search
menu

جاهای دیدنی آمستردام

[ پنهان کردن ]
۱. موزه ون گوگ (Van Gogh Museum)
۲. کاخ سلطنتی آمستردام (Royal Palace Amsterdam)
۳. کلیسای غربی (West Church)
۴. کلیسای اوده (The Oude Church)
۵. موزه تاریخی یهود (Jewish Historical Museum)
۶. موزه ریکس (Rijksmuseum)
۷. موزه علم نمو (NEMO Science Museum)
۸. موزه هرمیتاژ آمستردام (Hermitage Amsterdam)
۹. محله جردن (Jordaan Neighborhood)
۱۰. میدان دام (Dam Square)
۱۱. باغ وحش سلطنتی آمستردام (Amsterdam Royal Zoo)
آمستردام، پایتخت و مرکز اصلی تجاری و مالی هلند است. آمستردام به خاطر جاذبه‌های تاریخی، مجموعه‌های هنری عالی و رنگ و طعم متمایز بخش‌های قدیمی‌اش که به خوبی حفظ شده اند، برای تعداد زیادی از گردشگرانی که هر ساله با خرید بلیط هواپیما از آن بازدید می‌کنند شناخته شده است. گردشگری از هر نوع یک فعالیت اقتصادی عمده و رو به رشد است. بسیاری از بازدیدکنندگان به این شهر برای مقاصد تجاری یا شرکت در کنفرانس‌ها، به ویژه در مرکز بزرگ نمایشگاه و کنگره RAI می‌آیند. از آن‌جایی که امکان دیدن بسیاری از جاها با پای پیاده در یک روز وجود دارد، سفرهای یک روزه به آمستردام نیز بسیار محبوب هستند. همچنین به راحتی می‌توان آمستردام را با بیش از ۷۰۰ سال قدمت به عنوان موزه‌ای زنده از دوران گذشته توصیف کرد. درون شهر با شبکه کانال‌هایش به حدود ۹۰ جزیره تقسیم شده است. این شهر مرکز اقتصادی هلند است و سنت در کنار نوآوری همچنان ادامه دارد. سد آمستل برای کنترل سیل ساخته شده بود و نام این شهر از سد آمستل گرفته شده است. اگرچه شهر دارای یک سیستم متروی مدرن است، اما حدود یک پنجم نیروی کار هنوز برای حمل و نقل به دوچرخه‌های قدیمی متکی هستند. این شهر همچنان به خاطر رستوران‌های چینی و اندونزیایی بی شمارش و صدها قایق خانگی که در کانال‌های آن قرار دارند، مشهور است. بخش قدیمی آمستردام دارای ساختمان‌های باستانی بسیاری است که مهم‌ترین آنها کلیسای قدیمیOude Kerk است که در قرن سیزدهم ساخته شده است و کلیسای جدید Nieuwe Kerk که ساخت آن در قرن پانزدهم آغاز شده است. در کنار کلیسای جدید، تالار شهر قرن هفدهمی، که اکنون کاخ سلطنتی است، قرار دارد. آمستردام در طول جنگ جهانی دوم آسیب کمتری نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر متحمل شد، اما محله قدیمی یهودیان ویران شد. پس از جنگ جهانی دوم جمعیت به بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر رسید. تا اواسط دهه ۱۹۸۰ کاهش یافت، اما از آن زمان به طور کلی افزایش یافته است. اقلیت‌های مراکشی و ترک قابل توجهی در این شهر وجود دارد. در طول دهه ۱۹۹۰ بسیاری از مهاجران جدید به عنوان پناهجو وارد شدند. کارهای بی پایانی برای انجام دادن در آمستردام در هر آب و هوایی وجود دارد. برای اینکه شما را از میان انبوه شگفتی‌ها راهنمایی کنیم، با این لیست می‌توانید از برترین جاذبه‌ها و کارهای سرگرم کننده در آمستردام، بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این شهر پویا کشف کنید.

