search
menu

کاخ سلطنتی آمستردام

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ سلطنتی آمستردام
تاریخچه کاخ سلطنتی آمستردام
معماری کاخ سلطنتی آمستردام
نمادهای به کار رفته در تزئینات کاخ سلطنتی آمستردام
قسمت های کاخ سلطنتی آمستردام
نحوه دسترسی به کاخ سلطنتی آمستردام
ساعت و هزینه بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام
رستوران های نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام
هتل های نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام

درباره کاخ سلطنتی آمستردام


کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ سلطنتی در کشور هلند محسوب می ‌شود که در اختیار خاندان پادشاهی کشور قرار دارد و هم اکنون پادشاه وقت از این کاخ استفاده می کند. این کاخ در سمت غربی میدان دام در مرکز آمستردام واقع شده است و با بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام با تاریخ غنی و میراث شکوهمند این کشور آشنا خواهید شد. این کاخ، امروزه به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه ‌ها، سخنرانی ‌های مهم، مراسم تفویض پادشاهی هلند و مراسم ازدواج خاندان سلطنتی استفاده می ‌شود. همچنین محل تدفین قهرمانان دریایی هلند مانند دریاسالار میشل دی رایتر، ناخدا جان ون گالن و همچنین شاعر مشهور هلندی ژوست ون دن واندل است. همچنین در این کاخ باشکوه حدودا ۲۰۰۰ اثر هنری وجود دارند که شامل مبلمان و وسایل چوبی، لوسترهای برنزی و آویزهای دیواری هستند. نصف این وسایل باارزش از زمان پادشاهی ناپلئون باقی مانده اند. در این قصر عظیم ۱۳ اتاق و تالار و سالن وجود دارند که هرکدامشان با دکوراسیون خاص زیبایی بی نظیری دارند و گردشگران را مشتاق به خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر و بازدید از این کاخ زیبا می کنند.

تاریخچه کاخ سلطنتی آمستردام


دولت آمستردام در دوران طلایی قرن ۱۷ تصمیم گرفت تا ساختمان ارزشمندی برای شهرداری در میدان دام بسازد که ساخت این کاخ از سال ۱۶۴۸ آغاز و در نهایت در سال ۱۶۵۵ تکمیل و تاسیس شد. این بنای عظیم به عنوان نمادی از رشد جمهوری هلند به شمار می رود. این ساختمان تا سال ۱۸۰۸ به عنوان یک مرکز اجتماعی و تالار شهر مورد استفاده قرار می گرفت که در زمان اشغال این کشور توسط فرانسه در سال ۱۸۱۳ ناپلئون این ساختمان را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کرد ولی در سال ۱۸۱۵ پرنس ویلیلام این کاخ را از ناپلئون پس گرفت و به طور رسمی به قصر سلطنتی خانوادگی پادشاهی تبدیل شد، امروز نیز خانواده سلطنتی در این قصر زندگی نمی کنند و فقط در مراسم خاص به این قصر می روند.
کاخ سلطنتی آمستردام

معماری کاخ سلطنتی آمستردام


معمار این پروژه فردی به نام یاکوب فان کامپِن معتقد بود روزی آمستردام به عنوان بزرگ ‌ترین شهر اروپای شمالی خواهد شد، بر همین اساس این کاخ را با الهام از کاخ ‌های امپراطوری روم طراحی کرد. وی با تمام قوا مهارت ‌های خود را به کار گرفت تا انعکاسی از شکوه و جلال معماری کاخ ‌های روم را در هلند به نمایش بگذارد. این کاخ زیبا از ۱۳۶۵۹ ستون چوبی ساخته شده است که برای ساخت ساختمان درونی کاخ سلطنتی آمستردام نیز از ماسه سنگ های زرد رنگ منطقه Bentheim آلمان استفاده شده است که در طی زمان رنگشان سیاه شده است. در محوطه درونی Royal Palace Amsterdam نیز سنگ مرمر به عنوان اصلی ترین سنگ به کار رفته است. همچنین مجسمه هایی از آرتوس کیولینگ فنلاندی به این قصر اضافه شد. سالن مرکزی با طول ۳۷ متر، عرض ۱۸ متر و ارتفاع ۲۷ متر بسیار زیباست. سقف این سالن دو نقشه جهان با نیم کره فلکی است که غرب و شرق نیم کره در نقشه مشخص شده است، این نیم کره ها محل نفوذ مستعمرهای آمستردام را نشان می دهند.
در بالای کاخ نیز گنبد بزرگی به چشم می خورد که در زیر گنبد چند پنجره تعبیه شده و می توانید از این پنجره ها رفت و آمد کشتی ها را تماشا کنید. در این گنبد دایره‌ ای شکل ۹ زنگ ناقوسی متعلق به برادران همونی وجود دارند که مورد مرمت قرار گرفته اند. نقاشی هایی از گورت، جاکوب جردائن، جان لیونز و فردینال بول در این کاخ نگهداری می شوند، همچنین بزرگترین اثر رنگ و روغن با ابعاد ۵ در ۵ به طور اختصاصی برای این ساختمان سفارش داده شده بودند، ولی به دلیل عدم پرداخت هزینه مربوطه دوباره پس داده شدند و وی نیز این اثر را به صورت قطعه قطعه به فروش رساند، طوری که قطعه ای از این اثر امروزه در موزه استکهلم نگهداری می شود.
کاخ سلطنتی آمستردام

