صنایع دستی و تاکسی سرویس اشاره کرد.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان


فاصله اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان تا میدان نقش جهان: ۲.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان تا مسجد شیخ لطف اله: ۲.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان تا عمارت عالی قاپو: ۴.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان تا کاخ چهلستون: ۴.۸ کیلومتر



امکانات هتل
details خشکشویی (با هزینه)
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
attach_money تبدیل ارز
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است