۱. موزه ون گوگ (Van Gogh Museum)


موزه ون گوگ یک موزه هنری هلندی است که به آثار ونسان ون گوگ و معاصرانش در میدان موزه در آمستردام جنوبی اختصاص دارد. این موزه تماشایی در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد و یکی از برترین جاذبه‌های آمستردام است. موزه از دو ساختمان تشکیل شده است: ساختمان ریتولد و ساختمان بال Kurokawa. ساختمان ریتولد ساختار اصلی است و مجموعه دائمی را در خود جای داده است. دارای پلان مستطیل شکل و چهار طبقه است. در طبقه همکف یک فروشگاه، یک کافه و یک نمایشگاه معرفی قرار دارد. طبقه اول آثار ون گوگ را به صورت گروه بندی زمانی نشان می‌دهد. طبقه دوم اطلاعاتی در مورد مرمت نقاشی‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و فضایی برای نمایشگاه‌های موقت جزئی دارد. طبقه سوم نقاشی‌هایی از معاصران ون گوگ در رابطه با آثار خود ون گوگ را نشان می‌دهد. این مجموعه با ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ حکاکی و طراحی و همچنین ۷۰۰ نامه نوشته شده به دوره‌های کلیدی زندگی این هنرمند تقسیم می‌شود. بال Kurokawa برای نمایشگاه‌های بزرگ موقت استفاده می‌شود. دارای پلان بیضی شکل و سه طبقه است. ورود به بال Kurokawa از طریق تونلی از ساختمان ریتولد است. در اواخر سال ۲۰۱۲ موزه به مدت شش ماه به دلیل بازسازی بسته شد. در این دوره، ۷۵ اثر از این مجموعه در هرمیتاژ آمستردام به نمایش درآمد. در سال ۲۰۱۷، این موزه ۲.۳ میلیون بازدید کننده داشت و پربازدیدترین موزه در هلند و بیست و سومین موزه هنری پربازدید در جهان بود. اگر زمان اجازه دهد، حتما از کارگاه‌های آموزشی موزه در رشته‌هایی مانند نقاشی و عکاسی دیدن کنید. یک کافه،‌ فروشگاه و کتابخانه نیز در محل قرار دارد.
آدرس: Museumplein 6, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: روز‌های سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر و روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر می‌توانید از این مجموعه زیبا دیدن کنید. موزه دوشنبه‌ها تعطیل است.
جاهای دیدنی آمستردام

۲. کاخ سلطنتی آمستردام (Royal Palace Amsterdam)


کاخ سلطنتی آمستردام در میدان دام در مرکز آمستردام واقع شده است. در ابتدا به عنوان تالار شهر آمستردام ساخته شد. در قرن هفدهم این بزرگترین ساختمان سکولار اروپا بود. امروزه کاخ سلطنتی یکی از سه کاخ است که دولت به موجب قانون پارلمان آن را در اختیار پادشاه قرار داده است. برای رویدادهای سلطنتی مانند پذیرایی از سران کشورهای خارجی در طول بازدیدهای آن‌ها در هلند، پذیرایی سال نو پادشاه و سایر پذیرایی‌های رسمی استفاده می‌شود و هر ساله زمینه را برای ارائه جوایز مختلف رسمی و سلطنتی فراهم می‌کند. در سال ۱۸۰۸، پادشاه لوئی ناپلئون بناپارت آن را به یک قصر تبدیل کرد که از آن زمان تاکنون باقی مانده است. این کاخ بر اساس معماری روم باستان، نمای بیرونی کاملاً کلاسیک دارد در حالی که فضای داخلی با شکوه مبله شده است. آپارتمان‌های آن با انبوهی از نقش برجسته‌ها، تزئینات و مجسمه‌های مرمری تزئین شده‌اند. نقاشی‌های سقفی تماشایی فردیناند بول و گوورت فلینک، شاگردان رامبراند را نیز می‌توانید ببینید. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق، تالار شورا است که دارای تزئینات مجللی بوده و یکی از زیباترین اتاق‌ها در اروپا است. تورهای راهنما به زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند.
آدرس: Nieuwezijds Voorburgwal 147, 1012 RJ Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: کاخ در بیشتر ایام سال به روی عموم باز است (تمام هفته به جز دوشنبه‌ها باز است). فقط در روزهای رویدادهای سلطنتی، بازدید از کاخ توسط عموم مردم امکان پذیر نیست.