نمادهای به کار رفته در تزئینات کاخ سلطنتی آمستردام


برای متوجه شدن داستان های ظریف تزئینات بکار رفته در ساختمان این کاخ باید با افسانه‌ ها و نمادهای هنری آشنایی داشته باشید، حال اگر آشنایی کافی ندارید، ما در این مقاله چند نمونه از نمادهای به کار رفته را برایتان رمزگشایی می کنیم:
تندیس اطلس: اطلس که روی دوش خود کره زمین حمل می کند به عنوان نمادی از کل جهان محسوب می شود و نشان دهنده موقعیت مرکزی آمستردام در دوران طلایی را نشان می دهد.
تندیس پوسایدون: خدایی یونانی که فرمانروای دریاها بوده و به عنوان نمادی از ارتباط آمستردام با آب ‌های دریا است، زیرا در گذشته راه‌ های تجاری آبی در این شهر بسیار ارزشمند بودند.
چهار عنصر در تالار شهروندان: این تالار در قلب ساختمان قرار دارد و به بازدیدکنندگان حس شناور بودن بین زمین و بهشت را می ‌دهد. نقشه‌ های موجود روی زمین مرمری بر اساس نقشه‌ های جهان طراحی شده ‌اند. چهار عنصر زمین، آب، آتش و هوا در طاق‌ های گالری‌ ها به تصویر کشیده شده‌ اند.

قسمت های کاخ سلطنتی آمستردام


این کاخ سلطنتی شامل قسمت های متعددی است که برای آشنایی شما در مورد هرکدام توضیح اندکی می نویسیم:
تالار سیتیزن: قسمت اصلی این کاخ تالار سیتیزن است که در معماری این تالار از سنگ های مرمر استفاده شده و در کف این تالار نیز نقشه همه کشورها و نیمکره فلکی وجود دارند، این نقشه ها در واقع نشان دهنده بخش های مستمر شده را نشان می دهند.
اتاق اورفان: این اتاق مخصوص کودکان بی سرپرستی بوده که پدر و مامان خود را از دست داده بودند و هیچ اقوامی برای نگهداری نداشتند، این کودکان تا رشد و سن ۲۵ سالگی در این مرکز نگهداری می شدند.
دادگاه: در زمان های قدیم، مجازات به صورت امروزی نبوده و با مراسمات و تشریفات انجام می شده است. در این بخش معمولاً دادگاه های رسمی با تشریفات خاصی برگزار می شد.
کاخ سلطنتی آمستردام

نحوه دسترسی به کاخ سلطنتی آمستردام


دسترسی به کاخ سلطنتی آمستردام با پیاده ‌روی ده دقیقه‌ ای از ایستگاه مرکزی امکان پذیر است که می توانید به تراموا سوار شده و در ایستگاه دام یا میدان دام پیاده شوید، توجه داشته باشید که در هر نقطه از شهر می توانید به تراموا دسترسی داشته باشید.

ساعت و هزینه بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام


بازدید از این کاخ بی نظیر همه روزه به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر امکان پذیر است. برای بازدید باید بلیط ورودی را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام


میدان دام: ۲.۷ کیلومتر
بازار گل: ۳.۳ کیلومتر
آسیاب بادی د خووایا: ۳.۷ کیلومتر
موزه ریکس: ۴.۱ کیلومتر
خانه آنه فرانک: ۵.۲ کیلومتر
ماخنا پلازا: ۵.۸ کیلومتر
کانال های آمستردام: ۵.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام


رستوران مستر پورتر: ۱۲۰ متر
رستوران لابوکا: ۲۶۰ متر
رستوران سیزنز: ۷۰۰ متر
رستوران جانسیز: ۸۵۰ متر
رستوران ون گوگ: ۱.۶ کیلومتر
رستوران بیولینگز: ۲ کیلومتر
رستوران رویال: ۵.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ سلطنتی آمستردام


هتل دابلیو: ۱۲۰ متر
هتل سوهو: ۲۱۰ متر
هتل بست وسترن: ۲.۷ کیلومتر
هتل مولانا: ۲.۸ کیلومتر
هتل دای پورت وان: ۲.۹ کیلومتر
هتل سوئیس اوتل: ۵.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است