search
menu
سامویی keyboard_arrow_down close

سامویی

hotel
هتل های سامویی ۷

درباره سامویی

سامویی یا کوسامویی (Ko Samui) یکی از جزایر گردشگر پذیر و محبوب کشور تایلند است. جزیره سامویی، دومین جزیره بزرگ کشور تایلند است و در شرق خلیج تایلند قرار گرفته است.
جزیره سامویی به واسطه ساحل‌های احاطه شده با درختان نخل و نارگیل، جنگ‌های متراکم بارانی و هتل‌های لوکس و مجلل در بین گردشگران معروف است. این جزیره تا دهه ۷۰ میلادی تنها یک جزیره کوچک ماهیگیری با ساکنانی محدود بود. اما به تدریج گردشگران از نقاط مختلف جهان برای استفاده از طبیعت زیبای آن به سمت سامویی روانه شدند. اکنون سامویی یکی از پرطرفدارترین بخش‌های تایلند به شمار می‌رود.
کو سامویی بهشت امن تایلند جزیره ای با جاذبه های گردشگری فراوان و ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند لذت حضور در یک مکان فوق العاده با مناظر به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.
در رابطه با نام این جزیره نظریه های متفاوتی وجود دارد. به طور مثال گفته شده سامویی از کلمه ای در زبان سانسکریت به معنای آب و هوای دریایی گرفته شده و یا برخی معتقدند که کلمه "سامویی" از کلمه مالایی saboey یا "پناهگاه امن" گرفته شده است و چندین نظریه دیگر که ریشه های متفاوتی به آن نسبت می دهند اما در نهایت بهشت امن لقبی است که امروزه سامویی به آن معروف است و کو هم در زبان تایلندی به معنای جزیره است..
در این جزیره از سروصدا و هیاهوی ساحل چاونگ گرفته تا فضایی آرام و در عین حال پر از شادی و نشاط ساحل لامایی تا تجربه احساس رهایی و بی زمانی در دهکده ماهیگیری بوفوت و بهشت گرمسیری ساحل منام برای هر سلیقه ای جذابیتی منحصر به فرد وجود دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد.
برای سفر به سامویی می توانید بلیط مستقیم هواپیما تهیه کنید و یا به بانکوک رفته و از آنجا با پروازهای داخلی به سامویی بروید.

تاریخچه سامویی


جالب است بدانید این جزیره تا قرن ۲۰ تقریبا ناشناخته بود و مردم آن کاملا منزوی بودند و با کمترین امکانات زندگی می کردند. تا زمانی که تعدادی از بازرگانان چینی و مالزیایی طی سفرهایشان هنگام گذر از خلیج تایلند برای در امان ماندن از باد و باران در این منطقه توقف کردند و تعدادی از آن ها بخاطر وجود جاذبه های فراوان و ثروت های نهفته در آنجا در این محل ساکن شدند. پس از چندین سال و رفت و آمد قایق ها، این منطقه کم کم شناخته شد. به تدریج گردشگران مختلفی از سامویی دیدن کردند و پس از مدتی سامویی به یک منطقه توریستی تبدیل شد و حضور گردشگران و رشد صنعت گردشگری انقلاب جدیدی در اقتصاد این منطقه برپا کرد.
امروزه پروازهای زیادی به مقصد سامویی انجام می شود و مردم از تمام نقاط برای گردش و گذراندن تعطیلات به این جزیره سفر می کنند. حتی در ایران هم می توانید به خرید بلیط هواپیما به مقصد این جزیره زیبا اقدام کنید.

سامویی

جاهای دیدنی سامویی


سامویی دارای طبیعت شگرفی است و بخش بزرگی از جذابیت‌های این جزیره تایلند هم همین جاذبه‌های طبیعی است. در جزیره سامویی علاوه بر جنگلی متراکم، چند آبشار و رودخانه زیبا جریان دارد. همچنین سواحل سامویی و صخره‌هایش هم جذابیت ویژه‌ای دارند. جانوران منطقه هم نقش زیادی در تفریحات گردشگران در این جزیره دارند. مزرعه کروکودیل، مزرعه مارها، تئاتر میمون‌ها، کمپ فیل‌ها و باغ پروانه‌ها از این جمله مکان‌ها هستند.
به جز خود جزیره، چند جزیره کوچک که با باریکه‌ای به جزیره اصلی متصل است، هم در این منطقه هستند. معبد وات فرا تایی در یکی از این جزایر پیرامونی است و مجسمه بودای ۱۲ متری و طلایی رنگ را در خود جای داده است.
جدا از سواحل بسیار زیبا و منحصر به فرد سامویی جاذبه های دیدنی دیگری مانند پارک ملی آنگ تونگ، صخره های پدربزرگ و مادربزرگ، مزرعه مارها و باغ جادویی سامویی هم وجود دارند که برای گردش های روزانه محل مناسبی هستند به علاوه ورزش ها و تفریحات آبی که برای گردشگران فراهم است و می تواند هیجان روز شما را تکمیل کند.

آب و هوا


باید بدانید که برای سفر به سامویی نیازی به لباس گرم ندارید چرا که این منطقه دارای آب و هوای موسمی استوایی یا همان مرطوب و کوهستانی است و همواره دمای هوای آن بالای ۱۸ درجه است.
البته بهتر است اگر در ماه های آوریل تا سپتامبر به این منطقه سفر می کنید لباسی مناسب باران های موسمی سامویی به همراه داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر به سامویی


جزیره سامویی با وجودی که در منطقه استوایی قرار گرفته، کمتر تحت تاثیر بارش‌های موسمی این مناطق است. در نتیجه با وجود سرسبزی فراوان شما زمان‌های بارش کمتری را در آن تجربه می‌کنید. در مجموع فصل‌های پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر به سامویی است.
سامویی

سواحل سامویی


جزیره سامویی در پیرامون خود دارای چندین ساحل است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های مختلفی هستند. برخی خلوت‌تر هستند و برخی پرطرفدارتر و شلوغ‌تر. از جمله این سواحل سامویی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: لیپانوی، بوفوت، لامای و چاونگ.

