search
menu

جاهای دیدنی شهرکرد

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی شهرکرد
پل زمان خان
پارک ملی تنگه صیاد
قلعه دزک
مسجد جامع شهرکرد
خانه ستوده چالشتری
موزه باستان شناسی (حمام پرهیزکار)

جاهای دیدنی شهرکرد


شهرکرد یکی از شهرهای کهن؛ سرسبز و زیبای ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری است قرار دارد. بد نیست بدانید که پیشینه شهرکرد این شهر تاریخی، متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. همچنین شهرکرد مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است. شهرکرد جاذبه ‌های طبیعی فراوان و چشم‌انداز های مسحورکننده بسیار زیبا دارد که هرساله پذیرای افراد بسیاری است که بلیط هواپیما تهیه می‌کنند تا از زیبایی‌ها و آب و هوای این شهر لذت ببرند. در ادامه با ما همرا ه باشید تا برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی شهرکرد را با هم بشناسیم.
جاهای دیدنی شهرکرد

پل زمان خان


پل زمان خان یکی از جاهای دیدنی شهرکرد است که در فاصله ۲۷ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. بهتر است بدانید که این اثر تاریخی به دستور یکی از روسای عشایر به نام زمان خان به صورت دو دهنه هشت متری بر زاینده رود بنا شده است. پل زمان خان تلفیقی بسیار زیبا از همکاری تاریخ و طبیعت است. پل زمان خان همزمان دو لذت دیدار طبیعت و مطالعه تاریخ را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. جالب است بدانید که امکان رفتینگ (قایق سواری بر رودخانه های خروشان) نیز در پل زمان خان فراهم است. شما می توانید با قایق سواری لحظات هیجان انگیزی را برای خود و دوستان رقم بزنید. لازم به ذکر است که پل زمان خان، یک بار در سال ۱۰۲۲ هجری قمری توسط کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۲ هجری قمری به دست (حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی)بازسازی و مرمت شده است.

پارک ملی تنگه صیاد


تنگه صیاد یکی دیگر از جاهای دیدنی شهرکرد است که در مسیر شهرکرد به اصفهان در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است. بهتر است بدانید که پارک ملی تنگه صیاد از دو بخش منطقه حفاظت شده و پارک ملی تشکیل می شود. این پارک ارزشمند تعداد بسیار زیادی گونه گیاه انحصاری ایران مانند گَوَن، کرک، جاز را در خود جای داده است. همچنین گونه های جانوری زیادی مانند قوچ، میش، پلنگ، کل و بز در حد قابل‌ توجهی زندگی می کنند. گردشگران محترم بهتر است بدانید که این منطقه به جز حیات‌ وحش غنی و آب و هوای معتدل دره‌ های زیبایی همچون پاچفت و بستان شیر دارد که محل بسیار مناسبی برای طبیعت گردان خواهد بود.
جاهای دیدنی شهرکرد

قلعه دزک


قلعه دزک یکی از قلعه‌های زیبای استان چهارمحال بختیاری و از جاهای دیدنی شهرکرد است. جالب است بدانید که قلعه دزک با معماری داخلی شگفت انگیز از دوران حکومت قاجار در شهرکرد به‌ جای ‌مانده است. نکته جالب توجه دیگر از قلعه بسیار تماشایی دزک این است که علامه دهخدا به مدت شش ماه در این قلعه اقامت داشته است و برای نوشتن کتاب (امثال و حکم) از فضای قلعه دزک الهام گرفته است.

مسجد جامع شهرکرد


از جاهای دیدنی شهرکرد مسجد جامع را می توان نام برد. مسجد جامع شهرکرد یک بنای تاریخی که در قرن ۱۳ هجری قمری به فرمان حاج محمدرضا خان با مساحتی نزدیک به ۲۵۰۰ متر مربع احداث شده است. بهتر است بدانید که مسجد جامع شهرکرد سه ورودی در شمال، شرق و غرب تشکیل شده است. تزئینات و کاشی‌کاری‌ های هفت رنگ بسیار زیبا از جمله مواردی است که نظر هر بیننده‌ را در اولین نگاه بخود جلب می ‌کند.
جاهای دیدنی شهرکرد

خانه ستوده چالشتری


خانه ستوده چالشتری تنها بنای باقیمانده از قسمت حاکم نشین قلعه چالشتر است که در ۸ کیلومتری شمال شرق شهرکرد قرار دارد. بد نیست بدانید که خانه ستوده چاشتری یا قلعه یادگاری از دوران صفوی و قاجار است. معماریخانه ستوده چالشتری در واقع تلفیقی از هنر ایرانی و اروپایی است که در کمتر جایی نظیر آن را می‌ توان، ‏دید. جالب است بدانید که هشت ستون در ورودی خانه، دارای نقوش زیبایی از خوشه ‌های انگور و صحنه های شکار و سوارکاری بهرام گور ‏پادشاه ساسانی هستند. شایان ذکر است که خانه ستوده چالشتری علاوه بر داشتن معماری زیبا، از سه موزه آثار سنگی، موزه کار و زندگی و موزه مردم‌شناسی نیز تشکیل شده است.

موزه باستان شناسی (حمام پرهیزکار)


حمام پرهیزکار از جاهای دیدنی شهرکرد در دهه ۲۰ هجری شمسی بنا شده است. جالب است بدانید که حمام پرهیزگار یکی از آخرین بنا های دوران پهلوی به سبک حمام‌ های قدیمی ایران محسوب می شود. بهتر است بدانید که در موزه باستان شناسی حمام پرهیزکار که در دهه ۳۰ هجری شمسی توسط خانواده‌ آزاده وقف عام شد؛ مجموعه‌ای از ابزارهای سنگی متعلق به دوران نوسنگی، مجسمه‌ های گلی با پیشینه ۹۰۰ ساله، ابزار و ظروفی مربوط به هزاره دوم و پنجم قبل از میلاد نگه داری می شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است