search
menu

باغ جهان نما شیراز

[ پنهان کردن ]
باغ جهان نما شیراز
چرا بازدید از باغ جهان نما شیراز پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه باغ جهان نما شیراز
معماری باغ جهان نما شیراز
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ جهان نما چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از باغ جهان نما شیراز چه زمانی است؟
چگونه به باغ جهان نما شیراز برویم؟
در نزدیکی باغ جهان نما از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی باغ جهان نما برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ جهان نما هستند؟

باغ جهان نما شیراز


شیراز را از لنز هر دوربینی که تماشا کنید، چیزی جز زیبایی نخواهید دید. جاذبه‌هایی که مثل قطعات یک پازل کنار هم چیده شده‌اند تا شکوه وعظمت این شهر را خلق کنند، بسیار پرشمار هستند. یکی از قطعات این پازل، باغ جهان نما نام دارد. باغی رویایی و غیر قابل وصف که همه بازدیدکنندگانش را مسحور تماشای خویش می‌سازد. از باغ جهان نما شیراز به عنوان قدیمی‌ترین باغ این شهر یاد می‌شود. این یعنی وقتی در فضای باغ جهان نما قدم بگذارید، گویی به کوچه پس کوچه‌های تاریخ سفر کرده‌اید. باغی که تنها در چند قدمی حافظیه شیراز واقع شده و خودش به تنهایی شعر دلنشینی از زبان طبیعت می‌ماند.

چرا بازدید از باغ جهان نما شیراز پیشنهاد می‌شود؟


طبیعت خیال انگیز باغ جهان نما، بهترین مکان برای آرامش است.
اهمیت تاریخی و فرهنگی باغ جهان نما شیراز، آن را به یکی از مهم‌ترین نقاط شهر تبدیل می‌کند.
از باغ جهان نما با لقب بهشت کوچک شیراز یاد می‌شود.
موزه باغ جهان نما پر از اشیاء تاریخی و ارزشمند است.
آب و هوای باغ جهان نما بسیار عالیست.
باغ جهان نما شیراز

تاریخچه باغ جهان نما شیراز


شاید باور کردن این نکته که قدمت باغ جهان نما شیراز به قبل از قرن هشتم هجری بر می‌گردد برای خیلی‌ها سخت باشد. اما همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، باغ جهان نما قدیمی‌‌ترین باغ شهر شیراز بوده و قبل‌تر از سایر باغ‌های این شهر ساخته و آباد شده است. این باغ که در دوران آل مظفر و آل اینجو در اوج جذابیت و آبادانی خود قرار داشت، به قدری چشم نواز بود که توانست با سحر زیبایی خود از یورش تیمور گرگانی در امان بماند. زیبایی باغ جهان نما تا دوره صفویه پابرجا بود اما بعد از این دوران، به علت‌ نا امنی‌های متعدد کشور، باغ جهان نما به یک ویرانه بزرگ تبدیل شد. با این حال، کریم خان زند با حصارکشی اطراف باغ، ساخت عمارتی در میان آن، خیابان کشی در اطراف باغ و درختکاری در آن توانست روح تازه‌ای به کالبد باغ جهان نما بدمد و امروزه این یادگاری عظیم را برای ما بر جای بگذارد تا امروزه در شهر خود مثلا تهران با خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به تهران به راحتی به شیراز سفر کنید و در این باغ زیبا قدم بزنیم و بعد به شهر خود برگردیم.
باغ جهان نما شیراز

معماری باغ جهان نما شیراز


با مساحتی که به بیش از ۴۰ هزار متر مربع می‌رسد، معماری باغ جهان نما به شکلی کاملا رویایی و باورنکردنی طراحی شده است. نکته جالب در مورد معماری این باغ قرار گرفتن آن در مسیر جوی آب، داشتن حصار بسیار بلند و برخورداری از عمارت تابستانی در کنار استخر است. اگر اندکی باغ شناس باشید به خوبی می‌دانید که این سه مولفه، عناصر اصلی باغ‌های ایرانی بوده و باعث تمایز این باغ‌ها می‌شوند. بنابراین باغ جهان نما شیراز را یک باغ تمام ایرانی می‌توان قلمداد کرد. لازم به ذکر است که پوشش گیاهی این باغ نیز بسیار جذاب بوده و از انواع درختان تنومند سرو و کاج، شمشاد، گل‌های داوودی، نارنج و اطلسی و بنفشه‌های چشم نواز تشکیل می‌شود. در کنار همه اینها، عمارت هشت ضلعی باغ جهان نما شیراز با نمای آجری خود به خوبی جلوه گری می‌کند.
باغ جهان نما شیراز

