search
menu

باغ وحش آرتیس آمستردام

[ پنهان کردن ]
درباره باغ وحش آرتیس آمستردام
چرا بازدید از باغ وحش آرتیس پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه باغ وحش آرتیس
بخش‌های مختلف باغ وحش آرتیس
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از باغ وحش آرتیس
سایر محل‌های دیدنی نزدیک به باغ وحش آرتیس
هتل‌های نزدیک به باغ وحش آرتیس
رستوران‌های نزدیک به باغ آرتیس

درباره باغ وحش آرتیس آمستردام


باغ وحش آرتیس هلند در آمستردام مرکز کشور هلند قرار دارد. هلند کشوری کوچک در اروپا است که اغلب مردم آن را به واسطه گل‌های لاله زیبایش می ‌شناسند. هلند از جمله کشورهای پیشرفته و زیبای اروپایی است که به جهت داشتن زندگی مطابق با تکنولوژی روز جهان و همچنین مناظر طبیعی و باغ‌های گل مقصد بسیاری از گردشگران است. به جرات می‌توان گفت آسمان هلند یکی از پاکترین آسمان‌هاست. این کشور کمترین میزان ترافیک را دارد و البته شهروندان نیز در استفاده از دوچرخه در زمره اولین‌ها هستند. در برخی شهرهای هلند شاهد رودخانه‌های بسیار زیبایی هستیم که مردم از وجود این رودخانه ها برای ساختن رستوران های روی آب و سایر جذابیت‌های گردشگری بهره برده اند و این فرصت را غنیمت شمرده اند. در شهر آمستردام که پایتخت کشور هلند است نیز جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد و همانطور که اشاره شد یکی از آن ها باغ وحش آرتیس آمستردام است. این باغ وحش از قدیمی ترین باغ وحش‌ها است و درون آن بخش های مختلفی وجود دارد و جذابیت آن محدود به نگهداری حیوانات نیست. در این باغ وحش یک آکواریوم زیبا، ساختمانی برای ستاره شناسی، کتابخانه و سالنی برای مجسمه سازی و کارهای هنری نیز وجود دارد. گردشگران می‌توانند باخرید اینترنتی بلیط هواپیما آمستردام سفر کنند و از جاذبه های آن لذت ببرند.
باغ وحش آرتیس آمستردام

چرا بازدید از باغ وحش آرتیس پیشنهاد می‌شود؟


این باغ وحش از جمله قدیمی ترین باغ وحش‌های اروپا و حتی دنیا است و گشت و گذار در آن برای گردشگران بسیار جذاب و خاطره ساز است.
این باغ وحش عضو فدراسیون باغ وحش هلند (NVD)، اتحادیه باغ وحش‌ها و آبزیان اروپا(EAZA) ، سیستم اطلاعات بین المللیISIS))، انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها است و بازدید از این مکان معتبر و مطرح در سطح جهانی برای هر گردشگری وسوسه برانگیز است.
وجود بیش از ۷۵۰ گونه جانوری در این مجموعه بر جذابیت‌های این باغ وحش بیش از پیش می‌افزاید و آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل می کند.
باغ وحش آرتیس آمستردام

تاریخچه باغ وحش آرتیس


زمین باغ وحش آرتیس آمستردام که نام آن مخفف Natura Artis Magistra یا انجمن جانورشناسی است در ابتدا توسط اعضا این انجمن در حومه آمستردام خریداری شد. این باغ وحش سه دروازه دارد که این دروازه‌ها با نام‌های Natura ،Artis و Magistra شناخته می‌شوند. باغ وحش آرتیس هلند که به باغ وحش سلطنتی آمستردام نیز معروف است در سال ۱۸۳۸ توسط جرارد وسترمن افتتاح شد. این باغ وحش در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار ساخته شده است. در ابتدا این باغ وحش تنها برای اعضا موسس این مکان باز بود ولی از سال ۱۸۵۰ به بعد درهای آن برای ورود عموم باز شد. در سال ۱۸۸۴ نیز آکواریومی که ساختن آن از سال ۱۸۷۹ شروع شده بود، افتتاح شد و این قسمت جذاب نیز برای بازدید گردشگران به مجموعه باغ وحش اضافه شد.
باغ وحش آرتیس آمستردام