۳. کلیسای غربی (West Church)


کلیسای غربی آمستردام(Westerkerk) که در مجاورت موزه آن فرانک قرار دارد، یکی از محبوب ترین کلیساهای شهر برای بازدید است. مردم محلی آمستردام این برج را غرب قدیم می‌نامند. این کلیسا به سبک رنسانس هلندی توسط معمار هندریک دی کیسر و پسرش پیتر دی کیسر طراحی و ساخته شد. این کلیسای جذاب رنسانس که در سال ۱۶۳۰ تکمیل شد به دلیل بسیاری از ویژگی‌های گوتیک داخلی و خارجی غیرعادی است. برج ۸۵ متری آن که در میان مردم با نام ""لنگر جان"" (جان بلند) شناخته می‌شود و مرتفع ترین برج شهر است. روی نوک گلدسته آن یک ماکت بزرگ از تاج امپراتور وجود دارد که به یاد امپراتور ماکسیمیلیان اتریش در آن‌جا قرار داده شده است. از سایر نکات برجسته می‌توان به یک اندام زیبا متعلق به سال ۱۶۲۲ همراه با یک ستون مرمری جالب که در سال ۱۹۰۶به یاد رامبراند در این‌جا قرار داده شده است، اشاره کرد. این هنرمند بزرگ ابتدا در خارج از کلیسا به خاک سپرده شد، اما بعدا در داخل آن دفن شد. این کلیسا همچنین شامل یک کاریلون با ۵۰ ناقوس و یک ارگ چشمگیر است. یک فروشگاه هدیه نیز در محل قرار دارد.
آدرس: Prinsengracht 279, 1016 GW Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: این کلیسا به طور موقت تعطیل است.
جاهای دیدنی آمستردام

۴. کلیسای اوده (The Oude Church)


کلیسای اوده ساخته شده در سال ۱۳۰۶و قدیمی ترین بنای شهر از زمان رامبراند است که بدون تغییر باقی مانده است. این قطعه معماری باشکوه به الگوی بسیاری از کلیساهای دیگر در منطقه تبدیل شده است. این ساختمان به سبک گوتیک در طول قرن‌ها شاهد بازسازی‌های متعددی بوده است. فضای داخلی کلیسا دارای ویژگی‌هایی است که قدمت آن‌ها به قبل از اصلاحات بازمی‌گردد، از جمله سه پنجره باشکوه مربوط به سال ۱۵۵۵ مربوط به دوره رنسانس عالی هلند و غرفه‌های چوبی با کنده کاری ظریف. از دیگر ویژگی‌های برجسته کلیسا می‌توان به پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای رنگی، دفتر نگهبان کلیسا، کلیسای مقدس، مقبره مقدس و کلیسای تعمید اشاره کرد. حدود ۲۶۰۰ شی در مجموعه کلیسا وجود دارد که شامل ۱۰۰ نقاشی و چاپ می‌شود. این روزها، این ساختمان به عنوان مکانی برای نمایشگاه‌های هنر معاصر شناخته شده است. این کلیسا در اصل کاتولیک رومی بود و به کلیسای سنت نیکلاس معروف بود. در اثر حملات شمایل شکنان در سال ۱۵۶۶ که به نام طوفان بیلدن شناخته شد، آسیب دید. کلیسا پس از تغییر در سال ۱۵۷۸ پروتستان شد. سرانجام با گسترش شهر و ساخت کلیسای جدید در میدان دام در سال ۱۶۴۵ اهمیت کلیسای اوده تا حدودی کاهش یافت. یک تور صوتی به زبان‌های هلندی و انگلیسی موجود است که اطلاعاتی در مورد تاریخ، معماری و هنر Oude Kerk ارائه می‌کند. یک نقشه پلان طبقه ساده نیز در ورودی ارائه شده است.
آدرس: Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر می‌توانید از این کلیسا بازدید کنید. زمان بازدید در روزهای یکشنبه از ساعت ۱ الی ۵:۳۰ است.