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ جهان نما چه قدر است؟


هر چند که تماشای باغ جهان نما شیراز منوط به پرداخت هزینه است، اما این هزینه برای بازدیدکنندگان ایرانی به قدری کم است که اصلا به چشم نمی‌آید. با توجه به اینکه باغ جهان نما از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب دایر است، شما در ساعات مختلفی از روز می‌توانید به این مکان مراجعه کنید. کافیست در برنامه سفر خود به شهر شیراز حدودا ۲ ساعت از زمان خود را به تماشای این باغ اختصاص دهید، تا حال و هوای تازه‌ای نصیبتان شود.

فصل مناسب برای بازدید از باغ جهان نما شیراز چه زمانی است؟


اگر می‌خواهید صحنه‌هایی حیرت انگیز از باغ جهان نما شیراز را در خاطرات سفر خودتان به شهر شیراز ثبت کنید، به سایت خرید بلیط هواپیما ارزان سر بزنید و حتما فصل بهار و علی الخصوص فصل اردیبهشت را به بازدید از این باغ اختصاص دهید. در این ایام، گل‌های زیبای باغ جهان نما خودنمایی خاصی دارند و با زیبایی بی اندازه خود، شما را مات و مبهوت می‌سازند.
باغ جهان نما شیراز

چگونه به باغ جهان نما شیراز برویم؟


با توجه به این که فعلا خط متروی مربوط به باغ جهان نما شیراز راه‌ اندازی نشده است، دسترسی به این باغ از طریق مترو میسر نخواهد بود. اما این موضوعی دلیلی بر نامناسب بودن دسترسی به باغ جهان نما شیراز نیست. زیرا منطقه‌ای که باغ جهان نما در آن واقع شده، به خوبی توسط اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر شیراز پوشش داده می‌شود. در این مورد بد نیست بدانید که هفت خط مختلف، اتوبوس‌های نقاط متفاوتی از شهر را به نزدیکی‌های این باغ متصل می‌کنند. ضمنا، برای بازدید از باغ جهان نما، به راحتی می‌توان از خودروی شخصی نیز استفاده کرد.

در نزدیکی باغ جهان نما از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


موزه هفت تنان: ۴۰۰ متر ( ۲ دقیقه رانندگی)
مسجد سلمان: ۵۰۰ متر (۲ دقیقه رانندگی)
بازارچه سنتی صنایع دستی جهان نما: ۱ کیلومتر ( ۳ دقیقه)
آبشار مصنوعی شیراز: ۲.۱ کیلومتر (۵ دقیقه رانندگی)
تنگه الله اکبر: ۲.۲ کیلومتر (۴ دقیقه رانندگی)
مقبره خواجوی کرمانی: ۲.۳ کیلومتر (۶ دقیقه رانندگی)
شهر بازی لونا: ۲.۲ کیلومتر (۷ دقیقه رانندگی)
دروازه قرآن: ۲.۴ کیلومتر (۷ دقیقه رانندگی)

چه هتل هایی در نزدیکی باغ جهان نما برای اقامت وجود دارد؟


هتل بزرگ شیراز: ۱.۳ کیلومتر
هتل ارگ: ۱.۹ کیلومتر
هتل رویال شیراز: ۱.۹ کیلومتر
هتل زندیه: ۳ کیلومتر
هتل پارسه: ۳.۴ کیلومتر
هتل کریم خان: ۳.۴ کیلومتر
هتل فروغ: ۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ جهان نما هستند؟


خانه استیک دلا
رستوران هفت خان
مجموعه رستوران باکویه
رستوران اجاق و آتش
کافه رستوران قوام
رستوران صوفی
رستوران سنتی حاجی بابا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است