search
menu

موزه های هانوی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه های شهر هانوی بازدید کنیم؟
آشنایی با موزه های هانوی
موزه ملی هانوی (Vietnam National Museum of History)
موزه هوشی مین هانوی (Ho Chi Minh Museum)
موزه‌ ملی هنرهای زیبای هانوی (Vietnam National Fine Arts Museum)
موزه مردم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)
موزه‌ زندان هائو لو

چرا باید از موزه های شهر هانوی بازدید کنیم؟


موزه های شهر هانوی معرف تاریخچه چند هزار ساله شهر هستند. هانوی، پایتخت کشور ویتنام در قاره آسیا واقع شده است و همان طور که می دانید این شهر از جنگ‌ های ظالمانه سرافراز بیرون آمده و بعد از گذشت چندین سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. هانوی به عنوان شهری توریستی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر و خرید بلیط هواپیما برای تعطیلاتتان باشد. این شهر به ۱۸ دریاچه معروف است، دریاچه هایی که به تنهایی می توانند در جذب گردشگر موثر باشند؛ علاوه بر جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی چندین موزه نیز در این شهر وجود دارند که هرکدام حکایت از تاریخ و سرگذشت این شهر هستند. مورد جالب توجه در مورد شهر هانوی پایین بودن هزینه هاست که سفری خاطره انگیز در انتظار شماست.
موزه های هانوی

آشنایی با موزه های هانوی


موزه های هانوی در واقع می خواهند تمدن عجیب و چند هزار ساله را به تصویر بکشند. همان طور که می دانید شهر هانوی برای مدت ها درگیر جنگ بوده است. برای آشنایی با تاریخ این شهر باید به Hanoi Museums سر بزنید. در این موزه ها می توانید قصه‌ جنگ ‌ها، انقلاب، هنر، آداب و رسوم، فرهنگ ویتنام را در یک نظر تماشا کنید. بنابراین در هنگام سفرتان به این کشور حتما علاوه بر اینکه از هوای تمیز و مطبوع جاذبه های طبیعی لذت می برید، از موزه ‌های هانوی نیز غافل نشوید؛ ما نیز در این مقاله می خواهیم چند مورد از موزه ها برایتان معرفی کنیم:

موزه ملی هانوی (Vietnam National Museum of History)


موزه ملی کشور ویتنام همانند موزه های ملی دیگر کشورها اطلاعات تاریخی به اشتراک می گذارد. اگر به حکومت کمونیسم علاقه دارید بهتر است به این موزه سر بزنید. موزه ملی تاریخ ویتنام یکی از مکان های بسیار خاص در قرن بیستم توسط فرانسویان ساخته شده است و معماری به کار رفته در این موزه متعلق به فرانسویان است. ساختمان این موزه به عنوان موسسه تحقیقاتی در زمینه باستان شناسی تاسیس شده بود که بعد ها به موزه تبدیل گشت و بازدید برای عموم آزاد شد. در نمایشگاه موزه ملی می توانید به دوران پیش از تاریخ ویتنام تا انقلاب ۱۹۴۵ دسترسی داشته باشید. ساختمان این موزه دارای دو بالکن و دو دیوار به صورت جفت است تا تهویه طبیعی ساختمان حفظ شود.
آثار مهم موجود در این موزه اشیای برنزی است که از دوره دانگ سان باقی مانده و همچنین نمایشگاه های دوران نوسنگی و عصر برنز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است. در این موزه مجسمه کوان ام و الهه رحمت، جواهرات سلطنتی، تاج پادشاهی، تخت، لباس ها وجود دارند. در طبقه همکف می توانید به ابزارآلات سنگی یا وسایلی سفالی و زیورآلات سال ۱۴۰۰ میلادی دسترسی داشته باشید. در طبقه اول نیز نمایشگاهی از زمان سلطنت دین و لی تا آخرین امپراطوری ویتنام قابل مشاهده است و همچنین وسایل تزئینی مانند ظروف سرامیکی و ظروف میناکاری شده در این طبقه به تماشا گذاشته شده اند. کتیبه ای نیز در هنگام حفاری های باستان شناسی کشف شده که بسیار دیدنی است.
آدرس: 1 Tràng Tiền, Phan Chu Trinh, Hoàn Kiếm, Hà Nội, Vietnam
ساعت بازدید: به صورت دو تایمه؛ ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱:۳۰ ظهر تا ۵ عصر
موزه های هانوی

موزه هوشی مین هانوی (Ho Chi Minh Museum)


موزه‌ هوشی مین در مجموعه‌ هوشی مین واقع است. همان طور که در جریانید، ویتنام به مدت چندین سال تحت سلطه‌ فرانسه بوده و چندین جنگ را تجربه کرده است. موزه هوشی مین در واقع مدارکی از زندگی آخرین رهبر ویتنام به نام هوشی مین است؛ وی یک قهرمان ملی بود و در این موزه می توانید به مراحل زندگی، رشد هوشی مین، زادگاه و دوران جوانی، مبارزات انقلابی و زندگی سیاسی، سفرهایش به نقاط مختلف دنیا، ایده ها و روش هایش دسترسی داشته باشید.
مجسمه‌ ای از هوشی مین با جنس برنز در موزه هوشی مین ساخته شده است. توضیحات مربوط به قسمت های مختلف این موزه نیز به زبان های فرانسه و انگلیسی نوشته شده تا علاقه مندان به تاریخ و انقلاب کشورها و زندگی قهرمانان ملی استفاده کنند. همچنین مجموعه ‌ای از وسایل شخصی هوشی مین در این موزه وجود دارد، در نهایت آرامگاه وی نیز در این مجموعه قرار گرفته است. پس به یاد داشته باشید که این موزه به عنوان یکی از مهم ‌ترین مکان های دیدنی ویتنام برای به دست آوردن تصویری روشن از فرهنگ مردم و آشنایی با رهبرشان در استقلال این سرزمین به این موزه بروید.
آدرس: 19 Ngọc Hà, Đội Cấn, Ba Đình, Hà Nội 10000, Vietnam
ساعت بازدید: به صورت دو تایمه صبح و عصر است؛ صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصر ها از ساعت ۲ الی ۴:۳۰
موزه های هانوی

