search
menu

فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

[ پنهان کردن ]
سفر به آلانیا
فرودگاه قاضی پاشا
موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی
پروازهای فرودگاه
آلانیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که در سال‌های اخیر مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است. آلانیا یک شهر تاریخی و سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. همین امر سبب شده است تا در تمامی فصل‌های سال، گردشگران ایرانی و خارجی بلیط هواپیما به فرودگاه آلانیا خریداری کرده و از این شهر و جاهای دیدنی آلانیا بازدید کنند.
آلانیا در استان آنتالیا و در منطقه آک دنیز قرار گرفته است. این منطقه آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدلی دارد. وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آلانیا، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. علاوه‌براین آلانیا یک فضای مناسب جهت تفریح، خرید، اقامت و ... برای گردشگران فراهم کرده است. این عامل سبب محبوبیت تور آلانیا در میان سایر تورهای ترکیه شده است.
فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

سفر به آلانیا


آلانیا در صنعت گردشگری، در سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار زیادی بوده است و در حال حاضر یکی از کانون‌های توجه گردشگران ایرانی و خارجی است. تعداد زیادی از گردشگران برای اهداف تجاری، تفریحی، خرید و ... به آلانیا سفر می‌کنند. به همین دلیل این شهر خدمات بسیار خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. مراکز اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی و گردشگری آلانیا همگی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در خدمت مسافران هستند. از لحظه‌ای که پا در منطقه آلانیا می‌گذارید، متوجه خدمات مناسب و رفاه بالای آلانیا می‌شوید. یکی از مکان‌هایی که گذر تمامی مسافران آلانیا به آن می‌افتد، فرودگاه قاضی پاشا است. فرودگاه قاضی پاشا آلانیا Gazipasa Airport از سال ۲۰۲۱ شروع به برقراری پروازهای بین‌المللی و خارجی کرد.
در ادامه به معرفی بیشتر این فرودگاه و بررسی ویژگی‌ها و امکانات آن خواهیم پرداخت.

فرودگاه قاضی پاشا


این فرودگاه از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است اما در سال ۲۰۲۱ به برقراری پروازهای خارجی و بین‌المللی اقدام کرده است. فرودگاه قاضی پاشا در ارتفاع ۲۸ متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه ظرفیت پذیرش بیش از ۱.۵۰۰.۰۰۰ مسافر را در سال دارد. پایانه فرودگاه آلانیا مساحتی معادل ۶۷۰۰ مترمربع دارد.
تهران و فرودگاه قاضی پاشا چیزی حدود ۱۷۱۸ کیلومتر از هم فاصله دارند. این مقدار مسافت تقریباً معادل ۲ ساعت و نیم پرواز است. البته لازم به ذکر است که این میزان ممکن است با تغییر آب و هوا یا مسیرهای هوایی تغییر کند.
این مجموعه به پارکینگ امن، وسیع و اختصاصی مجهز شده است. این پارکینگ ظرفیت نگهداری ۱۰۵ خودرو دارد. البته مسافران جهت پارک خودروهای شخصی خود در مجموعه پارکینگ فرودگاه باید هزینه نگهداری آن را پرداخت کنند. بهای نگهداری خودرو به مدت زمان توقف در پارکینگ و نوع خودرو بستگی دارد. این فرودگاه خدمات دیگری نیز دارد. به عنوان مثال نمازخانه، داروخانه، رزرواسیون هتل، مرکز فوریت‌های پزشکی، بخش اشیا گمشده، سرویس بهداشتی، شعبه‌های بانک و خدماتی بانکی، مراکز تبدیل ارز، دستگاه بسته‌بندی چمدان، کافه و رستوران، مارکت و ... از خدمات فرودگاه بین‌المللی آلانیا است.
• کد یاتا فرودگاه قاضی پاشا : GZP
• کد ایکائو فرودگاه قاضی پاشا : LTFG
• شماره تماس فرودگاه: ۰۰۹۰۲۴۲۵۸۲۷۱۲۶

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی


این فرودگاه در منطقه‌ای به نام محموت لار و در نزدیکی شهر آلانیا واقع شده است. اگر بخواهید با خودرو خود را به این فرودگاه برسانید، ۳۰ دقیقه باید در راه باشید. این فرودگاه نسبت به فرودگاه آنتالیا به شهر آلانیا بسیار نزدیک‌تر است. برای رسیدن به فرودگاه چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.
فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

• سرویس فرودگاه
وظیفه جابه‌حایی مسافر در فرودگاه‌های ترکیه برعهده شرکت حمل و نقل این کشور است. در فرودگاه قاضی پاشا آلانیا نیز اتوبوس‌های زیادی آماده انتقال مسافران و جابه‌حایی آن‌ها در سطح شهر هستند. این اتوبوس‌ها نهایت طی مدت ۲۵ دقیقه پس الز فرود هواپیما در مقابل درب‌های خروجی فرودگاه حاضر می‌شوند و مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. طرفیت این اتوبوس‌ها سریعاً تکمیل می‌شود اما جای نگرانی نیست زیرا اتوبوس‌های زیادی در مجموعه وحود دارند که یکی پس از دیگری در مقابل درب فرودگاه حاضر می‌شوند.
• تاکسی فرودگاه
تاکسی‌های فرودگاه همیشه آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. این تاکسی‌ها تحت نظارت واحدهای تاکسیرانی فرودگاه قاضی پاشا هستند و کرایه‌های ثابت و مصوب دارند. برای پرداخت هزینه‌های تاکسی می‌توانید از لیر و یا یورو استفاده کنید. تاکسی‌های فرودگاه آلانیا، هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه مانند اتوبوس دارند. بهتر است پیش از استفاده از این تاکسی‌ها هزینه‌های آن را بپرسید.
• اجاره خودرو
آلانیا به شهر ساحلی آنتالیا بسیار نزدیک است. به همین دلیل امکان اجاره خودرو برای گردشگران وجود دارد. با کرایه خودرو می‌توانید در آلانیا، آنتالیا و دیگر شهرهای اطراف، گشت و گذار کنید. با اجاره خودرو این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید از مکان‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و ... نیز در زمان دلخواه خود دیدن کنید. امکان کرایه خودرو در بدو ورود به آلانیا و در فرودگاه برای تمامی مسافران فراهم شده است.
فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

پروازهای فرودگاه


همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، آلانیا جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری کشور ترکیه دارد. بیشتر سفرها به مقصد آلانیا در روزهای تعطیل صورت می‌گیرد. اغلب پروازهای خارجی فرودگاه قاضی پاشا فصلی هستند. در حال حاضر ده‌ها شرکت هواپیمایی با فرودگاه قاضی پاشا همکاری می‌کنند و روزانه چندین پرواز بین المللی و داخلی در این فرودگاه انجام می‌شود.
شرکت هوایی پگاسوس خدماتی پیرامون پروازهای فصلی از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بین‌المللی آلانیا ارائه می‌کند. البته لازم به ذکر است که تمامی مسافران در هر فصلی از سال که بخواهند، می‌توانند بلیط هواپیما به استانبول خریداری کرده و پس از رسیدن به استانبول از راه زمینی به شهر آلانیا سفر کنند. این فرودگاه پروازهایی به سایر شهرها همچون آمستردام، هلسینکی، هامبورگ، کپنهاگ، بروکسل، استکهلم و ... نیز دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است