۵. موزه تاریخی یهود (Jewish Historical Museum)


موزه تاریخی جودز درهای خود را در ۲۴ فوریه ۱۹۳۲ به روی مردم باز کرد. پس از اشغال هلند توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم، موزه مجبور به تعطیلی شد و بسیاری از آثار مجموعه از بین رفت. موزه درهای خود را در سال ۱۹۵۵بازگشایی کرد. بازسازی هفت ساله موزه در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید. در این موزه تصویری منحصر به فرد از زندگی یهودی هلندی در تمام جنبه‌های آن، در آن زمان و اکنون ارائه شده است. تاریخ و فرهنگ یهودیان در هلند در سه نمایشگاه دائمی در این‌جا قابل مشاهده است. این موزه دارای یک مجموعه چند رسانه‌ای گسترده است. از نقاشی گرفته تا فیلم و از ظروف تا ارائه سه بعدی. علاوه بر این، همیشه یک یا دو نمایشگاه موقت وجود دارد. مجموعه موزه شامل حدود ۱۱۰۰۰ شی هنری، اشیای تشریفاتی و تاریخی است که تنها حدود پنج درصد از آن‌ها در هر زمان به نمایش گذاشته می‌شود. در موزه تاریخی یهودیان، موزه کودکان نیز وجود دارد. این موزه تاریخی شامل مجموعه بزرگی از مصنوعات مذهبی، مانند ظروف نقره ای تورات، لباسهای تورات، و تورات تزئین شده است. نکته قابل توجه این است که در خارج از موزه، بنای یادبود داکر قرار دارد که برای بزرگداشت اعتصاب در سال ۱۹۴۱، زمانی که کارگران از همکاری در اخراج همشهریان یهودی خود امتناع کردند، ساخته شد. همچنین کنیسه پرتغالی، معبدی متعلق به اواخر قرن هفدهم است که کتابخانه اتس هایم را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۴ موزه نمایشگاهی اختصاصی از عکس‌های رومن ویشنیاک ارائه کرد. این عکاس به خاطر ثبت زندگی یهودیان در طول جنگ جهانی مشهور است. پیشنهاد می‌شود که برای نگاهی عمیق‌تر به این تاریخ جذاب، به یکی از تورهای ویژه انگلیسی زبان موزه تاریخی یهودیان بپیوندید.
آدرس: Nieuwe Amstelstraat 1, 1011 PL Amsterdam, Netherlands
جاهای دیدنی آمستردام

۶. موزه ریکس (Rijksmuseum)


یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آمستردام و مطمئنا مهم‌ترین مخزن هنری آن موزه ملی ریکس است که در سال ۱۷۹۸ تأسیس شد تا مجموعه عظیمی از هنرهای کمیاب و آثار باستانی کشور را در خود جای دهد. ساختمان Rijksmuseum توسط Pierre Cuypers طراحی شد و در سال ۱۸۸۵ افتتاح شد. از دو مربع با یک دهلیز در هر مرکز تشکیل شده است. مجموعه چشمگیر موزه شامل یک میلیون اثر فرهنگی متعلق به قرن سیزدهم تا امروز است که در میان آنها بیش از ۸۰۰۰ نقاشی مهم در ۲۵۰ اتاق این ساختمان وسیع پراکنده شده است. این موزه علاوه بر نقاشی‌هایش، دارای کتابخانه‌ای مجهز با بیش از ۳۵۰۰۰ کتاب و نسخه خطی و همچنین نمایش‌های جذاب متعددی است که با توسعه هنر و فرهنگ در هلند سروکار دارند. مجموعه‌های صنایع دستی سنتی، مجسمه‌های قرون وسطایی و سبک‌های هنری مدرن از نکات قابل توجه و ویژه است. چندین بار در سال، نمایشگاه‌های موقت نیز برگزار می‌شود. این موزه همچنین دارای یک مجموعه کوچک آسیایی است که در غرفه آسیایی به نمایش گذاشته شده است. انواع تورهای انگلیسی با راهنما در دسترس هستند.
آدرس: Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: برای بازدید از این موزه می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید و بلیط ورودی تهیه کنید.

