search
menu

جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جاذبه های باستانی شهر بودروم بازدید کنیم؟
دروازه میندوس‏‏‏ ‏ ‏(Mindus Bodrum)
‏قلعه سنت پیتر ‏(St Peter’s Castle)
موزه آثار باستانی زیر آب بودروم (Museum of Underwater Archaeology)
آرامگاه هالیکارناسوس (Mausoleum at Halicarnassus)
شهر قدیمی بودروم (Old Town Bodrum)
آمفی تئاتر بودروم ( Bodrum Amphitheatre)

چرا باید از جاذبه های باستانی شهر بودروم بازدید کنیم؟


جاذبه های دیدنی شهر بودروم دلیلی برای سفر به این شهر ساحلی ترکیه محسوب می شوند؛ بودروم، شهری زنده و شاد است که همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این شهر تاریخی با نام باستانی یونانی هالیکارناسوس دارای ‏جاذبه های متعددی است اما Bodrum’s Ancient & Historical Attractions توجه همگان را به سوی خود جلب می کند. در زمان عثمانی بودروم شهری کوچک و مخصوص ماهیگیری بوده است اما بعد از سال ۱۹۴۰ این وضعیت تغییر یافت و گردشگران با خرید بلیط هواپیما این منطقه را به عنوان مقصد سفرهایشان برگزیدند؛ دیری نکشید تا شهر بودروم به محبوب ترین شهر ترکیه تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جاذبه های باستانی و گردشگری شهر بودروم بیشتر آشنا کنیم: ‏ ‏ ‏ ‏

دروازه میندوس‏‏‏ ‏ ‏(Mindus Bodrum)


این دروازه به عنوان جاذبه باستانی شهر بدورم یکی از آخرین بازمانده های پادشاهی ماسول است که برای استحکام دیوار قلعه ساخته بودند، آن موقع هفت کیلومتر ‏دور تا دور شهر باستانی هالیکارناسوس را شامل می شد. همچنین اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ باشید می توانید در این منطقه علاوه بر دیوارهای قدیمی از مقبره های قدیمی و طرح های موزاییکی باستانی بازدید کرده و لذت ببرید.
ساعت بازدید: شبانه روزی
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

‏قلعه سنت پیتر ‏(St Peter’s Castle)


‏‏‏‏این قلعه در جنوب غربی شهر قرار دارد و با نام قلعه بودروم نیز شناخته می شود که همواره در صدر لیست گردشگری توریست ها قرار می گیرد. قلعه سنت پیتر توسط شوالیه های هوسپیتالر در بین سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۳۷ ساخته شده و نام سنت پیتر نهاده اند؛ سپس برای محافظت از دیوارهای این قلعه شوالیه هایی با ملیت های مختلفی ‏دست به کار شدند؛ به همین دلیل امروزه برج هایی به نام برج فرانسوی و برج انگلیسی نیز در این قلعه دیده می شوند، در نهایت در زمان حکومت سلطان سلیم عثمانی این قلعه به دست ترک ها افتاد و داخل آن یک مسجد ساخته شد، در گذر زمان این قلعه توانسته جان سالم به در ببرد و امروز بعد از گذشت چندین سال در میان علاقه مندان به مکانی محبوب تبدیل گشته است. در فضای‏ این قلعه نمایشگاهی به نام موزه آثار باستانی زیر آب بودروم برگزار می شود. همچنین در این قلعه پنج برج وجود دارد که با ایستادن بر بالای برج های قلعه می توانید چشم انداز زیبایی از دریا و اطراف را تماشا کنید. برای بازدید از این جاذبه تاریخی زیبا بهتر است در هنگام عصر مراجعه کنید تا از خنکی هوا و غروب آفتاب لذت ببرید.
آدرس: Çarşı, Kale Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

موزه آثار باستانی زیر آب بودروم (Museum of Underwater Archaeology)


همان طور که کمی قبل اشاره کردیم، این موزه در داخل قلعه سنت پیتر قرار دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان بازدید از این قسمت را بیشتر از قلعه دوست دارند. در واقع این موزه کشتی واقعی است که ۱۰۲۵ سال پیش از میلاد غرق شده و یکی از اتاق های این موزه به نام سالن شیشه ای ‏جایی بسیار دیدنی و تماشایی است.
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم
برج فرانسوی ‏نیز جزو کشفیات زیرآب بوده است که از قرن چهارم در آبهای این منطقه غرق شده است. شهر بودروم دارای دیدنی های باستانی بر روی زمین و زیر آب است که بر جذابیت توریستی این شهر افزوده است. در بازدید از این موزه شما می توانید برخی از اشیای کشف شده از زیر دریا یا مناطق اطراف مانند سکه و جواهرات و اشیای قیمتی، کشتی های شکسته، بطری های شیشه ای، سنگ های قیمتی و هزاران مورد دیگر را تماشا کنید، حتی اشیای مربوط به عصر برنز و قرن های ۱۳ قبل از میلاد مسیح نیز در این موزه نگهداری می شوند. چهارده سالن از این موزه به نام ملکه کاریان نام گذاری شده و شامل یک تاج طلایی و جواهرات گران بهای به یادگار مانده از وی است.
ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح تا ۶:۱۵ عصر
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

