search
menu
بودروم keyboard_arrow_down close

بودروم

hotel
هتل های بودروم ۱۱۶
restaurant
رستوران های بودروم ۴

درباره بودروم

بودروم شهری در جنوب غربی ترکیه و در ساحل دریای اژه است. این شهر ساحلی و کوچک ترکیه، یک مقصد گردشگری جذاب برای کسانی است که می‌خواهند تعطیلاتشان را در ساحل دریای اژه سپری کنند.
سواحل بودروم مهمترین جاذبه شهر زیبای بودروم ترکیه به شمار می‌روند. ساحل‌های متعدد این شهر که برای حضور گردشگران ایمن‌سازی شده است، آفتاب دلچسب، آب تمیز و شفاف و محیط آرام و نسبتا کم ازدحامی را به شما عرضه می‌کند.
شهر بودروم به دلیل آنکه یک شهر ساحلی است در دوران‌های تاریخی گذشته، یک منطقه ویژه و حساس از دید بازرگانی و نظامی بوده است. به همین دلیل شهر بودروم دارای غنای تاریخی و باستانی ویژه‌ای است. برای نمونه قلعه بودروم با چشم‌اندازی ویژه بر دریای اژه، برای مراقبت از مسیرهای دریایی و مقابله با مهاجمان و دزدان دریایی است. همچنین شهر باستانی هالیکارناس یا هالیکارناسوس و آمفی‌تئاتر رومی این شهر، از دوران فرمانروایی یونانیان و رومیان بر این منطقه به جا مانده است. جالب است بدانید این شهر زمانی تحت فرمانروایی هخامنشیان نیز بوده است و بودروم زمانی پایتخت ساتراپی (ایالت) کاریا از ساتراپی‌های تحت فرمان هخامنشیان بوده. شهر بودروم همچنین از یک موزه باستان‌شناسی ویژه اشیای زیر آب بهره‌مند است که یکی از بهترین‌ها در نوع خود در جهان است.
از هتل‌های بودروم آنهایی که در کنار ساحل قرارگرفته‌اند، به مانند دیگر هتل‌های ساحلی، اقامت را در کنار لذت بردن از ساحل و بازی‌ها و ورزش‌های آبی عرضه می‌کنند. دیگر هتل‌های بودروم هم به سبب شکل قرار گرفتن این شهر در کنار دریا، از آب و هوا و منظره دریای اژه بی بهره نیستند.
مهمترین فرودگاه شهر بودروم، فرودگاه بین‌المللی بودروم- میلاس است که همانطور که از نامش پیداست به شهر میلاس و بودروم ترکیه خدمت‌رسانی می‌کند و در ۳۶ کیلومتری شمال بودروم قرار گرفته است.
در شهر بودروم می‌توانید به بازارهای سنتی آن سر بزنید و صنایع دستی و محصولات بومی این شهر زیبا را خریداری کنید. البته مال‌ها و مرکز خریدهای مدرن متعددی هم در این شهر سربرآورده‌اند.
رستوران‌های این شهر ساحلی هم با غذاهای دریایی و ترکیه‌ای و البته خوراک‌های بین‌المللی منتظر شما هستند.
بهترین زمان سفر به شهر بودروم بهار و پاییز است و دمای هوا در این شهر، معتدل‌تر است. اما تابستان‌های بودروم کمی گرم و زمستان‌هایش پرباد و باران است.

دیدنی های بودروم