search
menu

غار داملاتاش آلانیا

[ پنهان کردن ]
چرا باید از غار داملاتاش آلانیا بازدید کنیم؟
تاریخچه کشف غار داملاتاش
ساختار غار داملاتاش
هوای اسرارآمیز داخل غار داملاتاش
ساعت و هزینه بازید از غار داملاتاش
جاذبه های دیدنی نزدیک به غار داملاتاش
رستوران های نزدیک به غار داملاتاش
هتل های نزدیک به غار داملاتاش

چرا باید از غار داملاتاش آلانیا بازدید کنیم؟


غار زیبای داملاتاش در غرب شهر آلانیای ترکیه در نزدیکی ساحل کلیوپاترای دریای مدیترانه واقع شده است. در اطراف شهر آلانیا کوه های بلند، مراتع سرسبز، فلات ها و رودخانه هایی جاری هستند. این شهر آب و هوای معتدلی در طول سال دارد و به دلیل دارا بودن اماکن دیدنی و آب و هوای بی نظیر یکی از بهترین مقاصد ترکیه محسوب می شود و سهم بسیار زیادی در زمینه جذب گردشگر دارد. توجه داشته باشید که شهر آلانیا فرودگاه ندارد، هنگام خرید بلیط هواپیما باید به شهر آنتالیا بلیط تهیه کنید و از طریق ماشین بعد از پیمودن یک و نیم ساعت به آلانیا برسید. همانطور که گفتیم شهر آلانیا دارای جاذبه های گردشگری زیادی مانند سواحل، رودخانه ها، آبشار و غارهای شگفت انگیزی است. مورد جالب توجه در مورد کشور ترکیه اینست که حدودا ۳۰۰۰ غار کشف و بررسی شده است، شهر آلانیا نیز رتبه نخست در غارهای طبیعی دارد. غار مورد بحث ما در این مقاله نیز غار داملاتاش نزدیک به مرکز شهر است.
غار داملاتاش آلانیا

تاریخچه کشف غار داملاتاش


مجموعه غارهای داملاتاش از لحاظ لغوی به معنای چکیدن آب از سطح بالا است که جزو منحصر به فرد ترین غارها در جهان است. این غار در قسمت غربی شهر و شمال غربی قلعه تاریخی آلانیا قرار گرفته است و هر ساله بسیاری از گردشگران را به خرید بلیط هواپیما آلانیا وسوسه می‌کند. غار داملاتاش دارای ظاهری شگفت انگیز و همچنین خاصیت هوای داخلی بی نظیری است.
این غارها در سال ۱۹۴۸ درهنگام ساخت بندر آلانیا به خاطر انفجار دینامیت برای استخراج سنگ به صورت تصادفی پیدا شده است. در زمان جنگ جهانی دوم نیز چند تن از سربازان آلمانی در این غار پنهان شده بودند که از قضا یکی از این سربازان به بیماری آسم مبتلا بود و در این مدت در غار درمان شد. همین امر باعث گردید تا متخصصان آلمانی وارد عمل شوند و غار تحت حفاظت درآید، سپس مطالعات متعددی در این زمینه آغاز شد که پس از چندین سال بررسی به این نتیجه رسیدند هوای داخل غار حالت درمانگری دارد، از آن پس گردشگران زیادی به این شهر سفر کردند و پایه گردشگری آلانیا آغاز شد.
غار داملاتاش آلانیا

ساختار غار داملاتاش


با توجه به این که باران نقش مهمی در تشکیل غار داملاتاش داشته است و قطره های باران حفره هایی را در لایه های سنگ آهک ایجاد کرده اند، سپس حفره های بزرگ ایجاد شده اند. برخی از قطرات کوچک باران نیز درون حفره ها یخ زده و بلند تر شده و به یکدیگر متصل شده اند و ستون های غار را تشکیل داده اند.
پس از ورود به غار باید مسیری ۲۰ الی ۳۰ متری را طی کنید، یک سوراخ استوانه ای با قطر ۱۳ متر و ارتفاع ۱۵ متر به شکل استالاکتیت ها قرار دارد که در ۱۵۰۰۰ سال ایجاد شده است. استالاکتیت ها و استالاگمیت ها به شکل قندیل های یخی از دیواره غار آویزان هستند و استالاگمیت ها نیز کوه های گردی هستند که به علت رسوبات معدنی آب در کف غار تشکیل شده اند. برای عبور گردشگران دو سطح با حفره استوانه ای وجود دارد که به گردشگران را به بخش پایینی هدایت می کند. امکان ریزش در این غار وجود ندارد، زیرا سراسر این غار ضخامت دیوارها ۱۰ متر است و در لایه ششم و هفتم زمین قرار گرفته است، پس جای ترس و نگرانی نیست و با خیال آسوده از این مکان دیدنی بی نظیر لذت ببرید.
غار داملاتاش آلانیا

هوای اسرارآمیز داخل غار داملاتاش


میزان دی اکسید کربن و رطوبت در غار داملاتاش بسیار زیاد است و دما در هر فصلی به طور ثابت بدون هیچ تاثیری از محیط اطراف در حدود ۲۲ تا ۲۳ درجه است. برنامه ویژه ای برای بیماران مبتلا به آسم در این غار وجود دارد به طوری که این برنامه به صورت روزانه به مدت چهار ساعت ماندن در این غار است که باید به مدت ۲۱ روز تکرار شود. بیمارانی که بیش از ۱۰ سال درگیر آسم بوده اند، پس از گذراندن این دوره در این غار احساس بهتری داشته اند و آزمایش های مربوطه نشان دهنده بهبود بیماریشان بوده است. بیماران ابتدا به طبقه بالا می روند و با هوای محیط داخلی غار آشنا می شوند، سپس به طبقه پایین رفته و روی نیمکت‌ های مشخص شده می نشینند. غار Damlatas علاوه بر فضای زیبا و بزرگ خود بیماران زیادی را درمان کرده است، پس اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به بیماری آسم مبتلا شده اید، بهتر است بازدید از این غار را در اولویت برنامه سفری تان به آلانیا قرار دهید. گردشگران مناظر خارق العاده و طبيعی را در این غار تماشا می کنند که از تغییر شکل دیوارهای سنگی در طول زمان ایجاد شده اند، بنابراین بازديد از این مکان زیبا خالی از لطف نیست.

ساعت و هزینه بازید از غار داملاتاش


غار Damlatas همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر باز است و شامل هزینه بلیط ورودی است. مطمئنا با بازید از این غار بی نظیر سفر هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد.

جاذبه های دیدنی نزدیک به غار داملاتاش


موزه مردم شناسی آلانیا: ۶۰۰ متر
قلعه آلانیا: ۱.۸ کیلومتر
برج سرخ: ۲.۸ کیلومتر
ساحل آلانیا: ۳.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به غار داملاتاش


رستوران شرلوک هولمز: ۲۳۰ متر
رستوران بیسترو باهاما: ۴۵۰ متر
رستوران الیت: ۵۰۰ متر
رستوران گول پیده: ۵۵۰ متر
رستوران اسکی او (خانه قدیمی): ۶۵۰ متر
رستوران گریل مزه: ۱.۳ کیلومتر
رستوران اینیزیو: ۱.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به غار داملاتاش


هتل ویلایی سوناتا: ۴۰۰ متر
هتل ساحلی کلوپ کوک: ۱.۵ کیلومتر
هتل ساحلی آلانیا: ۱.۶ کیلومتر
هتل ساحلی پالمیه: ۱.۶ کیلومتر
هتل کاپیتان: ۱.۶ کیلومتر
هتل ساحلی قصر ایکسپریا: ۱.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است