آرامگاه هالیکارناسوس (Mausoleum at Halicarnassus)


این سازه باستانی جزو عجایب هفتگانه جهان باستان به شمار می رود و جالب اینجاست که قسمت های زیادی از این آرامگاه در طول سال ها تخریب شده اما همچنان با صلابت در جذب گردشگر نقش اصلی را ایفا می کند، باید در هنگام بازدید از این منطقه با تکه های به جا مانده شکل اصلی این آرامگاه را تجسم کنید. این بنا در سال‌های ۳۵۳ ‏تا ۳۵۰ پیش از میلاد به دستور پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان با هنر معمار یونانی به نام پیتئوس ساخته شده است. این سازه با ارتفاعی ۴۶ متری و گچبری های باشکوه و سنگ های مرمر و قلوه سنگ به عنوان آرامگاه ابدی شاه ماسول در هالیکارناسوس (نام باستانی بدورم) انتخاب شده که با مجسمه های معروف ‏یونانی و کتیبه های باشکوه تزیین شده است. با اینکه آسیب های زیادی در زلزله های متعدد بر این بنا وارد شده ، اما در نهایت شوالیه های هوسپیتالر ‏به این منطقه حمله کردند و این سازه را نابود کردند و امروزه بقایای این آرامگاه ارزش یک بار دیدن را دارند.
آدرس: Tepecik, Turgut Reis Cd. No:93, 48440 Bodrum/Muğla, Turkey
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ۸ صبح تا ۵عصر
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

شهر قدیمی بودروم (Old Town Bodrum)


دقیقا پشت سر قلعه سنت پیتر یکی از جذاب ترین مناطق بودروم وجود دارد. خیابان هایی با پیاده روهای باریک و خانه های سنگی سفید که با گلدان ‏هایی رنگارنگ صحنه دلنوازی ایجاد کرده اند. با اینکه بعد از رفت و آمد توریست ها به شهر بودروم اکثر قسمت ها به سوی مدرنیته پیشروی کرده است اما این قسمت سبکی محلی و قدیمی خود را حفظ کرده و اتفاقا توجه گردشگران را بیشتر به سوی خود جلب می کند، مخصوصا اگر به عکاسی علاقه داشته باشید می توان گفت این منطقه مخصوص عکس های هنری زیباست. همچنین در این خیابان چندین کافه و بوتیک وجود دارد که هم می توانید خستگی درکنید و هم خرید انجام دهید.
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم

آمفی تئاتر بودروم ( Bodrum Amphitheatre)


آمفی تئاتر بودروم در اصل نمایشگاه زیبایی است که جزو جاذبه های گردشگری بودروم به شمار می رود. این بنا هزاران سال پیش ساخته شده است؛ به طور دقیق تر می توان گفت این بنا در قرن چهارم میلادی ساخته شده و حدودا سه کیلومتر با مرکز شهر بودروم فاصله دارد. این آمفی تئاتر با ابعاد زیاد خود ظرفیتی حدودا ۱۳۰۰۰ نفری دارد. البته این آمفی تئاتر باستانی از سال ۱۹۷۳ به یک موزه در فضای باز تبدیل شده است که در زمان حال نیز کنسرت، جشنواره و فعالیت های فرهنگی زیادی در این مکان برگزار می شوند. سالن آمفی تئاتر بودروم را می توان نمونه فوق العاده ای از تئاترهای یونانی کلاسیک دانست. کنسرت ها نیز اکثر مواقع در شب و غروب غروب برگزار می شوند. اگر دوست دارید در زمان برگزاری کنسرت ها در این مکان حضور داشته باشید، بهتر است در زمان اقامت خود از مسئولان هتل سوال کنید تا از تاریخ و ساعت و خواننده آن برنامه مطلع شوید.
آدرس: Yeniköy, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
ساعت بازدید: برای بازدید هر ساعتی که خواستید می توانید مراجعه کنید ولی برای شرکت در کنسرت ها و برنامه ها باید از قبل از ساعت برگزاری شان مطلع شوید.
جاذبه های باستانی و تاریخی بودروم
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است