بخش‌های مختلف باغ وحش آرتیس


باغ وحش آرتیس هلند تنها یک باغ وحش نیست بلکه یک آکواریوم بزرگ و جذاب، کتابخانه، ساختمان ستاره شناسی و سالن هنری نیز دارد. باغ وحش آرتیس آمستردام باغ وحش بزرگ و جذابی است که گونه های مختلف حیوانات که نزدیک به ۷۵۰ گونه هستند در آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش پلنگ، فیل (آفریقایی)، پنگوئن، لاک پشت غول پیکر، میمون، زرافه، گوریل، شیر و بسیاری از حیوانات دیگر را در خود جای داده است. این پارک محیطی سرسبز با مسیرهای دوست داشتنی برای پرسه زدن در اطراف را دارد و با داشتن رستوران ها و غذاخوری ها محیطی مناسب برای تفریح خانواده ها و گردشگران محسوب می‌شود. باغ وحش آرتیس دارای یک آکواریوم بزرگ نیز است که طراحی بسیار زیبا و هوشمندانه ای دارد و به گونه ای ساخته شده است که تحمل حجم یک میلیون لیتر آب و ده تن پانل شیشه ای را داشته باشد. در سال ۱۹۹۷ این آکواریوم مورد بازسازی قرار گرفت و چندین حوض و صخره مرجانی بزرگ به آن اضافه شد. در این آکواریوم ماهی‌های جذاب و بسیار زیبایی زندگی می‌کنند که دیدنشان برای هر گردشگر و بازدیدکننده ای جذاب است.
آرتیس دارای کتابخانه ای در زمینه تاریخ جانورشناسی و گیاه شناسی است. این کتابخانه علاوه بر اینکه کتابخانه باغ وحش است، همچنین کتابخانه موزه جانورشناسی آمستردام و باغ گیاه شناسی آمستردام نیز در این مکان قرار دارد که شامل ۲۰ هزار کتاب و ۳۰۰۰ نسخه خطی است. این کتابخانه محل قرار گیری اطلاعات بایگانی شده تعدادی از جانورشناسان و گیاه شناسان مانند هوگو دو وریس نیز است. کتابخانه آرتیس بخشی از مجموعه‌های ویژه دانشگاه آمستردام محسوب می‌شود.
با ورود به باغ وحش آرتیس می‌توانید بصورت رایگان از پلانتریوم یا ساختمانی که برای ستاره شناسی و نجوم در نظر گرفته شده است دیدن کنید. در این محل چگونگی حرکت و سرعت ستارگان را خواهید دید. علاوه بر آشنا شدن با حقایق فضا با موضوعاتی همچون اکوسیستم های زیر اقیانوس ها و حتی کوچکترین موجودات در روی زمین نیز آشنا خواهید شد. گردشگران با خرید بلیط هواپیما و سفر به آمستردام می‌توانند از بخش‌های مختلف این باغ وحش جذاب دیدن کنند.
باغ وحش آرتیس آمستردام

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از باغ وحش آرتیس


گردشگران و بازدید کنندگان می‌توانند با اختصاص ۲ الی ۳ ساعت مجموعه باغ وحش آرتیس آمستردام را بازدید کنند و از جذابیت‌های آن بهره ببرند. میزان ورودیه ۲۴ دلار برای بزرگسالان و برای کودکان تا ۲ سالگی رایگان است و برای کودکان ۳ تا ۹ سال هم ۲۰ یورو باید پرداخته شود.

سایر محل‌های دیدنی نزدیک به باغ وحش آرتیس


بازار گل بلومن: ۲.۷ کیلومتر
کاخ سلطنتی آمستردام: ۳.۴ کیلومتر
موزه علم نمو: ۶ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به باغ وحش آرتیس


هتل دجونکر: ۳۵۰ متر
هتل زوکا: ۱.۱ کیلومتر
هتل مارجیکس: ۲.۵ کیلومتر
هتل فلیسیتاز: ۶.۲ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به باغ آرتیس


رستوران آگوادا: ۶۵۰ متر
رستوران پلانکیوس: ۱ کیلومتر
رستوران کلیمانجارو: ۱.۱ کیلومتر
رستوران انترپات: ۱.۵ کیلومتر
رستوران اینستاک آمستردام: ۲.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است