search
menu

قلعه بودروم

[ پنهان کردن ]
قلعه بودروم و موزه باستان شناسی زیر آب
قلعه و دژ نظامی بودروم (Bodrum Castle) در جنوب غربی ترکیه و در بندر بودروم قرار گرفته است. بودروم شهری گردشگرپذیر است که با سواحل زیبایش شناخته می‌شود. اما دارای مجموعه‌ای از اماکن تاریخی نیز هست که قلعه بودروم یکی از مهمترین آنهاست. این قلعه در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط گروهی به نام «شوالیه‌های مهمان‌نواز» ساخته شد. آنها به این قلعه نام قلعه سنت پیتر یا پترونیوم دادند. این قلعه دارای ۴ برج است که به نام‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی شناخته می‌شوند. هر کدام از این ۴ برج توسط ملیت‌های مختلفی که نامشان بر روی برج‌ها است ساخته، کنترل و مدیریت می‌شدند.
این قلعه در اواخر سده پانزدهم میلادی تکمیل شد و کمی بعد در ۱۵۲۳ این قلعه توسط عثمانیان که به تازگی در حال تسلط بر ترکیه بودند تصرف شد و همین زمینه تغییراتی در آن شد. عبادتگاه قلعه به مسجد تغییر کاربری داد و مناره‌ای هم به آن اضافه شد.
قلعه بودروم

قلعه بودروم و موزه باستان شناسی زیر آب


این قلعه به مدت ۴۰۰ سال تحت فرمانروایی عثمانی به فعالیت دفاعی خودش مشغول بود تا اینکه پس از متروکه شدن در زمان جنگ جهانی اول، در دوران ترکیه مدرن تبدیل به موزه باستان‌شناسی زیرآبی بودروم شد. در سال ۱۹۵۲ بود که ترکیه امروزی تصمیم گرفت از قلعه بودروم به عنوان میزبان موزه باستان‌شناسی زیر آب استفاده کند و اشیای باستانی و تاریخی کشف شده از دریای اژه را در آن به نمایش بگذارد.
در این موزه، مجموعه گسترده‌ای از اشیای به جا مانده از فرمانروایی‌های باستانی که یا در این منطقه ساکن و حاکم بوده‌اند و یا به وسیله بندر شهر بودروم، به تجارت مشغول بوده‌اند به نمایش درآمده است. در موزه باستان شناسی زیر آب بودروم که در قلعه بودروم قرار گرفته می‌توانید تجارت و دریانوردی باستانی که در طول دریای اژه در جریان بوده است را ببینید.
این قلعه تاریخی که ۶ قرن از ساخته شدنش می‌گذرد همچنان میزبان گردشگرانی است که برای چشم‌اندازی ویژه از دریای اژه و شهر بودروم و همچنین دیدن تاریخ دریانوردی باستانی به آن می‌آیند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است