۷. موزه علم نمو (NEMO Science Museum)


نمو یک مرکز علمی در آمستردام و یکی از محبوب‌ترین موزه‌ها در هلند است. نمو (مرکز ملی علم و فناوری) که در سال ۱۹۲۳ به عنوان موزه تأسیس شد، از سال ۱۹۹۷ در یک ساختمان پنج طبقه واقع در Docklands آمستردام قرار دارد. این موزه یک مرکز علمی معمولی است که دارای تعداد زیادی نمایشگاه عملی، تاسیسات تعاملی و تجربیات یادگیری است که به‌ویژه کودکان، خانواده‌ها و مدارس را هدف قرار می‌دهد. خانه نمادین نمو با پوشش مس اکسید شده توسط معمار ایتالیایی رنزو پیانو طراحی شده است تا شبیه یک کشتی لنگر در وسط بندر قدیمی باشد. پیانو همچنین سقف ساختمان را با شیب دائمی طراحی کرد تا مردم از طریق یک راهرو پلکانی به تراس موزه دسترسی داشته باشند. کودکان در سنین مختلف می‌توانند با حباب‌های غول پیکر صابون سرگرم شوند و در آزمایشگاه شیمی آزمایش کنند. تراس پشت بام برای همه آزادانه قابل دسترسی است. شما می‌توانید نمایشگاه فضای باز Energetica، یک تراس بزرگ و یک رستوران در پشت بام، همه با چشم اندازهای زیبا از شهر آمستردام را بیابید. موزه علم نموهمچنین میزبان نمایشگاه‌های موقت، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی است. ساختمان موزه که به طور کامل برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است، شامل دو کافه است که یکی در تراس پانوراما قرار دارد و در تابستان باز است و دیگری در لابی موزه قرار دارد. برخلاف سایر موزه‌های طراحی شده توسط پیانو، موزه نمو چندان به نور طبیعی متکی نیست. پنجره‌های آن عمدتاً کوچک هستند و به جای نورپردازی اتاق‌های موزه، مناظری از شهر آمستردام را ارائه می‌کنند. سالن ورودی و گالری نمایشگاه اصلی استثنا هستند زیرا هر دو مجهز به پنجره‌های بزرگ هستند.
آدرس: Oosterdok 2, 1011 VX Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر از این موزه جذاب دیدن کنند.
جاهای دیدنی آمستردام

۸. موزه هرمیتاژ آمستردام (Hermitage Amsterdam)


موزه هرمیتاژ یکی از برترین جاذبه‌های آمستردام است. این موزه که در سال ۲۰۰۹ در یک ساختمان قدیمی با شکوه متعلق به دهه ۱۶۸۰ به نام Amstelhof افتتاح شد، دارای نمایشگاه‌های دائمی است که بر روابط دیرینه روسیه و هلند تمرکز دارد و همچنین تاریخچه خود ساختمان را به تصویر می‌کشد. مجموعه هنری هرمیتاژ در سن پترزبورگ به قدری گسترده شده بود که موزه تصمیم گرفت مجموعه‌ای از آثار را در شعب به نمایش بگذارد. بزرگ‌ترین آن‌ها را می‌توان در آمستردام یافت. یک باغ و حیاط دوست داشتنی و یک رستوران خوب وجود دارد که ارزش دیدن دارند. وقتی از ساختمان عبور می‌کنید نمی‌توانید تصور کنید، اما Amstelhof برای بیش از سه قرن خانه سالمندان برای سالمندان بود. از آن‌جا که با الزامات مدرن برای خانه سالمندان مطابقت نداشت، ساختمان به شهر آمستردام واگذار شد. آخرین ساکنان در سال ۲۰۰۷ آن‌جا را ترک کردند و ساختمان ۲ سال بعد به طور کامل بازسازی و تغییر کاربری داد و اکنون یکی از محبوب‌ترین موزه‌های شهر به شمار می‌آید.
آدرس: Amstel 51, 1018 DR Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر می‌توانید از موزه هرمیتاژ بازدید کنید.