موزه‌ ملی هنرهای زیبای هانوی (Vietnam National Fine Arts Museum)


موزه‌ ملی هنرهای زیبای هانوی جزو زیباترین موزه های هانوی به شمار می رود و با بازدید از این موزه زیبا می توانید درد و رنج های مربوط به گذشته این شهر را فراموش کنید. موزه ملی هنرهای زیبای هانوی شامل آثار هنری مانند ما قبل تاریخ، آثار مربوط به قرن ۱۱ تا ۱۹ ، نمایش هنرهای سنتی ویتنام، هنرهای قومی و مردمی و قایق‌های کوچک سفالی، اشیای پر‌زرق و برق، لباس ‌های قومی، تندیس ‌ها و مجسمه‌ های زیبای ظریف کاری شده، کلکسیونی از نقاشی ‌‌های زیبا، هنرهای مجسمه سازی، اشیای سفالی که همگی شما را هیجان زده خواهند کرد. هنرهای دوره‌ های مختلف از تاریخ را در این موزه می توانید از نزدیک ببینید.
آدرس: 66 Phố Nguyễn Thái Học, Điện Bàn, Ba Đình, Hà Nội, Vietnam
ساعت بازدید:۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر
موزه های هانوی

موزه مردم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)


موزه‌ مردم شناسی ویتنام در باغی بزرگ و سرسبز قرار دارد و یکی از بزرگترین موزه های هانوی به شمار می رود. در این موزه می توانید با ۵۴ قومیت متفاوت در ویتنام آشنا شوید که هرکدامشان نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید مختلف هستند. این موزه‌ زیبا دارای معماری جذابی است که صنایع دستی هر قومی را به تصویر می کشند. بازدید از لباس ‌های بومی مردم ویتنام و خانه ‌های محلی روستایی در باغ اطراف موزه شما را به گذشته ‌های ویتنام بر می گرداند، گویی به دهکده ای قدیمی پا گذاشته اید. در این موزه جذاب برای حفظ میراث فرهنگی اقوام ویتنام و ترویج فرهنگ اجتماعی تلاش شده تا با جزئیات زندگی سنتی قوم ها و مراسم هایشان آشنا شوید. این موزه در شهر هانوی طرفداران زیادی دارد و به عنوان یکی از برترین موزه های شهر در میان گردشگران معروف گشته است؛ فضای باز این موزه با ساختمان های جالب اطلاعات خوب و کاملی در مورد آداب و فرهنگ و تاریخ قومیت های مختلف ویتنامی را در اختیارتان قرار می دهد.
آدرس: Nguyễn Văn Huyên, Quan Hoa, Cầu Giấy, Hà Nội 100000, Vietnam
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر
موزه های هانوی

موزه‌ زندان هائو لو


موزه‌ زندان هائو لو (Hoa Lo Prison Relic) نیز به عنوان موزه های وحشت در هانوی ویتنام شناخته شده است. زندان هائو لو در زمان استعمار ویتنام توسط فرانسه در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است و مکانی برای حبس معترضان این استعمار بوده است. تلخی‌ های استعمار در این موزه به خوبی به نمایش درآمده است و می توانید با تاریخ پر فراز و نشیب ویتنام آشنا شوید. بخش‌های مختلف این زندان عبارتند از سلول ‌های تاریک انفرادی، بخش ‌های مخصوص زنان و مردان، اتاق ‌های وحشت انگیز گیوتین با ابزار به جا مانده و فضایی تار و عجیب به نمایش گذاشته شده است، با پا گذاشتن به این موزه گویی صدای اسیران و مبارزین ویتنامی را می شنوید.
با اینکه این زندان ظرفیت ۴۵۰ زندانی داشته اما بررسی پرونده ها نشان می دهد که ۲۰۰۰ زندانی در یک دوره‌ زمانی در این ساختمان نگهداری می شدند. دیوارهای ضخیم و تیره، ستون ‌های بلند، فضایی تیره و خاکستری رعب و وحشت ایجاد می کند؛ اگر جزو افراد حساسی هستید از این موزه بازدید نکنید ولی اگر به تاریخ جنگی کشورها علاقه مندید حتما از موزه زندان هائو لو بازدید داشته باشید و سپس برای آرامش روحی تان به یکی از دریاچه‌ های هانوی پناه ببرید و غم و غصه را در این دریاچه ها بشوئید.
آدرس: 1 Hoả Lò, Trần Hưng Đạo, Hoàn Kiếm, Hà Nội, Vietnam
ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ عصر
موزه های هانوی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است