search
menu

اقامتگاه بوم گردی نی چشمه اقلید فارس

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی نی چشمه اقلید فارس
تاریخچه اقامتگاه بوم گردی نی چشمه
امکانات اقامتگاه بوم گردی نی چشمه
انواع اتاق در اقامتگاه بوم گردی نی چشمه
امکانات اتاق ها در اقامتگاه بوم گردی نی چشمه
فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا جاذبه های دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی نی چشمه اقلید فارس


اقامتگاه نی چشمه در شهر اقلید استان فارس قرار گرفته است. این هتل، خانه ای سنتی با قدمتی نزدیک به یک قرن و دارای فضایی کاملا سنتی و دل نشین است و برای گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما شیراز سفری به اقلیید دارند تجربه کاملا متفاوتی را ارئه می دهد. شهر اقلید، شهری با آب و هوای کوهستانی دارای بهار و تابستان سر سبز و زیبا با چشمه سارهای فراوان است. این شهر با آب و وهوای مطبوع خود به بلبلان هزارش شهرت دارد و در فصل بهار و تابستان بسیار زیبا و چشم نواز است. این خانه دارای معماری قدیمی و چیدمان سنتی و حیاط باصفا، حوض نقلی و تخت های چوبی، درختان گردو و انجیر است که این ها مشخصات خانه های اصیل ایرانی هستند. با ورود از درب اصلی و قسمت پذیرش وارد حیاط اول می شوید که آن جا بازارچه صنایع دستی به چشم می خورد. در طرف دیگر نیز شربتخانه با سرو انواع نوشیدنی های گرم و سرد آماده پذیرایی از مهمانان عزیز است.

تاریخچه اقامتگاه بوم گردی نی چشمه


این اقامت گاه در سال ۱۳۹۷ در سه فاز آماده ارائه خدمت رسانی به مسافران شده است. تمام مسیر تا اقامتگاه آسفالته است. در اصل این اقامتگاه دارای ۶ اتاق قابل سکونت با ظرفیت ۲۹ نفر کف خواب، دو اتاق مستر، پنج سرویس عمومی زنانه و مردانه که سه مورد مجهز به دوش حمام هستند و در کل دارای چهار سرویس بهداشتی فرنگی است. همچنین اقامت برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

امکانات اقامتگاه بوم گردی نی چشمه


در این اقامتگاه موزه ای با وسایل قدیمی، طعم لذیذ غذاهای محلی، رصد آسمان و پیست اسب سواری وجود دارد. طبیعت گردی و کوهنوردی همراه با لیدر بومی نیز از مزایای این اقامتگاه محسوب می شود و طبیعت گردان و کوهنوردانی که بلیط هواپیما خریده و سفری به اقلید دارند دیگر نگرنی ای از بابت اقامتگاه و لیدر بومی نخواهند داشت.
از دیگر امکانات این اقامتگاه می توان به دسترسی رایگان به اینترنت، چایخانه روباز، بازارچه صنایع دستی و محصولات بومی و یک باغ کوچک برای تجربه زندگی عشایری و باغ گردی اشاره کرد. اقامتگاه نی چشمه دارای چیدمانی سنتی، حیاطی با حوض کوچک آبی رنگ فضای دلنشین سال های قبل را یادآوری می کند و محلی مناسب برای اقامت همراه با خانواده است که صفا و صمیمیت خاطرات گذشته را بار دیگر تداعی می کند. مطمئنا با اقامت در Neycheshmeh Ecolodge زندگی بومی اقلید، باشگاه و مزرعه اسب سواری، طبیعت گردی، کوه نوردی و... را تجربه خواهید کرد، همچنین پخت غذاهای محلی برای مهمانان با هماهنگی قبلی و هزینه جداگانه امکان پذیر است. این اقامتگاه برای مسافران با معلولیت جسمانی مناسب است، زیرا پله ندارد و همه چیز در طبقه همکف در دسترس است.

انواع اتاق در اقامتگاه بوم گردی نی چشمه


همان طور که اشاره شد این اقامتگاه در طبقه همکف شامل اتاق هایی است، انواع اتاق ها در اقامتگاه عبارتند از: اتاق گوشواره دارای یخچال، رخت خواب سنتی و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام اختصاصی در داخل اتاق است و ظرفیت ۷ نفر بدون کف خواب را دارد. این اتاق دارای صبحانه رایگان است. اتاق سه دری دارای رخت خواب سنتی و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام اختصاصی با ظرفیت ۶ نفر بدون کف خواب است. همچنین با اقامت در این اتاق صبحانه برایتان رایگان خواهد بود. اتاق صندوق خانه دارای رخت خواب سنتی، سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک در حیاط است و ظرفیت ۵ نفر را دارد. اتاق علی میرزا نیز دارای سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک است و حداکثر ظرفیت ۴ نفری دارد. بهار خواب نیز دارای رخت خواب سنتی و سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک است و ظرفیت ۵ نفر دارد. بی بی سید دارای سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک است و حداکثر تعداد نفرات برای اقامت در این اتاق ۴ نفر است.

امکانات اتاق ها در اقامتگاه بوم گردی نی چشمه


اتاق های گوشواره و سه دری سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی و همچنین سرویس بهداشتی در داخل اتاق دارند. اتاق های صندوق خانه، بهار خواب، علی میرزا و بی بی سید نیز بصورت جداگانه حمام هایی برای بانوان و اقایان در خارج از اتاق و داخل حیاط دارند. هنگام رزرو توجه داشته باشید که اتاق های این اقامتگاه ظرفیت اضافی ندارند. سیستم سرمایش اتاق ها از طریق پنکه و سیستم گرمایش از طریق بخاری و شومینه هیزمی است. امکان ورود حیوانات خانگی و امکان برگزاری مراسم در این اقامتگاه وجود ندارد.

فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا جاذبه های دیدنی نزدیک


فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا پارک خیام: ۱۵۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا پارک سردار شهید خادمی: ۶۰۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا حوض دختر گبر: ۱٫۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی نی چشمه تا چشمه رسول الله: ۱٫۸ کیلومتر
امکانات هتل
local_bar مینی بار
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
accessible دسترسی برای سالمندان و معلولان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است