search
menu
هلند keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۱

درباره هلند

هلند (Netherlands) کشوری در شمال غربی اروپا است. هلند با کشورهای آلمان، بلژیک هم هم‌مرز است و در کنار دریای شمال جای گرفته است. هلند از کشورهای توسعه یافته و مرفه جهان است که به واسطه زیبایی‌ها و جاذبه هایش هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. هلند با مساحتی بیش از ۴۱ هزار کیلومتر مربع، جمعیتی ۱۷ میلیون نفری را در خود جای داده است.
هلند

زبان، دین و واحد پولی هلند


زبان رسمی مردم هلند، زبان هلندی (Dutch) است. کشور هلند دین رسمی ندارد و از جمله کشورهایی است که افراد بدون دین در آن اکثریت جامعه (۵۱ درصد) را تشکیل می‌دهند. ۴۰ درصد جامعه را هم مذاهب مسیحیت تشکیل می‌دهد. هلند به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، از واحد پولی یورو استفاده می‌کند.

تاریخچه هلند


واژه هلند در زبان این کشور به معنای کشور کم ارتفاع است. از دید تاریخی هلند یکی از مناطق زندگی اقوام کهن اروپایی مانند سلتیک ها و ژرمانی ها در حدود ۸۰۰ پیش از میلاد بوده است. تا زمانی که امپراتوری روم به فرماندهی ژولیوس سزار این مناطق را تحت کنترل درآورد. در حوالی سال ۴۰۰ میلادی تا سده یازدهم میلادی، فرمانروایی فرانک ها در هلند باستانی پایه گذاری شد. در سده های بعدی دولت شهرهای کوچکتر این مناطق به هم پیوستند و کشور هلند امروزی پدید آمد. هلند که دارای نیروی دریایی قدرتمندی بود به مانند دیگر کشورهای اروپایی شروع به استعمار کشورهای مناطق دیگر کرد. اما در دوران معاصر جنگ های جهانی و به طور مشخص اشغال هلند در جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی مهمترین رویداد تاریخی این کشور است.
هلند

شهرها و جاهای دیدنی هلند


شهرهای بزرگ و مهم کشور هلند، آمستردام، رتردام، لاهه، اوتریخت و آیندهون هستند. آمستردام پایتخت سیاسی هلند است اما بخشی از ساختار سیاسی کشور مانند دادگاه عالی در شهر لاهه قرار دارد. هلند به عنوان کشوری ساحلی که آمستردام بزرگترین بندر قاره اروپا را نیز در خود جای داده است، هم دارای طبیعت زیبا و مسحورکننده است و هم از جاذبه های تاریخی و مدرن مختلف بهره مند است. مشهورترین جاذبه طبیعی هلند، گل های لاله این کشور است.

زمان مناسب برای سفر به هلند


هلند کشوری در بخش شمالی قاره اروپا است به همین دلیل کشوری با بارش باران نسبتا زیاد ولی با دمای معتدل است. از همین رو فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای سفر به هلند برای تماشای گل های لاله است.


دیدنی های هلند