۹. محله جردن (Jordaan Neighborhood)


جردن محبوب‌ترین محله آمستردام است و به‌خاطر ترکیبی از مناطق مسکونی با حیاط‌های زیبا، بازارهای پرجنب ‌وجوش، بوتیک‌ها و غذاخوری‌های مجلل شهرت دارد. ساخت جردن در سال ۱۶۱۲ آغاز شد. این منطقه همچنین دارای بسیاری از کارهای سرگرم کننده برای انجام است، از قدم زدن دلپذیر در امتداد خیابان‌های بسیار زیبا گرفته تا گذراندن وقت برای بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری برتر. Jordaan که در اصل محله طبقه کارگر بود، به یکی از گران ترین و مجلل ترین مکان‌ها در هلند تبدیل شده است. این خانه دارای بسیاری از گالری‌های هنری، به‌ ویژه برای هنر مدرن است و همچنین مملو از فروشگاه‌ها و رستوران‌های تخصصی است. اگرچه این منطقه بیشتر به عنوان مکان خانه آن فرانک شناخته می‌شود، اما این منطقه گنجینه‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند موزه Woonboots، موزه شناور اختصاص داده شده به قایق‌های خانگی و موزه جالب پنیر آمستردام نیز دارد.
جاهای دیدنی آمستردام

۱۰. میدان دام (Dam Square)


میدان دام یکی از پرجمعیت ترین مناطق آمستردام است. میدان دام قلب تپنده آمستردام است. در زبان انگلیسی دام به معنای سد است و این میدان از همان اول که بر روی رودخانه آمستل ساخته شده، نقش یک سد را داشته است. سد مد نظر که در سال ۱۲۷۰ میلادی احداث شد. این سد در اصل یک مرکز تجاری و محل تالار شهر بود. برجسته‌ترین ویژگی آن کاخ سلطنتی قرن هفدهمی و خانه سابق خانواده سلطنتی هلند است. میدان دام همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری برتر مانند کلیسای جدید است. از دیگر مکان‌های دیدنی میدان دام می‌توان به مادام توسو و موزه آثار مومی مشهور جهان اشاره کرد. این میدان عمومی بزرگ، طبیعتا مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های متعدد است و معمولا مملو از فروشندگانی است که غذا و سوغاتی می‌فروشند. در ضلع جنوبی میدان دام، مجسمه یادبود ملی فالیک قرار دارد که به یاد سربازان هلندی و اعضای مقاومت که در جنگ جهانی دوم جان باختند ساخته شده است. این بنا در سال ۱۹۵۶ رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین و متمایزترین ویژگی‌های میدان دام نسبت به سایر میدان‌هایی که تاکنون دیده‌اید، معماری و شکل آن است.
آدرس: Centrum, Amsterdam, Netherlands

۱۱. باغ وحش سلطنتی آمستردام (Amsterdam Royal Zoo)


با کمتر از پنج دقیقه قدم زدن از باغ‌های گیاه ‌شناسی آرتیس، ""باغ وحش سلطنتی"" آمستردام را خواهید دید. این جاذبه در سطح جهانی در سال ۱۸۳۸ تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های اروپا است. این باغ وحش در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار ساخته شده است. در ابتدا این باغ وحش تنها برای اعضا موسس این مکان باز بود ولی از سال ۱۸۵۰ به بعد درهای آن برای ورود عموم باز شد. باغ وحش آرتیس پناهگاهی برای حدود ۷۰۰ گونه جانوری و ۲۰۰ گونه درختی است که بسیاری از آن‌ها در آستانه انقراض هستند. این مکان موجودات مختلفی را از سراسر جهان در یک باغ سایه‌ دار پر از ساختمان‌های تاریخی متعدد به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال، آکواریوم در سال ۱۸۸۲ ساخته شد و دارای نمایشگاه‌هایی از جمله سیستم صخره‌های مرجانی و نگاهی جذاب به زیر کانال آمستردام است. سایر موارد برجسته عبارتند از: خانه حیوانات شبانه، موزه جانورشناسی، Insectarium، Pavilion و پروانه‌ها. ریزترین موجودات را در ARTIS-Micropia، تنها موزه میکروب جهان، می‌توانید کشف کنید. همچنین کتابخانه‌ای وجود دارد که دارای مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌های تاریخی، آثار چاپی و آثار هنری است.
آدرس: Plantage Kerklaan 38-40, 1018 CZ Amsterdam, Netherlands
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر می‌توانید از باغ وحش دیدن کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است