search
menu

اقامتگاه بوم گردی دیراوی آبادان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی
اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی

اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی


یکی از اماکن زیبای جنوب خوزستان که به سبک و سیاق عرب های ایرانی ساخته شده مضیف دیروای است، این مضیف با الهام از فرهنگ بومی – عربی منطقه آزاد اروند در ۲ سال اخیر افتتاح و به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی مینوشهر شناخته شد. مُضیف دِیراوی یکی از جاذبه های جزیره مینو به شمار می رود و امکان بازگشت به زندگی سنتی را برای مهمانان خود فراهم می کند. این مضیف در روستای روئیس طعمه واقع شده است.
مضیف از کلمه ضیافت آمده و در زمان های قدیم تقریبا همه خانه های عربی دارای مضیف بودند؛ مضیف ها اتاقی بزرگ بودند که در گذشته علاوه بر پذیرایی از مهمانان، برای حل اختلافات، تجمع شیوخ و تبادل اخبار به کار می رفتند. ضمنا مضیف ها سازه هایی بودند که اهالی خانه در گرمای طاقت فرسای بیرون به دل خنک آن ها پناه می بردند. این مضیف ها از اتصال نی به یکدیگر ساخته می شوند و در مرحله بعدی با استفاده از کاه گل محکم کاری بنا صورت می گیرد.
همانطور که می دانید منطقه آزاد اروند از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است و جزیره مینو نیز با آب و هوای مطبوع و طبیعت جذابش هر ساله به تعداد گردشگران خود می افزاید. تمایل به تجربه های جدید و حال و هوای سنتی مضیف دیراوری این گردشگران را به سمت خود می کشاند و خیلی زود و در همان ساعات اولیه اقامت با دیدن مهمان نوازی آقای دیراوری و پرسنل این اقامتگاه از انتخاب خود خشنود می شوند.
این اقامتگاه بوم گردی دارای ۶ باب اتاق است که یکی از این اتاق ها ۷۰ نفر و یکی ۲۵ نفر ظرفیت دارد و مابقی آن ها با ظرفیت ۵ نفره در اختیار مهمانان مضیف قرار می گیرند. وارد فضای کاهگلی این اقامتگاه که شوید تنور محلی، نخل های کوچک و دست بافته های تزیینی و سنتی را می بینید که گرمی خاصی به آن داده اند. مضیف ها با پشتی های سنتی و صنایع دستی تزیین شده اند و سرویس خواب سنتی به مهمانان ارائه می شود.
در این اقامتگاه فقط غذاهای محلی طبخ و سرو می شود و سفره رنگین مضیف با خوشمزه ترین غذاها چیده می شود که طعمی بهشتی دارند. در این مضیف آداب و رسوم خاص اعراب خوزستانی را شاهد خواهید بود که یکی از آن ها مراسم قهوه خوری است. در این مراسم، میزبان فنجان قهوه را با دست راست سرو می کند و مهمان نیز باید فنجان را با دست راستش بگیرد و بدون اینکه فنجان را روی زمین بگذارد قهوه را میل کند و اگر طالب قهوه دیگری نبود، برای تشکر فنجان را به سمت چپ و راست تکان دهد یا اگر قهوه دیگری می خواهد، فنجان را به میزبان برگرداند.
این مضیف به مساحت ۲ هزار متر ساخته شده و دارای امکاناتی نظیر سیستم گرمایشی، پارکینگ غیرمسقف برای مسافرانی که بدون بلیط هواپیما و با وسیله ی شخصی سفر کرده اند، اینترنت، حمام مشترک، سرویس بهداشتی ایرانی است. حتی آنتن دهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز در این مضیف بد نیست. البته آقای دیراوی صاحب مضیف در فکر گسترش فضای این اقامتگاه و ایجاد محلی برای اسب سواری و نصب چادر سیاه است تا به شکل ویژه ای از مهمانان خود میزبانی کند.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی


فاصله اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی تا مضیف حاج عبدالله: ۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی تا اروند رود: ۹۰۰ متر
فاصله اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی تا نخلستان های جزیره مینو: ۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی تا تفرجگاه ساحلی نودین: ۴ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی مضیف دیراوی تا مینوشهر: ۵.۸ کیلومتر
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است