گردش در سامویی


برای گردش در سامویی می توانید از موتور گازی یا همان توک توک استفاده کنید و در صورتی که تمایل به دوچرخه سواری داشته باشید می توانید با کرایه دوچرخه در جزیره گردش کنید و به مقصد بروید. البته تاکسی و اتوبوس هم با توجه به بودجه ای که دارید گزینه های مناسبی برای تردد در شهر هستند و یا اگر بخواهید می توانید اتومبیل کرایه کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید.

رویدادها و جشنواره های سامویی



جشنواره مبارزه با بوفالو


یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین جشنواره های سامویی است که در روزهای خاصی مثل روز اول سال نو برگزار می شود و برخلاف گاوبازی اسپانیایی ضرر کمی دارد.
با توجه به سنت و فرهنگ منطقه گاومیش ها با ربان ها و برگ های طلایی تزئین می شوند و قبل از شروع مسابقه راهبان با آب مقدس گاومیش ها را اسپری می کنند.

ساموئی رگاتا


یک مسابقه قایق رانی که حتی در سطح بین الملل هم شناخته شده است و شرکت کنندگان از کشورهای استرالیا، سنگاپور و چین و ژاپن هم در آن شرکت می کنند.

مهمانی هنری Ten Stars Samui


یک رویداد هنری برای اهالی هنر و هنردوستان است که از آثار هنرمندان تایلندی و سایر کشورها رونمایی می شود و در استراحت گاه ها و مکان های مختلف سامویی برگزار می شود و مورد توجه علاقه مندان به هنر است.

Koh Samui THA Midnight Run


یک رویداد سالانه است که در ماه مارس با حداکثر ۲۰۰۰ شرکت کننده برگزار می شود و یکی از بزرگ ترین مسابقات در تایلند و سامویی است. که شرکت کنندگان ۵ کیلومتر یا ۱۰ کیلومتر در اطراف خیابان های ساحل چاونگ می دوند.

جشنواره کوسامویی


یک جشنواره پنج روزه است که هرسال حدودا هفته دوم ماه سپتامبر در شهر بندری ناتون و همچنین چاونگ برگزار می‌شود. در این جشنواره نمایشگاه های فراوانی شامل صنایع دستی، نمایشگاه های فرهنگی و کنسرت های جذابی برگزار می شود.
نکته جالب این جشنواره بوفه عظیم و رایگانی است که در کنار طولانی ترین ساحل جزیره برپا می شود که حتی در سال ۲۰۱۷ رکورد گینس را به خود تعلق داد. این جشنواره اولین بار برای بزرگداشت صد و بیستمین سالگرد تأسیس جزیره در سال ۱۸۹۷ تاسیس شد.

غذا در سامویی


نارگیل یکی از مهم ترین محصولات سامویی است که در اقتصاد و صادرات این کشور نقش مهمی را ایفا می کند.
همچنین اگر ذائقه ای تند دارید و از خوردن غذاهای پراز ادویه لذت می برید حتما سری به رستوران های سامویی بزنید و از نودل های برنجی و سایر غذاهای آتشین آن لذت ببرید.
در نهایت مانند هر شهر دریایی دیگری سامویی هم به غذاهای دریاییش معروف است پس خوردن یک وعده غذای دریایی در رستوران های ساحلی سامویی را از دست ندهید.

سفر به سامویی


برای سفر به این جزیره زیبا راه های مختلفی وجود دارد در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید به صورت شخصی و با تهیه بلیط هواپیما سفر کنید یا از همراهی یک تور در این ماجراجویی لذت ببرید.
در نهایت اگر می خواهید در ساحلی با شن های سفید در کنار دریایی نیلگون قدم بزنید و از یک هوای پاک و به دور از هرگونه آلودگی استفاده کنید و یا یک روز پرهیجان با تفریحات آبی داشته باشید و در زیر نور گرم و درخشان آفتاب استراحت کنید و خاطره ای تکرار نشدنی برای خود و خانواده تان رقم بزنید کو سامویی را به عنوان یک گزینه همواره در ذهن خود داشته باشید.


دیدنی های سامویی

باغ جادویی تارمین تایلند
باغ‌ها همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش و استراحت محسوب می‌شوند. درختان سرسبز و گیاهانی که در باغ وجود دارند همگی حس آرامش و سرزندگی را به انسان انتقال می‌دهند. باغ‌ها در هرکجای دنیا که باشند هیچ فرقی ندارد و شما این آرامش را از اعماق وجود خود حس خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را به کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و این روزها به‌عنوان یکی از سه مقصد گردشگری محبوب در بین مردم ایران و حتی دیگر مردم جهان قرار گرفته است ببریم. لطفاً بلیط هواپیما خارجی خود را به مقصد تایلند رزرو نمایید. جاذبه‌های تاریخی و بناهای مذهبی، سواحل جذاب و دیدنی با آب‌های‌ شفاف و زلال از جمله دلایلی هستند که بیشتر توریست‌‌ها تایلند را برای خرید بلیط هواپیما و گردش و تفریح انتخاب می‌کنند. ولی اینار قصد داریم تا جایی متفاوت‌تر را برای شما معرفی کنیم: باغ جادویی تارمین تایلند. لطفاً با ما همراه باشید تا بیشتر با باغ جادویی تارمین تایلند آشنا شوید.